Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Abdulmuizz Fida Kardeşimize Cevap

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İ Çevrimdışı

İbnHacer El-Askalani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Abdulmuizz Fida kardeşim.

İbn Hacer El Askalanî'yi yanlış anladığımı söylemişsin.O halde sen anlat kardeşim.

İbn Hacer şu sözüyle ne demek istiyor?

فَيُسْتَفَادُ مِنْهُ فِعْلُ الشُّكْرِ لِلَّهِ عَلَى مَا مَنَّ بِهِ فِي يَوْمٍ مُعَيَّنٍ مِنْ إِسْدَاءِ نِعْمَةٍ أَوْ دَفْعِ نِقْمَةٍ ، وَيُعَادُ ذَلِكَ فِي نَظِيرِ ذَلِكَ الْيَوْمِ مِنْ كُلِّ سَنَةٍ ، وَالشُّكْرُ لِلَّهِ يَحْصُلُ بِأَنْوَاعِ الْعِبَادَةِ كَالسُّجُودِ وَالصِّيَامِ وَالصَّدَقَةِ وَالتِّلَاوَةِ ، وَأَيُّ نِعْمَةٍ أَعْظَمُ مِنَ النِّعْمَةِ بِبُرُوزِ هَذَا النَّبِيِّ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ ؟

İbn Hacer diyor ki: Bu konuda bir sahih hadis dikkatimi çekti: Peygamberimiz(sav) bir gün medineye gitti, ve orada yahudilerin, Muharrem ayının 10’unda oruç tuttuklarını gördü’

Ve onlara niye oruç tuttuklarini sordu, onlar da: “Allah bu günde firavunu boğdu ve Musa’yı (aleyhi’s-selam) kurtardı, Allah’a şükretmek için bu günde oruç tutuyoruz” dediler. Bu bize, belirli bir günde, Allah’ın bizlere verdiği nimet ve bizleri bir beladan kurtardığından dolayı, o günde bunu kutlamanın caiz olduğunu gösterir.

Kuran okuyarak, oruç tutarak veya sadaka vererek kutlanılır. Böyle bir gün (aşûre) kutlanırda Peygamberimizin (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) doğumu kutlanmaz mı?

Buraya bakarak aşûre gününü kutlamanın caiz olduğunu görüyoruz, yukarıdaki olayı görmezden gelenler aşûreyi kutlamanın caiz olmadığını sanarlar, bazıları da bu günü yılın başka bir gününe taşıdılar. ''[Husnu’l-Maksad fi Ameli’l-Mevlid, s. 64]


Yukarıdaki yazı tamamıyla Allame İbn Hacere aittir.Evet cevap bekliyorum kardeşim.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz Fida kardeşim.

İbn Hacer El Askalanî'yi yanlış anladığımı söylemişsin.O halde sen anlat kardeşim.

İbn Hacer şu sözüyle ne demek istiyor?

فَيُسْتَفَادُ مِنْهُ فِعْلُ الشُّكْرِ لِلَّهِ عَلَى مَا مَنَّ بِهِ فِي يَوْمٍ مُعَيَّنٍ مِنْ إِسْدَاءِ نِعْمَةٍ أَوْ دَفْعِ نِقْمَةٍ ، وَيُعَادُ ذَلِكَ فِي نَظِيرِ ذَلِكَ الْيَوْمِ مِنْ كُلِّ سَنَةٍ ، وَالشُّكْرُ لِلَّهِ يَحْصُلُ بِأَنْوَاعِ الْعِبَادَةِ كَالسُّجُودِ وَالصِّيَامِ وَالصَّدَقَةِ وَالتِّلَاوَةِ ، وَأَيُّ نِعْمَةٍ أَعْظَمُ مِنَ النِّعْمَةِ بِبُرُوزِ هَذَا النَّبِيِّ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ ؟

İbn Hacer diyor ki: Bu konuda bir sahih hadis dikkatimi çekti: Peygamberimiz(sav) bir gün medineye gitti, ve orada yahudilerin, Muharrem ayının 10’unda oruç tuttuklarını gördü’

Ve onlara niye oruç tuttuklarini sordu, onlar da: “Allah bu günde firavunu boğdu ve Musa’yı (aleyhi’s-selam) kurtardı, Allah’a şükretmek için bu günde oruç tutuyoruz” dediler. Bu bize, belirli bir günde, Allah’ın bizlere verdiği nimet ve bizleri bir beladan kurtardığından dolayı, o günde bunu kutlamanın caiz olduğunu gösterir.

Kuran okuyarak, oruç tutarak veya sadaka vererek kutlanılır. Böyle bir gün (aşûre) kutlanırda Peygamberimizin (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) doğumu kutlanmaz mı?
Buraya bakarak aşûre gününü kutlamanın caiz olduğunu görüyoruz, yukarıdaki olayı görmezden gelenler aşûreyi kutlamanın caiz olmadığını sanarlar, bazıları da bu günü yılın başka bir gününe taşıdılar. ''[Husnu’l-Maksad fi Ameli’l-Mevlid, s. 64]


Yukarıdaki yazı tamamıyla Allame İbn Hacere aittir.Evet cevap bekliyorum kardeşim.
Ibn hacerin sahih olarak gordugu bu hadisin baska bir kaynagi war mi sahih veyahut sunenlerde geciyor mu.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İbni Abbas Radiyallâhu Anhumâ rivayet ediyor:
Peygamberimiz (Sallallâhu Aleyhi Vesellem) Medine’ye hicret buyurduktan sonra orada yaşayan Yahudilerin oruçlu olduklarını öğrendi.
“Bu ne orucudur?” diye sordu.
Yahudiler, “Bugün Allah’ın Musa’yı düşmanlarından kurtardığı, Firavun’u boğdurduğu gündür. Musa Aleyhisselâm şükür olarak bugün oruç tutmuştur” dediler.
Bunun üzerine Rasulullah (Sallallâhu Aleyhi Vesellem) de, “Biz, Musa’nın sünnetini ihyâya sizden daha çok yakın ve hak sahibiyiz” buyurdu ve o gün oruç tuttu, tutulmasını da emretti.
(Ebû Dâvud, Savm: 64)

Bak Ahmed1; Anlamadığın nokta, Rasulullahın ve ashabının hayatta olub kendisi için çıkarmadıkları bir bidatın yapılabileceğini kıt aklınla İbn Haceri batıl anlayışınla kendi sapkınlığına alet ediyorsun.
Rasulullah s.a.v.in onayından geçen aşura orucu zaten sünnettir, Çünkü Musa a.s. kendisini firavunun zulmunden kurtaran Allaha şükür amaçlı böyle bir oruç tutmuştur. Yahudiler de bu sünneti devam ettirmişlerdir. Rasulullah (s.a.v.) de muhalefet olsun diye bir gün önce ve sonrasıyla tutmuş ve meşrulaştırmıştır. Bunu-n Rasulullahtan sonra kandil peydahlama ve kutlamalar organizeler etmeyle ilişkisi ne? İbn hacer bunu mu diyor zannediyorsun?
Rasulullah (s.a.v.) in bilmediği ve yapmadığı günlerde ibadetler uydurmaktan Allahtan kork? Daha bid'at nedir?
Üstelik mevlude birde oruca ilaveten kuran okuma, sadaka verme bidatini peydahladım diyorsun.
Sen bu anlayışla her türlü sıkıntı atlatmadan dolayı oruç , kuran okuma gibi bidatleri üzerine vacib kılman gerekir.
http://vehhabilerereddiye.wordpress.com/page/6/
sapık kabirperestlerin yazılarını buraya taşımaman için ip banından önce son uyarı!
 
İ Çevrimdışı

İbnHacer El-Askalani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
İbni Abbas Radiyallâhu Anhumâ rivayet ediyor:
Peygamberimiz (Sallallâhu Aleyhi Vesellem) Medine’ye hicret buyurduktan sonra orada yaşayan Yahudilerin oruçlu olduklarını öğrendi.
“Bu ne orucudur?” diye sordu.
Yahudiler, “Bugün Allah’ın Musa’yı düşmanlarından kurtardığı, Firavun’u boğdurduğu gündür. Musa Aleyhisselâm şükür olarak bugün oruç tutmuştur” dediler.
Bunun üzerine Rasulullah (Sallallâhu Aleyhi Vesellem) de, “Biz, Musa’nın sünnetini ihyâya sizden daha çok yakın ve hak sahibiyiz” buyurdu ve o gün oruç tuttu, tutulmasını da emretti.
(Ebû Dâvud, Savm: 64)

Bak Ahmed1; Anlamadığın nokta, Rasulullahın ve ashabının hayatta olub kendisi için çıkarmadıkları bir bidatın yapılabileceğini kıt aklınla İbn Haceri batıl anlayışınla kendi sapkınlığına alet ediyorsun. Rasulullah s.a.v.in onayından geçen aşura orucu zaten sünnettir, Çünkü Musa a.s. kendisini firavunun zulmunden kurtaran Allaha şükür amaçlı böyle bir oruç tutmuştur. Yahudiler de bu sünneti devam ettirmişlerdir. Rasulullah (s.a.v.) de muhalefet olsun diye bir gün önce ve sonrasıyla tutmuş ve meşrulaştırmıştır. Bunu-n Rasulullahtan sonra kandil peydahlama ve kutlamalar organizeler etmeyle ilişkisi ne? İbn hacer bunu mu diyor zannediyorsun?
Üstelik mevl,de birde oruca ilaveten kuran okuma, sadaka verme bidatini peydahladım diyorsun.

http://vehhabilerereddiye.wordpress.com/page/6/
sapık kabirperestlerin yazılarını buraya taşımaman için ip banından önce son uyarı!
Kardeşim ben cahilim tamam aklım kıt.Banlarsanda sorun yok.Canın sağolsun.Ama ben senden sadece birşey istedim.O yazıda ne anlatmak istiyor.Yazıyı birdaha nakledeyim:

فَيُسْتَفَادُ مِنْهُ فِعْلُ الشُّكْرِ لِلَّهِ عَلَى مَا مَنَّ بِهِ فِي يَوْمٍ مُعَيَّنٍ مِنْ إِسْدَاءِ نِعْمَةٍ أَوْ دَفْعِ نِقْمَةٍ ، وَيُعَادُ ذَلِكَ فِي نَظِيرِ ذَلِكَ الْيَوْمِ مِنْ كُلِّ سَنَةٍ ، وَالشُّكْرُ لِلَّهِ يَحْصُلُ بِأَنْوَاعِ الْعِبَادَةِ كَالسُّجُودِ وَالصِّيَامِ وَالصَّدَقَةِ وَالتِّلَاوَةِ ، وَأَيُّ نِعْمَةٍ أَعْظَمُ مِنَ النِّعْمَةِ بِبُرُوزِ هَذَا النَّبِيِّ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ ؟

İbn Hacer diyor ki: Bu konuda bir sahih hadis dikkatimi çekti: Peygamberimiz(sav) bir gün medineye gitti, ve orada yahudilerin, Muharrem ayının 10’unda oruç tuttuklarını gördü’
Ve onlara niye oruç tuttuklarini sordu, onlar da: “Allah bu günde firavunu boğdu ve Musa’yı (aleyhi’s-selam) kurtardı, Allah’a şükretmek için bu günde oruç tutuyoruz” dediler. Bu bize, belirli bir günde, Allah’ın bizlere verdiği nimet ve bizleri bir beladan kurtardığından dolayı, o günde bunu kutlamanın caiz olduğunu gösterir.

Kuran okuyarak, oruç tutarak veya sadaka vererek kutlanılır. Böyle bir gün (aşûre) kutlanırda Peygamberimizin (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) doğumu kutlanmaz mı?

Buraya bakarak aşûre gününü kutlamanın caiz olduğunu görüyoruz, yukarıdaki olayı görmezden gelenler aşûreyi kutlamanın caiz olmadığını sanarlar, bazıları da bu günü yılın başka bir gününe taşıdılar. ''[Husnu’l-Maksad fi Ameli’l-Mevlid, s. 64]
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Husnu’l-Maksad fi Ameli’l-Mevlid , suyuti'nin kitabı olduğunu biliyorum. Suyuti'nin aynı zamanda kabirci olduğunu da.

Rasulullah'ın doğum gününü kutlamada hayır olsaydı, emin ol ki Sahabe bu hayırı işlemede hepimizi geçerdi!



Şimdi şunu söyleyeyim zorlama yorum ve tevillerle hakkında nas olmayan bir konuda, Yahudilerin aşura orucuna batıl kıyaslarınla peygamberin , ashabın, mezheb alimlerin dahi bilip yapmadığı , cüret edemedikleri bidatlerin arkasında düşmekteen seni ateşle korkutuyorum.
 
İ Çevrimdışı

İbnHacer El-Askalani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Husnu’l-Maksad fi Ameli’l-Mevlid , suyuti'nin kitabı olduğunu biliyorum. Suyuti'nin aynı zamanda kabirci olduğunu da.

Şimdi şunu söyleyeyim zorlama yorum ve tevillerle hakkında nas olmayan bir konuda, Yahudilerin aşura orucuna batıl kıyaslarınla peygamberin , ashabın, mezheb alimlerin dahi bilip yapmadığı , cüret edemedikleri bidatlerin arkasında düşmekteen seni ateşle korkutuyorum.
Mevlid gününde batıl şeylere (çalgı çengiye karışmadan,gıybet etmeden) oruç tutup, geceyi evinde ihya eden, bir de teheccüde kalkan ,Resulullah(sav)'e salavat getiren kardeşlerini de ateşle korkutuyor musun? Daha doğrusu buna izin veren İbn Haceride ateşle korkutuyor musun?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Mevlid gününde batıl şeylere (çalgı çengiye karışmadan,gıybet etmeden) oruç tutup, geceyi evinde ihya eden, bir de teheccüde kalkan ,Resulullah(sav)'e salavat getiren kardeşlerini de ateşle korkutuyor musun? Daha doğrusu buna izin veren İbn Haceride ateşle korkutuyor musun?

İsimlere takılmıyorum, Kullu bidat ateştedir! Kimse Rasulullah ve sahabeleri sollamaya kalkışmasın, aşırılık ve tefride düşmek takva değil, şeytanın süslü göstermesindendir. Buraya kadarsın.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt