Ahmed b. Hanbel görüşünü, “Garîb hadisleri yazmayın; çünkü bunlar münker rivayetlerdir ve çoğu zayıf râvilerden gelmektedir” şeklinde ifade etmiştir.
İbrahim en-Nehaî, “Selef hadisin ve sözün garibinden hoşlanmazdı” demiş;
Ebû Yûsuf, “Garîb hadisin ardına düşen yalancı olur” hükmünü vermiştir.
İmam Mâlik de ilmin kötüsünün garîb, iyisinin halk tarafından rivayet edilen zâhir (meşhur) olduğunu söylemiştir.
Garîb hadisleri kabul etmemek mi gerekir ?
İbrahim en-Nehaî, “Selef hadisin ve sözün garibinden hoşlanmazdı” demiş;
Ebû Yûsuf, “Garîb hadisin ardına düşen yalancı olur” hükmünü vermiştir.
İmam Mâlik de ilmin kötüsünün garîb, iyisinin halk tarafından rivayet edilen zâhir (meşhur) olduğunu söylemiştir.
Garîb hadisleri kabul etmemek mi gerekir ?