Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Âlimlerin Şehidlerden Üstün Oldukları Zannı!

Rayet Et Tevhid Çevrimdışı

Rayet Et Tevhid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
CÂMİU BEYÂNİ’L-İLMİ VE FADLİHİ

10. BÂB :

ÂLİMLERİN ŞEHİDLERDEN ÜSTÜN OLDUKLARI HAKKINDA


1-) Osman bin Affan radıyallahu anhu dedi ki ; Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ Kıyamet gününde üç sınıf şefaat edecektir ; Peygamberler , sonra Âlimler ve sonra da şehidler. ‘’ [1]


2-) Ebû Derdâ radıyallahu anhu dedi ki ; Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ Kıyamet gününde Âlimlerin mürekkebi ile şehidlerin kanı tartılacaktır.’’ [2]


3-) Ebû Hureyre radıyallahu anhu dedi ki ; Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ Peygamberlerin Âlimlere iki derece üstünlüğü vardır. Âlimler de , şehidlerden bir derece ile üstündürler. ‘’


Ebû Bekir bin Düreyd dedi ki ;
Ehlen ve sehlen sevdiğim kimseler ! Nimetler sahibi Allah için sizi severim.

Hoş geldiniz takvalı ve salih kimseler ! Yüzleriniz nurlu , her toplumun zinetisiniz.

İffet , vakar ,sekinet ve hayâ ile hadisi talep etmeye çalışırlar.

Onlarda bulunur heybet , yücelik , akıl ve sayılamayacak kadar faziletler.

Şehitlerin kanından daha temiz ve daha faziletlidir onların kalemlerinden akan mürekkebler.

Ey Peygamber Muhammed’in ilminin talipleri ! Eşit değildir sizinle dışınızdakiler.


4-) Ebû Hureyre ve Ebû Zer radıyallahu anhumâ’dan rivayet edildi ki ; Peygamber s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ İlim talebesine , İlim talep etme hali üzere olduğu bir durumda ölüm gelirse şehid olarak ölür. ‘’ [4]


Bazıları , bu hadiste şunu ziyade etmişlerdir : ‘’ Cennette onunla peygamberler arasında sadece tek bir derece bulunur. ‘’ [5]

Yine bu , İbni Abbas’tan merfû olarak da rivayet edilmiştir. Bunun senedinde , ‘’ ızdırab ‘’ ( karışıklık ) vardır. Bazıları , bunu Said yoluyla Ebû Hureyre ve Ebû Zer’den rivayet ederken ; Diğer bazıları da , bunu Said’den Mürsel olarak rivayet ediyorlar. Faziletler , herkesten rivayet edilebiliyor. Sened yönünden hüccet , ancak hükümlerde ve helal ile haram konularında tam bir şekilde aranır.


Bana ulaştığına göre Ebû Derdâ şöyle demiştir ; ‘’ Her kim , sabah akşam ilim talep etmek için çıkmayı cihad olarak görmezse , onun aklı ve görüşü noksandır. ‘’


5-) El-Ezdi dedi ki ; İbni Abbas’a cihad hakkında sordum. Bana şöyle dedi ; ‘’ Cihad etmekten daha hayırlı bir şeye seni sevkedeyim mi ? ‘’ Ben de ; ‘’ Evet , Sevket. ‘’ dedim. Şöyle buyurdu ; ‘’ Bir mescid bina edersin ve orada farzları , sünneti ve dinde fıkıh sahibi olmayı öğretirsin. ‘’ [6]


6-) Ebû Derdâ dedi ki ; ‘’ Öğreneceği veya öğreteceği bir hayır için sabah mescide giden her bir kimseye , muhakkak ki ganimet alarak geri dönen bir mucahidin ecri yazılacaktır. ‘’ [7]



Kaynaklar ;


[1] İbni Mace:4313.Senedi şiddetli zayıftır. Senedinde Anbase el-Kuraşi vardır ki , Ebu Hatim onu hadis uydurmakla itham etmiştir. Yine senedinde meçhul bir ravi olan Allâk bin Müslim de bulunmaktadır.

[2] Bkz: El-Kamil : 21/314 ; Keşfü’l-Hafa : 2/262 ; El-Esrâru’l-Merfûâ : 303 . Senedinde bulunan İsmail bin Ebi Ziyad Es-Sekûni hadisi münker olan bir ravidir.

[3] Bir önceki kaynaklara bakınız.

[4] Bkz: El-Kamil : 21/314 ; Keşfü’l-Hafa : 2/262 ; El-Esrâru’l-Merfûâ : 303 Metruk bir hadistir.

[5] Dârimi : (354) 1/112. İbni Abdi’l-Berr’in de işaret ettiği gibi bunun senedinde ızdırab vardır.

[6] Fesevi , El-Ma’rife : 3/400. Senedinde Zayıf bir ravi olan Leys bin Ebi Süleym vardır.

[7] Fesevi , El-Ma’rife : 3/400.


[ İbni Abdi'l-Berr - CÂMİU BEYÂNİ’L-İLMİ VE FADLİHİ / S. 43-44 ]



CIdGS5QUAAAEyQw.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Elyesa Abdurrahman Çevrimdışı

Elyesa Abdurrahman

"Hüküm ancak Allah'ındır..." En'am 57
İslam-TR Üyesi
CÂMİU BEYÂNİ’L-İLMİ VE FADLİHİ

10. BÂB :

ÂLİMLERİN ŞEHİTLERDEN ÜSTÜN OLDUKLARI HAKKINDA


1-) Osman bin Affan radıyallahu anhu dedi ki ; Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ Kıyamet gününde üç sınıf şefaat edecektir ; Peygamberler , sonra Âlimler ve sonra da şehitler. ‘’ [1]


2-) Ebû Derdâ radıyallahu anhu dedi ki ; Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ Kıyamet gününde Âlimlerin mürekkebi ile şehitlerin kanı tartılacaktır.’’ [2]


3-) Ebû Hureyre radıyallahu anhu dedi ki ; Rasûlullah s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ Peygamberlerin Âlimlere iki derece üstünlüğü vardır. Âlimler de , şehitlerden bir derece ile üstündürler. ‘’


Ebû Bekir bin Düreyd dedi ki ;


Ehlen ve sehlen sevdiğim kimseler ! Nimetler sahibi Allah için sizi severim.

Hoş geldiniz takvalı ve salih kimseler ! Yüzleriniz nurlu , her toplumun zinetisiniz.

İffet , vakar ,sekinet ve hayâ ile hadisi talep etmeye çalışırlar.

Onlarda bulunur heybet , yücelik , akıl ve sayılamayacak kadar faziletler.

Şehitlerin kanından daha temiz ve daha faziletlidir onların kalemlerinden akan mürekkebler.

Ey Peygamber Muhammed’in ilminin talipleri ! Eşit değildir sizinle dışınızdakiler.


4-) Ebû Hureyre ve Ebû Zer radıyallahu anhumâ’dan rivayet edildi ki ; Peygamber s.a.v şöyle buyurdu ; ‘’ İlim talebesine , İlim talep etme hali üzere olduğu bir durumda ölüm gelirse şehit olarak ölür. ‘’ [4]


Bazıları , bu hadiste şunu ziyade etmişlerdir : ‘’ Cennette onunla peygamberler arasında sadece tek bir derece bulunur. ‘’ [5]

Yine bu , İbni Abbas’tan merfû olarak da rivayet edilmiştir. Bunun senedinde , ‘’ ızdırab ‘’ ( karışıklık ) vardır. Bazıları , bunu Said yoluyla Ebû Hureyre ve Ebû Zer’den rivayet ederken ; Diğer bazıları da , bunu Said’den Mürsel olarak rivayet ediyorlar. Faziletler , herkesten rivayet edilebiliyor. Sened yönünden hüccet , ancak hükümlerde ve helal ile haram konularında tam bir şekilde aranır.


Bana ulaştığına göre Ebû Derdâ şöyle demiştir ; ‘’ Her kim , sabah akşam ilim talep etmek için çıkmayı cihad olarak görmezse , onun aklı ve görüşü noksandır. ‘’


5-) El-Ezdi dedi ki ; İbni Abbas’a cihad hakkında sordum. Bana şöyle dedi ; ‘’ Cihad etmekten daha hayırlı bir şeye seni sevkedeyim mi ? ‘’ Ben de ; ‘’ Evet , Sevket. ‘’ dedim. Şöyle buyurdu ; ‘’ Bir mescid bina edersin ve orada farzları , sünneti ve dinde fıkıh sahibi olmayı öğretirsin. ‘’ [6]


6-) Ebû Derdâ dedi ki ; ‘’ Öğreneceği veya öğreteceği bir hayır için sabah mescide giden her bir kimseye , muhakkak ki ganimet alarak geri dönen bir mücahidin ecri yazılacaktır. ‘’ [7]



Kaynaklar ;


[1] İbni Mace:4313.Senedi şiddetli zayıftır. Senedinde Anbase el-Kuraşi vardır ki , Ebu Hatim onu hadis uydurmakla itham etmiştir. Yine senedinde meçhul bir ravi olan Allâk bin Müslim de bulunmaktadır.

[2] Bkz: El-Kamil : 21/314 ; Keşfü’l-Hafa : 2/262 ; El-Esrâru’l-Merfûâ : 303 . Senedinde bulunan İsmail bin Ebi Ziyad Es-Sekûni hadisi münker olan bir ravidir.

[3] Bir önceki kaynaklara bakınız.

[4] Bkz: El-Kamil : 21/314 ; Keşfü’l-Hafa : 2/262 ; El-Esrâru’l-Merfûâ : 303 Metruk bir hadistir.

[5] Dârimi : (354) 1/112. İbni Abdi’l-Berr’in de işaret ettiği gibi bunun senedinde ızdırab vardır.

[6] Fesevi , El-Ma’rife : 3/400. Senedinde Zayıf bir ravi olan Leys bin Ebi Süleym vardır.

[7] Fesevi , El-Ma’rife : 3/400.


[ İbni Abdi'l-Berr - CÂMİU BEYÂNİ’L-İLMİ VE FADLİHİ / S. 43-44 ]



Ekli dosyayı görüntüle 18294
kardeş bir hadis uydurma diye biliniyor sitede abdulmuizz abi yazmış belki başkada vardır bakmadm bide fesevi ve el kamil filan diye kaynak yazmışsın bize bunları açıkla kimdir ?

"Alimlerin mürekkebi şehidlerin kanından daha faziletlidir"sözü
(Suyûti, Keşfu'l Hâfa, 2/400)

يوزن يوم القيامة مداد العلماء ودم الشهداء؛ فيرجح مداد العلماء على دم الشهداء
رواه الشيرازي عن أنس، ورواه الموهبي عن عمران بن الحصين، وأخرجه ابن عبد البر عن أبي الدرداء، وابن الجوزي في "العلل" عن النعمان بن بشير، قال المناوي: وأسانيده ضعيفة؛ لكن يقوي بعضها بعضًا؛ قاله في التمييز، وسكت عليه، لكن قال ابن الغرس. هو ضعيف
el-Mekasıd'da , bunun el-Hasan el-Basri'nin sözü olduğu söylenir. İbn Abdilberr bunu , Ebu'd-Derda'dan merfu olarak şu lafızıla rivayet eder :
"Kıyamet günü alimlerin mürekkebi , şehidlerin kanıyla tartılır".
el-Hatib bunu , İbn Ömer'den şöyle rivayet eder: "Alimlerin mürekkebi , şehidlerin kanıyla tartılır ve alimlerin kanı ondan ağır gelir." İsnadında hadis uydurmakla suçlanan biri vardır.
ez-Zeyl'de bu hadis "uydurma"dır denilmiştir.
Senedinde İsmail İbn Muhammed İbn Ziyad vardır. O, İsmail İbn Muslim'dir. Musul Kâdı'sı'dır, yalancıdır.

(İmam Şevkani ; El-Fevaid El-Mecmua Fi'l-Ehadis El-Mevdua -MEVZU HADİSLER, sayfa 405, Medarik yayınları)
 
Rayet Et Tevhid Çevrimdışı

Rayet Et Tevhid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş bir hadis uydurma diye biliniyor sitede abdulmuizz abi yazmış belki başkada vardır bakmadm bide fesevi ve el kamil filan diye kaynak yazmışsın bize bunları açıkla kimdir ?

"Alimlerin mürekkebi şehidlerin kanından daha faziletlidir"sözü
(Suyûti, Keşfu'l Hâfa, 2/400)

يوزن يوم القيامة مداد العلماء ودم الشهداء؛ فيرجح مداد العلماء على دم الشهداء
رواه الشيرازي عن أنس، ورواه الموهبي عن عمران بن الحصين، وأخرجه ابن عبد البر عن أبي الدرداء، وابن الجوزي في "العلل" عن النعمان بن بشير، قال المناوي: وأسانيده ضعيفة؛ لكن يقوي بعضها بعضًا؛ قاله في التمييز، وسكت عليه، لكن قال ابن الغرس. هو ضعيف
el-Mekasıd'da , bunun el-Hasan el-Basri'nin sözü olduğu söylenir. İbn Abdilberr bunu , Ebu'd-Derda'dan merfu olarak şu lafızıla rivayet eder :
"Kıyamet günü alimlerin mürekkebi , şehidlerin kanıyla tartılır".
el-Hatib bunu , İbn Ömer'den şöyle rivayet eder: "Alimlerin mürekkebi , şehidlerin kanıyla tartılır ve alimlerin kanı ondan ağır gelir." İsnadında hadis uydurmakla suçlanan biri vardır.
ez-Zeyl'de bu hadis "uydurma"dır denilmiştir.
Senedinde İsmail İbn Muhammed İbn Ziyad vardır. O, İsmail İbn Muslim'dir. Musul Kâdı'sı'dır, yalancıdır.

(İmam Şevkani ; El-Fevaid El-Mecmua Fi'l-Ehadis El-Mevdua -MEVZU HADİSLER, sayfa 405, Medarik yayınları)

hocam İbn-i abdilberr'in camiu beyanil ilmi ve fadli adlı eserinde geçiyor kaynaklarda zayıf , ravisi meçhul diye belirtmiş. zaten bu hadis'in sıhhatin'den bahsetmiştir. kitap mevcutsa ordan baksanız daha faydalı olur inşallah.
 
Üst Ana Sayfa Alt