Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Dört Halifenin Fazilet ve Üstünlük Sıralamasını Reddetmek!

Р Çevrimdışı

Ринат

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum abdulmuiz kardes
bir arkadas sonra bana diyor ki, sizin Kitab'larda var ki ehli Beyt'i sevin ama siz Hz Ali'ni 3 halifeden sonra seviyorsunuz, hatta sizin alimlerinizden olan *Hanbel'i demiş ki peygamber sav aliye dediği sözler hiç bir sahabe söylenmeyip*
Hocam bu şahsa nasıl cevap vere bilirim ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ринат;195080' Alıntı:
Selamun aleykum abdulmuiz kardes
bir arkadas sonra bana diyor ki, sizin Kitab'larda var ki ehli Beyt'i sevin ama siz Hz Ali'ni 3 halifeden sonra seviyorsunuz, hatta sizin alimlerinizden olan *Hanbel'i demiş ki peygamber sav aliye dediği sözler hiç bir sahabe söylenmeyip*
Hocam bu şahsa nasıl cevap vere bilirim ?

Ali'yi (k.v.) diğer 3 sahabeden önce sevince; 1. halife seçilmediği için; kendisinden önce Halife seçilen Cennetle mujdelenmiş sahabelere, kendileri gibi sövmemizi mi isteyecekler?

Biz bütün sahabeleri severiz. Ehli sunnete göre Halife olma sıralaması Faziletlerine , üstünlüklerine göre belirlenmiştir.

Ayrıca Cesur ve Kahramanlığıyla meşhur olan Ali (r.anh), Şii'lere göre Hilafetinin gasb edilmesine(!) sessiz kalarak harama mı girmiştir? Neden sahabelerden hiç biri Ömer'e, Ebubekir'e, ve Osman'a karşı çıkıp ayaklanmamış , aksine biat etmişleridr?

Muhammed b. Hanefiyye'nin babası, Ali'ye: "Rasulullah'dan sonra en hayırlı insan kimdir?" sorusuna,
Ali (r.anh): sırasıyla Ebû Bekir'i, Ömer'i, Osman'ı (r.anhuma) sayarak açıkca cevab vermiştir." (Sahîhu'l-Buhârî IV, 195 (Fezai'l-Bab, 5)


"Cennetle müjdelenenler hadisine bakılırsa, Eris Kuyusu başına önce Ebû Bekir (r.anh) sonra Ömer (r.anh) sonra Osman (r.anh) gelmiştir." (Sahîhu'l-Buhârî IV, 196)


"Biz Nebi (s.a.v.) zamanında kimseyi Ebû Bekir'le, sonra Ömer'le, sonra Osman'la eşit (musavi) tutmazdık. Sonra da, Rasulullahın sahabelerini kendi aralarında (biri diğerine üstündür diye) tefâdulu terk ederdik." (Sahîhu'l-Buhârî IV, 203)

Et-Taftazâni de proplemi munakaşa ettikten sonra, "Selef (sahabeler ve tabiîn) Osmanı, Ali'ye (r.anhuma) üstün tutma hususunda tevakkuf ettiler. Şöyle ki, "Tafdil-i şeyhayni, muhabbet-i Hateneyni (Ebû Bekir ve Ömer'in diğerlerine üstünlüğü, iki damat Osman ve Ali'nin çok sevilmesini) ve insafı Ehl-i sunnetin alametlerinden kıldılar" der ve hılafet sıralarını aynen kabul eder.
Sonra her birinin hilafete nasıl geldiğini açıklar. Ona göre de dört halifenin hilafetlerinde icma vardır. "Ali (r.anh)'in hilafetinde vaki olan muhalefetler, savaşlar (cemel sıffîn savaşları) onun halifeliği hususundaki anlaşmazlıktan değil, ictihaddaki hatadandır." (Hâşiyetu'l-Kestellî, alâ Şerhi'l-Akâid s. 179)


Görüldüğü gibi Taftazânî, Ali (r.anh) dönemindeki savaşları diğer Ehl-i Sunnet alimleri gibi ictihadtan ve ictihad hatasından çıkan savaşlar olarak görmektedir. Burada sahabeyi tenkid ve ta'n yoktur. Aksine yüceltmek söz konusudur. Taftazânî onları fıskla ve dalâlette olmakla suçlamıyor. Ali'nin (r.anh) ictihadında isabetli, Muaviye'nin (r.anh) ictihadında hata yaptığını zikrediyor. Muctehidler hata yaptıkları takdirde de sevab alacakları için burada ictihadında hata eden Muaviye (r.anh) sapıklıkla ve fıskla suçlanıp tenkid edilmiyor, müctehidlikle, hayırla anılıyor. Çünkü, ictihadında hata eden bir muctehid sapıklık ve fıska girmekle suçlanamaz. (Hâşiyetu'l-Kestellî, alâ Şerhi'l-Akâid, Sf: 325)



Ebubekir (r.anh) Halife seçilmesi:


Rasulullahin (s.a.v.) vafatından sonra: .....

Ensar ve Muhacirinin Seçkin sahabeler Benî Saide’de bir araya gelerek bu hususu müzakere ettiler. Kısa süreli tartışmalar ve aday belirlemeler oldu. İçlerinde Ebu Bekir (r.anh) yoktu. O cenaze işleriyle meşguldü.

Rasûlullah'ın vefatından hemen sonra Ensâr, Saideoğulları Sakifesi denilen yerde toplanmış ve Sâ'd b. Ubâde'yi halife seçmek istemişlerdi. Ancak bu konuda onlar arasında da görüş ayrılığı bulunuyordu.

Bu konuda tartışmaların devam ettiği sırada Ömer ve Ebu Ubeyde ile berâber gelmiş olan Ebu Bekir söz alarak, Kur'ân'da Ensâr kadar muhâcirûn'dan da övgüyle söz edildiğini ifade etti.

Ancak bu işte Arabların kureyşten başkalarına itaat etmeyeceklerini anlattı ve bu nedenle Ebu Ubeyde ile Ömer'den birisine bey'at edilmesini istediyse de, ikisi de bu teklifi reddettiler ve bu işe Ebu Bekir'in seçilmesi gerektiğini bildirdiler. Başta Beşir b. Sa'd, Ebu Ubeyde ve Ömer (r.anh) olmak üzere hazır bulunanların tümü ona bey'at ettiler. O anda bey'at etmeyen Sa'd b. Ubade ve hazır bulunmayan . Ali ile diğer bazı Hâşimîler sonraları teker teker bey'at ettiler. Böylece Ebu Bekir aralıklarla üç defa minbere çıkıp her gün bu görevi kabul etmediğini bildirdi ve yerine başka birisini seçmelerini müslümanlardan istediyse de, onlar kendisinin halifeliğinde ısrar ettiler. Böylelikle Ebu Bekir (r.anh)'in halifeliği kesinleşmiş oldu. (İbn Sâ'd Tabakat, III, 178 vd.; Ibnu'l-Esîr, el-Kamil, Beyrut,1400/1980; 220 vd; Ibn Kutaybe a.g.e I, 7-20; Kandehlevi, a.g.e II, 606, 616; Hamidullah, Islâm Peygamberi, çev. s. Tuğ, Istanbul 1969; II, 315-319; Ashab-ı Kiram, I, 177-184; Şibli, Asr-ı Saadet, IV, 33-40 vd.).

------

Rasulullahın (s.a.v.) vefatından sonra ilk halife seçiminde ensar sahabelerin Sâ'd ibni Ubade'nin Halife olmasını istemesi de ; Kurayş'tan Halifeliğe aday var iken Diğer kavimden Halife olmaması gerektiğinin delillerindendir.
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hatib el-Bağdadi şöyle der:Bir hadis meclisinde sahabenin faziletlerini rivayet edecek bir ravinin usülen önce Hz Ebu Bekir ile başlaması daha sonra Ömer Osman ve Ali şeklinde devam etmesi tavsiye edilir.el-Cami li-Ahlaki’r-Ravi II.166

Ahmed b.Hanbel kendisine Ali’yi Osman’a takaddüm edenin durumu sorulduğunda şu cevabı vermiştir:Bunu yapan kötü bir adamdır. Peygamber (s.a.v) ve ashabı kimi öncelemişse biz de onu önceleriz.Hallal es-Sünne II,378 no:526

İmam Şafii şöyle der: Allah Rasülün’den sonra insanların en hayırlıları Ebu Bekir Ömer Osman ve Ali’dir.Eş’ari Makalat,I.122 El-İbane .50

Sufyan es-Sevri (ö.161/778) şöyle der:Ali ve Osman sevgisi ancak çok üstün insanların kalbinde bir araya gelebilir.(Ebu Nuaym Hilye VII.32)

Yine Sufyan es-Sevri (ö.161/778) şöyle der: Kim Ali’yi Osman’a öncelerse Allah Rasülü’nün vefat ettiğinde kendilerinden razı olduğu oniki bin sahabiye iftira etmiş demektir.Zira bu kadar sahabi Osman’ın hilafetinde ittifak etmiştir.Hatib Tarihu Bağdat IV.29


 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat Akidesi, İmam Ahmed ibni Hanbel (ra.h)

İbnu’l-Cevzi, Menakib el-İmam Ahmed ibni Hanbel, 167-171

بسم الله الرحمن الرحيم

'' ...

Rafıziler’e dair alimlerimiz onların akidesinin; Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra) ve Ömer (ra)’dan daha faziletli olduğu ve Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra)’dan daha önce müslüman olduğu şeklinde olduğunda icma etmişlerdir. Bu görüşü tercih eden kimse Kitabı ve Sünneti açıktan yalanlamaktadır. Allah (svt) şöyle buyurmaktadır: “Muhammed Allah'ın elçisidir. Beraberinde bulunanlar…” (el-Fetih 48/29) Bu ayet-i kerime de Allah (avc), Ali (ra)’ya değil Ebu Bekir (ra)’ya Muhammed (sav)’den sonra öncelik vermiştir. Rasulullah (sav): “Eğer bir dost edinecek olsaydım Ebu Bekir'i dost edinirdim; ne var ki, Allah beni kendisine dost edindi.” (Buhari; Müslim; Tirmizi; Ahmed, el-Müsned) buyurmuştur. Herkim Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra)’dan önce müslüman olduğuna inanırsa, hata ve yanılgı üzeredir çünkü (Ebu Bekir) 35 yaşındayken müslüman olmuştur ve o zaman Ali (ra) daha 7 yaşında bir çocuktu. İslam’ın hükümleri, hadler ve dini yükümlülükler ona uygulanmamaktaydı.

...

Bu ümmette Muhammed (sav)’den sonra hiç kimse Ebu Bekir (ra)’dan daha faziletli değildir. Ondan sonra Ömer (ra)’dan daha faziletli hiç kimse yoktur ve Ömer (ra)’dan sonra Osman (ra)’dan daha faziletli hiç kimse yoktur. Bu bizim üç halife hakkındaki sözümüzdür, Ali (ra) hakkında sükut ederiz. Abdullah ibni Ömer (ra)’nın onların üstünlükleri ve tercih edilmeleriyle alakalı rivayetleri sahihdir. 4 Halife’nin herbiri Raşid Mehdiyin’dir. Bizler (cennetle müjdelenen) 10 kişi hakkında şehadet etmekteyiz ki, onlar cennet ehlindendir ve isimleri: Ebu Bekir (ra), Ömer (ra), Osman (ra), Ali (ra), Talha (ra), Zubeyir (ra), Sa’d (ra), Sa’id (ra), Abdu’r-Rahman ibni Avf (ra) ve Ebu ubeyde ibni el-Cerrah (ra)’dır. Rasulullah (sav)’in cennetle müjdeledikleri kimselerdir ve biz de onların cennet ehli olduğunu tasdik (ederek beyan) ederiz.

...''



EHL-İ SÜNNETİN ESASLARI

Müellif: İmam Ahmed bin Hanbel (H. 164-241)

بسم الله الرحمن الرحيم

Kadı Ebu'l-Hüseyin Muhammad İbni Ebi Ya’la dedi ki: Ben Mübarek'e okuyarak şöyle dedim: Abdu'l-Aziz el-Azci bize bildirdi; Ali İbni Buşran bize bildirdi; Osman (İbni Semak) bize bildirdi; Hasan İbni Abdu'l-Vehhab bize bildirdi; Süleyman İbni Muhammed el-Munkari bize bildirdi; Abdus İbni Malik el-Attar bana bildirdi; Ben Ebu Abdullah Ahmed İbni Hanbel'i şöyle derken işittim:

“İndimizde sünnetin esasları şunlardır:

...

39- Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)’den sonra bu ümmetin en hayırlısı Ebu Bekr es-Sıddık (radıyallahu anhum), sonra Ömer bin el-Hattab (radıyallahu anhum), sonra Osman bin Affan (radıyallahu anhum)dur.

40- Tıpkı Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in ashabının bu üçünü öne geçirdikleri gibi biz de bunları öne geçiririz. Bu konuda (ashab) ihtilaf etmemişlerdir.

41- Bu üçünden sonra (fazilet bakımından) beş şura ashabı; Ali bin Ebi Talib (radıyallahu anhum), Zübeyr (radıyallahu anhum), Talha (radıyallahu anhum), Abdurrahman bin Avf (radıyallahu anhum) ve Sa’d ibni Ebi Vakkas (radıyallahu anhum) gelir. Bunların hepsi hilafet için uygundur ve hepsi de imamdır.

42- Bu konuda mezhebimiz İbni Ömer (radıyallahu anhuma) hadisidir; “Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) hayatta iken ve de ashabı çok fazla iken, biz ashabı şöyle sıralardık; (önce) Ebu Bekr, sonra Ömer, sonra Osman, sonra susardık.”

43- Beş şura ashabından sonra Muhacirden (olan) Bedir ehli gelir. Daha sonra Ensardan olup Bedirde savaşan Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in ashabı gelir. Bundan sonrakiler hicretteki önceliklerine ve dine giriş sıralarına göre sıralanırlar.

44- Bunlardan sonra insanların en üstünleri: Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in ashabı, onun (sallallahu aleyhi ve sellem) gönderildiği nesil gelir. Onunla (sallallahu aleyhi ve sellem) bir sene, veya bir ay, veya bir gün veya bir saat sohbet/arkadaşlık eden yahut onu (sallallahu aleyhi ve sellem) gören her kimse sahabedir. Sahabeliği onun (sallallahu aleyhi ve sellem) ile arkadaşlık etmesine, birlikte zaman geçirmesine, onun (sallallahu aleyhi ve sellem) sözlerini işitmesine ve ona (sallallahu aleyhi ve sellem) bakmasına göre ölçülür.

....


67- Ve herkim Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in sahabelerinden birini kötüler ve küçük görürse veya yaptığı bir şeyden dolayı onlardan birine buğzeder yada onun eksikliklerini diline dolarsa, bu kişi bir bidatçidir.

68- O kişi, onların (sahabelerin) tümü için Allah’tan af dilemedikçe (onları rahmetle anmadıkça) ve kalbi onlar için samimi ve selim olmadıkça bu konumda kalır.

...





20-.......Muhammed ibnu'l-Hanefiyye şöyle demiştir:

Ben ba*bam Alî ibn Ebî Tâlib'e:

— Rasûlullah(S)'tan sonra insanların en hayırlısı hangisidir? di*ye sordum. .

Babam:

— Ebû Bekr'dir, dedi. Ben:

— Sonra kimdir? dedim Babam:

— Sonra Umer'dir, dedi.

Ben, "Usmân" denilmesinden korktum da:

— Umer'den sonra sensin, dedim. Babam:

— Ben müslümânlardan bir adam olmaktan başka birşey deği*lim, dedi.

Sahihi Buhari



''Hadîste Alî ibn Ebî Tâlib, Hz. Ebû Bekir'in fazîlelini açıkça ifâde etmiştir.

Muhammed ibnu'l-Hanefiyye, Hasen ve Hüseyin'den sonra Hz. Alî'nin en âlim ve en muttaki oğludur. Annesi Havle bintu Ca'fer el-Hanefiyye olduğu için, anasına nisbetle anılmıştır.''


İbnu Ebî Muleyke, İbn Abbâs'tan şöyle derken işitmiştir: ''Ömer, (vefat ettiğinde) şeririnin üzerine konuldu. O yerden kal*dırılmadan önce insanlar O'na duâ ederek ve cenaze namazı kılarak O'nun etrafını çepeçevre kuşattılar. Ben de Ömer'in tâbutu etrafın*daki insanların içinde bulundum. Beni hiçbir şey korkutmadı, ancak şu olay beni ürpertti: Bir adam benim omuzumu tuttu. Baktım ki o, Ali'dir. Ali, Ömer'e rahmet okudu ve şöyle dedi:

—''Yaptığı işlerin benzeriyle Allah'a kavuşmak istediğim senden daha sevgili hiçbir kimseyi arkanda bırakmadın. Allah'a yemîn ede*rim ki, ben Allah'ın muhakkak seni (hücrede veya cennette) iki dos*tunla beraber bulunduracağını kuvvetle zannediyor idim. Ve çünkü ben bildim ki, kendim bizzat Peygamber'den çok defa bir düzeye şöyle buyururken işitirdim: "Ben, Ebû Bekr ve Ömer'le gittim. Ben, Ebû Bekr ve Ömer'le girdim. Ben Ebû Bekr ve Ömer'le çıktım" ''

(sahihi buhari)

Âişe'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:


"Rasûlullah (sallAllahu aleyhi ve sellem) hastalığında bana şöyle buyurdu:

'' (Ey Âişe!) Bana, baban Ebû Bekir'i ve kardeşini (Abdurrahman'ı) çağır. Bir vasiyyetimi yazdırayım. Çünkü benden sonra birisi çıkıp: (Hilâfete) ben daha lâyıkım, (diye) söyleyecek olmasından endişe ediyorum. Halbuki Allah ve mü'minler, Ebû Bekir'den başkasının (halife) olmasını istemezler." ''

( Müslim, hadis no: 2387 )
 
Р Çevrimdışı

Ринат

Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz fida kardes mesajı okuttum ona o da bana söyledi ki o kardeşe şöyle bakalım
Hz. Ali'yi (k.v.) diğer 3 sahabeden önce sevince; 1. halife seçilmediği için; kendisinden önce Halife seçilen Cennetle mujdelenmiş sahabelere, kendileri gibi sövmemizi mi isteyecekler?

Biz bütün sahabeleri severiz. Ehli sunnete göre Halife olma sıralaması Faziletlerine , üstünlüklerine göre belirlenmiştir.

Ayrıca Cesur ve Kahramanlığıyla meşhur olan Hz. Ali (r.a.), Şii'lere göre Hilafetinin gasb edilmesine(!) sessiz kalarak harama mı girmiştir? Nedem sahabelerden hiç biri Hz. Ömer'e, Ebubekir'e, ve Osman'a karşı çıkıp ayaklanmamış , aksine biat etmişleridr?

Çünki ıslam büyük fitneye düşecekti onun için sabr etti ve kendi halifeliği vakti 12 min hariciyi maf etti neden ? Bunun kendi hikmeti vardır. Heyber savaşında Hz Ali güçlü bir kafiri öldürerken Hz Peygamber sav buyurdu: Hz Ali vurduğu bu zerbe kıyamete kadar tüm insan ve cinlerin ibadetinden üstündür.Sonra Kadir humda buyurdu "ben kimin mevlasıyımsa Ali'de onun mevlasıdır."

Başka bir hadiste "Harun Musa ya yakın olduğu gibi sende bana yakınsın bir farkımız var,sen peygamber degilsin.


**•••••••••••••


Peygamber sac buyurdu ki, benden sonra Alimin yolunu gedin Alini terk eden beni terk etmişti benim yolumu terk eden allah'ın yolunu terk etmiştir. Bu hadis sizin kitablarda sahih olarak geçmiştir şimdi şöyle kardeş neden Hz abu bakır yok Hz Ali dedi burada bir imamet söz konusu yok mu ?*
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ринат;195147' Alıntı:
Abdulmuizz fida kardes mesajı okuttum ona o da bana söyledi ki o kardeşe şöyle bakalım


Çünki ıslam büyük fitneye düşecekti onun için sabr etti ve kendi halifeliği vakti 12 min hariciyi maf etti neden ? Bunun kendi hikmeti vardır. Heyber savaşında Hz Ali güçlü bir kafiri öldürerken Hz Peygamber sav buyurdu: Hz Ali vurduğu bu zerbe kıyamete kadar tüm insan ve cinlerin ibadetinden üstündür.Sonra Kadir humda buyurdu "ben kimin mevlasıyımsa Ali'de onun mevlasıdır."

Başka bir hadiste "Harun Musa ya yakın olduğu gibi sende bana yakınsın bir farkımız var,sen peygamber degilsin.

**•••••••••••••

Peygamber sac buyurdu ki, benden sonra Alimin yolunu gedin Alini terk eden beni terk etmişti benim yolumu terk eden allah'ın yolunu terk etmiştir. Bu hadis sizin kitablarda sahih olarak geçmiştir şimdi şöyle kardeş neden Hz abu bakır yok Hz Ali dedi burada bir imamet söz konusu yok mu ?*

Ali (r.anh)'nin : "fitne çıkmaması için emirlik hakkıma sahip çıkmadım" sözünü nereden uydurmuşlar? Nerede demiş Ali (r.anh) bunu? Yoksa Şiilerin kendi hezayanları mıdır? Allah ta biliyor ki bu onların uydurmasıdır!
Yoksa şu an ummetin şii sunni diye ayrılıp birbirini tekfire varan hale gelmesi mi fitnedir? Akıl sahibi görüyor.

Haricilerle Ali savaştı ama onlarla savaşmak niyetinde değil, aksine Hariciler kendi askerleriydiler. Sonradan kendisinden ayrılıp haksız tekfir ederek ayrıldıkları için harici oldular. Yoksa Ali baştan bunları bilip üzerlerine gitmemiştir.

Rasulullah (s.a.v.)'in Ali hakkında söylemiş olduğu söz : "Harun Musa ya yakın olduğu gibi sende bana yakınsın bir farkımız var,sen peygamber degilsin" cümlesini Bektaşinin "sarhoşken namaza yaklaşmayın" ayetini "sarhoşken" kısmını okumadan söylemesi gibi kabul etmemek lazım. Rasulullah ne diyor? "Sen peygamber değilsin" yani Musa a.s. peygamberdi, ondan sonra emirliğe kardeşi Harun peygamber geldi. "Ey Ali, sen Harun gibi Peygamber değilsin ki Benden sonra ilk sen gelesin" demiştir.

Ayrıca Ehli sunnet Hem Ali'nin hem tüm halife ve ashabın yolundan gitmektedir. Şia ise fırkalara ayırarak sahabeye sövmüş , fitne çıkarmış , ümmeti bölmüş sapık inançlar türetmiştir. Ali kendilerinden hesab soracaktır!
Şia; sadece Ali hakkında olan hadisleri kendilerine delil alarak adaletten saparak mahkeme kuruyor. Halbuki diğer Halifeler hakkında nice övme, methiyeleri olmuş , Rasulullah (s.a.v.) Ebubekir'in imamlığına razı olmuş ve arkasında namaz kıldığı dahi olmuştur.

Gadir Hum hadisesini okuyunuz :


Gadir-i Hum Hadisesi

 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah (s.a.v.) in Hz. Ali hakkında söylemiş olduğu söz : "Harun Musa ya yakın olduğu gibi sende bana yakınsın bir farkımız var,sen peygamber degilsin" cümlesini

Ayrıca Harun (as) Musa (as) dan daha önce vefat etmiştir. Yani Harun (as) Musa (as) hayatteyken Musa (as)'ın vekili (halifesi) olmuştur , Musa (as)'ın vefatından sonra değil.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt