Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Ebu Hanife, Ömrünün Son 2 Yılında Cafer-i Sadık'a Rabıta Yaptığı İddası Doğru mudur?

M Çevrimdışı

miraç burak

Üye
İslam-TR Üyesi
tasavvufçu ir kimsenin iddası üzere bu hakında bigi sabihi olmadığım için akrdeşlerime sorma gereği duydum inşaallah bilen biri çıkar imam ı azam ebu hanife ömrünün son 2 yılında cafer-i sadık diye bir insana e rabıta yaptığı iddası doğrumdur?
 
s.muhammed Çevrimdışı

s.muhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
bu söz bu şekil değil ve orjinal hikaye edileni de uydurma.

Şiaların Ebu Hanife'yi sahiplenmek adına uydurdukları bir sözdür.

Aslı da şu; Ömrümün son iki senesi olmasaydı, Numan Helak olurdu.

Bu söz uydurma olup hiç bir aslı astarı yoktur. İmamın son iki senesi eziyetle, musibetle geçmişken rabıta ile meşgul olduğunu söylemek ne aptalca birşey.

Kaldı ki, ebu hanife'nin görüşleri tasavvufçuların görüşlerinin hilafınadır. En basitinden bir tevessül mevzusunda bile çelişiyorlar.
 
s.muhammed Çevrimdışı

s.muhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife’nin “Son iki sene olmasaydı numan helak olmuştu” dediği, Ahmed bin Hanbel ve İmam Şafii’nin Şeyban er Rai adındaki tasavvuf şeyhinden ders aldığı doğru mudur?

Ebu Hanife’nin böyle bir şey dediğine dair hiçbir güvenilir kaynakta bilgi yoktur.[1]

İki sene ile kastedilen, Ebu Hanife’nin Cafer es Sadık ile tanıştığı son iki senedir. Bunu Şiiler, imamı kendilerine nisbet etmek için uydurmuşlardır. Cafer es Sadık’ı sufiliğe nisbet edenler de bunu kullanmak istemişlerdir.

İmam Ahmed ve Şafii’nin Şeyban er Rai’den tarikat aldığı iddiasına gelince alimler, bu tür haberlerin batıl olduğunda ittifak etmişlerdir. Zira bu imamlar Şeyban’a yetişmemişlerdir.[2]

[1] Kevseri Irgamul Merid(41)
[2] Sehavi Mekasıdu Hasene(474) Aliyyul Kari el Masnu(220) el Esrarul Merfua(381)

Kevseri ki tasavvufçu bir kişilikken bunun sahih olmadığını söylüyorsa gerisini sen düşün :)

Ayrıca aklende bu batıl. Zira eğer 2 senesi haricinde batıl üzere olduğunu ikrar ediyorsa Ebu Hanife rahimehullah -ki haşa- o zaman bilsinler ki Hanefi mezhebinin görüşlerinin ekseriyyeti imamın son iki senesinden öncesine dayanır. Zira ömrünün son zamanlarında zindan hayatı da yaşamıştır.

Velhasılı kelam bu söz batıl üstüne batıl.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Tasavvuftan İmam-ı Azam'a İftira: Son 2 Senem Olmasaydı Numan Helak Olurdu

Böyle bir iddia hem aklen hem de naklen batıldır, imkansızdır. Ebu hanife son iki senesinde azam olmadı. Hayatı boyunca islam ve tevhid mucadelesi içerisinde olan bir alimin, bütün mucadelesini , mahvolunacak bir itikad olarak görmek, Ebu hanife'nin islam alemindeki itibarını istismar etmek isteyen sapıkların, düşünmeden attıkları bir iftiranın ürünüdür.

İmam Azam`ın "Eğer iki sene olmasaydı Numan helak olurdu" manasında: "Lev-lâ senetân le-heleke Nu`man" dediğine dair de hiç bir güvenilir kaynakta bir kayda raslanmadığını, tasavvuf şeyhlerinden Kevseri dahi söylemiştir. (Kevserî, Irgamu`l-merîd 41)

Şiiler bu iftirayı, imamı kendilerine nisbet etmek için, ehli sofiyye de Tarikatın silsilesinde 4. sıraya koydukları Cafer es Sadık vasıtasıyla , İmam-ı Azam Ebu hanife'nin son iki senesinde Tasavvufu öğrenerek sofi olmasını; bu sebeble daha önce kendilerine nisbet etmek için uydurma şirk ürünü rivayetler uydurdukları Cuneyd-i Bağdadi, Abdulkadir, Ceylani gibi muvahhid muslumanlara, başka bir uydurma/iftira ile Ebu Hanife'yi de eklemek istemişlerdir.
Cafer es Sadık’ı sufiliğe nisbet edenler de bunu kullanmak istemişlerdir.

8341

--------------------------




MUŞRİKÇE DUA!
ALLAH'A DEĞİL , ŞEYHE DUA EDİN
8340


Allah'a Yalvarırsan Yardım gelmez, Şeyh'ten Yardım istersen olur

8410


----------------------------



Tasavvuf Şeyhlerinin Üzerine Yağmur Yağmaz Sapkınlığı

8412




Gavs, sizi kibrit kutusunda cennete götürecek



Gavs, Frekansı İyi Ayarlarsa Beni Buradan Bile Görür

8418
 
M Çevrimdışı

miraç burak

Üye
İslam-TR Üyesi
değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim Allah razı olsun burdan siz kardeşlerimin bir fikrini daha almak istiyorum facebook da bazı tasavvufçularda ister istemez tartışma konusu meydana geldiği zman onlarla konuşmak onlara hakkı tavsiye etmek doğrumudur acaba,çünki ne kadar delil ve ıspat koyarsan koy hiç bir delil leri olmamasına rağmen şeytan ı ve cinleri örnek göstererek şeytan dünyayı bir saniyede dönüyorda insanın kalbine vesvese veriyroda gavsınmı veli kulun mu bunlara gücü yetmiyecek şeytana verilen yetki gavsa verilmiyecekmi diyorlar halbuki şeytanın vesvesesi üzerine sayısını bilemdiğim kadar ayet ve hadis rastladım ama ayetlerde hadislerde gavs yada gavsların doğa üstü yetenekleri ile alakalı tek bir hadis, ayet bile rastlamadım ve kuranı sadece gavsın anladığını düşündükleri içinde hiç bir ayeti delil kabul etmiyorlar ve ben hayatımda muhammed bin abdul vahabın tek bir kelimesini okumuşluğum yoktur kim olduğunuda bilmiyorum iyimidir kötümüdür onun için birşey diyemem hakında, buna rağmen beni vahabi olmakla suçluyorlar sen metaryalist zihniyetli vahabisin diyrolar ve bu saldırılar moralimi bozuyor sinirleniyorum ve rahatsız oluyorum buna rağmen bu kişilere hakkı tavsiye etmek için sabırla doğruyu anlatmalıımıyım yoksa bu düşünce yapısına sahip kişlerle muhatta olmamalımıyım karasız kalmış durumdayım.
 
B Çevrimdışı

Bilim

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Ebu Hanife hz.leri,Son 2 senede İmam Cafer-i Sadık(A.s.)'a Bağlandığı doğrudur.lakin Bizim Büyüklerimizden Bildiğimize Göre, Yaşıyan Veliyullah'la Rabıta Yapılmaz.Rabıtanın Olması için O Veliyullah'ın Terki Dünya Etmesi lazım.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İmam Ebu Hanife hz.leri,Son 2 senede İmam Cafer-i Sadık(A.s.)'a Bağlandığı doğrudur.lakin Bizim Büyüklerimizden Bildiğimize Göre, Yaşıyan Veliyullah'la Rabıta Yapılmaz.Rabıtanın Olması için O Veliyullah'ın Terki Dünya Etmesi lazım.

Şaka yapıyosun ))


"Musa onlara apaçık âyetlerimizi getirince, "Bu, olsa olsa uydurulmuş bir sihirdir. Biz önceki atalarımızdan böylesini işitmemiştik" dediler." (Kasas 36)

"Yine derler ki: "Ey Rabbimiz! Biz beylerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yanlış yola götürdüler." (Ahzab 67)
 
M Çevrimdışı

miraç burak

Üye
İslam-TR Üyesi
olurmu mustafa çağrı kardeş yalnışın var ölü veliyullaha verilen yetki makan yaşayanında yokmu kainatı kim idare edecek o zman :)
 
T Çevrimdışı

Tevhid-Dini

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim Allah razı olsun burdan siz kardeşlerimin bir fikrini daha almak istiyorum facebook da bazı tasavvufçularda ister istemez tartışma konusu meydana geldiği zman onlarla konuşmak onlara hakkı tavsiye etmek doğrumudur acaba,çünki ne kadar delil ve ıspat koyarsan koy hiç bir delil leri olmamasına rağmen şeytan ı ve cinleri örnek göstererek şeytan dünyayı bir saniyede dönüyorda insanın kalbine vesvese veriyroda gavsınmı veli kulun mu bunlara gücü yetmiyecek şeytana verilen yetki gavsa verilmiyecekmi diyorlar halbuki şeytanın vesvesesi üzerine sayısını bilemdiğim kadar ayet ve hadis rastladım ama ayetlerde hadislerde gavs yada gavsların doğa üstü yetenekleri ile alakalı tek bir hadis, ayet bile rastlamadım ve kuranı sadece gavsın anladığını düşündükleri içinde hiç bir ayeti delil kabul etmiyorlar ve ben hayatımda muhammed bin abdul vahabın tek bir kelimesini okumuşluğum yoktur kim olduğunuda bilmiyorum iyimidir kötümüdür onun için birşey diyemem hakında, buna rağmen beni vahabi olmakla suçluyorlar sen metaryalist zihniyetli vahabisin diyrolar ve bu saldırılar moralimi bozuyor sinirleniyorum ve rahatsız oluyorum buna rağmen bu kişilere hakkı tavsiye etmek için sabırla doğruyu anlatmalıımıyım yoksa bu düşünce yapısına sahip kişlerle muhatta olmamalımıyım karasız kalmış durumdayım.

Sayın Miraç kardeşim bu tür kimselere birşey anlatabilmeniz mümkün değildir. Sizin yapacağınız tek şey hakkı edepli bir şekilde
ortaya koymak bunun dışında kesinlikle cedel'e girmeden çekilmektir.

Usul noktasında ayrı düştüğünüz kimselerle münazaraya girmek vakti boşa harcamaktan başka bir işe yaramaz. Siz Ayet ve Hadisten delil getirirken onlar şeyhlerinin sözlerini delil getirirler.
Kitap ve Sünnete başvurma gereği duymadan, delillerini sormadan, o liderlerin her dediğine, her fetvalarına itirazsız tabi olurlar.
İstediğiniz kadar konuşun, tartışın ancak son sözü yine sürekli bağımlı oldukları yere bırakacaklardır.

Bu tür kimselerle konuşurken karşı tarafın savunduğu şeyler üzerinden veya inandıkları şeylere saldırarak bir neticeye varmanız imkansızdır hatta ve hatta inançlarını daha pekiştirir daha da canla başla savunmalarına sebep olursunuz.
Biz insanlar üzerinde gözetleyici konumunda değiliz, hidayeti verecek olan da biz değiliz.

O halde; Üzmeden, edeple, tebessümle, kırmadan saygı ve hürmet içinde delillerini ve usullerini ortaya koyarak münazara edebiliriz.
Bir bedeviye bile nazik bir Peygamberin ümmeti olduğumuzu unutmayalım. Ve yine unutmayalım ki bizler de bir zamanlar ateş çukurunun tam kenarında idik oradan bizi Allah kurtardı.
Ateşin tam kenarında duran (zira akibetlerini henüz bilmiyoruz) bu tür kimselere kaba ve sert davranarak ateşe düşmelerine yardımcı olmayalım.
 
M Çevrimdışı

mhmtylmz34

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bir yanlışlık var. İmam Ebu Hanife'yi Caferi Sadık'a bağlı olduğunu Şiilerin söylediğini hiç zannetmiyorum. Sofiler söylemiştir ama Şianın böyle bir düşüncede olacağına dair delil olamaz.

Çünkü Şia, Ebu Hanife'yi hiç sevmez ve hatta kıyas yaptığı için onu ağır eleştirirler. Zaten Caferi Sadık'ın da Ebu Hanife'ye kıyas yapıyor diye onunla münazara yaptığını onu uyardığını söylerler. Şia Ebu Hanifeyi sahiplenmez. Tam aksine ağır eleştiriye tabi tutar kaynakları.
 
Üst Ana Sayfa Alt