Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Bir Ateistin, Ayetlerdeki Tutarsızlık Zırvasına Cevap ?

Beytekin Osmanlı Çevrimdışı

Beytekin Osmanlı

Üye
İslam-TR Üyesi
SELAMUNALEYKÜM. ARKADAŞLAR BİR ATEİST BANA BUNU SORDU FAKAT BEN CEVAP VEREMEDİM. YARDIMCI OLUR MUSUNUZ ?



TÂHÂ 116. Bir zaman biz meleklere: Âdem’e secde edin! demiştik. Onlar hemen secde ettiler; yalnız İblis hariç. O, diretti.
TÂHÂ 117. Bunun üzerine: Ey Âdem! dedik, bu, hem senin için hem de eşin için büyük bir düşmandır. Sakın sizi cennetten çıkarmasın; sonra yorulur, sıkıntı çekersin!

bu ayette geçen deyim İnne haza adüvvün leke ve lizevcike'' dir yani bunun karşılığı '' hiç şüphesiz ki bu senin ve eşin için DÜŞMANDır '' şekilndedir'' allah adem ve eşine İBLİYSin Kendileri için DÜŞMAN olduğunu söylüyor. adem ve eşi allahın ikazını dinlemeyecekler ve yasaklanan ağaçtan yiyecekler

A’RAF 22. Böylece onları hile ile aldattı. Ağacın meyvesini tattıklarında ayıp yerleri kendilerine göründü. Ve cennet yapraklarından üzerlerini örtmeye başladılar. Rableri onlara: Ben size o ağacı yasaklamadım mı ve şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi? diye nidâ etti.

Bu ayetin son cümlesi ile 20/117 yi karşılaştır. Allah 20/117 de ne demişti? '' ibliys senin ve eşin için DÜŞMANDIR dedi değilmi?.
Ama allah 7/22 de ŞEYTAN ın sizin APAÇIK DÜŞMAN olduğunu söylemedimmi? diyor.
Oysaki işin başında söyledikleri ile iş bitimi allahın söylediklri birbirini kelime olarak tutmuyor. İşin Başında '' ibliys Düşman'' deyimlerini kulanana allah iş sonrası ŞEYTAN-MUBİYN deyimlerini ekledi:
şimdi adem ve eşi 7/22 de buna itiraz edebilirlerdi Yarabbi sen bize İbliysin düşman olduğunu söylemiştin ŞEYTANın APAÇIK düşman olduğunu değil deselerdi haklı olurlarmıydı? olmazlarmıydı?
allahtaki TUTARSIZLIĞA şahid oldun mu?.


 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Aleykum selam we rahmetullah;

Allahın saptırdığına hidayet edecek yoktur. Hele ki kalbi mühürlü olarak yaratıcıyı inkar eden ateistler, Kur'an'dan kıt beyinlerince hata bulacaklar öyle mi?

Kur'andaki aynı konulardaki çeşitli ayetleri öne sürerek , "şeytan düşmanızıdır" ifadesi ile, "şeytan apaçık düşmanınızdır" ifadesini cımbızlayarak sözde "Allah (c.c.)'deki tutarsızlığı gördünüz mü? diyerek kendilerince(!) şimdiye kadar bulunamamış muthiş bir delil bulmuş oldular! Böyle yaparak dikkatsiz heva ehlinden bazılarının kalbine/aklına şubhe tohumları ekecek.

Bu cahil kâfirler daha Türkçe'yi bilmiyorlar ki, iman etmedikleri Arabca olan Kur'an-ı Kerim hakkında yorum yapabilsinler de çelişki tesbit edebilsinler.
Allah hakkında tutarsızlık, Allah'daki tutarsızlık ; Evvela Tutarsızlık ne demektir bir izah edelim, sonra bu şeref mağdurlarından tutarsızlığın izahını alalım.
Tutarsızlık; bir mesele hakkında önce siyah dediğine sonra beyaz demek, önce iyi/güzel dediğine sonra kötü/çirkin demek gibi birbirine zıt/muhalif sıfatlandırmaların verilmesidir.

Fakat bu beyinsiz necisler, "şeytan düşmanızıdır" ifadesi ile, "şeytan apaçık düşmanınızdır" ifadesinde ne gibi bir tezatlık bulmuşlardır? Apaçık ifadesi ilavesi veya eksikliği sonucu değiştirmekte midir? Tabi ki hayır.
"Şeytan cehennemliktir" ifadesi ile "Şeytan apaçık cehennemliktir" ifadelerinde, hangisinde şeytanın ahiratte cehenneme gitmeyeği hakkında şubhe var? ya da Şeytanın mu'min olduğuna dair en ufak bir işaret var?
Allah (c.c.) kitabullah'ında dilediği gibi ifade eder, bundan dolayı sorgulanamaz, kuşkuya düşülünemez. Eğer bir "tutarsızlık" geliyorsa o şeytanın fısıldamasının etkisinde kalmış kalbin eğriliğindendir.


Kur'an-ı kerimde "kafirler düşmanınız" ifadesi olduğu gibi "kafirler apaçık düşmanınızdır" ifadesi de mevcuttur. Bu ayetlerde kafirlerin mu'minlere göre hangisinde tutarsızlık vardır?

Son misalimiz de Peygamberlerin "Ben uyarıcılardanım" (Neml 92) ve "Şubhesiz ben apaçık bir uyarıcıyım." (Hicr 89) ayetlerdeki ifadelerde, Peygamberin uyarıcı olması, aynı zamanda apaçık uyarıcı olmadığı anlamını vermediği gibi, birbirleri arasında bir muhaliflikte yoktur.


 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bir Ateistin Kur'an'da 20 Hata Buldum İddiasına Reddiye!

Kur'an'da Dil Bilgisi Hataları Vardır İddiasına Reddiye!
 
Beytekin Osmanlı Çevrimdışı

Beytekin Osmanlı

Üye
İslam-TR Üyesi
Tamam da kardeş örnek olarak verdiğin ayetler başka mevzular içerisinde, burada olay aynı , kişiler aynı. adam diyorki iş bitmeden önce dediğiyle iş bittikten sonra dediği tutmuyor, şaşırmış diyor. Tutarsızlıkla tezatlık aynı şey değil ki. Ben bu adama ne diyecem ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Anlam değişik mi?
Üstelik ayrı ayrı surelerde.

Verdiğim ayetler farklı mevzularda olsa da peygamberlerin kavimlerine ortak sözü "Ben uyarıcılardanım" (Neml 92) veya "Şubhesiz ben apaçık bir uyarıcıyım." (Hicr 89) manasındadır. Yani uyarıcılık her iki ayette de asli vurgudur. Ateistin dediği de şeytanın düşmanlığıdır. Tutarsızlık olması için Bir ayette "Şeytan apaçık düşmanınızdır" demişse, diğer ayette "Şeytan gizli düşmanınızdır" ifadesi geçerse tutarsızlık olur!
 
Beytekin Osmanlı Çevrimdışı

Beytekin Osmanlı

Üye
İslam-TR Üyesi
Öyle olsaydı tutarsızlık değil çelişki olurdu. Tamam açıklayın o halde , niçin 20/117 de farklı , 7/22 de farklı şeyler söylüyor Allah ? Nasıl ikna edeyim ben bu adamı ?

İlk söylenen : ibliys senin ve eşin için DÜŞMANDIR
Sonra söylenen : ŞEYTAN ın sizin APAÇIK DÜŞMAN olduğunu söylemedimmi?

ibliysin yerine şeytan, düşmanın önüne de apaçık kelimeleri konulmuş.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Beytekin Osmanlı;280147' Alıntı:
Öyle olsaydı tutarsızlık değil çelişki olurdu. Tamam açıklayın o halde , niçin 20/117 de farklı , 7/22 de farklı şeyler söylüyor Allah ? Nasıl ikna edeyim ben bu adamı ?
Kardeşim neden anlamıyorsun? Neden kendini bu ateiste şartladın ve onun sana baktırdığı açıdan bize baktırmaya çalışıyorsun?

İblisin Şeytan kelimesinin menşei ve kökeni hakkında günümüze kadar birçok rivayet ulaşmıştır.
İblis kelimesinin kökeni eb-le-se fiilinden türemiş Arabca bir fiil olup manası yine aynı şekilde Allah Teâlâ’nın rahmetinden ümidini kesmiş demektir.
Şeytan ise isyankar manasındadır.

Şeytan ile İblis'in lugat farklığından ötürü, İnsanların düşmanın sıfatlarını bildirmek, tanıtmak için Rabbimizin ayrı ayrı sıfatlarla hitab etmiş olması muhtemeldir.

Şeytan düşman ile şeytan apaçık düşman arasında tutarsılık yok. Bu Kur'anın Arabca olması her aynı konuda birebir aynı harf ve kelimeler olacak diye bir kaide yok.

Âraf 22. ayette "Rableri onlara: Ben size o ağacı yasaklamadım mı ve şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi?" metninde hile ile ağacın meyvesinden yediren Şeytana, İblis demeyipte Şeytan demesindeki hikmet, Şeytanın lugat anlamı olan "İsyankar" ile; Allahın , secde emrine itaat etmeyen şeytanın isyan fiilini düşündürüp, İnsanoğlunun düşmanı olduğu bilincinde tutulması olması mumkundur.
Şeytanın (Allahın emrine) isyankarlığı, İblise (Allahın rahmetinden ümidini kesen) nazaran İnsana olan düşmanlığının apaçık olması doğaldır.
Lugaten Allaha isyankar(şeytan)lık, insana düşmanlığının apaçık olmasını gerektirir.

(Allahın rahmetinden ümidini kesen) İblisin insana olan düşmanlığı olmakla beraber; lugaten Şeytana (isyankar) nazaran apaçık olmayabilir. Allahu âlem

Tüm bunlar bizlerin yorumlarımızdır. İsabet de edebiliriz yanılabiliriz de. Allah (c.c.) kendi kelamından sorguya çekilemez.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
TÂHÂ 116. Bir zaman biz meleklere: Âdem’e secde edin! demiştik. Onlar hemen secde ettiler; yalnız İblis hariç. O, diretti.
TÂHÂ 117. Bunun üzerine: Ey Âdem! dedik, bu, hem senin için hem de eşin için büyük bir düşmandır. Sakın sizi cennetten çıkarmasın; sonra yorulur, sıkıntı çekersin!

A’RAF 22. Böylece onları hile ile aldattı. Ağacın meyvesini tattıklarında ayıp yerleri kendilerine göründü. Ve cennet yapraklarından üzerlerini örtmeye başladılar. Rableri onlara: Ben size o ağacı yasaklamadım mı ve şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi? diye nidâ etti.

Yasin 60-61
'Ey adem oğulları, ben size and vermedim mi ki: Şeytana kulluk etmeyin, çünkü o, sizin için apaçık bir düşmandır;

Beytekin Osmanlı denen şahış taha 116-117 ayetleri ile araf 22. işin başlangıcı ve sonu demek diyerek Allah ademe şeytan size apaçık düşmanıdır demediğini nerden biliyorsun. O ayetlerde oluşan olaylarda zaman farkı var bu zaman farkında veya daha önce söylemediğine dair elinde ne gibi delil var. Allahu tealanın Hz. Ademe eşyayı öğrettiğini biliyoruz. Hz. Adem eşyadaki tüm isimleri bilecek ama ne hikmetse taha suresinde ki Allahu teala başta böyle demiş yok sonda böyle demiş bunu sen kendin kurgu yapıp uyduruyorsun Allahu teala araf 22. ayette nida ettiği ayetin Taha 117 olduğunu söylemiyor ki Onu sen kafandan uydurup bulmuşsun Haşa Allahu teala iftira etmek için burda karalıyorsan bence sende şeytanın yoluna uymuşsun çıkamıyorsun. bence sen Allaha vermiş olduğun antta (yasin 60-61) sana şeytanın apaçık düşman olduğunu hatırla kendine bir gel. Mantıkla gidilirse ben de derim ki Allahu teala ant almıştır tüm insalıktan şeytan apaçık düşmandır diye Hz. Ademe nida ettiği de bu ayettir var mı senin elinde delil. (Ha şa bilmediğim bilgi üzerine böyle bir mantıkla gitmem. ayetlere sadece at gözülüğü takıp bakanlar için mantık kurularak cevap verilmiştir.)
ateistle uğraşıcam ayağı ile burda müslümanların kafasını bulundıramaya çalışarak kendi pisliklerinde boğuşanlara yine aşağıda ki ayetle uyarmak isterim.



Son olarak Müslümanlar sizleri bu ayetle uyarırak bitirmek istedim
Şüphesiz şeytan sizin düşmanınızdır; siz de onu düşman tanıyın. O kendi grubunu alevli ateşin halkından olmaya çağırır. (fatır 6)


Şüphesiz şeytanın hilesi zayıftır. Nisa 76

Not: Soru cevap kısmına cevap yazamadığımdan yetkimin kısıtlı olması sebebi ile yeni başlık açmak zorunda kaldım.
Taşındı
 
Üst Ana Sayfa Alt