Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

14-GÜNAH (İÇKİ İÇMEK) !!!

eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
سْــــــــــــــــــــــم- ِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Hamd,herşeyin ölçü ve nizamını kullarına gösteren SübhanALLAHu Tealaya mahsustur.Onun Mübarek elçisine selatu selam olsun.

askerde-içki-içmek_106711_m.jpg



İÇKİ İÇMEK


Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

Sana içki ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki; Onların ikisinde de büyük günah vardır. İnsanlara bazı yararları varsa da günahları yararlarından büyüktür. Sana Allah yolunda ne vereceklerini sorarlar. De ki; "ihtiyaçlarınızdan artakalanını verin': Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki düşünesiniz. [Bakara 219]


Bu ayetin indiği zamana kadar, içki ve kumarı yasaklayan bir ayet inmemişti. Fakat Kur'an-ı Kerim'in hiçbir yerinde bu iki kötü alışkanlığın helâl olduğunu söyleyen bir hüküm de yoktu.
Yüce Allah yeni oluşmakta olan bu müslüman cemaati elinden tutarak onu adım adım istediği yolda ilerletiyor, onu kendisi için tasarladığı misyona uygun olarak yapılandırıyordu. Bu önemli misyon, bu büyük görev, insanın kendini içki ve kumar yolunda harcaması ile bağdaşmazdı; ömrü, bilinci ve enerjiyi amaçsız insanların eğlencelerinde boşu boşuna tüketmekle bağdaşmazdı. Çünkü sözkonusu amaçsız kimseler nefislerine haz veren şeyler ile oyalanır, peşlerinden bir an bile ayrılmayan serserilik ve sorumsuzluk, kendilerini içki ile sarhoş olmaya ve kumarla oyalanmaya daldırır. Kimi zaman da bu zavallıları kovalayan kör nefisleri olur. Onlar da kendilerinden kaçarak içkinin ve kumarın kucağına atılırlar. Tıpkı cahiliye toplumunda yaşayan sıradan insanların yaptıkları gibi. Bu dün böyle idi, bugün de böyledir, yarın da böyle olacaktır. Yalnız İslâm, insan nefsine yönelik eğitim metodu uyarınca bu konuda yavaş, soğukkanlı ve zorlamacılıktan uzak adımlar ile ilerliyordu.
Bu ayet-i kerime içki ve kumar yasağı konusunda atılmış ilk adımdır. Burada önemli bir noktaya kısaca değinmek istiyoruz. Maddî nesneler ve davranışlar her zaman mutlak anlamda, katıksız biçimde kötü olmayabilirler. Şu dünya üzerinde iyilik, kötülükle ve kötülük de iyilikle karışık olarak bulunur. Fakat herhangi bir nesnenin ya da davranışın helâl ya da haram olmasının ekseni, kriteri, iyiliğin ve kötülüğün baskın olup olmamasıdır. Buna göre içkinin ve kumarın günahı, zararı, yararından daha ağır bastığına göre bu durum bir yasaklama, bir haram sayma gerekçesi oluşturur. Böyle olmakla birlikte bu ayette açık bir yasaklama ve haram sayma hükmüne yer verilmiştir.[Fizilal Tefsiri)


"Ey iman edenler! İçki, kumar, putlar ve fal okları ancak şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakanın ki felaha eresiniz. Şeytan içkiden ve kumardan dolayı ancak aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı zikretmekten ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz mi?"
(Maide: 90-91)



İbn-i Abbas radiyallahu anh şöyle demiştir:

"İçki haram kılındığı zaman sahabiler birbirlerine giderek içkinin haram kılındığını ve şirkle aynı derecede tutulduğunu haber verdiler."



Abdullah b. Ömer de içki içmenin en büyük günah olduğu görüşündedir.

Şüphesiz içki kötülüklerin asıl kaynağıdır. Birçok hadisi şerifte içki içen kimse lanetlenmektedir.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:
"İçki içeni dövün. tekrar içerse yine dövün. Tekrar içerse yine dövün. tekrar içerse onu öldürün." (Tirmizi, Ebu Davud, İbn-i Mace, Ahmed, sahih senedle)



Abdullah b. Amr radiyallahu anh'den, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

"İçki içip de sarhoş olduğu için namazını bir kez terkeden kimsenin hali, kendisine dünya ve içindekilerinin hepsi verilip de sonra kendisinden bu verilenlerinin hepsinin alındığı kişiye benzer. Kim de içki yüzünden namazını dört kere terk ederse Allah onu habal çamurundan muhakkak içirecektir."
Ashab habal çamurunun ne olduğunu sorduklarında.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"Cehennemdekilerin akıntılarıdır."
(Ahmed) (Zehebi bu hadis için sahih dedi.)


Cabir radiyallahu anh'den Rasullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

"Sarhoşluk veren içkiyi içene Allah habal çamurundan içireceğine ahd etmiştir."
Ashab: "Habal çamuru nedir?" diye sordular. Rasulullah şöyle dedi. "Cehennemdekilerin teri (veya cehennemdekilerin akıntılarıdır.)" (Müslim)
(Bu hadisin başlangıcı ise şu şekildedir:
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e Yemen'den bir adam geldi ve orada Mısır'dan yaptıkları mızır denilen bir içki hakkında ona soru sordu. Rasullah sallallahu aleyhi ve sellem:
"O sarhoşluk verir mi?" dedi. Adam: "Evet" cevabını verince Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:
"Her sarhoşluk veren şey haramdır." buyurdu.)


"Dünyada içki içen kimse ahirette ondan mahrum bırakılır."
(Buhari, Müslim)


"İçki müptelası olan kimse öldüğünde puta tapanların durumundaymış gibi Allah'la buluşur."
(Ahmed, Taberani, Bezzar) (İbn-i Hacer Heytemi Mecmai Zevaid adlı kitabında; Ahmed'in senedindeki şahısların güvenilir kişiler olduğunu Taberani'nin senedindeki Yezid b. Ebu Fatihe'nin bilinmeyen bir kişi olduğunu söyledi.)



("Şirk ve küfür dışındaki kalan günahları işleyen kişinin müslüman kalabilmesi için uyması gerekir bir takım şartlar vardır."
Bunlardan birisini yapmazsa, kafir olur:



(1. Onu helal saymayacak.)
(2. Meşrulaştıracak şekilde devamlı yapmayacak.)
(3. Bir günahı işlediğinde kalbinde sıkındı duyacak.)

askerde-içki-içmek_106711_m.jpg
 
Üst Ana Sayfa Alt