Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Gelin / Kız, Zifaf (gerdek) Gecesi Bakire Çıkmazsa Ne Yapılır?

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
nereden aklıma geldiğini bilmiyorum ama merak ettim....zifaf gecesi hanımın bekar olmadığı anlaşıldığı taktirde şerri olarak ne tür bir davranış sergilenmelidir...Allah razı olsun

Yalnız tevbe edenler, ıslâh olanlar ve gerçeği ortaya koyanlar müstesna; onları ben bağışlarım. Zira ben tevbeleri kabul ederim ve merhametliyim. BAKARA - 160 bu ayetide yabana atmamak lazzım...

وعنه عنْ رَجُلٍ مِن ا‘نْصَارِ يُقَالُ لَه نَضْرَةَ بْنُ ا‘كْتَمْ مِنْ أصْحَابِ رَسُولِ اللّهِ
# قَال: ] تَزَوَّجْت امْرَأةً عَلَى أنَّهَا بِكْرٌ فَدَخَلْتُ عَلَيْهَا فَإذَا هِىَ حُبْلَى. فَقَالَ # لَهَا الصَّدَاقُ بِمَا اسْتَحْلَلْتَ مِنْ فَرْجِهَا، وَالْوَلَدُ عَبْدٌ لَكَ، وَفَرَّقَ بَيْنَنَا، وَقَالَ إذَا وَضَعَتْ فَحُدُّوَها [. أخرجه أبو داود.قال الخطابي: هذا حديث مرسل أعلم أحداً من الفقهاء قال به ‘ن ولد الزنى من الحرة حرّ، ويشبه أن يكون معناه إن ثبت الخبر: أنه أوصاه به خيراً، وأمره بتربيته واقتنائه لينتفع بخدمته إذا بلغ فيكون له كالعبد في الطاعة مكافأة له على إحسانه، ويحتمل إن صح الحديث أن يكون منسوخاً .
İbnu'l-Museyyeb, Aleyhissalâtu vesselâm'ın ashabından, Nadre İbnu'l-Ektem denen ensardan bir zattan naklen kaydettiğine göre, demiştir ki:
"Ben bakire bildiğim bir kadınla evlendim, gerdeğe girince hamile olduğunu gördüm. (Durumu Rasulullah'a arzettiğim vakit) Aleyhissalâtu vesselâm:
"Fercinden istifaden sebebiyle mehir onundur, çocuk da sana köledir" buyurdu ve aramızı ayırdı.
İlaveten: "Çocuğu doğurunca had uygulayın!" emretti."
(Ebu Davud, Nikah, bab 36 - 37, Hadis no: 2131, 2132; Kutub-i Sitte, Nikah, Bab 3, Hadis no: 5699; Beyhakî, es-Sunenu'l-kubrâ, VII, 157)

Hattâbî der ki: "Bu hadisin hükmüyle fetva veren tek fakih bilmiyorum. Zaten hadis murseldir. Hamile kadın hür olduğu takdirde, ondan doğacak zina mahsulu bir çocuğun hür olacağı hususunda ihtilaf eden tek alim de bilmiyorum. (Öyleyse bu nasıl köleleştirilir?)"

Hattâbî devamla der ki: "Eğer hadis sabit ise, manası şu olabilir: "Aleyhissalâtu vesselâm çocuk için hayır tavsiye etmiştir ve çocuğa sahip çıkıp yetiştirmesini, terbiyesini vermesini ve büyüyünce de hizmetinden faydalanmasını emretmiştir. Böylece çocuk, yapılan iyiliğe karşılık olarak göstereceği taatle köle olmuş gibi olur. Hadis şayet sabit ise mensuh da olabilir."

Bir kimse evlenir de evlendiği kadın zinadan dolayı hamile çıkarsa nikâh bâtıldır.

İmam Malik ile Ebu Yusuf, Sevri, İshak ve İmam Ahmed bu görüştedirler. Bu durumda olan bir kadının nikahı kalmaz ve iddet beklemesi gerekir iddetini bitirinceye kadar kimseyle evlenemez.
Kadının iddeti, doğurması ile sona erer. İmam Ebu Hanife ile, İmam Muhammed ve Şafiî'ye göre ise bu kadının nikahı geçerlidir, iddet beklemesi de gerekmez. Delilleri ise, "Bunlardan ötesini, iffetli yaşamak zina etmemek şartıyla mallarınızla istemeniz (mehirlerini verib almanız) size helal kılındı" (Nisa 24) ayet-i kerimesidir. Bu görüşte olan ulemaya göre, söz konusu kadının yapmış olduğu zina, onu zina ettiği erkeğin nikahlısı haline getirmediğinden, kadının nikahlanmasına bir engel teşkil edemeyeceği gibi bu zina ile neseb sabit olmadığından kadının başkası ile nikahlanması için iddet beklemesi de gerekmez. (İbn Kudame el-Mugnî, VI, 601, 602)




Evlenilen bayanda bakirelik (kızlık zarı - bekaret zarı) bütün İslami toplumlarında iffet ölçüsü olarak kabul edilmekle birlikte ; kızlık zarı sıçramak, düşmek, ağır bir şey kaldırmak, yüksekçe bir yerden atlamak, kızlık zarının elastiki olub delinememesi, bünye/genetik vs. gibi sebeblerle yırtılmış olabilir.
Aksi sabit (kesin kanıt), oluncaya kadar bir kişinin suçsuz sayılması gereklidir. Bundan dolayı kızlık zarının nasıl bir sebeble yırtıldığı varsayılarak değerlendirmenin kadının vereceği ifadeye göre yapılması gerekir.
Yani hal ve hareketinden mumine bir bayan, zina etmediğini kesin olarak söylüyorsa kendisine itibar edilmelidir.

Bakire olması şartıyla mehir verilerek nikahlanan kadının, bakire (kızlık zarı sağlamlığı) anlaşılmasa bile, mehir eksiksiz olarak verilir.

“Bikr olmak üzere bir miktar mehr ile tezevvuc edilen bir kadının hîn-i takarrubde bikr olmadığı tebeyyun etse de yine tesmiye olunan mehrin tamamı lazım gelir. Çünkü bekâret, düşmek, sıçramak gibi muhtelif sebebler ile zâil olabileceğinden kadının hali, salâha haml olunur.”

(Ömer Nasuhi BİLMEN, Hukukı İslamiyye ve Istılahatı Fıkhiyye Kâmusu, İstanbul. 1985, c: 2, sf: 141, 457. madde)

Yukarıdaki cümlenin sadeleştirilmiş hali şöyledir:
"Bakire olmak şartı ile bir miktar mehir ile nikahlanan bir kadının, kocası ile birlikte olacağı zaman bakire olmadığı ortaya çıkarsa yine de belirlenen mehrin tamamının verilmesi gerekir. Çünkü bekaret düşmek, sıçramak gibi çeşitli sebeblerle bozulabileceği için kadının iyi durumda olduğuna hükmedilir"

Nikahlı kadının bekaret kontrolu sadece şu durumda yapılabilir:
Kadın, eşinin kendisiyle cinsel ilişkiye giremediğini iddia ederek ayrılma talebiyle mahkemeye baş vurursa hakim bakar; eğer erkek, tedavi edilebilir bir durumda ise tedavi için erkeğe bir yıl süre tanır ve tedavi olmasını tenbih eder.
Bu süre sonunda kadın, eşinin hala kendi ile ilişkiye giremediğini iddia eder de erkek bu iddiayı reddederse bakılır; eğer kadın bakire ise bekaret kontrolü yapılabilir. Bu kontrol, kadının talebiyle boşanma kararı verebilmek içindir. (Ö. N. BİLMEN, Hukukı İslamiyye ve Istılahatı Fıkhiyye Kâmusu, c. II, s. 351.)
 
Üst Ana Sayfa Alt