Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Gaziantep'de Rukye Tedavisi

M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.Rukye konusunda çok mesaj aldığım için yazıyorum.Gaziantep'te rukye tedavisi olmak isteyen arkadaşlar olursa sünnete göre rukye tedavisi yapan yer vardır.Hoca normalde rukye yaptığında ücret almıyordu.Ama ilim alınan derneğin giderleri çok olduğu ve Müslümanların bunu kaldırabilecek parası olmadığı için rukye ve hacamat yaparken ücret almaktadır.
 
R Çevrimdışı

Rakun

Üye
İslam-TR Üyesi
Para almak bidattir. Ha kişi kendi rızası ile birşeyler verir o başka. Zaten hadisler bu yönde. Onun için yanlış.

Sonra; rukyecinin de rukye ye ihtiyacı varsa ne olacak?

ci-cı ekleri zaten olmuyor o da ayrı mesele.neyse...
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Para almak bidattir. Ha kişi kendi rızası ile birşeyler verir o başka. Zaten hadisler bu yönde. Onun için yanlış.

Sonra; rukyecinin de rukye ye ihtiyacı varsa ne olacak?

ci-cı ekleri zaten olmuyor o da ayrı mesele.neyse...
"Bir grup sahâbî çıktıkları yolculukta Arap kabilelerinin birisinin yanından geçerlerken onlardan kendilerini misafir etmelerini istediler. Fakat kabile onları misâfir etmediler. Bir ara kabile reisini bir akrep soktu. Kabilenin fertleri onu tedavi etmek için her yola başvurdular ama hiçbir şey sonuç alamadılar.

Aralarından birisi:

- Şu konaklayan insanlara gidip de sorsanız, belki onlardan birisinin yanında fayda verecek bir şey vardır, dedi.

Bunun üzerine yanlarına gittiler ve:

- Ey topluluk! Efendimizi akrep soktu. Her yola başvurduk ama ona hiç bir şey fayda vermedi.Sizden herhangi birinizde efendimize fayda verecek bir şey var mı? dediler.

Bir sahâbî:

- Evet, Allah'a yemîn ederim ki ben rukye (Kur'an ile tedavi) yapabilirim. Ancak biz sizden bizi misafir etmenizi istedik, fakat siz bizi misafir etmediniz.Bize bir karşılık belirlemediğiniz sürece size rukye yapmam, dedi.

Sonunda onlarla bir koyun sürüsü üzerinde anlaştılar. Sahâbî kabile reisine gidip Fâtiha sûresini okuyup adamın üzerine üflemeye başladı.Adam, devenin bağından çözülüşü gibi, sanki hiçbir şey olmamış gibi birden hızla yürümeye başladı. Bunun üzerine kabile fertleri, üzerinde anlaşılan koyun sürüsünü (30 tane koyunu) onlara verdiler.

Sahâbeden bazıları birbirlerine:

- Sürüyü aranızda paylaşın, dediler.

Fakat rukye yapan sahâbî (Ebu Saîd el-Hudrî):

- Hayır. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in yanına gidip olup biteni ona anlatıncaya kadar paylaşmayın, bakalım bize ne buyuracak? dedi.

Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'in yanına gidip olup bitenleri anlattılar.

Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:

- Onun (Fâtiha Sûresi'nin) rukye olduğunu nereden bildin? buyurdu. Sonra

- İyi yapmışsınız (onu alın ve) aranızda paylaşın, bana da bir pay ayırın, buyurdu. Ardından Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- gülümsedi." (Buhârî; hadis no: 2156. Müslim; hadis no: 2201).

Bir insan bildiği bir konu hakkında konuşmalı.Rukye yaparken para almak caizdir.Rukyeci sürekli Kur'an'la ilgileniyorsa merak etme Rukye'ye ihtiyacı yoktur.Olursa zaten çevresindekiler yapar.
 
R Çevrimdışı

Rakun

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş...

İyde bu hadisi biliyorum. Bu hadiste kişi rızası ile birşeyler veriyor. Bu delil nasıl oluyor şimdi? Din ticarete dökülemez.Zaten bu hadis delil de olamaz anlattığın meseleye.

Hadisteki kişi dikkat edersen aslında ücret almayacakmış zaten. Karşılıklı anlaşma, rıza var.Seninkinde ise zorlama var.Paran yoksa tedavi de yok.

Ne kadar para o kadar köfte gibi senin ki!..neyse, selametle.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş...

İyde bu hadisi biliyorum. Bu hadiste kişi rızası ile birşeyler veriyor. Bu delil nasıl oluyor şimdi? Din ticarete dökülemez.Zaten bu hadis delil de olamaz anlattığın meseleye.

Hadisteki kişi dikkat edersen aslında ücret almayacakmış zaten. Karşılıklı anlaşma, rıza var.Seninkinde ise zorlama var.Paran yoksa tedavi de yok.

Ne kadar para o kadar köfte gibi senin ki!..neyse, selametle.
Hadisi kendi kafana göre yorumlarsan böyle saçmalarsın.Bak ne diyor hadiste :- Evet, Allah'a yemîn ederim ki ben rukye (Kur'an ile tedavi) yapabilirim. Ancak biz sizden bizi misafir etmenizi istedik, fakat siz bizi misafir etmediniz.Bize bir karşılık belirlemediğiniz sürece size rukye yapmam, dedi.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş...

İyde bu hadisi biliyorum. Bu hadiste kişi rızası ile birşeyler veriyor. Bu delil nasıl oluyor şimdi? Din ticarete dökülemez.Zaten bu hadis delil de olamaz anlattığın meseleye.

Hadisteki kişi dikkat edersen aslında ücret almayacakmış zaten. Karşılıklı anlaşma, rıza var.Seninkinde ise zorlama var.Paran yoksa tedavi de yok.

Ne kadar para o kadar köfte gibi senin ki!..neyse, selametle.
Ayrıca şu konuyu okuyabilirsin.
https://www.islam-tr.org/konu/rukyecilerin-ucret-almalari-caiz-midir.47601/
 
R Çevrimdışı

Rakun

Üye
İslam-TR Üyesi
Hadisi kendi kafana göre yorumlarsan böyle saçmalarsın.Bak ne diyor hadiste :- Evet, Allah'a yemîn ederim ki ben rukye (Kur'an ile tedavi) yapabilirim. Ancak biz sizden bizi misafir etmenizi istedik, fakat siz bizi misafir etmediniz.Bize bir karşılık belirlemediğiniz sürece size rukye yapmam, dedi.

Tamam o da kabul ediyor. Bu kendi aralarında gelişen birşey. Umuma nasıl yayıyorsun?

Adam normalde ücret alan biri değil. Anlamıyor musun?
 
R Çevrimdışı

Rakun

Üye
İslam-TR Üyesi
Senin yaptığınla bu hadis arasında çok fark var. Senin ki "din tüccarlığı" oluyor kusura bakmada.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tamam o da kabul ediyor. Bu kendi aralarında gelişen birşey. Umuma nasıl yayıyorsun?

Adam normalde ücret alan biri değil. Anlamıyor musun?
Bak kardeşim nefsani yorumlarda bulunma varsa delilin getir.Alimler bu hadisi şerh ederken nasıl şerh ediyor biraz araştır.Nefsin bir şeyi kabul etmiyor geliyor burada bilmişlik taslıyorsun.Caiz olan bir şeyi haram yapmaya çalışma.Kaldı ki burada ilim alınan bir mekanın giderleri için yapılan bir şey bu anlatabildim mi?
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Velev ki birisinin mesleği Rukyecilik olsun.Bu kişi hayatını ikame ettirmek için ne yapmalıdır? Ya rukye yapmayı bırakacak ya zengin birisi olacak ya da tedavi karşılığında belli bir ücret alacak.Kaldı ki buradaki asıl maksat kişinin ilim alınan bir mekanın ihtiyaçlarını karşılama hususunda belli bir şeyler yapmaya çalışmasıdır.Senin böyle bir derdin olmadığı için nefsin neyi kabul ederse o doğru neyi yanlış kabul ederse o yanlış mı oluyor? La havle ve la kuvvete illa billah.
 
R Çevrimdışı

Rakun

Üye
İslam-TR Üyesi
Delil Kur'an ve sünnetle olur. Peygamber de böyle birşey yapmadığına göre?

İslama göre caizmiş. Nerde caiz? Kişilerin her dediği doğru olacak diye birşey mi var?

Kur'an ve sünnetten saparsan böyle sapıtırsın.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Delil Kur'an ve sünnetle olur. Peygamber de böyle birşey yapmadığına göre?

İslama göre caizmiş. Nerde caiz? Kişilerin her dediği doğru olacak diye birşey mi var?

Kur'an ve sünnetten saparsan böyle sapıtırsın.

Mal mal konuşup durma
Yok caiz değil miş

Neye göre caiz değilmiş soyle de bilelim ?
 
T Çevrimdışı

tosman38

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben felanca bir iş yapıyorum diyelim bu işten saatte 30 tl kazanıyorum.
Ben hacamat yaparak sana bir vakit harcıyorum ve bu kazanacağım 30 tlden feragat ediyorum.
Ayrıca ben buna malzeme parası veriyorum
.
Bu durumda adam hacamat yaparken zarara girmiş olacak.
.
Yalın hadis metni okumakla fakih okunmaz.

Astronomik kazanç sağlamadıktan sonra hacamattan para alınabileceği görüşündeyim.delillerim yukarıda.

Sadece kişi bunu yaparak kazanç sağlayıp geçimini bunla idare etmesini hoş karşılamam.

Hacamattan para alınabilir ama hacamat kazanç kapısı olmamalı.bunu da neden söylüyorum.Tıp fakültesi 2.sınıfta iken hacaamat yapan birinden öğrenip bu sünneti yaygınlaştırmal istedim.Adam bana ve arkadaşıma bunu öğretmek kişi başına 750 tlden 1500 tl istedi.nasılki kuran yaygınlaştırılması için bunun öğreticiliği karşılığında para istenmezse hacamatta da istenmemesi gerekir.Adam ekonomik kaygılarla ben bunu ücretsiz yapacağım ve müşterisini azaltacağım için böyle bir fiyat istedi.halbuki bu ilmi öğretmek ve gereken malzemeleri tedarik etmek bu kadar fiyat tutmaz.

Niyetin sünnet ve tedavi ise bunun karşılığında
Aldığın helaldir.

Niyetin para kazanmak olup sünnetin yaşanması değilse kazancın murdar olur.
 
T Çevrimdışı

tosman38

Üye
İslam-TR Üyesi
Durumlara göre caiz yada caiz değil olur.

Nasılki kişinin açlıktan canı telef olacaksa senin yanında yemek varken bunu ona vermen gerekir.adamın parası yok diye ona yemek vermemen onu öldürmek demektir.

Kişinin tedavisi rukye ile olacak ve parası olmayan adam heder olacaksa ,rukyeyi ücretsiz yapmak gerekir.param yok diye yapmamak din kardeşini ölüme göndermek demek olup haram olur.

Ama üstteki gibi zaman maliyet harcayıp emeğinin karşılığında,karşıdakinin hali vakti yerinde ise makul ücret istenebilir.

Bu işi eşya satar gibi kuran ayetlerni okuyup ayet satmak düşüncesinde ise ücret almak ve vermek haram olur.
 
Z Çevrimdışı

Zarifbirzambak

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.Rukye konusunda çok mesaj aldığım için yazıyorum.Gaziantep'te rukye tedavisi olmak isteyen arkadaşlar olursa sünnete göre rukye tedavisi yapan yer vardır.Hoca normalde rukye yaptığında ücret almıyordu.Ama ilim alınan derneğin giderleri çok olduğu ve Müslümanların bunu kaldırabilecek parası olmadığı için rukye ve hacamat yaparken ücret almaktadır.
Selamun Aleykum kardeşim bende rukye yaptırmak istiyorumda bilgi verirmisin
 
Üst Ana Sayfa Alt