Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Bir Başka Sapık : Mustafa İ.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
yusuf Çevrimdışı

yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz Fida allah swt sana sabir versin bir yanda kadere imani inkar eden sapiklar diger yanda hadis inkarcisi degilim ama hadisler beni baglamaz diyen sapiklar, diger yandan kotulediginiz sahislardan niye alinti yapiyorsunuz diyenler ... subhanallah, sagin, solun, arkan, SAPIK dolmus allah sana sabir versin .. ben okurken yoruldum sen nasil dayaniyorsun ..


bunlar ya islami anlamamis cahiller yada zindiklar, rabbim onlarida bizleride islah etsin .. allah swt kime hidayet ederse onu saptiracak yoktur kimide saptirirsa ona hidayet edecek..


"Allah'a, ortak koşanlar Allah dileseydi ne biz, ne de atalarımız O'ndan başka hiç bir şeye tapmazdık ve O'nsuz hiç bir şeyi haram kılmazdık dediler. Onlardan öncekiler de böyle yapmıştı. Peygamberlere düşen yalnız açıkça tebliğ etmek değil mi?" (Nahl, 35)


(Allah, ilk önce Kalemi yaratıp, "Sonsuza kadar olacak olanı yaz" buyurdu.) [Tirmizi, Ebu Davud]

SONSUZA KADAR OLACAK OLANI YAZ ... ISTE BU SOZ HER SEYI ANLATIYOR .. YOKSA KALEMI YARATIP YAZ BUNLAR BUNLAR OLSUN DEGIL .. firavun sapik olsun, ebu talip iman etmesin, islamoglu sapik olsun DEGIL... firavun inkar edecek, ebu talip iman etmeyecek, islamoglu kadere inanmayacak ..

oysa sapiklar ayette gectigi gibi ancak allah dilemeseydi biz bunlari yapmazdik yok firavun sapik olmazdi diyorlar ..


Şeyhu’l-İslam İbni Teymiyye, "Vasıtiyye Akidesi" adlı eserinde kaderle alakalı şu izahları yapmaktadır:

Fırka-i Naciye olan Ehli Sünnet ve'l-Cemaat, kadere hayrına ve şerrine iman eder. Kadere iman iki derecedir. Her derece için de iki durum söz konusudur:

1- Kadere imanda ilk derece: Allah (celle celaluhu)’nun ezeli ilmine göre mahlukatın ne yapacaklarını bildiğine iman etmek, taatleri, isyanları nzıklan ve ecelleri gibi bütün hallerine vakıf olduğuna inanmaktır.

Allah (celle celaluhu), bundan sonra mahlukatın kaderlerini Levhi Mahfuz'a yazmıştır. Nitekim Allah (celle celaluhu)’nun, ilk yarattığı şey kalemdir. Ona 'yaz!' dedi. Kalem 'ne yazayım' dedi. Allah (celle celaluhu): 'Kıyamet'e kadar olacakları yaz!' dedi. Artık insanın başına gelecek bir şey asla gelmemezlik edemez. Gelmeyecek bir şeyin de gelmesine ihtimal yoktur. Kalemler kurumuş, sayfalar dürülmüştür. ( BURASI BENIM YAZIM .. dua edenin duasinin kabulunu yada kabul olunmayisini, degistirecek bir ihtimal yoktur, kisi allah dua eder cennete girmeyi allah swt dan ister, rabbim ona cennet amelini kolaylastirir oda cennete girer yada tam tersi kisinin kalbinde egrilik vardir rabbimde sapikligini, kalbindeki egriligini, artirir kisi cehenneme gider, her iki halden biri kisiye yazilmis ise artik kalemler kurumus sayfalar durulmustur, basina gelen ne ise kaderi odur .. YAZIM BITTI ) Nitekim Allahu Teala şöyle buyurur:

"Bilmez misin ki Allah, gökte ve yerde ne varsa hepsini bilir. Bu (bilgisi) bir kitap (Levhi Mahfuz) dadır. Bu, Allah'a kolaydır." (Hacc 22/70); "Ne yerde ne de kendi canlarınızda meydana gelen hiçbir musibet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce bir kitapta (yazılmış, ezeli bilgimizde tesbit edilmiş) olmasın. Doğrusu, bu Allah'a kolaydır." (el-Hadid 57/22)

Allah (celle celaluhu)’nun ilmine tabi olan bu takdir, çeşitli zamanlarda toplu ve ayrıntılı olarak meydana gelir. Mesela; Allah (celle celaluhu) Levhi Mahfuz'a murad ettiklerini yazmıştır. Cenini yarattığı zaman da ona ruh üflemeden önce bir melek gönderir ve meleğe dört kelime emredilir, rızkını, ecelini, amelini şaki (Cehennemlik) mi, said (Cennetlik) mi olacağını (aşağı yukarı böyle) yaz denilir. İşte bu kaderi, eskiden aşırı Kaderiyye inkar ederdi. Bugün bunu inkar eden azdır.

2- Kadere imanda ikinci derece; Allah (celle celaluhu)’nun yürürlükteki iradesi ve her şeyi kuşatan kudret meselesidir. Bu da Allah (celle celaluhu)’nun ne isterse olduğuna, neyi istememişse olmadığına, göklerde ve yerde bütün hareket ve sükunun ancak O'nun iradesiyle meydana geldiğine, mülkünde sadece O'nun muradının hakim bulunduğuna, ne var ne yoksa her şeye yalnızca O'nun güç yetirdiğine iman etmektir. Bu bakımdan, yerde ve gökte hiçbir yaratık yoktur ki, onun yaratıcısı Allah Subhanehu olmasın. O'ndan başka ne yaratıcı vardır, ne de rab.

Bununla birlikte Allah (celle celaluhu), kullarına, kendisine ve peygamberlerine itaati emretmiş ve kendisine isyan etmekten nehyetmiştir. O Subhan muttakileri, iyilik yapanları, adaletli hareket edenleri sever. İman edip salih amel işleyenlerden razı olur. Kafirleri sevmez. İtaatsiz toplumlardan razı olmaz. Çirkini emretmez. Kullarının küfrüne razı olmaz. Bozgunculuğu sevmez.

Kullar gerçek fail (işi yapan)dirler. Allah (celle celaluhu) ise kulların fiillerinin yaratıcısıdır. Aslında mü’min olan, kafir olan, iyi olan, kötü olan, namaz kılan, oruç tutan kuldur. Kullar kendi işlerinde güç yetirirler, iradeleri vardır. Allah (celle celaluhu) hem onların, hem güçlerinin, hem de iradelerinin yaratıcısıdır. Nitekim şöyle buyurur:

"Aranızdan doğru hareket etmek dileyenler için... Alemlerin Rabbi Allah dilemedikçe, siz bir şey dilemeyemezsiniz." (et-Tekvir 81/28-29)


..........................

İmam Ebû Hanîfe dedi ki:
"Kulların hareket ve sükûn (hareketsizlik) gibi bütün fiilleri gerçek anlamıyla onların kesbleri (kazanımları)'dir. Yüce Allah da onların yaratıcısıdır. Hepsi onun meşieti (dilemesi), ilmi, kaza ve kaderi iledir. İtaatlerin tamamı da Allah'ın sevmesi, rızası, ilmi, meşieti, kaza ve kaderi ile ve onun emri ile vacibtir. Bütün masiyetler de onun ilmi, kazası, takdiri ve meşieti ile olmakla birlikte; onları sevmesi, onlardan razı olması ve onları emretmesiyle değildir." (el-Fıkhu'l-Ekber, s. 303)

Yine dedi ki:
"Yarattıklarından hiçbir kimseyi kâfir olmaya ya da iman etmeye mecbur etmez. Onları şahıslar halinde yaratmıştır. İman ve küfür kulların fiilidir. Yüce Allah kâfir olanı küfür halinde kâfir olarak bilir. Bundan sonra iman edecek olursa onu mü'min olarak bilir ve onu sever. (Bütün bunlar sebebiyle de) ilminde herhangi bir değişiklik söz konusu olmaz." (el-Fıkhu'l-Ekber, s. 303)




Beyhaki'nin, Menâkibu'ş-Şafiî'de naklettiğine göre Şafiî şöyle demiştir:
"Kulların dilemesi Yüce Allah'a aittir. Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe onlar dileyemezler. İnsanlar kendi amellerini yaratamazlar. Onların amelleri Yüce Allah'ın yarattıkları arasındadır. Kulların fiilleri onun tarafından yaratılmıştır. Kader hayrıyla şerriyle Allah'tandır. Şüphesiz kabir azabı haktır. Kabirdekilerin sorgulanması da haktır. Ölümden sonra diriliş (ba's) haktır, hesaba çekilmek haktır, cennet ve cehennem haktır ve bunun dışında sünnette zikredilen diğer hususlar da böyledir." (Menâkibu'ş-Şafiî, I, 415)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


simdi sira geldi diger zata hani demistiya neden alpaslan kuytul yada abdulaziz bayindirdan alinti yapiyorsunuz diye ..

onada soyleyecegimiz bir insan her seyde hata etmez hatalarda farkli farkli konulardadir.. cubbelinin sirkini abdulaziz bayindir iyi anlatiyor yani araci kilma sirkini, lakin cubbelininde ondan daha iyi kavradigi konular vardir.

kimi islamoglu gibi kaderi anlayamaz yada hadilseri fikih edemez, kimide cubbeli gibi mekkeli musriklerin dinine tabi olur, kimide baska taraftan hata eder ..

lakin bu insanlar allah birdir dese bize bunu sunmayacakmiyiz ..

ayrica demissinizki bizde said nursiden alinti yaptigimizda sizde bizi anlayin gibi bir sey yazmisiniz ...

IYIDE GUZEL ARKADASIM , BIZ ALINTI YAPTIGIMIZ ADAMIN SAPIKLIGINIDA SOYLUYORUZ .. SIZ SAID NURSIDEN ALINTI YAPTIGINIZDA ONUN SAPIKLIGINDAN HIC BAHSEDIYORMUSUNUZ ?




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

hadis inkarcisi sapigada diyecegim git biraz ehli sunnetin hadisler karsindaki tutumuna bak gel oyle yaz ins ..

birak hadisi inkar etmeni hadisler hakkinda kucumseyerek yazman senin sapik olmana yeter ...


 
K Çevrimdışı

kalem_

Üyeliği İptal Edildi
Banned
1- İmam Ebû Hanîfe dedi ki:
*
*
Yine dedi ki:
"Yarattıklarından hiçbir kimseyi kâfir olmaya ya da iman etmeye mecbur etmez. Onları şahıslar halinde yaratmıştır. İman ve küfür kulların fiilidir. Yüce Allah kâfir olanı küfür halinde kâfir olarak bilir. Bundan sonra iman edecek olursa onu mü'min olarak bilir ve onu sever. (Bütün bunlar sebebiyle de) ilminde herhangi bir değişiklik söz konusu olmaz." (el-Fıkhu'l-Ekber, s. 303)

Büyük imam gibi düşündüğüm için mutlu oldum. zira sen hala kader mevzu bahsinde ne dediğimizin farkında değilsin. dediğimizi çürütmeye çalışırken İmam azamın sözü ile sözümü destekliyorsun. Evet fiillerimiz ile cennet yada cehenneme gideriz. Bir hayat kadını zina fiilini kendine bahşedilen akıl/şuur/iyi ve kötüyü ayırt etme melekeleri ile icra eder, rabbimiz onun bu günah üzerinde olduğunu/olacağını/tövbe edipetmeyeceğini/cennetlikmi cehennemlikmi olduğunu bilir. Hayat kadınının fiili ise kendi iradesi ile yaptığıdır yoksa haşa cahiliye toplumun dediği gibi " Allah isteseydi bizide doğru yol üzere yaratırdı " minvalindeki yaklaşımları ile "Allah istedi böyle oldum " demesi Allah'a iftiradır. Hala niye ve neden bu küfri yaklaşımı savunduğunuzu neden anlayamadığınızı anlamış değilim.

ABDULMUİZZ FİDA : Ehli sunnet akidesi ve Hadis usulu diyorum, Ebu Hanifenin Tevhid - Şirk konusundan kendine delil alarak hadis usulunu belli ediyorsun. Hiç mi kaynağa bakmıyorsun. el-Fıkhu'l-Ekber




2- Uğursuz 3 şey konulu hadis yazısı okunduğunda görülüyor ki hadis diye aktarılan Hz.Peygamberin (a.s) sözü olabildiği gibi (odaya konuşmanın ortasında giren Ebu Hureyre (r.a) eksik duyması ile ) Ayşe annemize görede bu söz efendimizin YAHUDİLERDEN yahudi inancını aktardığı bir sözde olabiliyor. Hadisler Kuran gbi kesin delil değildir sözü bu anlamda elbetde doğrudur. bu anlamda niye körü körüne muhalefet ettiğinizde anlamış değilim.

ABDULMUİZZ FİDA : Daha hangi hadis Mutevatir, ummetin mutevatir dediği , veya sahih hadis, mursel hadis bilmiyorsun! Mutevatir hadis diyorum, mutevatir olmayan hadis getiriyorsun!


3- falanın sözü filanın sözü niye savunuluyor bahsi : bu konudaki görüş isavetli olmuş her nasılsa pirincin içinden taşları ayılayarak pilav yeriz deme basiretini göstermisiniz. Hamdolsun bizde öylr yapıyoruz. iyi ye iyi kötü ye kötü...

ABDULMUİZZ FİDA : Falanın sözü değil, Rasulullahın (s.a.v.) in sözü!



4- Fida kardeş fıtratın gereği sert mizaçlı olabilirsin buna söz söyleme lüksümüz yok lakin edep edinmek konusunda biraz daha gayret gösterebilrisin. Savundukların doğru olsa bile muhatabını kendinden soğutacak bir uslubun var.

ABDULMUİZZ FİDA : Hz. Ömer'i kimler sevmezdi araştır.


ABDULMUİZZ FİDA :
Not : Bundan sonra , Bu sapık düşüncelerden tevbe etmediğiniz sürece, ilk tesbit edildiğiniz anda siteeden atılacaksınız!

 
S Çevrimdışı

soru işareti

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sayın arkadaşlar,

Ben herhangi bir hadisin Kur'an'a aykırı olduğunu iddia etmiyorum ancak eğer ki böyle bir durum ile karşılaşırsam, Kur'an'a aykırı olan mütevatir hadisi, Buhari hadisini çok rahat bir şekilde red ederim. Çünkü hadis Buhari de olsa zandır, Kur'an ise haktır. Kur'an'a teslim olmanın/iman etmenin müslüman/mümin olmak için ilk ve tek şart olduğu, tüm hadisleri red etmenin insanı kafir yapmayacağı görüşünü benimsiyorum. Hak karşısında zannı savunmak iman mıdır? Zanna karşı hakkı savunmak küfür müdür? Peygamberin olduğu iddia edilen sözler, hakkındaki rivayetler, Kur'an'ı anlamak ve uygulamak için birer metoddur ve tarihseldir, ameli konular zaman ile farklı yorumlanıp, farklı uygulanabilir. Rivayetler, Kur'an'ı uygulama konusunda (amel) bir delil olabilirse de, Kur'an'ı anlama konusunda (itikad) delil kabul edilmeleri sakıncalıdır. Kur'an'ı anlamada delil akıldır, uygulama konusunda peygambere uymak (sünnet) ise sadece bir gelenektir, aslolan akla uymaktır. Akla uymayan bir sünnete uymak doğru olmaz; Kur'an, gelenekselciliği, atadan görme anlayış ve uygulamaları eleştirir. Otomobil, tren, uçak varken sünnet diye kaç kişi seyahatlerini deve ile yapar? Peygambere uymak adı altında kaç Sibiryali müslüman Arab kıyafetleriyle, entariyle dolaşır?

ABDULMUİZZ FİDA : Hem "ummetin Mutevatir dediği hadis de olsa , sahih-i Buhari de olsa Kur'ana aykırı ise Hadisi inkar edebilirim" diyorsun; hem de "Ben herhangi bir hadisin Kur'an'a aykırı olduğunu iddia etmiyorum" diyorsun.
Senden Kur'an-ı kerime aykırı olan Ummetin ittifak ettiği hadislerden bir tane örnek istiyorum, çamura yatıyor, "Ben herhangi bir hadisin Kur'an'a aykırı olduğunu iddia etmiyorum" diyebiliyorsun. kardeşim Şahsiyetli olun. İlim yapmadan bilmediğiniz, araştırmadığınız konularda ahkam kesmeyin. "Ummetin ittifakı" ne demek düşünmüyor musun? Binlerce muhaddis, Kur'an-ı Kerimi veya hadisleri bilmiyor, anlamıyor Kur'an-ı kerime ters olduğunu da, tadil-i erkanın ruknu'nu, hukmunu bilmeyenler mi biliyor? Birde hadis ayıklıyorsunuz hevanıza göre!
Bir daha sizi bu hal üzere burada görmiyeyim. İnşeallah bu sözümü nefs yaparak fıskınızda zirveye çıkmaya çalışmaz, tevbe eder, ehli sunnetin anlayışına dönersiniz!

ABDULMUİZZ FİDA :
Not : Bundan sonra , Bu sapık düşüncelerden tevbe etmediğiniz sürece, ilk tesbit edildiğiniz anda siteeden atılacaksınız!
 
E Çevrimdışı

ENSARİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İslamda sağlam iki deil vardır biri KUR'AN ve SAHİH HADİSLERDİR..sahih hadisleri inkar çok tehlikelidir Allah Korusun..
hadisleri inkar edecek olanlar için, muteber alimlerin kitaplarında geçen hadisler..
(Hadisi bırak, Kur’ana bak diyerek beni yalanlayanlar çıkacak.) [Ebu Ya’la]

(Kur’andan başka delil kabul etmem diyenler çıkacak.) [Ebu Davud]

(Sonra gelenler, önceki âlimleri cahillikle suçlayacak.) [Asakir]
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt