Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duyuru Coranavirus Aşısı Yakında Piyasalarda...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Alp Arslan Çevrimdışı

Alp Arslan

.
İslam-TR Üyesi
İbni Sina için "yanlış mı okuyorum" dedim ama "kafir" kelimesini iki kez zikretmişsiniz, ki bunun üzerine kısa bi araştırmada bulduğum bir yazıdan kesit:



Şu halde İbni Sina'yı tıp tarihi sahnesinden silmek icap edecektir ancak bunu kimse düşünmez sanırım.. Bu konu da işte kısaca aynı çerçevede.
Yani önce Allah burada yazılanlara şahit sonra sizler. Yazılarımın neresinde ben Aidin Salih'in itikadına laf etmişim? Yada bu kadın kafir müşrik bundan tıp ilmi alınmaz demişim? Konuştuklarımızın tamamı kadının insanlara yaklaşımı ve haddi olmayan konularda insanlara fetva vermesidir? Bir kimseye kafir müşrik demek benim haddime zaten değildir. Bu yaptığınız açıkça göz göre göre konuyu saptırmak değil de nedir? Varsa öyle bir yazım buyurun getirin. Getiremezseniz özür diler misiniz?


Konuya gelecek olursak "Benim sorumun cevabı bu değil" diyorsun da önce sorulan soruya sen cevab vermek yerine ne yazdığını gözden geçirmen lazım ki benden cevab bekleyesin.
Ortadan yere fıkhı bir konu üzerinden sual ediyorsun ki konu üzerinde icma dahi yok. Çetrefilli konu. Velev ki caiz değil desem ne değişecek? O edilen hakaretler islami bir kimlik mi kazanacak? Aslında size kısaca aradaki kontağı kurdurmak istedim. Anladığınızı da düşünüyorum ya neyse...

Aidin salih de kâfir , sapık muşrik bir itikadda olabilir. Ben bunu ilim ehli, âlime bir kadın diye gerçekten bilmiyorum, tanımıyorum da. Burada arkadaşların tamamının öne sürdüğü iddialar gerçek te olabilir. (İbn Sina gibi) Kâfir der geçerim. Yalan yanlış iddialar ediyorsunuz demediğim gibi, iddialarınızı delillendirin ki bu kadının dini yönünü de öğrenmiş olalım maksadıyla yazdık.
Sanırım mesajlarımı detaylı okumadınız. Şahsen bu beni üzdü. Buraya tekrar yazıyorum kadının dini inancı kelam görüşleri ile ilgili mesaj zaten yazmadım. O konu üzerinden o kişiyi eleştirmedim. Benim eleştirdiğim noktaları bizzat kendim delilleri ile yazdım. Yukarıda mevcut. Sayfa numarası üzerinden delil verdim.

Aidin Salih'in uyguladığı tedavi yöntemleri ise, kısmen bazılarına vâkıfım, pek çoğunu da bilmiyorum. Bildiklerim arasında İslam'a aykırı bir usul görmedim. Bu diğer kısmında yoktur anlamı da taşımaz. Denk gelirsem üstünü çizer kaldırır atarım, doğru, meşru usullerini onaylarım. Sonuçta bu kadından akide, din almıyoruz ki Sofilerin sapkın akide eserlerini reddettiğimiz gibi , Sağlık üzerine eser bırakmış birinin akidesi bozuk, bazı hatalı tedavi usul ve inançları var diye aynı şekilde karşı çıkalım. İstemeyen, beğenmeyen veya takva istiyoryum diyerek uzak duran durur ama sanki şahsın akidesini onaylamışız gibi yaklaşımınız tuhaf ve bâtıl.
Kalın puntoya aldığım kısmı dikkatle incelerseniz sanırım kopukluğun nereden kaynaklandığını anlayacaksınız. Tam olarak Aidin Salih isimli şahsı kalın puntoya aldığım kısımdaki gibi insanlara önerdiği bazı tedavi yöntemleri, eserine kaynaksız mevzu hadisleri alması, ayetleri bağlamından koparıp tefsir etmesi ve bu ayetler üzerinden haddi olmadığı halde fetva vermesi, özellikle eserinde modern tıp kullanmış kişilere karşı kullanmış olduğu kaba ve yerici uslup için eleştirdim. Bunu da yine eserinden vermiş olduğum kaynak üzerinden yaptım. Mesajlarımı detaylı okuduğunuz taktirde göreceğinizi düşünüyorum. Yine ek kaynak isteyen doktor beyin videosunu inceleyebilir ya da pdf olarak sanırım kitap internete düşmüş.

Yine sizlere karşı şahsın akidesini onaylıyorsunuz gibi bir ifadem nerededir? Gösterdiğiniz taktirde ben özür dileyeceğim.

Bu diğer kısmında yoktur anlamı da taşımaz. Denk gelirsem üstünü çizer kaldırır atarım, doğru, meşru usullerini onaylarım. Sonuçta bu kadından akide, din almıyoruz ki Sofilerin sapkın akide eserlerini reddettiğimiz gibi , Sağlık üzerine eser bırakmış birinin akidesi bozuk, bazı hatalı tedavi usul ve inançları var diye aynı şekilde karşı çıkalım.
Bu kısımda yazdıklarınıza da gene şu mesajda yazdıklarım cevap niteliğindedir. Kadının kitabından alıntı yapıp eleştirdğimiz taktirde burada ortaya çıkan durum açıktır. Ya altarnatif tıp ya da sahih sünnete muhalefet etmişiz ya da sitede ilaç reklamı yapmışız ya da ücretsiz antideprasan dağıtmaya çalışmışız havası verilmekte ve insanların dini duyguları açıkça okşanmakta ve suistimal edilmektedir.
kardeşim belirttiğim gibi bu işi alanında yetkin olmadan ticaret için kullanan tonlarca kişi var. İnsanları madden ve manen sömürenler. Benimki sadece bir nazireydi. Eğer bu işi ticaret için kullanmıyorsan alınmana zaten gerek yok. Bırakırsın eksisi artısı ne konuşulur. Aidin Salih eleştirilmez bir kişiymiş gibi en ufak eleştiride sektör yarıştırır gibi al modern tıp bunları yapmış onu ne yapacaksın o zaman demek ne kadar doğru? Kaldı ki sektör felan yarıştırmıyoruz. İlaç satan kişi muamelesi neden yapılıyor?
Sertleşme sebebim kısaca buydu. Eleştirilebilir deyip eleştirenlere Japonya namaz yoga vs örnek vermek pek iyi bir haslet değil. Hayırlı günler.

Düzeltme: Gene ilgili şahsa karşı takınmış olduğum tavır nedeniyle bana karşı çıkanlar oldu. Fakat benim gibi modern tıbbı kullanan kişilere karşı bu kadının ve öğrencilerinin kullandığı uslup yanında sanırım benim kelimelerim bir hiçtir. Eğer eseri detaylı inceleyebilirsem buraya veya farklı bir konuya (Aidin Salih yapmamış olsa bile) kaynaklarıyla ekleme yapacağım.
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hala tam anlaşılamamış; Aidin Salih kendi şahsi görüşü olarak modern tıbba karşı olabilir, eleştirebilir, eleştirirken dini meselelerde hata, şirk yapabilir. Bu kendisini ve kendisini kayıtsız şartsız kabul edenleri bağlar.
Kendisinden alternatif tıb adına meşru olan doğrularını alanlara bu kadın böyle diyor, böyle haksız veya yanlış ithamlarda bulunuyor demeniz normaldir. Bunu okuyup duyduktan sonra kadın hakkında "çok iyi biliyordum meğerse yalanmış" dercesine bir yanılgım veya yıkılmışlığım olmadığı gibi öncesinde de olduğu gibi isabetli görüşlerinde faydalanmaktan da vazgeçmeme sebeb görmüyorum.
Aidin Salih'in modern tıb hakkında ne diyor, akidesi nedir gibi özel bir araştırmada bulunmadım. Sadece doğal tedavi noktasında bazı uygulamalarını gördüm ve olumlu buldum. İsterdim mûvahhid, muttaki ilim ehli olsa idi. Fakat İbn Sina gibi akidesiz biri de olsa uzmanlık alanından faydalanılabilir. Bu şekilde yaklaşılmakta sıkıntı yok. Velev ki bâtıl görüşleri olsa da.

Konu anlaşılmıştır, uzatmamak için burada bitiriyorum.
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبي الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Yani önce Allah burada yazılanlara şahit sonra sizler. Yazılarımın neresinde ben Aidin Salih'in itikadına laf etmişim?

=>

İşte burada söylediklerin kardeşim:
Kalın puntoya aldığım kısmı dikkatle incelerseniz sanırım kopukluğun nereden kaynaklandığını anlayacaksınız. Tam olarak Aidin Salih isimli şahsı kalın puntoya aldığım kısımdaki gibi insanlara önerdiği bazı tedavi yöntemleri, eserine kaynaksız mevzu hadisleri alması, ayetleri bağlamından koparıp tefsir etmesi ve bu ayetler üzerinden haddi olmadığı halde fetva vermesi, özellikle eserinde modern tıp kullanmış kişilere karşı kullanmış olduğu kaba ve yerici uslup için eleştirdim.


Özetle bu hanım:

1. Dini konulara dayalı olmaksızın ileri sürdüğü hatalı tıbbi tedavi yöntemleri olabilir, ki modern tıbbın da bolca var; bunda hemfikiriz ve olağan karşılıyoruz.

2. Ara kısımda bu hanımın itikadını, kendince fetvalarını, tefsirlerini açıkça eleştiriyorsun; işte bu ilk alıntıda sorduğun sorunun doğrudan cevabı kardeşim.

3. Aidin Salih'in kişilere deccal, şeytan vb hakaretlerine kızıyorsun ama kadın kendi dini çıkarımlarına, yani itikadına göre öyle inandığı için öyle ağır şeyler söylüyor; yani bu da yine kadının itikadının eseri ve sorduğun bu sorunun dolaylı cevabı.

Kısaca 2 ve 3 no aynı şeye dayanıyor: Kadının inancı.. Batıl tefsir, batıl inanç => sonuç: haksız öfkeler..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Evet Abdulmuizz kardeşim sıkıntılıyım Aidin Salihin müslümanlar arasında muteber biri olarak görülmesi sebebiyle sıkıntılıyım mesela mahmut efendinin ruhul furkanını önerir misiniz?Ruhul furkanın içinde hiç doğru bir bilgi yok mu?Baştan sona yanlış mı tabii ki değil ama biz kimseyi ruhul furkana yönlendirmeyiz aynı şekilde kendi görüşlerini islamla süsleyen kaynaksız sözlere hadis diyen biryerlerinden haram helal uyduran aidin salihi de tavsiye etmemeliyiz

Diyorsunuz ki onun tıp bilgisinden faydalanıyoruz ne tıp bilgisi varmış aidinin sadece bilgisinden faydalanabileceğiniz o mu kaldı?

Üstte kardeşlerin dediği gibi benimde bir yakınım alternatif tıpa düşmüştü kullandığı bitkiler karaciğerine zarar vermişti

Size kısaca söyleyeyim Aidinin ne çapta biri olduğunu öğrencisi Yağmur denen müptezele bakarak anlayabilirsiniz kendisi doğum sonrası plesantasını dolaba koymaktan, evde bir kedi köpek gibi(imkansızlıktan değil isteğiyle) doğum yapmayı öneren zır cahil birisidir kaldı ki kedi köpekler bile yeri geliyor veteriner kontrolüyle doğum yapıyor

İnsanları cübbeliden sakındırdığımız gibi bunlar gibi müptezellerden de sakındırmalıyız madem doğrularını alacaksız sizleri ham sofilerin kitaplarından da derslerinden de aynı şekilde faydalanmaya çağırıyorum burda kimsenin kör savunuculuğunu yapmıyorum ilaç sevdalısı değilim ama şaka gibi aidin düşmanlarını ilaç sevdalısı gibi gösterme çabalarını anlayamıyorum yazık vallahi neyseki şu platformda analitik düşünebilen en az birkaç kardeş gördüm bu bana yeterde artar

Not:Konuyla iligisi yok ama son olarak kızılaya kan vermeyin satıyor diyorlardı bir yakınım uzun süre hastanede kaldı ve bir sürü kan nakli yaptılar satma olayı falan görmedim o zamandan beri fırsatım oldukça kan veririm size de tavsiye ederim
Senin belli oluyor kardeşim ; Aidin Salih takıntısı hastalık seviyesine gelmiş olmalı ki genel olarak sağlık kitabı muellifi bir bayanı, Tasavvuf tarikatlarından İsmailağa hocası Mahmud Hocanın kitabının veya Cübbeli'nin tavsiye edilme kıyasına kadar götürüyor. Bu kişiler cemaatlerin önderi ve hoca sıfatıyla ortada durup konuştukları halde, alternatif tıb, doğal yöntem diyerek tedavi usulleri sunan bir bayanı aynı kategoriye koyarak kıyasa sürmek tam anlamıyla fiyasko.

Kardeşim anlaşılıyor ki bu takıntın sebebiyle düzgün düşünemiyor ve hırs ve öfken aklını perdeliyor ve alakasız kıyaslamalarda bulunuyorsun. Burada kimse kadının (var ise) şirk, küfür, hatalı sözlerini onaylamıyor, benimseyip kadını hoca , âlim görmüyor. Hatta eğer kadın Kâfir ise, yine de itikada taalluk etmeyen meselelerde kendisinden istifade edilebilir.

Sen en iyisi bu konuyu boş ver
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Özelde bu konuya genelde foruma son mesajımdır. Bu konuyu ilgili konudaki cevap hakkımın engellenmesi üzerine açtım

Abdulmuizz Fida: Hala tam anlaşılamamış; Aidin Salih kendi şahsi görüşü olarak modern tıbba karşı olabilir, eleştirebilir, eleştirirken dini meselelerde hata, şirk yapabilir. Bu kendisini ve kendisini kayıtsız şartsız kabul edenleri bağlar.

Zaten bu düşünceye sahipseniz benim diyeceğim bir şey yok böyle düşünenlere söylemedim de. Benim derdim belirttiğim gibi onun hatasını dahi duymaya tahammül edemeyen ortamlarda eleştirilebilir deyip eleştiren kişilere kutsalına hakaret etmiş gibi davrananlarla. Örnek: kişiye şunu şunu yazmış diyorsun e modern tıp çok mu masum bak onlarda bunu yapmış diyor. Kardeşim sakin ben buraya ilaç satmaya ya da reklam yapmaya gelmedim. Genede 2 mesajda beni anladığın için teşekkür ederim.
Kapanmış bitmiş konuya yazımı alıntılayarak mesaj yazdığın için, bende ilgili kısmı senden oraya alıntılayarak kısaca cevab yazıyorum. Tekrar konuyu uzatmanın bir alemi yok. Zaten özel ve genel son mesajındı bunu da "en son ben söz söyledim" telaşesiyle harcamış oldun. Bilmiyorum Aidin Salih takıntısı nereden geliyor, kökeni nerelere dayanıyor.
Kardeşim sana Kadın kâfir bile olsa sağlığı ilgilendiren meşru yöntemlerine uymada sıkıntı yok diyoruz; 'ben tekfir etmiyorum' diyorsun veya bizi kadına kâfir demekle suçluyorsun. Bugün bir nevi modern tıbbın kökeni ve mûcidi İbn Sina da kâfirdi, fakat bunun yöntemlerini kendisine usul edinen tıb ve kişilere eleştiriler olmazken, kâfir diyemediğin bir kadın için böyle dedi, böyle söyledi diyerek hem kendisini hem meşru yöntemlerini benimseyen tâkibçilerini hayattan silme çabası içerisindesin.
Amacın kadının dini konudaki sapkınlığı veya şirk küfür sözleri ise ; kitabından bahsi geçen o konunun önceki ve sonrası sayfalarıyla birlikte resmini çeker soru cevaba konu açarsın, mesele hakkında cevabımızı, düşüncemizi açıklarız. İtirazın olursa delillendirirsin. Fakat özellikle ve tekerrurle aynı mesele ve kişi hakkında farklı zamanlarda amacın üzüm yemek olmayıp 'keriz silkelemek' olan paylaşımlar yapmayı terk ediniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt