Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Akrabasının Kredi Kartı Borcunu Yatırma

O-Atmaca Çevrimdışı

O-Atmaca

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu Aleykum ve Rahmetullah
Dayım işte çalıştığından bazen beni arıyor kredi kartı borçlarını yatırmam için.( Namazını felan kılıyor ama bu bir bahane değil zaten haşaaaa. Kemalizmi felan anlattım, laikliği felan biliyorlar. Namazlarınıda kılıyor artık işyerinde, Kredikartı konusunda da uyardım). Ben düşünüyorum acaba aracımı oluyorum diye. Ben bu borcu yaparken şahit değildim yanında. Onun ne kadar ve kime borcunu olduğunuda bilmem, ama bazen borçlandığını duyuyorum sıkışırsa kredi alıyor. Ama tabi ihityacı olunmayan şeylerede sıkışmak deniyor gunumuzde!!!! Cadırda yaşayan kardeşlerimi düşününce, dünyadaki evsizleri düşününce onların ki sıkışmak mı Allah bilir. Borç yapıyor sonra kendi çalıştığı için ödeyecek zaman bulamayanca git evden para al sen onu yatır diyor. Düşünüyorum ödemezsem daha çok faiz binecek veya ödemezsem faizi artacak. Ödersem ne kadar kurtarırısam onu bu bataklıktan iyidir diye düşünüyorum kendimce, bu bir avuntu mu bilmiyorum. Ama faiz konusunda uyardım artık. Kredi kartı kullanmayın gibisinden söyleyip uyardım. Hadisler felan söyledim ama yinede dinlemezlerse benim ne yapmam lazım kardeşim. Artık tepkimi koyup " ben seni uyardım yapma diye; ben paranı yatıramam artık faizlenirse faizlensin." mı deyim. Uyarılara rağmen bazen ara sıra kredi kartıyla alışveriş yapıyorsa ve bana ara sıra meşgul olduğunda ödeyecek zamanı olmadığında yiğenim borcumu evden para alda öde diyorsa, benim ne yapmam gerek ? Ödersek aracı oluyormuyuz ya da Faizle iligili hadiste Resulullah sav lanet ettiği kimseler arasına giriyor muyum ?

Çoğu kişinin başına gelebilir diye düşünüyorum bu durum en iyisini ALLAH bilir.
Ha bu arada Kendi para veriyor bana, öde diye. Bana dese ki para şu kadar geri kalanın üstünü tamamla senin parandan öde dese bunun ikisi ayrı durum mu. Bu iki durumun akibeti hakkındada bilgi verirseniz iyi olur vesvesler gider inşaAllah.

Bu konu çok önemli kardeşim ayrınlı cevap verirsen sevinirim İnşaAllah.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

“Onlar: “Rabbimiz, bize eşlerimizden ve çocuklarımızdan gözümüzün aydınlığı olacak insanlar ihsan et ve bizi, Allah’a karşı gelmekten sakınanlara önder yap” derler.” (Furkân sûresi 74)

Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu:
“İslâm’da iyi bir çığır açan kimseye, bunun sevabı vardır. O çığırda yürüyenlerin sevabından da kendisine verilir. Fakat onların sevabından hiçbir şey noksanlaşmaz. Her kim de İslâm’da kötü bir çığır açarsa, o kişiye onun günahı vardır. O kötü çığırda yürüyenlerin günahından da ona pay ayırılır. Fakat onların günahından da hiçbir şey noksanlaşmaz.”

(Muslim, Zekât 69; Nesâî, Zekât 64)

Dört mezhebin muctehidlerine göre binasını kilise, havra, içki dükkanı, kumarhane (banka) vb. işler yapmak isteyene kiraya vermesi caiz değildir. (Ibn Kudâme, EI-Mugni, V/552) Çünkü bu, mâsiyete yardımdır. Allah Rasulu'de içki konusunda on kişiye lânet etmiştir, biri de taşıyıcısıdır. (Ebu Davûd, Esribe 2; Musned, I/316, N/97)
Ebu Hanife'nin bu konudaki görüşü kıyasa, İmameyn'in ki istihsana dayanır. Bu türden çoğu yerde itimad istihsanadır.

“İyilik etmek, fenâlıkdan sakınmak hususunda birbirinizle yardımlaşın. Günâh işlemek ve haddi aşmak üzerinde yardımlaşmayın Allah'dan korkun. Şubhesiz ki Allah, cezası çok çetin olandır.” (Maide 2)

Cabir
(Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) faiz yiyene, yedirene, faiz muamelesini yazan kimseye ve bu muamelenin şahidlerine lanet etti ve:
‘Onlar günahta eşittir’ buyurdu.”

(Muslim (1598/106) Ebu Yağla (1849) İbnu’l-Carud (646) Beyhaki (5/275) Begavi (2054) Ahmed (3/304) Ahmed (1/393) Tayalisi (343) İbni Hibban (1112-Mevarid)


Kardeşim , kanaatimce sizin gibilerin durumu bu hadis kapsamına girmemektedir. Çünkü ilgili rivâyet faizli alış veriş esnasında iken durumdan razı, olanlarla ilgilidir. Sizin durumunuzda ise, fâizin işlememesi için ödeme yapılma niyeti mevcuttur. Her ne kadar böyle de olsa, bu tür fiillerden dayınızla konuşarak, bu işin şâibeli ve tehlikesi olması hasebiyle kendinizi aracı kullanmamasını istemeniz en emin yoldur düşüncesindeyim.
 
Üst Ana Sayfa Alt