Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Araba, Temel Atma, Şifa Bulmak, Belanın Def'i vb. Nedenlerle Kurban Kesmek Caiz mi?

M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Esselamu Aleykum ve Rahmetullahi ve Berekad

Bir araba alınca, temel atılırken veya hasta iyi olunca,Belanın def'i gibi sebeplerle kurban kesmenin hükmü nedir? herhangi bir faydası olur mu?.geçenlerde bir okula temel attılar koyun kestiler de aklıma takıldı
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kişinin, saydığınız işler sebebiyle Kurban (Adak) kesmesindeki niyet; Ben bunlara sahib oldum, Allah (c.c.) bana bunları nasib etti vb. düşüncelerle, Allah'a (c.c.) şükür amaçlı bir kurban keseyim, insanlara dağıtayım, yiyelim, bu mutlu günümüzü paylaşalım diyerek kesmesinde, yenmesinde bir beis yoktur.


Fakat bu kurban sebebiyle Allah beni korur, bunları korur(sun), rızkımı arttırsın vb gibi durumlarda kurban kesilmez.
Yine eğer kurban kesmezsem, başıma musibetler gelir gibi düşünceler taşıyorsa, bunun caiz olmadığı kendisine tebliğ edilmelidir


Kişi bir sıkıntı, kaza, tehlike gibi badireler atlatması sebebiyle şükür amacıyla kurban kesmesinde de bir sıkıntı yoktur.



Ya da, bir kişi bir işi başarı ile tamamlanması, aleyhine bir işin olmasına göre vb sebeblerle adak adaması hoş karşılanmasa da, adağının gerçekleşmesi sonucunda kesmesi üzerine borç olur.
Çünkü adak sebebiyle netice değişmez. Fakat kişi o anki sıkıntı veya aşırı istek sebebiyle adakta bulunmuştur. Oysa rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :

Abdullah b. Ömer (r.anh)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) Adak adamayı yasakladı ve şöyle buyurdu:
Adak hiçbir hayır getirmez ancak böylelikle cimriden mal çıkarılır.”

(Ebû Davud, Eyman ve Nuzur: 21; İbn Mâce, Keffarât: 15; Nesai, Adak, 3741)

Abdullah b. Ömer (r.a)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Rasûlullah (s.a.v) adak adamayı yasak etti veAdak hiçbir şeyi önlemez sadece cimriden mal çıkarır buyurdu.

(Ebu Davud, Eyman ve Nuzur: 21; İbn Mâce, Keffarât: 15; Nesai, Adak, 3742)

İbn Ömer (r.anh)’den rivâyete göre, Rasulullah (s.a.v): Adak bir şeyi ne çabuklaştırır ne de geciktirir ancak adakla cimriden mal çıkarılmış olurbuyurdu.

(Ebu Davud, Eyman ve Nuzur: 21; İbn Mâce, Keffarât: 15; Nesai, Adak, 3743)

Ebu Hurayra (r.anh)’den rivâyete göre, Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurdu:
Adak adamak Ademoğluna takdir olunmayan hiçbir şeyi getirmez fakat adak yoluyla cimriden mal çıkarılmış olur

(Ebu Davud, Eyman ve Nuzur: 21; İbn Mâce, Keffarât: 15; Nesai, Adak, 3744)

Ebu Hurayra (r.anh)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu:

Adak adamayın çünkü adak kaderi değiştirmez ancak adak yoluyla cimriden mal çıkarılmış olur.

(Ebu Davud, Eyman ve Nuzur: 21; İbn Mâce, Keffarât: 15; Nesai, Adak, 3745)
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
adak yerine sadaka olarak bu ameli yapsa daha makbül olur bence,çünkü sadaka belayı def eder
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
(Temele kurban kesmek İslam’da yoktur.) [Nesai] bu hadisin sıhhati nedir ?
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
adak yerine sadaka olarak bu ameli yapsa daha makbül olur bence,çünkü sadaka belayı def eder

haklısın akhim ama insanların alışkanlıklarını değiştirmek zor oluyor. zaten Rasûlullah şöyle demiş;

Abdullah b. Ömer (r.anh)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) Adak adamayı yasakladı ve şöyle buyurdu:
“Adak hiçbir hayır getirmez ancak böylelikle cimriden mal çıkarılır.”
(Ebû Davud, Eyman ve Nuzur: 21; İbn Mâce, Keffarât: 15; Nesai, Adak, 3741)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
(Temele kurban kesmek İslam’da yoktur.) [Nesai] bu hadisin sıhhati nedir ?

Nesei'de Adak babında böyle bir hadis bulunmuyor. Hadisin bab ve Nosu verilmemiş.

Önemli olan kurban keserken, ne için kestiğindir. Şükür amaçlı, Rabbim bana bunu nasib etti, diyerek kesmesinde bir beis yoktur. Fakat burada bu işimde, kurbanı kesmezsem, işim olmaz, sorunlu olur, bela gelir gibi niyetle kesiyorsa caiz değildir.
 
Üst Ana Sayfa Alt