Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Eşkiyaların ve Müşriklerin, Namaz Kılmalarına İzin Vermeleri İle Ilgili Hadisler Sahih midir?

AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum ve Rahmetullah.

Hocam, Aşagıdaki olaylarda, eşkiyalar ve müşrikler, ele geçirdikleri müslümanların namaz kılamalarına izin veriyor, bu olaylar sahih midir ?



Sahabe-i Kiram efendilerimizden olan, Ebu Ma’lak radıyallahu anh, ticaret işi ile uğraşan, ibadet ve takva sahibi bir kimseydi. Çıktığı bir ticaret yolculuğunda silahlı bir eşkiya ile karşılaştı. Eşkiya:
- Eşyanı bırak, seni öldüreceğim! Dedi. Ebu Ma’lak Hazretleri:
- Maksadın mal değil mi? deyince Hırsız:
- Ben senin canını istiyorum, dedi. Ebu Ma’lak ise:
- Öyleyse bana izin ver de namaz kılayım, deyince Eşkiya:
- Dilediğin kadar kıl, Dedi.

Sahabe efendimiz, abdest alıp kıldığı namazın sonunda Allah’a dua etti: “Yüce Rabbim, beni bu hırsızın şerrinden kurtarmanı diliyorum.” dedikten sonra üç defa: “Ey imdada yetişen, bana yardım et!” dedi. Tam o esnada elinde bir mızrak olan bir atlı ortaya çıkıverdi, tek seferde Hırsızı vurup öldürdü! Ebu Ma’lak Hazretleri:

- Sen kimsin, Allah seni imdadıma gönderdi? O dedi ki:
- Ben dördüncü semada bulunan meleklerdenim. İmdat sesin duyulunca, bu hırsızı benim öldürmemi Allah’tan diledim.(Mevsûatü İbnü Ebi’d-Dünya, 2/322. İbn Abdülber, el-İstîâb, 2/117. Kândehlevî, Hayâtü’s-Sahâbe, 3. /537.)

Sahabe-i kiramdan Zeyd İbn Harise radıyallahu anh, Taifli (Mekke yakınlarında bir yer) bir adamdan bir katır kiralamıştı. Ancak adam onu istediği yerde indirmeyi şart koşmuştu. Yola çıkınca katırcı onu bir harabeye götürdü ve:

- İn! dedi. Zeyd radıyallahu anh, inince öldürülmüş birçok kimse olduğunu gördü. Katırcı onu da öldürmek isteyince Zeyd hazretleri:
- Beni bırak da iki rekât namaz kılayım, dedi. Adam:
- Namazını kıl. Senden önce şu adamlar da kılmışlardı, fakat kendilerine bir fayda sağlamadı, dedi.

Zeyd b. Harise der ki: Namazı kıldıktan sonra adam öldürmek için yaklaşınca; “Ya Erhamerrahimîn! (Ey Merhametliler Merhametlisi!)” dedim. “Onu öldürme!” diye bir ses duyuldu. Adam bundan ürktü, sesin sahibini aramak için dışarı çıktı. Fakat bir şey göremeyince tekrar bana döndü. Bu sefer, üç kere aynı şekilde seslendim. Bir de baktım ki at üstünde bir adam ortaya çıkıvermiş! Elinde demir bir mızrak vardı ve mızrağın ucu ateş közü gibiydi. O mızrağı adamın göğsüne vurup sırtından dışarı çıkardı. Haydut öldü. Sonra atlı (melek) bana dedi ki: “Birinci defa ‘Ya Erhamerrahimîn!’ diye çağırdığın zaman ben yedinci kat gökte idim. İkinci defa ‘Ya Erhamerrahimîn!’ dediğin zaman en yakın semada idim. Üçüncü defa nida edince sana geldim.” (Mevsûatü İbnü Ebi’d-Dünya 2/322; İbn Abdülber, el-İstîâb, 2/117-118; Kândehlevî, Hayâtü’s-Sahâbe, 3/537-38)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ebû Ma'lek'in Duası Üzerine Dördüncü Kat Gökten Meleğin Yardıma Geldiği Hadisin Sıhati Nedir?
https://www.islam-tr.org/konu/ebû-malekin-duasi-uzerine-dorduncu-kat-gokten-melegin-yardima-geldigi-hadisin-sihati-nedir.40872/



Kulağıma geldiğine göre Zeyd b. Harise Taif’te bir kişiden bir katır kiralamış.
Katır sahibi şu şartı ileri sürmüş: “İstediğim yerde seni konaklandırırım!” Sonra katır sahibi Zeyd’i bir harabeye götürüp “in” demiş. Zeyd b. Harise inmiş ve orada bir sürü ceset görmüş.
Katırın sahibi onu öldürmek isteyince “Yakamı bırak da iki rekât namaz kılayım, sonra beni öldür” demiş.
Adam da ‘Kıl namazını. Şu adamlar senden önce namaz kıldılar. Fakat namazları onlara hiçbir yarar sağlamadı” demiş.
Namazı kıldıktan sonra beni öldürmek üzere geldi. O zaman ‘Ey erhamerrahimin” diye Allah’ı çağırdım.
“Sakın onu öldürme” diye bir ses işitti.
Bu ses onu korkuttu. Bu sesin kimin olduğunu araştırmak için etrafa çıktı, baktı kimseyi göremedi.
Beni öldürmek üzere gelince bir defa daha “ya erhamerrahimin” diye seslendim.
Üç defa böyle oldu. Baktım ki bir süvari, elinde bir süngü ve onun başında ateşten bir parça olduğu halde geliyor. Süngüyle adamın karnına vurup arkasından çıkardı ve adam öldü.
Suvari bana dönerek “Sen birinci defa ‘Ya erhamerrahimin’ dediğinde ben birinci gök katındaydım. İkinci defa bunu söyleyince yeryüzüne en yakın olan semaya geldim. Üçüncü defa da bunu deyince sana geldim” dedi.

(İbn Abdilber, İstiab, I/548 Leys b. Sa’d’dan, el-İstîâb, (Beyrut 1995), 2/117-118; Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, Akçağ Yayınları: 4/302, Hayâtu’s-Sahâbe (Dimaşk 1993), 3/537-38); Mevsûatu İbnu Ebi’d-Dünya (Beyrut 2008), 2/322)
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kulağıma geldiğine göre Zeyd b. Harise Taif’te bir kişiden bir katır kiralamış.
Katır sahibi şu şartı ileri sürmüş: “İstediğim yerde seni konaklandırırım!” Sonra katır sahibi Zeyd’i bir harabeye götürüp “in” demiş. Zeyd b. Harise inmiş ve orada bir sürü ceset görmüş.
Katırın sahibi onu öldürmek isteyince “Yakamı bırak da iki rekât namaz kılayım, sonra beni öldür” demiş.
Adam da ‘Kıl namazını. Şu adamlar senden önce namaz kıldılar. Fakat namazları onlara hiçbir yarar sağlamadı” demiş.
Namazı kıldıktan sonra beni öldürmek üzere geldi. O zaman ‘Ey erhamerrahimin” diye Allah’ı çağırdım.
“Sakın onu öldürme” diye bir ses işitti.
Bu ses onu korkuttu. Bu sesin kimin olduğunu araştırmak için etrafa çıktı, baktı kimseyi göremedi.
Beni öldürmek üzere gelince bir defa daha “ya erhamerrahimin” diye seslendim.
Üç defa böyle oldu. Baktım ki bir süvari, elinde bir süngü ve onun başında ateşten bir parça olduğu halde geliyor. Süngüyle adamın karnına vurup arkasından çıkardı ve adam öldü.
Suvari bana dönerek “Sen birinci defa ‘Ya erhamerrahimin’ dediğinde ben birinci gök katındaydım. İkinci defa bunu söyleyince yeryüzüne en yakın olan semaya geldim. Üçüncü defa da bunu deyince sana geldim” dedi.

(İbn Abdilber, İstiab, I/548 Leys b. Sa’d’dan, el-İstîâb, (Beyrut 1995), 2/117-118; Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, Akçağ Yayınları: 4/302, Hayâtu’s-Sahâbe (Dimaşk 1993), 3/537-38); Mevsûatu İbnu Ebi’d-Dunya (Beyrut 2008), 2/322)



Bu (tür) sahâbe kıssaları, hadis kitablarından ziyâde târihi veya sahabe hayatını eserlerde geçtiğinden sıhhati hakkında da bir açıklama geçmemektedtir, bulunmamaktadır.
Bu tür gaybi kıssalar imani güçlendirmek için tarihi kitablara alınmış olmalıdır, aksi taktirde zaten hadis değildir ki hadis kitablarına alınsın. Sıhhati hakkında fazla itibar edilmemelidir.
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Kulağıma geldiğine göre Zeyd b. Harise Taif’te bir kişiden bir katır kiralamış.
Katır sahibi şu şartı ileri sürmüş: “İstediğim yerde seni konaklandırırım!” Sonra katır sahibi Zeyd’i bir harabeye götürüp “in” demiş. Zeyd b. Harise inmiş ve orada bir sürü ceset görmüş.
Katırın sahibi onu öldürmek isteyince “Yakamı bırak da iki rekât namaz kılayım, sonra beni öldür” demiş.
Adam da ‘Kıl namazını. Şu adamlar senden önce namaz kıldılar. Fakat namazları onlara hiçbir yarar sağlamadı” demiş.
Namazı kıldıktan sonra beni öldürmek üzere geldi. O zaman ‘Ey erhamerrahimin” diye Allah’ı çağırdım.
“Sakın onu öldürme” diye bir ses işitti.
Bu ses onu korkuttu. Bu sesin kimin olduğunu araştırmak için etrafa çıktı, baktı kimseyi göremedi.
Beni öldürmek üzere gelince bir defa daha “ya erhamerrahimin” diye seslendim.
Üç defa böyle oldu. Baktım ki bir süvari, elinde bir süngü ve onun başında ateşten bir parça olduğu halde geliyor. Süngüyle adamın karnına vurup arkasından çıkardı ve adam öldü.
Suvari bana dönerek “Sen birinci defa ‘Ya erhamerrahimin’ dediğinde ben birinci gök katındaydım. İkinci defa bunu söyleyince yeryüzüne en yakın olan semaya geldim. Üçüncü defa da bunu deyince sana geldim” dedi.

(İbn Abdilber, İstiab, I/548 Leys b. Sa’d’dan, el-İstîâb, (Beyrut 1995), 2/117-118; Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, Akçağ Yayınları: 4/302, Hayâtu’s-Sahâbe (Dimaşk 1993), 3/537-38); Mevsûatu İbnu Ebi’d-Dunya (Beyrut 2008), 2/322)



Bu (tür) sahâbe kıssaları, hadis kitablarından ziyâde târihi veya sahabe hayatını eserlerde geçtiğinden sıhhati hakkında da bir açıklama geçmemektedtir, bulunmamaktadır.
Bu tür gaybi kıssalar imani güçlendirmek için tarihi kitablara alınmış olmalıdır, aksi taktirde zaten hadis değildir ki hadis kitablarına alınsın. Sıhhati hakkında fazla itibar edilmemelidir.
Allah radı olsun hocam, Rabbim ilminizi arttırsın.
 
Üst Ana Sayfa Alt