Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Gusül Alırken Zekere Elin Değmesi Abdesti Bozar mı ?

O Çevrimdışı

ogrencitalebe

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
SelamunAleyküm,

Gusül alırken zekere dokununca tekrardan namaz abdesti almam gerekir mi namaz kılmak için ?

Birde normal abdestte başı meshederken kulaklarda baştan sayıldığı için kulaklarıda meshetmek lazım.Bu mesh nasıl olmalı kulağın içi ve dışı tamamen mi meshedilmeli yoksa kulağın duyma işini sağlayan delik kısmına ve dışına bir miktar su değdirmek yeterli mi ?

Ekleme yapayım;Hz.Aişe radiyAllahu anh anamızdan gelen rivayet vardı zannedersem Resulullah sallahu aleyhi vesellem gusülden sonra abdest almazdı diye o yüzden soruyorum.

Acaba burda şöyle bir ayrım mı var gusül alırken şehvetsiz zekere dokununca sıkıntı yok,ancak normalde dokununca abdest lazım gibi ?

Abdulmuizz Fida Nasıl anlamamız gerekiyor bu durumu ?Albani ve İbn Teymiyye'nin görüşü mü isabetli bu konuda ?Şehvetsiz dokunmak abdeste zarar vermiyor mu yani ?

13-
.......Bize A'meş, Salim ibn Ebi'l Ca'd'den; o da Kurayb'den; o da İbn Abbâs'tan; o da Meymûne'den tahdîs etti ki (o şöyle demiştir):
"Peygamber (s.a.v.) cunublukten dolayı yıkandı. Şöyle ki: Eliyle apışarasını yıkadı. Sonra elini duvara sürttü. Sonra elini yıkadı. Sonra namaz abdesti gibi abdest aldı. Nihayet yıkanmasını bitirince ayaklarını da yıkadı."
(Sahih-i Buhari ve Tercemesi, Gusul, 7, Ötüken Yayınları: 1/376)

18-.......İbn Abbâs şöyle demiştir: Meymûne (r.anha) şöyle dedi:
"Ben Rasûlullah için yıkanacağı suyu koydum. Kendisi elleri üzerine su boşalttı ve onları ikişer defa veya üçer defa yıkadı. Sonra sağ eliyle sol eli içine su boşalttı da bu su ile hayalarını yıkadı. Sonra elini toprakla sürttü. Sonra ağzını çalkaladı ve burnuna su çekti. Sonra yüzünü ve ellerini yıkadı, başını da üç defa yıkadı. Sonra bedeni üzerine su döktü. Sonra durduğu yerden ayrıldı da ayaklarını yıkadı." (Sahih-i Buhari ve Tercemesi, Gusul, 7, Ötüken Yayınları: 1/378)

11- Yıkanma Sırasında Sağ Eliyle Sol Eli İçine Su Boşaltan Kimse Babı

19-.......Bize A'meş, Salim ibn Ebi'l-Ca'd'dan; o da İbn Abbâs'ın azâdlısı Ebû Kurayb'den; o da İbn Abbâs'tan; o da Haris kızı Meymûne'den tahdîs etti. O şöyle demiştir:
"Ben Rasûlullah için yıkanma suyu koydum ve kendisine perde yaptım. Kendisi eline su döktü de bir veya iki defa yıkadı.
-Suleyman ibn Mıhrân el-A'meş: Salim ibn Ebi'l-Ca'd'ın üçüncü defayı zikredip etmediğini bilmiyorum dedi.-
Sonra Rasûlullah sağ eliyle, sol eli üzerine su boşalttı da fercini yıkadı. Sonra elini yere yâhud da duvara sürttü. Sonra ağzını çalkalayıp burnuna su çekti. Yüzünü ve ellerini yıkadı, başını yıkadı. Sonra bedeni üzerine su döktü. Sonra kenara çekildi de ayaklarını yıkadı. Bu sırada (silinmesi için) ben kendisine bir bez uzattım. Fakat o eliyle şöyle yapıp onu istemediğini işaret etti.
(Sahih-i Buhari ve Tercemesi, Gusul, 7, Ötüken Yayınları: 1/379)

Gusul Abdestinden Sonra Abdesti Yenilemezdi

Âişe (r.anhâ) demiştir ;
"Rasulullah (s.a.v.) gusleder, 2 rekat (sunneti)'i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. O'nun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum."
(Ebu Davud, Taharat, 79, 98 (245); Nesai, Taharat, 159, 160; İbn Mace, Taharat, 96; Ahmed b. Hanbel, Musned, VI, 68, 192, 253,258)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah ;

Zekere temas halinde abdest almayı gerekli gören anlayışa göre, gusul abdesti aldıktan sonra banyoda zekere değme meydana gelmiş ise, sonradan namaz abdesti alınması gerekir. Temas meydana gelmemişse gusuulden sonra namaz abdesti alınması gerekmez.


وعن نافع قال: ] كُنْتُ مَعَ ابنِ عُمَرَ رَضِيَ اللّهُ عَنْهما في سَفَرٍ فَرَأيْتُهُ بَعْدَ أنْ طلَعَتِ الشّمسُ تَوَضّأ ثُمّ صَلّى، فَقُلْتُ لَهُ: إنَّ هذِهِ لَصََةٌ مَا كُنْتَ تصَلِّىهَا؟ فقَالَ: إنِّى بَعْدَ أنْ تَوَضّأتُ لِصََةِ الصُّبْحِ مَسَسْتُ فَرْجِى، ثُمَّ نَسِيتُ أنْ أتَوَضّأ فَتَوَضَّأتُ وَعُدْتُ لِصََتِى
. أخرجه مالك .

Salim b. Abdullah şöyle anlattı: Bir yolculukta babam Abdullah b. Ömer (r.anhuma)'le beraberdim. Bir gün güneş doğduktan sonra abdest alıb namaz kıldığını görünce ona:
«— Böyle bir zamanda namaz kılmazdın?» dedim.
O da: «Sabah namazı için abdest aldıktan sonra cinsî uzvuma dokunmuştum. Daha sonra yeniden abdest almayı unuttum, (namazı kıldım). İşte şimdi abdest aldım, namazı tekrar kıldım.» dedi
(Muvatta, Taharat, Bab 15, Hadis no: 63; Kutub-i Sitte, Taharat, 3674)

Bu ve benzeri rivayetlere dayanarak İmam Mâlik, îmam Ahmed b. Hanbel, îmam Şafii ve bu mezheblerin diğer imamları cinsî uzvuna dokunan kimsenin abdestinin bozulduğu hususunda birleşmişlerdir.
Hanefî imamları ise şu hadise dayanarak abdestin bozulmadığı kanaatine varmışlar, bu gibi hallerde abdest almak - ihtilaftan kurtulmak için- mustahabdır, demişlerdir.

Bedevî olduğu anlaşılan bir adam Rasulu Ekram (s.a.v.)'in huzuruna gelerek:
Ya Rasûlallah! Namazda cinsî uzvuna dokunan adam hakkında ne dersin? deyince,
Rasulu Ekram (s.a.v.): «O, vucudundan bir parça değil midir?» buyurdu.
(Ebu Davud, Taharat, 70; Tirmizi, Taharat, 62; İbn Mâce, Taharat, 118)
Bu hadise göre, cinsî organa dokunmak, vücudun herhangi bir yerine dokunmak gibidir; yani abdesti bozmaz.

Zekere şehvetli veya şehvetsiz temas halinde abdestin bozulması veya bozulmaması muctehidlerin istidlâllerine göre değişiklik arzedebilmektedir. Konunun detayı aşağıdaki konuda mevcuttur.



Örtü Olmadan Cinsel Uzvuna Dokunursam Abdestim Bozulur mu?
https://www.islam-tr.org/konu/ortu-...zulur-mu-hurmeti-musahara-olcusu-nedir.15357/

Delillerle Rasulullah'ın (s.a.v.) Gusul ve Namaz Abdesti Alması

https://www.islam-tr.org/konu/delillerle-rasulullahin-s-a-v-gusul-ve-namaz-abdesti-almasi.26091/

Gusülden Sonra Namaz Abdesti Almak?

https://www.islam-tr.org/konu/gusulden-sonra-namaz-abdesti-almak.34824/
 
O Çevrimdışı

ogrencitalebe

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Cevab için teşekkürler.Ancak hzAişe r.a.'nın gusulden sonra abdest aldığını hatırlamıyorum hadisi ve yukarıdaki hadislerde geçen gusul tariflerindeki Resulullah sallahy aleyhi vesellem'in gusulde ferclerini yıkadıklarının anlaşılması açık bir hüccet olmaz mı bu duruma ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Açık huccet olmaz. Rasulullah'ın bir tek hanımı Aişe (r.anha) değildi. Ve her guslu ve abdesti kendisinin gözetimi altında aldığına dair bir rivâyet yok. Aişe (r.anha)'nın Görmemiş olmasının mutlak olması için , Rasulullah'ın "gusulden sonra" "zekerine (fercine) değdiği halde namaz abdesti almadı" gibi mahiyeti hakkında katiyet içeren izâhat olmalı.
Ayrıca Rasulullahın zekere değince abdest alın diye sahih hadisleri de mevcuttur.
 
Üst Ana Sayfa Alt