Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Evde Başörtüsü Ile Gezince Melek Girmez Mi?

A Çevrimdışı

akifturker

Üye
İslam-TR Üyesi
Halk arasında çok söylenir: "Kapa başını melekler eve girmez!" Hep düşündürmüştür beni bu iş, bir ismi de Rauf olan Rabbimiz acaba böyle bir düzen kurmuş mudur? diye...
Gerdan kol açıkta baş kapalı! Niye? Melek gelecek.... Avretse gerdanın kolun da avret... Baş açılınca gelmiyor da kol açılınca niye geliyor? diye kafayı patlatmışımdır...
Hayrettin Karaman'ın sitesinde de bu soruya rastlayınca hemen okudum sizin de istifadenize sunmak istedim.
Örflerimizi ve üstün edebimizi yükümlülüklerden ayırabilmek duasıyla...

Soru:
Evde başörtüsüz dolaşınca (yabancı erkek olmasa da) melekler girmezmiş. Aydınlatırsanız çok sevinirim.

Cevap:
Bazı hadislerde "köpek ve kutsal sayılan resim ve heykelin bulunduğu evlere meleklerin girmeyeceği" ifade edilmiştir. Bir hadiste de, Hz. Aişe namahreme göre açık iken, Cebrail gelince Peygamberimiz'in ona örtünmesini söylediği zikredilmiştir. Bu son hadisi bütün meleklere ve bütün insanlara genellemek doğru değildir. Âyetleri ve hadisleri bir arada değerlendiren ve yorumlayan âlimler (fıkıhçılar, tefsirciler, hadis açıklayıcıları) kadınların kimlere karşı nerelerini açacakları ve nerelerini kapatacakları konusunda açık seçik bilgiler vermişlerdir. Buna göre bir kadının evinin içinde veya başka yerde yalnızca kocasına karşı açamayacağı bir yeri yoktur. Kocası dışında kalan bir kısım yakın akrabasının yanında da başını, kollarını, dizlerine kadar bacaklarını, gerdanını, göksünü açması caizdir. "Caiz" demek (hükmü), "mekruh değil" de demektir. Eğer genel olarak melekler avret yerlerinin açılmasından rahatsız olsalardı ve bu yüzden de açılmaması Şâri tarafından istenseydi, bunu bildiren âyet ve hadis olsaydı yukarıdaki "caiz" hükmü verilmezdi.

İlgili Konu :

Ev İçerisinde Başörtüsüz Kur'an Okunabilir mi?

https://www.islam-tr.org/konu/ev-icerisinde-basortusuz-kuran-okunabilir-mi.27787/
 
K Çevrimdışı

KeLePÇe

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun Rabbim i çok seviyorum ya. O çok seviyor bizleri ki sıkıntı vermiyor... Ya Rabb Sana LAYIK OLAN KULLARDAN EYLE ÜMMETİ MÜSLİMİN İ...

VesseLam
 
A Çevrimdışı

akifturker

Üye
İslam-TR Üyesi
Amin kardeşim inşallah hepimiz sevdiği kullardan oluruz....Allah-u Teala Hzleri kullarının her türlü sorunlarına karşı çözüm nasip etmiş ve kolaylaştırmıştır....
 
O Çevrimdışı

oguzkaratas

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Evde bas ortusuz gezince melek girmez diye birsey yoktur dinimizde.
Dinimizi iyi anlayip iyi ogrenmek lazimdir..
Bir kadin evinin icinde eger NIKAH DUSEN baska bir insan yoksa esinin ve cocuklarinin yaninda bas ortusuz gezer ve istedigi gibi hareket edebilir..
Kadinin sadece kocasi icin suslenmesi mubahdir cok sevaptir....!!!
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Eşinizin yabancılar dışında babanız gibi mahremi olan ev halkının yanındaki durumuna gelince; bunla-rın yanında bırakın yüzünü açmayı başını açması dahi caizdir.

Allah'tan ayıplarımızı örtmesini, bizleri korkularımızdan emin kılmasını dileriz.

Tevhid&Cihad Minberi
Fetva Kurulu Üyesi
Ebu Usame eş-Şami

Yukarıda bir kardeşin sorusuna tevhid ve cihad cemaati fetva kurulu yardımcısı usame eş-şam 'ın verdiği cevap vardır. Sanırım konu için yeterli olur.
 
selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
'melek girmez,baban abin de olsa örtünmen lazım'falan filan...helali haram diye dayatmanın ne alemi var?
 
leylinur Çevrimdışı

leylinur

Üye
İslam-TR Üyesi
ictimai nizam ile ilgili bütün soruların en güzel yanıtını takiyyiddin en nebhaninin ictimai nizam kitabında bulabilirsiniz bence dalında harika bi eser..köklü değişim yayıncılıktan temin edebilirsiniz...bayan erkek herkese hitap ediyor... :)
 
S Çevrimdışı

suyunrenqi06

Üye
İslam-TR Üyesi
SELAMÜN ALEYKÜM KARDEŞLERİM peki çocuklarımıza giydirdiğimiz hayvan resimli vs vs elbiseler oyuncaklar için hüküm ne ?şimdiden ALLAH C.C razı olsun
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Bir hadiste de, Hz. Aişe namahreme göre açık iken, Cebrail gelince Peygamberimiz'in ona örtünmesini söylediği zikredilmiştir. Bu son hadisi bütün meleklere ve bütün insanlara genellemek doğru değildir.

hayret karamanın vermiş olduğu cevap çelişmiyor mu ?

güncel...
 
U Çevrimdışı

ukht88

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Mubarek dinimizin emri ve geregi zaten hanim kardeslerin ortunmesi.
Sabah uyandiktan sonra ilk isimiz nasil edepli giyinmekse hanim kardeslerinde bunun yani sira ortunmesidir kanimca.
 
T Çevrimdışı

Tevhid-Dini

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mubarek dinimizin emri ve geregi zaten hanim kardeslerin ortunmesi.
Sabah uyandiktan sonra ilk isimiz nasil edepli giyinmekse hanim kardeslerinde bunun yani sira ortunmesidir kanimca.

mahremi olmadığı halde de bu geçerli mi ? Hanımın eşinin/kocasının yanında tesettüre riayet etmesi şart mı diyorusun?

anlamadım
 
E Çevrimdışı

ENSARİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cebrail (a.s.) selam gönderdiği ve tek onun yanında iken Resululah(s.a.v.) geldiği büyük insan Hz.Ayşe validemiz senden Rabbim Razı,Resulullah(s.a.v.) Razı ,ne olur sende bizden Razı ol..Amin..
Hz. Aişe r.anha. Hz Ebu Bekir Sıddık r.a. kızıdır.
Hicret'ten dokuz sene önce Mekke-i mükerremede doğdu.
Kuvvetli bir zekaya sahipti, Faraiz ilmini bir çok İslami
hükümleri öğrendi. Resulullah’tan 2210 hadisi şerif
rivayet etti ve en çok hadis rivayet eden yedi sahabe arasına
girmişti.
Güçlü hafıza ve harika bir muhakeme kabiliyetine
sahip olan Hz. Aişe validemiz, güçlü hafızası sayesinde
Kab bin Malik’in kasideleri, Hassan bin Sabit ve
Abdullah bin Malik’in kasideleri ve manzumeleri tamamen
ezbere bildiği şiirler arasında idi. Ve bu konuda
“Çocuklarınıza şiir ezberletin ki dilleri tatlansın”
diye tavsiyede bulunmuştu.

Bir çok sahabi, Peygamberimizin s.a.v. çeşitli
Meseleler hakkındaki İslam hükümlerini ondan sorarak öğrendi.
Hz. Aişe'nin r.a faziletine delil olarak,
Ebu Musa el-Esari şöyle diyor:
'Biz Resulullah'ın ashabı, bir Hadis-i Şerifte güçlük
çektiğimiz zaman Aişe'den sorardık. Zira Hadis
ilminin kendisinde mevcut olduğunu müşahade ediyorduk.'
Tirmizi.
Kadınlarla ilgili bir çok meselenin kaynağını o teşkil etmiştir.
İlmi dirayeti bir çok erkeklerden daha üstündü.
Resulullah efendimiz, Hz. Aişe'yi çok sevdiği için, ona 'Humeyra'
derdi. Peygamberimiz s.a.v.:‘’Dininizin yarısını bu Humeyra
kadından öğreniniz.’’ Buyurdu.
Hz. Aişe validemiz Peygamber Efendimizle s.a.v
Hicretin ikinci senesi Şevval ayında Resulullah s.a.v 55 yaşında
iken Aişe r.a ile nikahlandı. Hz. Aişe ile evlendiler.
Aişe r.anha. şöyle demiştir:
‘’ Ben Rasulullahın şöyle buyurduğunu işittim: Ya! Aişe
Sen bana iki defa rüyada gösterildin. Rüyamda ki adam,
Elinde beyaz bir ipek parçası tutuyor, bu ipek parçası
İçinde seni görüyor ve bana ‘’ İşte bu kadın senin zevcendir’’
Diyordu. Ben onun tuttuğu ipek parçasına baktığımda seni
Görüyor ve ‘’Eğer bu rüya Allah tarafından ise şüphesiz
Bu gerçekleşir’’ diyordum. Buhari, Müslim.

Hz.Aişe r.a
Hz. Hatice r.a den sonra en çok sevdiği hayat arkadaşıydı
Hz.Aişe r.a her bakımdan örnek bir hanım idi.
Vahyin sağanak sağanak boşaldığı Nübuvvet mabedinde
Hz Aişe validemiz, bir mürşide ve bir muallime idi.
Resulullah s.a.v. ile aralarında derin bir sevgi ve saygı
bağı vardı, fevkalade üstündü, hemen bütün İbadet hayatında
bütün yıl fasılalarla oruç tutar, hemen her gece namaza
kalkar, Allah Resuluü ile teheccüd kılardı. Cebrail a.s,
Dihye r.a suretinde geldiğinde Hz. Aişe onu görme
şerefine nail olan tek Peygamber hanımı olmuştur.
Hz. Aişe r.a hikmet ve şeriat kaynağı, din konusunda
sonsuz bir derya idi. İlim,fazilet ve takva sahibiydi. Bir diğer
husus da Aişe validemizin Cebrailin a.s kendisine selam ettiği,
Hadis-i Şerifle sabitlenmiştir.
Hz. Aişe r.a şöyle rivayet eder: 'Resulullah s.a.v bana:

'Ey Aişe! .. Cebrail sana selam eder', dedi. Ben de:

Ona da selam olsun, benim görmediğimi o görür, dedim.'
Buhari, Müslim.
Bir defasında Rasulullah Hanımlarından Ümmü Selemeye r.a. şöyle
Buyurdular:
‘’Beni, Aişe hakkında incitmeyiniz! Cebrail bana yalnız
Aişe'nin yanında iken geldi.’’

Ümm-i Seleme de dediğine pişman olup, tevbe ve af diledi.
Resulullah efendimiz bir defasında, kızı Hz. Fâtıma'ya buyurdu ki:

‘’Ey kızım, benim sevdiğimi, sen sevmez misin?
Hz. Fâtıma'nın, “Elbet severim” demesi üzerine, yine buyurdular ki:
- O hâlde, Aişe'yi sev! ’’
Bir diğer rivayette ise:Hz. Aişe validemiz şöyle buyuruyor:
“Birgün Resulullah efendimiz, mübarek nalınlarının kayışlarını çakıyordu.
Ben de iplik eğiriyordum. Mübarek yüzüne baktım. Parlak alnından
ter damlıyordu. Ter damlası, her tarafa nur saçıyor, gözlerimi kamaştırıyordu.
Şaşakaldım. Bana doğru bakarak buyurdular ki:
‘’ Sana ne oldu ki, böyle dalgın duruyorsun? ’’
Ben de, 'Ya Resulallah! Mübarek yüzünüzdeki nurların parlaklığına ve
mübarek alnınızdaki ter tanelerinin saçtıkları ışıklara bakarak
kendimden geçtim” dedim.Bunun üzerine, Resulullah efendimiz
kalkıp yanıma geldi. Alnımdan öptü ve buyurdular ki:

‘’ Ya Aişe! Allahü teâlâ sana iyilikler versin! Beni sevindirdiğin
gibi, seni sevindiremedim.’’
Bir diğer mübarek sözlerinde Peygamber efendimiz buyurdular ki:
‘’Ey Aişe! Geceleri şu dört şeyi yapmadan uyuma:
Kur'an-ı kerimi hatim etmeden,
Benim ve diğer peygamberlerin şefaatlerine kavuşmadan,
Müminleri kendinden hoşnut etmeden, Hac etmeden.’’

Resulullah efendimiz bunları söyledikten sonra namaza durdu.
Namazını bitirip de yanıma geldiğinde, kendilerine dedim ki:
Ey iki cihanın güneşi olan Efendim! Annem, babam, canım
sana feda olsun. Bana dört şeyi yapmamı emrediyorsun.
Ben bunları bu kısa müddet içinde nasıl yapabilirim?
Bunun üzerine tebessüm ederek buyurdular ki:

‘’Ya Aişe! Ondan kolay ne var?
Üç İhlâs-ı şerifi ve bir Fâtiha suresini okursan, Kur'an-ı kerimi
hatmetmiş; bana ve diğer peygamberlere salevat getirirsen,
şefaatımıza kavuşmuş; önce müminlerin ve sonra da kendi
affını dilersen, müminleri kendinden hoşnut etmiş;
“Sübhânallahi velhamdülillahi ve lâ ilâhe illallahü vahdehû
lâ şerîke leh. Lehül mülkü velehül hamdü ve hüve alâ külli şey'in kadîr”
tesbihini okursan hac etmiş sayılırsın.”

Bu büyük kadın, bir gün Efendimiz'in s.a.v. yanında birdenbire
hıçkıra hıçkıra ağlamaya başlar.

Allah Resûlü s.a.v. kendisineniye ağladığını sorduğunda da,
'Cehennemi hatırladım da onun için ağladım! Acaba, kıyamet
günü ailenizi hatırlar mısınız? ' der. Peygamber Efendimiz şu
cevabı verir:
‘’ Ya Aişe! 'Üç yerde kimse kimseyi hatırlayamaz:
Mizan esnasında, tartının ağır mı hafif mi geldiğini
öğreninceye kadar.
Amel defterlerinin teati edildiği verildiği zaman ki,
acaba defter sağdan mı soldan mı, yoksa arkadan mı
geleceğini göreceği ana kadar. Cehennemin iki yakası
ortasına kurulan sıratı geçme esnasında ve geçinceye kadar.’’

Bu sözüyle Allah Rasulü s.a.v saydığı bu üç yerde,
kendi ailesi dahil hiç kimseyi hatırlayamayacağını
bildirmekte ve Hz. Aişe'ye adeta başının çaresine bakmasını
söylemektedir.
Hz. Aişe annemiz, hiç şüphesiz kadınlık âleminin baş tacı.
Hz. Aişe validemiz, bir peygamber hanımı,
Hz. Ebubekir'in kızı ve müminlerin anası olmasına rağmen
ahiretteki hesap endişesiyle ağlamaktadır.

Resulullah s.a.v. Hz. Aişe validemizin hücresinde ve onun gögsüne
Yaslanmış olduğu halde vefat etti. Hz.Aişe annemizin odasına defnedildi.
Aişe validemiz, Rasullullah ile dokuz sene evli kaldı.
Peygamberimizin vefatından sonra Hz.Aişe annemiz 47 yıl daha yaşadı.
Şanlı peygamberin mübarek zevcesi, 676 senesinin Ramazan ayının
17. salı günü Medine-i münevverede Hakkın rahmetine kavuştu.
Ebu Hüreyre’nin kıldırdığı cenaze namazının ardından hemen binlerce
insanın katılımıyla Cennet’ül Baki mezarlığına defnedi.
Rabbimiz de Hz. Aişe validemizden razı olsun.

Kaynaklar...............................
Kuranı Kerim.. Nur sur ayet 11-20. Muteber Hadis kaynakları..... Nesefi.. Akabe K.
 
Üst Ana Sayfa Alt