Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Hanefi Mezhebinin Sadece Farzlarına Göre Abdest Alan Kişi, Diğer Mezheplere Göre Geçersiz Bir Amel mi İşlemiş Olur?

G Çevrimdışı

Gezgin_44

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bir kişi sadece Hanefi mezhebinde abdestin farzlarını alarak Namaz kılarsa diğer mezheplere göre Namazı terk etmiş biri hükmünde midir. Mesela ağza, burna su vermek, Hanefi’de sünnet, Hanbeli’de farzdır. Hayatında Hanefi mezhebinin farzlarına uyarak abdest almış kişi Hanbeli mezhebine göre namazı terk etmiş hükmü mü alır çünkü abdestsiz namaz kılınmaz? Bu kişi için te'vil yahut cehalet mazeret olur mu?
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir kişi sadece Hanefi mezhebinde abdestin farzlarını alarak Namaz kılarsa diğer mezheplere göre Namazı terk etmiş biri hükmünde midir. Mesela ağza, burna su vermek, Hanefi’de sünnet, Hanbeli’de farzdır. Hayatında Hanefi mezhebinin farzlarına uyarak abdest almış kişi Hanbeli mezhebine göre namazı terk etmiş hükmü mü alır çünkü abdestsiz namaz kılınmaz? Bu kişi için te'vil yahut cehalet mazeret olur mu?
Yanlış bilgi, Hanbelîlerde farz değil. Üstelik her mezhebin kendi delili var. Herkes o delile binaen uygulama yapıyor. Dolayısı ile kimsenin abdesti farklı içtihadlarla bozulmaz. Hem ne tevili ne cehaleti?! Bu fıkhın konusudur. Siz abdest alıp namaz kılmaya devam edin. Bunlarla kafanızı yormayın.
 
G Çevrimdışı

Gezgin_44

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Yanlış bilgi, Hanbelîlerde farz değil. Üstelik her mezhebin kendi delili var. Herkes o delile binaen uygulama yapıyor. Dolayısı ile kimsenin abdesti farklı içtihadlarla bozulmaz. Hem ne tevili ne cehaleti?! Bu fıkhın konusudur. Siz abdest alıp namaz kılmaya devam edin. Bunlarla kafanızı yormayın.
Namazın terki racih olan görüşe göre küfürdür. Bir kişi namazın farzlarından bir şey eksilttiği zaman namazı sahih olmadığından dolayı ömründe yalnızca bir mezhebin farzıyla abdest alan kişi namazı terk etmiş hükmüne girer mi farklı mezheplere göre onu merak etmiştim.
 
ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Namazın terki racih olan görüşe göre küfürdür. Bir kişi namazın farzlarından bir şey eksilttiği zaman namazı sahih olmadığından dolayı ömründe yalnızca bir mezhebin farzıyla abdest alan kişi namazı terk etmiş hükmüne girer mi farklı mezheplere göre onu merak etmiştim.
Subhanallah, ozaman hanafi mezhebindeki müslümanlar (agzina her zaman su vermeyen) küllen küfür icinde olmasi gerekir, seytanin vesveselerinden Allaha siginiriz
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Namazın terki racih olan görüşe göre küfürdür. Bir kişi namazın farzlarından bir şey eksilttiği zaman namazı sahih olmadığından dolayı ömründe yalnızca bir mezhebin farzıyla abdest alan kişi namazı terk etmiş hükmüne girer mi farklı mezheplere göre onu merak etmiştim.
Daha Hanbelilerde abdestin farzını bilmezken namazın terkinin küfür olduğu görüşünün racih olduğunu nasıl anladınız?
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Evet biraz vesveselendim hata ettiysem yahut aşırılık yaptıysam kusura bakmayınız
Kardeşim, abdestine namazına özen gösteriyorsun Allah razı olsun senden. Şunu bil ki Namazın terki küfür değildir diyenler de küfürdür diyenler de içtihat etmişlerdir. Ümmetin en büyük ihtilaflarından biridir belki de. Tek tıkta çözülecek ihtilaf değildir. İçtihat neticesinde yapılan abdest-namaz farzları sünnetleri de diğer mezheplerde hükmü farklı olsa da ihtilafsız abdest-namaz bozulmaz. Hiçbir Hanbelî alimi, Hanefi mezhebine göre namaz kılan Hanefi’ye sen abdestsizsin namazsızsın dememiştir. Bunları vesvese etmene gerek yok. Selametle.
 
A Çevrimdışı

asliar

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadasin verdigi bilgi dogruymus, Hanbeli icin. Ama nedeni; yuze dahil etmeleriymis Sahsen ayette acik acik belirtilen birseyde, ben boyle bir vesveseye kapilmam. Hem 4 mezhep imamindan sadece birinin iddiasi bu.
 
Son düzenleme:
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Altini ciziyorum..Kur'an'da farzlar geciyor.Gerisi sunnet.
Kur'an'da geçmeyen de hüküm oluyor, recm gibi. Kur'an da geçmese de haram kılınabiliyor hadislerle. Hadisleri Kur'an'a arz edenlerin( Ahmet Kalkan vb. kafası) zihniyeti bu söyledikleriniz. Bazı hadisler Kur'an hükümlerini de nesh edebilir.
İmam Şafii, meşhur eseri el-Ümm'de şunları kaydeder: "Peygamber'in farz kıldığı her şey vahiy ile olmuştur. Bir okunan vahiy (vahy-i metluv) vardır, bir de doğrudan Hz. Peygamber'e vahyedilen ve Hz. Peygamber'in sünnet kıldıkları vardır." Şafii, bu ikinci çeşit vahyin, ister bazılarının dediği gibi Cebrail tarafından Hz. Peygamber'in (asm) kalbine ilka edilen bir bilgi olsun, isterse insanları doğru yola iletmesi için bizzat Allah'ın kendisine bildirdiği bir bilgi olsun, herkesi bağlayıcı olduğunu söylemektedir.
 
A Çevrimdışı

asliar

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kur'an'da geçmeyen de hüküm oluyor, recm gibi. Kur'an da geçmese de haram kılınabiliyor hadislerle. Hadisleri Kur'an'a arz edenlerin( Ahmet Kalkan vb. kafası) zihniyeti bu söyledikleriniz. Bazı hadisler Kur'an hükümlerini de nesh edebilir.
İmam Şafii, meşhur eseri el-Ümm'de şunları kaydeder: "Peygamber'in farz kıldığı her şey vahiy ile olmuştur. Bir okunan vahiy (vahy-i metluv) vardır, bir de doğrudan Hz. Peygamber'e vahyedilen ve Hz. Peygamber'in sünnet kıldıkları vardır." Şafii, bu ikinci çeşit vahyin, ister bazılarının dediği gibi Cebrail tarafından Hz. Peygamber'in (asm) kalbine ilka edilen bir bilgi olsun, isterse insanları doğru yola iletmesi için bizzat Allah'ın kendisine bildirdiği bir bilgi olsun, herkesi bağlayıcı olduğunu söylemektedir.

Yalniz biz burada Peygamberimizin dedigini degil, mezhep imamlarindan birinin gorusunu konu ediyoruz.

Sizin bahsettiginiz konu yani Ahmed Kalkan'in goruslerine gelince, kitabini aldim ve okumadan yorum yapmam uygun olmaz.

Kisisel gorusume gelince; bana Kur'an'i nesh ettigi iddia edilen bir kac hadis ornegi verebilir misiniz? Ancak ayeti genisleten vb degil direk iptal ettigi ifade edilen.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Yalniz biz burada Peygamberimizin dedigini degil, mezhep imamlarindan birinin gorusunu konu ediyoruz.

Sizin bahsettiginiz konu yani Ahmed Kalkan'in goruslerine gelince, kitabini aldim ve okumadan yorum yapmam uygun olmaz.

Kisisel gorusume gelince; bana Kur'an'i nesh ettigi iddia edilen bir kac hadis ornegi verebilir misiniz? Ancak ayeti genisleten vb degil direk iptal ettigi ifade edilen.
 
A Çevrimdışı

asliar

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Üst Ana Sayfa Alt