Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Dâr'ul Harb'deki Mürtedin Hükmü Nedir ?

N Çevrimdışı

nereyeboyle

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleyküm hocam ;
"Kanaatimize göre, murtedden kasıt, İslâm nizamına, İslâm devletinin varlık ve bütünlüğüne karşı çıkıp ona baş kaldırmak için dinden dönmedir. İşte dört mezhebin ittifakıyla mürtede uygulanan idam cezâsı, bu düşünceyle dinden dönmenin cezâsıdır, yoksa kılıç zoruyla insanları dinde tutmak için değildir. Birçok âyette belirtildiği gibi, dini zorla kabul ettirmek gibi bir şey zaten yasaklanmıştır.[428]" demişsiniz. ..
hocam, yani Islam şeriatı uygulanmayan bir belde de irtidat eden kişiyle İslam dar ında mürted olan bir midir ? Islami olmayan bir belde İslam'ın hakimiyeti altına girerse ordaki mürtedlerin hükmü ne olur ? Onlar zımmi sayılabilir ve cizyeye tabi tutulabilirler mi ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

İslam'ın hakimiyetinin olmadığı beldelerde hadler tatbik olunamaz. Ne zaman ki o belde İslam'ın hakimiyetine girer, ondan sonra oradaki zımmiler ve muslumanlarla ilişkiler düzenlenir ve durumlarına ve seviyelerine göre tebliğde bulunulurlar. İslam'ı kabul etmeleri veya İslam'ın hakimiyetini kabul etmelerine göre kendilerine hukuki muamele uygulanır. Zımmi statüsünde yer alan muşrikler cizyeye tâbi olurken, İslam'ı kabul edenlere dinin zârurat-ı diniyye kapsamına giren farizaları öğretilir ve zaman tanınır. Bundan sonra andlaşmalarına sâdık kalmayanlara, murted olana had uygulanır. İslam'ın hâkimiyetine girmeden veya İslamı kabul etmeden kufre kucak açanlara diğer kâfirlere uygulanan muamele uygulanır, had uygulanmaz.


.......


On bir grub insan irtidat ettiler. Bunlardan 3 tanesi Rasulullah (s.a.v.) döneminde, diğerleri O'ndan sonra idi.

Rasulullah’ın (s.a.v.) devrinde irtidat edenler:
1. Peygamberlik iddia eden el-Esved el-’Ansî’nin kavmi Mudlic oğulları.
Allah Rasulu (s.a.v.) onların üzerine Muaz b. Cebel’i gönderdi. Feyruz ed-Deylemi O'nu öldürdü ve bu irtidat sona erdi.

2. Yalancı peygamber Museyleme’nin kavmi Hanife oğulları.
Rasulullah (s.a.v.)’in vefatından sonra Ebu Bekir (r.anh) Yemame’ye bir ordu gönderdi. Vahşi, Museyleme’yi öldürdü. Bu irtidat da bitti.

3. Tuleyha b. Huveylid’in kavmi Beni Esed oğulları.
Bunu üzerine de Allah Rasulu (s.a.v.), Halid’i gönderdi. Halid (r.anh) O'nun ordusunu dağıttı. Kendisi kaçıp Şam’a sığındı, daha sonra da Müslüman oldu. (İbn Kesir, el-Bidaye, VI, 315)

Ebu Bekir (r.anh) döneminde irtidat edenler:
1) Firaze,
2) Gatafan,
3) Suleym Oğulları,
4) Yerbu Oğulları,
5) Munzir kızı Secah’ın kavmi olan Temim kabilesinin bir kolu,
6) Kinde kabilesi,
7) Bekr b. Vail Oğulları.
Fakat bunlar Ebu Bekir (r.anh)’ın orduları tarafından yola getirilmiştir.

Ömer (r.anh)’ın devrinde irtidat edenler:

Cebele b. el-Eyhem’in kavmi olan Gassan, irtidat etmiştir. Cebele, Ömer (r.anh) devrinde Müslüman olmuştu. Bir gün tavaf ederken birisi, Cebele’nin yerde sürünen eteğine basmış, Cebele kızarak adama bir tokat vurmuştu. Tokat yiyenin şikâyeti üzerine Ömer (r.anh), adam afv etmediği takdirde kısasa hüküm verdi. Cebele, kısas yerine adama on bin dirhem vermeyi istedi. Adam kabul etmedi. Cebele süre istedi. Verilen süreden yararlanarak Rum diyarına kaçarak irtidat etti. (Fahreddin er-Râzî, Mefâtîḥu’l-ġayb - et-Tefsîru’l-Kebîr, c: 2, sf: 576 - 621; İbni Hişam, siyre; İbni Kesir - El Bidaye ve'n- Nihaye, c: 5, sf: 4852, VIII, 65-69 ; Tarihu'l Hulefa, sf: 76)
 
Üst Ana Sayfa Alt