Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Felçli Kedimi Uyutmam Doğru mu ?

A Çevrimdışı

Al- amriki

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleyküm ;
Şu günlerde yaşadığım büyük sıkıntıyı danışmak ve en doğru kararı Allahın izniyle vermek için sorum şu , benim 11 aylık kedim evin dışında kimin yaptığını bilmediğimiz bir saldırıya uğradı ve kürek gibi sert bir şeyle omurgasını ikiye ayırmışlar Ramazan Bayramının arifesinde oldu bu olay hemen veterinere götürdük ve iyileşmesi imkansız uyutalım dediler biz karşı çıktık ve % 1 ihtimalle kurtulur dedikleri bir ameliyat yaptırdık . Şuan eve getirdik ama yürümesi artık imkansızmış sinirleri komple koptuğu için . Felçli olarak bütün gün yatıyor ve tuvaletini sürekli kaçırdığı için bütün vücudu idrar oluyor gün aşırı yıkayıp temizliyoruz şuan bez bağlıyoruz altına ama dün fark ettik bacağının arasında bir insan eli boyutunda deri kalkmış ve iltihap çıkıyor . veteriner yapabileceğimiz birşey olmadığını söyledi biz kremler alıp sürüyoruz ama bu yaralar çoğalacakmış sürekli yattığı ve idrarı yüzünden. Onu uyutmak yada tam kelime anlamıyla öldürmek istemiyoruz ama bu vaziyetteyken de yüreğimiz dayanmıyor . hayvan uyutmak hakkındaki yazıyı okudum ama durumumuz diğer yazıdaki konudan biraz daha farklı. Ölene kadar altını temizleyip, yaralarını temizleyip pansuman yapıp bakalım mı, yoksa uyutalım mı?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

Allah'ın hayatını devam ettirdiği bir canlıyı, çektiği acının miktarının dozajı, kendi tesbitine göre limitini aşıyor düşüncesiyle canını alması câiz değildir.


"
Meşru bir hak karşılığı olmadıkça Allah'ın haram (dokunulmaz) kıldığı canı öldürmeyin." (En'âm 151)


Tedavisi tıbben mümkün görülmeyen bir hastanın acı ve ızdırabları ne kadar dayanılmaz olursa olsun, hayatına son vermek üzere hekime ötanazi izni vermesi, dinen caiz olmadığı gibi bu izin, hekimin ona ötanazi uygulamasını da mubah kılmaz. Ama bu durumda ötanazi yapan hekime kısas uygulanamayacağı gibi hekimin diyet ödemesi de gerekmez.

Şafiî mezhebindeki ikinci bir görüşe göre ise bu izin, ötanazi uygulanmasını mubah kılmamakla birlikte, hekimi diyet ödemekten kurtarmaz. Bu görüşte olan fakihlerin bir kısmı, ötanazi uygulayan hekime kısas uygulanması gerekeceğini ifade etmişlerdir.
(Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Hamza El-Ensari Er-Remli, Nihâyetu'l-Muhtâc, C. 5, Sf: 248; Abdurrahman el Cezîrî, el-Fıkhu ale'l-Mezâhibi'l-Erbea, C. 5, Sf: 268)


Görüldüğü üzere katle izin verilmesi, bir insanın hayatına son verilmesini caiz kılmadığı, böyle bir fiilin suç ve günah olduğu hususunda görüş birliği vardır. Bilindiği üzere hayat, Allah'ın insana bir emanetidir. Dolayısıyla şartlar ne olursa olsun insanın, hayatına son vermesi için başkasına yetki vermeye hakkı yoktur. Yaşama ümidi kalmamış da olsa, gerçek mânada tıbben ölmemiş bir insanın sağlığına kavuşup tekrar hayata dönmesi, tıbbî bir mucizenin meydana gelmesi, az rastlanan bir olay olmakla birlikte imkânsız değildir.

Beynin bütün fonksiyonları tamamıyla durup işlemez hale gelir ve (mutedeyyin) hekimler artık bundan geri dönülemeyeceğine, beynin bundan sonra çalışmasının mümkün olmayacağına karar verirler, beyin de çözülmeye başlarsa, kalb gibi bazı organlar sunî cihazlara bağlı olarak (cihazın kapatılması durumunda kalb çalışmıyorsa) çalışmakta olsa bile, hastanın bağlı olduğu cihazları durdurmak caiz olur." (Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî, C. 7, Sf: 5101)


İlgili Konu:

Ötanazi Câiz mi?

Yaşamından Umut Kesilen Canlının Azab Çekmemesi İçin Öldürülmesinin Hükmü?
https://www.islam-tr.org/konu/otana...b-cekmemesi-icin-oldurulmesinin-hukmu_.31423/
 
Üst Ana Sayfa Alt