Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hadis Inkarcılarına Karşı Sadece Bir Örnek...

Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
yani sunumu demek istedin: onlara karsi sempati duymayalim ve kalbimizin bugzu azalmasi
dogrumu anladim : )

ama merak etme bende geç saatlerde saçmalarim.. suan burda saat 00:00
Aynen hocam. Ama gece 12 yine çok geç sayılmaz. Bu saatlerde bana bişeyler oluyor. Kendi mesajıma dua etmeye çalışıyorum.
 
Y Çevrimdışı

yakup kaplan

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sitenize neden dadanacağım ..Hadisleri eleşitreni banlaıyorsanız ,bizde eleştirmeyiz olur biter.:harika:
 
E Çevrimdışı

ebu zeyd el-turki

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yakup Kaplan beyninmi sulandi bi git ya senin gibiler le urasacak millet Abdul aziz fidan abi nerdesin bi tukur sunun tobe tobe
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Y Çevrimdışı

yakup kaplan

Üyeliği İptal Edildi
Banned
"halt etmişsiniz o da bir (resimdeki) kuran müslümanı" ! diyebilir . :)
Bu foruma,hapishane arkasından bakanlar,başlarını bin bir sarıkla örtüp ellerinde bazuka taşıyanlarmı üye oluyor.Bu ne saçmalık böyle.
Allah zül celali vellkaram' kostumlemi kandıracaksınız?
Bakın mahmut efendi sarık sarmış üzerinede bir şal örtmüş.Böyle olunca takvasımı artmış?Bunlar şeytanın kandırmacaları.
Ne kadar molla giyin o kadar takva ol! yok öyle bir kural.

images
 
Y Çevrimdışı

yakup kaplan

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bunlara hadis inkarcısı demek bunların durumlarını hafifleten bir ifade. Bunlar Hadisleri değil, Risaleti inkâr ediyorlar.

Hadis inkarcılarının ekseriyetine bakın çoğunda Tevhîde dair hiç bir ibare yoktur. Tağutları severler, beşeri dinleri severler,kâfirlere hayranlık sevgi duyarlar (bkz. üstümdeki zat) Şeytan bir saptırınca işte böyle tam saptırır.
Bu güzel islam sitesi senin gibi yalancı yaygarıcalarıma kaldı.Nerede risaleti inkar etim bir söylermisin?
 
S Çevrimdışı

Süleyman Incek

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Cehilin resmi olsa onu da koyar ... nasıl olsa siretini almıyormuş profil resmi olarak kullandığı zatların ..
 
Y Çevrimdışı

yakup kaplan

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Nebi SallAllahu Aleyhi ve Sellem helâl, haram belirleyemez diyen, onun haram kıldığını haram helal kıldığını helâl kabul etmeyen Risaleti inkâr eden bir kâfirdir.

Ayrıca senin gibileri Hadisleri kabul ettirmeden önce Tevhide davet etmek gerek.


NAHL 116:Sadece dillerinizin yalan yere nitelemesi ile: «şu helaldır, şu haramdır.» demeyin ki, yalanı Allah'a iftira etmiş olursunuz. Şüphe yok ki, yalanı Allah'a iftira edenler kurtuluşa eremezler.

Ayete dikkat ederseniz haram-helal konusu yalnızca Allaha aittir.Peygamberimizin de böyle yetkisi olsaydı Allaha ve Peygambere iftira etmiş olursunuz derdi.
 
Y Çevrimdışı

yakup kaplan

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ayrıca adminlerden ve Yöneticlerden rica ediyorum sizlerde biliyorsunuz ki Sünnet-Hadis inkârcları Müslümanlar için en tehlikli şahıslardır. Böyle şahısları yazılardan tespit ettiğiniz anda hemen siteden uzaklaştırın ve devamlı yazmalarına müsade etmeyen. Bunların ekseriyetinin gayesi hallerini düzletmek değil, fitneyi yaymak ve insanları haktan saptırmaktır. Şeytanların yer yüzündeki insi yardımcıları.
Acaba ke
Kendilerine kitap verilenlerden, Allah'a ve ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini (İslâm'ı) din edinmeyenlerle, küçük düşürülmüşler olarak cizyeyi kendi elleriyle verinceye kadar savaşın.(tevbe 29)

Onlar, Ümmi peygamber (Rasûl) e uyanlardır. Yanlarındaki Tevrat'ta ve İncil'de (geleceği) yazılıdır ki O (peygamber) onlara marufu (iyiliği) emrediyor, münkeri (kötülüğü) yasaklıyor, temiz şeyleri helal, murdar şeyleri haram kılıyor ve onların ağır yüklerini, sırtlarındaki zincirleri indiriyor. Ona inananlar, saygı gösterip düşmanlarına karşı yardım edenler ve onunla birlikte indirilen nuru izleyenler, işte kurtuluşa erenler bunlardır.(araf 157)


resulullah tıpkı bizim gibi ona indirilen kitaba uymakla sorumlu .Asla kendi kafasından bir şey belirleyemez.Resulullah Allah Kur'an ile kendisine verilen hikmetli davranma özelliğini kullanarak bir dini hüküm veriyorsa bu tabiki Allah'a itaattir, yasağına uymak Allah'ın yasağını tutmaktır.

Allah bir hüküm ve yasağı kendi lafzı ile haram etmiş ise bu Haram olur,
haram, helal koyma yetkisi sadece Allah'a aittir.
Haram terimi ıstılahi olarak çok daha ağır bir hükmü ifade eder.
Allah'ın katıyetle yasak ettiği fiiller İçki, Zina, Kumar, Falcılık vs gibi fiilleri açıkca zikretmesi,
Allah'ın katıyetle tutulmasını emrettiği ve bunlarla huzuruna çıkılmamasını emrettiği kat'i günahlardır.
Bir kere akıllı bir insan olarak açıkca şu soruyu değerlendirerek konuya başlayabilirsin,
Allah kat'i olarak Haram kıldığı bir olguyu tıpkı, "Domuz Eti, Kan.... " diye detaylı bir şekilde saydıkları gibi
bir ayette sayar ve haram ederdi değil mi?

Çok bariz bir örnek vereyim altını da bu minval üzerinden alalım,


"Hz. Peygamber (a.s.) eşek etini haram kılmıştır. " Ebu Sa'lebe, müslim 3582

"Hz. Peygamber (a.s.) eşek etini yemeyi yasaklamıştır. " İbn-i ömer Müslim 3583

"Hz. Peygamber (a.s.) eşek etini, onlar insanların eşyalarını taşıyan hayvanlar olduğu ve bu yüzden nakil vasıtalarından bir kısmının yok olup gitmesini istemediği için mi, yoksa Hayber günü mü (beşte biri ayrılmadan kesilmiş olduğundan mı) yasakladı, bu hususu iyi bilmiyorum." ibn-i Abbas müslim 3592.

Burada peygamberin iştimai olarak karar verdiğini ve eşşek etini yasak ettiğini, görebilirsin.
Dikkat edersen lafız olarak bile nakillerde ihtilaflar var.
Burada neden yasak denildiğini şöyle anlamamız gerek,
"Biri gelip Ya resulullah, yiyecek bir şey bulamıyorum eşşeğimi satsam para etmiyor çocuklarımı eşşeğimin eti ile doyursam"
dese müsaade verirmiydi bilemiyoruz, ama gayet doğal ve sorulabilecek bir soru, müsaade edebilirdi de,
Neden?
çünkü ipek giymeyi yasak etmiş olmasına rağmen, Ya Resulullah vucudumda bit, pire oluyor, kaşıntı oluyor, ben ipek giysem ?
diye soran Abdurrahman bin avf'a izin vermiş. Olmaz doğru düzgün temizlen, yıkan, ilaç kullan bu Allah'ın haramı dememiş.

Altın kullanımı da böyledir,
Altın ziynet kullanımı konusunda yasağını hikmetle genele şamil vermiştir, ama yine Allah'ın kati olarak vahyi ile haram kıldığı gibi diyemeyiz.
Sahabe genel olarak altın takmamış, ama bunu Resulullah'ın hikmetli bir kararı olarak görmüş ve uygulamış.
 
A Çevrimdışı

ahmet ömer

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Acaba ke



resulullah tıpkı bizim gibi ona indirilen kitaba uymakla sorumlu .Asla kendi kafasından bir şey belirleyemez.Resulullah Allah Kur'an ile kendisine verilen hikmetli davranma özelliğini kullanarak bir dini hüküm veriyorsa bu tabiki Allah'a itaattir, yasağına uymak Allah'ın yasağını tutmaktır.

Allah bir hüküm ve yasağı kendi lafzı ile haram etmiş ise bu Haram olur,
haram, helal koyma yetkisi sadece Allah'a aittir.
Haram terimi ıstılahi olarak çok daha ağır bir hükmü ifade eder.
Allah'ın katıyetle yasak ettiği fiiller İçki, Zina, Kumar, Falcılık vs gibi fiilleri açıkca zikretmesi,
Allah'ın katıyetle tutulmasını emrettiği ve bunlarla huzuruna çıkılmamasını emrettiği kat'i günahlardır.
Bir kere akıllı bir insan olarak açıkca şu soruyu değerlendirerek konuya başlayabilirsin,
Allah kat'i olarak Haram kıldığı bir olguyu tıpkı, "Domuz Eti, Kan.... " diye detaylı bir şekilde saydıkları gibi
bir ayette sayar ve haram ederdi değil mi?

Çok bariz bir örnek vereyim altını da bu minval üzerinden alalım,


"Hz. Peygamber (a.s.) eşek etini haram kılmıştır. " Ebu Sa'lebe, müslim 3582

"Hz. Peygamber (a.s.) eşek etini yemeyi yasaklamıştır. " İbn-i ömer Müslim 3583

"Hz. Peygamber (a.s.) eşek etini, onlar insanların eşyalarını taşıyan hayvanlar olduğu ve bu yüzden nakil vasıtalarından bir kısmının yok olup gitmesini istemediği için mi, yoksa Hayber günü mü (beşte biri ayrılmadan kesilmiş olduğundan mı) yasakladı, bu hususu iyi bilmiyorum." ibn-i Abbas müslim 3592.

Burada peygamberin iştimai olarak karar verdiğini ve eşşek etini yasak ettiğini, görebilirsin.
Dikkat edersen lafız olarak bile nakillerde ihtilaflar var.
Burada neden yasak denildiğini şöyle anlamamız gerek,
"Biri gelip Ya resulullah, yiyecek bir şey bulamıyorum eşşeğimi satsam para etmiyor çocuklarımı eşşeğimin eti ile doyursam"
dese müsaade verirmiydi bilemiyoruz, ama gayet doğal ve sorulabilecek bir soru, müsaade edebilirdi de,
Neden?
çünkü ipek giymeyi yasak etmiş olmasına rağmen, Ya Resulullah vucudumda bit, pire oluyor, kaşıntı oluyor, ben ipek giysem ?
diye soran Abdurrahman bin avf'a izin vermiş. Olmaz doğru düzgün temizlen, yıkan, ilaç kullan bu Allah'ın haramı dememiş.

Altın kullanımı da böyledir,
Altın ziynet kullanımı konusunda yasağını hikmetle genele şamil vermiştir, ama yine Allah'ın kati olarak vahyi ile haram kıldığı gibi diyemeyiz.
Sahabe genel olarak altın takmamış, ama bunu Resulullah'ın hikmetli bir kararı olarak görmüş ve uygulamış.
çarptırma zor durumlarda haramlar helal olur kaidesi zaten olan birşey zamana göre değişmesiyle alakası yok
 
Y Çevrimdışı

yakup kaplan

Üyeliği İptal Edildi
Banned
resulullah namazla abdesti kendindeki hikmetli kararlarıyla mı öğrendi,hz.hatice ve hz.ali'yle beraber abdest namaz ayetleri inmeden önce namaz kılıyorlardı,

kitap dışında vahiy yoksa hz.yakub yusuf suleyman'a da kitap inmedi onlar nasıl vahiy olmadan peygamber oldular?

resullullah kendi hukumlerini kendisi koydu.Doğru ise tasdiklendi yanlış ise uyarıldı.


namaz kılacak diyelim resulullah

yarabbi nereye dönim?
elimi bağlıyımmi?
ne okiyim?
rukuda nekadar duriyim?
rukuda ne okiyimi?
rukudan sonra doğruliyimmi yoksa direk secdeyemi gidim.?
secdede ne okiyim?
kaç kere seçde yapıyim?
kaç rekat kıliyim.
her rekatta fatiha okiyimmi?
selam nasıl verlir?
şu sureyi öncemi okiym?
şunu okusam olurmu?
tamiz ol diyorsun yarabbi, donumda bir damla sidik var namaza duruyimmi?
kilodumda kan var namaza duriyimmi?
...daha binnlerce soru çıkıyor nerdeyse cebrail yanından ayrılmaması lazım geliyor..

cebrail resulullaha önce 4 rekat sünnet kıl.

sonra 2 rekat farz kıl.

muezzini bekle

şimdi hutbeye çık

..uzayıp gidiyor.

diğer peygamberlere kitap toptan indi .hiç biride demedi ,yarabbi sen bize bir kitap indirdin ama ben dahi anlayamıyorum diye!!

aslında duruma baktığımızda resulullahın verdiği hukumler ,vahiy çerçevesinde kurana aktarılmamış.Yani zamana göre farklılıkda arzedebilir.

peygamber zekat ın ne kadar verileceğiyle ilgili vahiy aldıysa neden kurana geçmemiş.Sadece hukmi uyugulamalarını hadis kitaplarından okoyoruz.Peki bu kitaplara dayanarak allahın vahyi budur! diyebilirmiyiz.
heşaaa! vw kellaaa!
 
Üst Ana Sayfa Alt