Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İbn Arabi ve Benzerlerinin Küfrü

N Çevrimdışı

nureddin_79

Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Arabî ve Benzerlerinin Küfrü

Kendisine altın kerpiç’i, Allah Rasûlüne de gümüş kerpiç’i örnek gösteren ve böylelikle kendisini rasûl’den daha üstün ve faziletli gösteren kimseden daha kâfir kim olabilir? Bu onların kuruntularıdır: "Şüphesiz onların göğüslerinde asla kendisine ulaşamayacakları bir kibirden başka bir şey yoktur." (el-Mu’min, 40/56)

Bu sözleri söyleyen bir kimsenin küfrü nasıl açıkça görülmez ki? Onun bu kabilden daha başka sözleri de vardır. Bu sözler arasında küfrün açıkça görülebildiği sözleri de vardır, küfrün gizli saklı bulunduğu sözleri de vardır. Bundan dolayı böyle birisinin sözlerinin sahteliğinin ortaya çıkması için iyi bir sarrafa ihtiyacı yoktur. Bu gibi sahtelikler herkes tarafından açıkça görülebilir. Bazı ifadeler ise ancak çok becerikli ve maharetli sarraflar tarafından anlaşılabilir. Ancak İbn Arabî ve benzerlerinin küfrü; "Allah’ın peygamberlerine verilen gibi, bize de verilmedikçe asla iman etmeyeceğiz." (el-En’âm, 6/124) diyenlerin küfürlerinden daha da ileri derecededir.

Fakat İbn Arabî ve benzerleri münafık, zındık, cehennemin en alt basamaklarında vahdet-i vücut’çudurlar. Münafıklara ise -müslüman olduklarını açığa vurduklarından- müslüman muamelesi yapılır. Nitekim Peygamber -Sallallahu aleyhi vesellem- hayatta iken münafıklar da böylece müslüman olduklarını -küfrü içlerinde gizledikleri halde- açığa vuruyorlardı, o da onlara zahir olan durumları dolayısıyla müslüman muamelesinde bulunurdu. Şâyet onlardan herhangi bir kimse içinde sakladığı küfrü açığa vuracak olursa, ona da mürted hükmü uygulanır. Şu kadar var ki tevbesinin kabulü hususunda görüş ayrılığı vardır, doğru görüş tevbesinin kabul olunmayacağıdır. Ebu Hanife -Radıyallahu anh-dan, Mualla’nın rivayeti de budur. Allah’tan yardımını taleb ederiz. el-Akîdetü’t-Tahâviyye ve Şerhi

Yukarıda naklettiğimiz ibarede İbn Arabi peygamberlerin en üstün ilimlerini ancak son veli (Hatemu'l-Evliya)'dan aldıklarını iddia etmektedir. Bu da son velinin genel olarak bütün peygamberlere ve dolayısıyla Hz. Peygamber'e üstünlüğünü gerektirmektedir. İbn Arabi şöyle diyor:

"Rasûlullah peygamberliği kerpiç bir duvara benzetmiştir. Bir yeri dışında bu duvarın tamamlandığını ve tamamlayıcı kerpcin de kendisi olduğunu bildirmiştir. Rasûlullah bunun ancak bir tek kerpiç olduğunu söylemektedir. Son velinin de bu görüşte olması ve Rasûlullah'ın benzettiği gibi benzetme yapması gerekir. Ancak bu duvarda iki kerpiç yerinin boş olduğunu ve kendisinin bu iki kerpiç yerini doldurduğunu söylemesi lazımdır ki bu eksiklik tamamlanmış olsun. Nitekim zehir surette kendisine uyulan şeyleri gizli olarak Allah'tan aldığı gibi kerpicin i. Çünkü işi gerçeği üzere görür. Meleğin peygambere vahiy getirdiği kaynaktan direkt olarak alır." Yine "Aramızda öyleleri var ki bunu doğrudan doğruya Allah'tan alır ve bu hükümle Allah'ın halifesi olur."

Son velinin iki şeyle son peygamberden üstün olduğunu ifade etmektedir: Birincisi, direkt Allah'tan almasıdır. Son peygamber ise, melek aracılığıyla Allah'tan alır. İkincisi, onun eliyle dinin tamamlanmış olmasıdır.

İbn Arabi bu saçmalıklarıyla Hz. Peygamber'in peygamberliği benzettiği ve eksik kalmış kerpicin yerini kendisinin tamamladığını bildirdiği sahih hadise işaret etmektedir. Yani İbn Arabi, yüce Allah'ın müminlere dinlerini kendisiyle tamamladığı son peygamber olduğunu belirtmektedir.

İbr Arabi dinin iki kerpicinin eksik olduğunu, Rasûlullah'ın birinin yerini doldurduğunu, son velinin ise hem bunu hem diğer kerpici tamamladığını ve Allah'ın dininin ancak son veli eliyle tamam olduğunu iddia etmektedir. Bu saçmalıklar nerede, yüce Allah'ın şu açık ve kesin ifadesi nerede! "Bugün size dininizi tamamladım, nimetimi size ikmal ettim ve İslâm'ı size din olarak seçtim."

"İbn Arabi ve benzerleri bu üstünlüğün velinin direkt Allah'tan alması, peygamberin ise melek vasıtasıyla alması sebebiyle olduğunu söylüyorlar. Hatemu'l-Evliya bu bakımdan onlara göre peygamberden üstündür."

İbn Arabi'nin sözlerini yukarıda nakletmiştik. Onun söylediklerini yeterli görmiyenlere el-Bistami'nin şu sözlerini de aktaralım. "İlminizi ölenlerden aldınız, biz ise ilmimizi hiç ölmiyen (Allah)'dan aldık." Yine "Öyle bir denize daldık ki peygamberler onun sahilinde kalmışlardır" demektedir.

İbn Arabi bu görüşü şöyle pekiştirmektedir: "Rüsum ehli (şeriata bağlı olanlar) kıyamet gününe kadar öncekilerden alırlar. Böylece aradaki nisbetler uzak olur. Evliya ise doğrudan Allah'tan alırlar. Kendisinden bir rahmet olarak onların kalbine bırakır. Bu da Rablerinden gördükleri bir yardımdır.

Demek istiyor ki İslâm'a bağlı olanlar ölüme mahkum olmuş ve toprağa karışmış kişilerden dinlerini ve ilimlerini alırlarken, tasavvufçular Allah ile olan direkt irtibatlarından dolayı melek veya nebi yahut resul aracılığı olmadan direkt Allah'dan alırlar. Onun için Muhammed'in şeriatını tanımamış, mensuplarına bu şeriata küfretmenin yollarını hazırlamışlardır.
 
Q Çevrimdışı

qklavye

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
ibni arabi müslümanların başına bela olmuş bir saint paul versiyonudur. elinize sağlık
 
K Çevrimdışı

kurt11

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Arabinin kitaplarını sadece tercüme edenlerin anlayışıyla anladığımız için önyargılı davranıyoruz..Bir insana Küfürü yakıştırmak müslümana yakışmaz..Mevlana Ubeydullah Ahrar Sadreddini konevi gibi Muazzam insanlar Arabiden feyz bereket aldıklarını söylerken Siz ona Küfrü yakıştırıyorsunuz..Allaha emanet olun...
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Bu kadar hüsnü zanda sanırım başka yerde olmaz. Küfrün zirvesine ulaşmış adamlara ne yakıştıracağız ki onlar kendilerini alanen deşifre ediyor. Bir müslümana da şu yakışmak: kafire müslüman muamelesi yapmak bırakın yakışmayı akidede böyle birşey yok.
 
R Çevrimdışı

rojhats

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşlerim şüphesiz allah kaffirleri hidayete erdirmez ancak islam tarihinde ibnul gibi bir şahsiyetin bu kadar tartışılması din tüccarlarının işine gelir çünkü peygamber (a.s.v) hadislerini bile değiştiren cahiller nasıl başka bir alimin kitaplarını değiştirmesiner .


Mod Notu : değerli kardeşim url link yasaktır
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben sahsen kendimi olmus gitmis adamlara ve yasayanlara kafir diyebilecek ilmi ve cesareti kendimde bulamiyorum
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ne gibi hocam? Nickden bahsediyorsaniz ona cevabim ayri olur
 
Üst Ana Sayfa Alt