Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hadislerle İlim ve Hikmet (PDF - İNDİR)

Said El Ensariyy Çevrimdışı

Said El Ensariyy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
HADİSLERLE İLİM VE HİKMET
\CAMİ'UL-ULUM VEL-HİKEM/
-İmam Recep El Hanbeli-

PDF - İNDİR

KISA AÇIKLAMA:

Hadis ilmi sahasında her çağda eserler verilmiştir. Bu ilme hizmet eden âlimlerden biri de İmam Nevevî'dir. İmâm Nevevî tarafınıdan derlenmiş Kırk Hadis, müslümanların yaşadığı bütün ülkelerde en çok yaygınlık kazanmış ve üzerine pek çok şerhler yapılmıştır. Kitabın aslını oluşturan hadisler seçilirken dinin temelini oluşturan, geniş anlamlı, özlü hadislerden olmasına dikkat edilmiştir.



zBK364044CL742_250.jpg
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum Akrdes ALLAH senden razi olsun ...Kardes Hadis disinda böyle büyk alimlerin akide konularinda kitap varmidir ..türcede...
 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bizler İbn Useymin, El Bani, Binbaz, Salih b. Fevzan gibi saray alimlerinin kitaplarını tavsiye etmiyoruz. Çünkü bu kimseler Allah'ın dinini kendi görüşlerine göre uyduruyorlar. Örneğin İbn Useymin Muhammed İbn Abdulvehhab'ın "Keşfu'ş Şubuhat" adlı eserine yaptığı şerhte Muhammed İbn Abdulvehhab'a açık bir şekilde iftira atmış, onun şirk işleyenleri Müslüman gördüğünü ve bu görüşte olduğunu iddia etmiştir.

Hayır! Hayır! İbn Useymin kendi batıl görüşünü Muhammed bin Abdulvahhab'a atfedemiyor, çünkü Muhammed bin Abdulvahhab'ın büyük şirkte cehaleti mazeret görmediğine dair bir sürü sözü mevcut, Abdulvahhab'ın talebeleri ve torunları bu yüzden "SARAY OĞLANLARI" tarafından sevilmiyor.

İbn Useymin görüşü atfedemediği için belki tutar diyerek şöyle diyor : " Evvela ben müellifin bilgisizliği mazeret olarak görmediğine inanmıyorum. Ancak..." diyor. "Ancak" kelimesinden sonra ise bunada kendince ayrıntı getiriyor (Örneğin cehaleti mazeret görmeyenlerin dediği gibi eğer ulaşma, öğrenme imkanı varsa ve ulaşmıyorsa, öğrenmiyorsa mükelleftir diyor). Ardından, "Bencede müellif böyle inanıyordur" tarzı konuşmalarla muallakta kalıyor.
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum bura benim bi sorum var ..Muhammed b. Abdul Wahhab dan önce yasiyan Alimler ayni göürüsü paylasiyorlar miydi... yani cehalet mazeret olmamasi ..hangi alimler bunu söylemsiler ??Mesela ben gecen okumdu ki ...alimlerden hic birisi peygamberin kabrinde ondan sefaat istemegi büyük sirk olarak görmemis sadeece bir bidaat olarak görmüsler ...
 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Selam aleykum bura benim bi sorum var ..Muhammed n. Abdul Wahhab dan önce yasiyan Alimler ayni göürüsü paylasiyorlar miydi

Aleykumselam, evet alimlerde bu görüş üzereydi. Büyük şirkte cehalete mazerettir diyen ilk insan Davud en-Nakşibendi isimli kişidir. Bu kişide Kerbela'da Hüseyin'e ibadete çağıran bir tağuttu. Onun bu iddiasından sonra Muhammed bin Abdulvahhab'ın torunları ona reddiyeler vermiştir. Zaten Şeyh İshak'ın ve Süleyman ibn Sehman'ın bu konuda çok güzel eserleri mevcut. Yine Ebu Batın'ın cehaletin mazeret olmadığına dair bir risaleside mevcut.

Asıl olarak mevzuyu özetlemek gerekirse, alimler büyük şirk ve "zarureti diniyye" ismiyle adlandırılan konularda cehaleti mazeret saymamışlardır.

Büyük şirkte insan ister şarkta, ister garpta olsun, ister çölde ister şehirde olsun cehaleti mazeret değildir.

Kendisine hiç davet ulaşmayan kimseler ( ormanda yaşayan vahşi insanlar örneğin ) bunlarda dünya ahkamında kafirdir.

Ancak burada alimler haram, ancak hüccet ile bilinen ALlah'ın bazı sıfatları ve farz konularında tafsilata gitmişler, yeni İslam'a girmiş veya çölde yaşayan kimseler için farzlardan ve haramlardan bir kısmını bilmemesini mazeret saymışlardır.

Örneğin Nevevi zekat vermeyenleri üç taifeye ayırıyor ve bir kısmının Müslüman olduğunu söylüyor ve ardından ekliyor : "Kim bu devirde zekatın farz olmadığını söylerse kafir olur. Çünkü ilim münteşir olmuştur."

Yani eğer kişi şehirde, ilime ulaşma imkanı olan yerde yaşıyorsa farzlarda ve haramlarda cehaleti mazeret değildir.
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Barak ALLAHu feek ...bu söyledigin kitaplar sadece arapca dami mevcutdur??...Bu arapcayi ögrenmeliyim...yoksa hep hic ileri gidilmez
 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Evet kardeşim, ancak bu itikada sahip olabilmek, hakkı görmek için arapçaya gerek yoktur. Allah'ın dini arap-acem farketmeksizin herkese açıktır, tıpkı güneş gibi.
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardes bunu ögrenmek icin o zaman nerden ögrenigim ..Arapcam olamsa böyle seyleri nereden okuyup yahut dinleyip ögrenigim ??
 
Said El Ensariyy Çevrimdışı

Said El Ensariyy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akide konularını tevhidi konuları öğrenmek için arapçayı öğrenemye gerek yok ama arapça yinede yararlı olur ama tevhid konuları Kur'an da apaçık açıklanmıştır arapça daha çok siyer fıkıh gibi konularda çok yararlı olur...
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt