Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Ben Gidiyorum

A Çevrimdışı

ahmet meydani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Tartışmalardan o kadar yoruldum ki ben deveye hendek atlatmaya gidiyorum. Bu bana piknik gibi gelecek. Allah (cc) şahidimdir ki herhangi bir ard niyete sahip değilim. Kalpleri bilen Allah (cc) dır. Müdahil olduğum her konu da kilitleniyor. Bu gidişle sitede kilit sıkıntısı başgösterecek. Bir atasözü var "bin düşün bir söyle" diye. Ama maalesef biz bir düşünüp bin söylüyoruz. Sahabeler, biri kendilerinden fetva istediğinde hemen cevap vermeyip, onu diğer sahabelere gönderirdi. Fetva isteyen kişi tüm sahabeleri dolaşıp tekrar kendisine geldiğinde fetvayı verirdi. Çünkü bu çok riskli bir iş. Hele de ehil değilse bir kişi bunun altından kalkması mümkün değil. Ya bizim söylediğimiz yanlış bir bilgi biri ya da birilerinin küfrüne sebep olursa bunun vebalinden nasıl kurtuluruz. Efendimiz (sav) Hz. Ali'yi (ra) bir kavme gönderdiğinde önce onları İslama davet etmesini istemiş ve "Senin vesilenle bir kişinin iman etmesi, senin için dünya ve içindekilerden daha hayırlıdır." buyurmuşlardır. Bu Hadisi şerifin mefhumu muhalifinden şu mânâ çıkar "senin yüzünden bir kişi küfre düşerse bunun vebalini dünya ve içindekileri fidye olarak versen de kurtulamazsın." İlmi hafife alıyoruz. Alimi de. Alimler bir hadisi öğrenmek için aylarca yol almış bazen hadisi alması gereken kişi güvenilir olmadığı için almadan geri dönmüştür. Efendimiz (sav) on kişiye İslamı anlatmışsa 90 kişiye de yaşantısıyla örnek olmuştur. Biz örneklik teşkil edebiliyor muyuz? Önce bunu sorgulamalıyız. En kolay yol karşıdakini suçlamak. Ama bunun bize faydası değil zararı var. Bu yolla elde edebileceğimiz hiç bir şey yok. Bir ayet ya da bir hadis yazıp karşıdaki kişi suçlamak bir metodsa ve bu hak bize veriliyorsa, mesela üç cuma üst üste cuma namazına gitmeyenleri münafık olarak nitelendiren hadisi örnek verip tüm cuma namazını kılmayanları münafık olarak suçlayabiliriz. Herkes hesabını Allah'a (cc) verir. Tarikatlar da, süleymancılar da, nurcular da, radikaller de, ılımlılar da, siyasiler de ama herkes. Suçlama yaparken çok dikkatli olmak zorundayız. İçtihadın herkes için bağlayıcılığı yok. Mesela İmam Azamın içtihadi hanefileri bağlarken, İmam Şafinin içtihadı da şafiileri bağlar. Birileri Şehid Seyyid Kutubun tefsirini örnek alırken, bir diğeri Tefsiri Kebiri ya da El Esas Fit Tefsiri örnek alabilir. Nasıl olur da karşıdakini suçlayabiliriz? Seyyid Kutubun da müntesibi olduğu İhvanı Müslimin parti kurup seçime giriyor. Hamasın da partisi var. Şimdi bunları da mı suçlayacağız. Bir Afganistanın şartları ile Türkiyenin şartları arasında dağlar kadar fark var. Silahı elimize alıp kimi vuracağız? Ya da İslam bize bu hakkı veriyor mu? Şayet hayati bir tehlike sözkonusu ise nefsi müdafaa hakkımız vardır. Zaten Efendimiz'in (sav) metodu da savaşmadan İslamı hakim kılmak. Medine İslam devleti savaş olmadan kuruldu. Savaşlar devlet kurulduktan sonra başladı. Fiili bir saldırı varsa karşı konulur. Afganistan, Filistin, Çeçenistan v.s olduğu gibi. Ama böyle bir şey yoksa kimi ne adına vuracağız? Şunu tekrar belirteyim ki bu yazım genele hitap etmektedir. Kimseyi suçlamak niyetinde değilim. Ben hiç kimsenin küfre girmesi ve cehenneme girmesi taraftarı değilim. Zaten böyle bir şeye taraf olmak küfrü gerektirir. Yaşım 51 ve bana tepki gösteren kardeşlerimden bir farkım var ki ben küfrü onlardan daha iyi biliyorum. Çünkü bir zamanlar komünisttim. Allah (cc) hidayet nasib etti müslüman oldum. Bu yüzden hiç kimsenin küfürde kalmasını istemiyorum. Zaten insanların küfre girmesinin de hiç kimseye faydası yok. Biliyorum gene birilerinin saldırısına uğrayacağım. Belki açıktan olmasa da zımnen beni de şirk taraftarı olarak görecek birileri bulunacaktır. Ama ALLAH (cc) ve sitedekiler şahidim olsun ki ben müslümanım ve müslümanlardan yanayım. Fiemanillah.
 
e-mir Çevrimdışı

e-mir

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş bu oda hakka davet içindir. Beni sevindiren asıl şey bir zamanlar sufi idim ama tartışmayı sevmiyordum yani ilmi munazara yapmak istemiyordum ama elahmdullah hakkı görüp ehli sunne vel cemaat oldum,İnan burada o kadar ilim aliyorum ki,burayı acan kardeşlerden Allah razı olsun diyorum.Her konuda munazara yapıyorlar ister sufi olsun ister şii delil varsa buyur yoksa konu kilitli super.Zaten ben bunun için buraydim.CEZEKE
 
A Çevrimdışı

ahmet meydani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yok artık bir şey demeyeceğim. Dediğimde ardı arkası kesilmiyor ve netice de kilit firmaları kazanıyor netekim. Fiemanillah.
 
A Çevrimdışı

ahmet meydani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yaw kötü düşünmedim ki sadece bir şey demeyeceğim diyecektim netekim. Fiemanillah.
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
esselamu aleykum simdi kardeslerim ALLAH sizlerden razi olsun munazaralar olabilir fakat birinin digerini kotulemesi iyi degildir eger munazara olacaksa ayri ayri fikirler bile olsaki diger tarafin fikirlerini kotulemeyerek bu munazaralari yapmak lazim mesela belki bir isi kufur gore biliriz digeri delil getirerek bu kufur degildir der ama diger taraf bu yapilan kufur degildir dedi diye saldirmamizda dogru degildir. bu yapilan kufurdur degildir diyende digerine kotu davranmamasi lazim bir insana siddet gostrerek bir seyler anlatmayiz ne yazikki biz bunu çok yapiyoruz ondanda insan bazen bir konu açip bu konu dogrumudur degilmidir diye munazara yapip bir sonuca varmak ister ama çekinir ve o konu icinde kalir çunku oyle bir dusunurki ben bu konuyu açarsam herkes bana siddetli davranir ve biz oyle davranirsak o insana vay sen kufre dustun kafir oldun diye sideetle hitab edersek o zaman o insan o fikrinden donmez ama biz anlayisli karsilayip guzel cevap verip guzellik icinde bir munazara yapsak belki kabul edebilir ama siddetli davranacagimizi bilse o konyu açmak istemez ve o konu icinde kalir ve oylece gider ondan bi izniLLAH baz konulara dikkat edelim bir munazara olacaksada birbirmizi kirmadan olsun insha'ALLAH eger o sekilde bazi kardeslerime davrandiysam hakkinizi helal edin insha'ALLAH
 
A Çevrimdışı

ahmet meydani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hay yedi ceddine rahmet. Ben de onu diyorum. Senin bir delilin varsa karşıdakinin de kendine göre bir delili vardır. Bir de şunu gözardı ediyoruz. İslamda fıkha göre hüküm verilir. Efendimiz (sav) "Allah (cc) hakkında hayır murad ettiği kulunu dinde fakih kılar" buyurmaktadır. Ayetler genel konulara değinir. Mesela Kur'an-ı Kerimde sadece domuz eti haramdır. Diğer hayvanların etlerini ise fıkıh haram kılar. Fıkıhi hüküm da ayet ve hadisten çıkarılır. Bir diğer örnek hırsızlık yapanın eli kesilir. Ayette detaylı açıklama yok. Hırsızın hangi durumlarda elinin kesilmesine fıkıh karar verir. Sadece ayeti baz alırsak tüm hırsızların elinin kesilmesi gerekir. Halbuki bir hırsızın elini kesebilmek için 12 tane şartın yerine getirilmesi lazım. Fıkhı bilmeden bir konuda hüküm vermek son derece yanlıştır. Başka bir örnek de içki yasağı hakkında. İçkinin yasaklanması ile ilgili üç merhale vardır. Biri çıkıp da "“Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür.” (Bakara Sûresi, 219) " bu ayette içki yasaklanmamıştır, bu ayete göre benim içki içmemde bir sakınca yoktur derse ne olacak? Bütün bunları gözönünde bulundurmak zorundayız. Allah (cc) ayaklarımız kaydırmasın. Fiemanillah.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt