Bir insan ya müslümandır ya değildir. Kimse laik olamaz. Ama bir ülkenin laik olmasında ne gibi bir zarar var ben bunu göremiyorum. Derseniz müslüman şeriatla yönetilir, bu ülkedeki insanların tamamı müslüman değil ki ? Bu sorunun cevabını ve gayrimüslimlere hoşgörü hakkında fikirlerinizi merak ile bekliyorum.
Sağlıcakla...
birde şöyle bir şey düşünün.Allah bize kuranda peygamberde sünnette her doğan çocuğun islam fıtratı üzerine doğduğunu haber veriyor.Allah insan için neyin yararlı olduğunu neyin zararlı olduğunu biliyor.ve bunu peygamber aracılığıyla bize bildiriyor.butun bunlar kuran da şu şekilde geçiyor...
ALLAH "maide suresi 51.ayetTE ŞÖYLE DİYOR..
"51- ey iman edenler! yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. onlar birbirlerinin dostudurlar. sizden kim onları dost edinirse, şüphesiz o onlardan olur. şüphesiz allah, zalim kavmi doğru yola iletmez."
bu ayete baktığımızda bunların kesinlikle müslümanların dostu olmadığı açıklanıyor.tam tersine onlar birbilerinin dostudur.bu konuda bir kaç ayet daha verirsek şöyle diyelim...
Ey inananlar, mü’minleri bırakıp kâfirleri dost tutmayın! Allah’a, aleyhinizde olacak açık bir delil vermek mi istiyorsunuz?(nisa 144)
“Ey iman edenler! Küfrü imana tercih ediyorlarsa, babalarınızı ve kardeşlerinizi dost edinmeyin.
Sizden kim onları dost edinirse, işte onlar zâlimlerdir.”
(Tevbe: 23)
“Onlar müminleri bırakıp kâfirleri dost edinirler. Onların tarafında bir şeref ve kudret mi arıyorlar? Bilsinler ki şeref ve kudret tamamen Allah’a aittir.” (Nisâ: 139)
“O size kitap’ta şunu indirdi:
Allah’ın âyetlerine küfredildiğini ve alaya alındığını işittiğinizde, onlar başka bir söze geçmedikçe yanlarında oturmayın. Yoksa siz de onlar gibi olursunuz.
Doğrusu Allah münafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır.”
(Nisâ: 140
görüyorsunuz ki ayetlerde onları dost edinmemeyi gerektiğini söylüyor.nisa 140 ayetine baktığımızda bırakın onlarla dost olmayı Allahıın ayetleri ile alay edilen yerlerde bile oturmayı yasaklamıştır.
çünkü peygamber efendimiz şöyle buyuruyor:"kişi arkadaşının dini üzerinedir o yüzden kim kiminle arkadaşlık ettiğine dikkat etsin...
sizinde anladığınız gibi eğer bir kimse arkadaşını doğru seçmezse yanlışlıklara sürüklenir.
Bütn bu ayetleri okuduktan sonra günümüz laik kesimine gelelim.laiklik din ve devlet işlerini birbirinden ayıran biz küfür mezhebidir.Bu mezhepin dini de demokrasıdir.demokrasiyi araştırırsak gereceğiz ki aslı bile bizden değildir.demokrasi ve laiklik bir dikta rejimin safsatalarıdır.şimdi biz kalkıp desek ki kişi, laik olmaz devlet laik olur.bu yüzden ben kişi olarak müslümanım desek sözlerimiz ne kadar tutarlı olur.bu devleti oluşturan da sizin gibi benim gibi insanlar devlet laiik olsa bile biz bu laik devletin kanunlarını kabul etmekle ve uygulamakla bizde laik olmaz mıyız?çünkü onları dost edinmekle onların dinine tabi olmuş oluyoruz.ki bunuda Allak kuranda yasaklamıştır.
size şöylr bir ayet ve nuzulunu söylim:tevbe süresi 31 ayette Allah şöyle buyuruyor:
31- Onlar Allah dışında hahamlarını, rahiplerini ve Meryemoğlu İsa'yı ilah edindiler. Oysa onlara sadece tek ilaha, kendisinden başka ilah olmayan ve onların yakıştırma ortaklarından uzak olan Allah'a kulluk etmeleri emredilmişti.
bu ayetin tefsirinde şöyle bir hadis veriliyor:
İbn-i Kesir tefsirinde de şöyle deniyor: İmam-ı Ahmed, Tirmizi ve İbn-i Cerir değişik kanallara dayanarak bize bu belgeyi naklediyorlar: Adiyy b. Hatem, Peygamberimizin davetini alınca, çağrısını işitince Şam'a kaçtı. Bu zat cahiliye döneminde hristiyan olmuştu. Bir ara kız kardeşi kabilesinden birkaç kişi ile birlikte müslümanlara esir düşmüş, fakat Peygamberimiz kadını bağışlayarak, serbest bırakmıştı. Kadın kardeşinin yanına dönünce onu müslüman olmaya ve Peygamberimize gidip kendisi ile görüşmeye teşvik etmişti. Bunun üzerine Medine'ye geldi. -Bu zat o sırada Tay kabilesinin şefi idi, babası da cömertliği ile ün salmış bir kişi olan Hatem Tai idi.- Peygamberimizin huzuruna vardığında boynunda gümüş bir haç vardı. O sırada Peygamberimiz `Onlar Allah'ın dışında hahamlarını ve rahiplerini ilah edindiler' cümlesi ile başlayan ayeti okuyordu. Ayet bitince bizzat kendi ifadesine göre Peygamberimize `Onlar, hahamlarına ve rahiplerine tapmıyorlar, kulluk etmiyorlar' dedi. Onun bu sözlerine Peygamberimiz şu karşılığı verdi:
"Evet, ama din adamları onlara helal şeyleri yasakladılar ve haram şeyleri serbest ettiler. Onlar da din adamlarının bu hükümlerine uydular. Bu tutum, onların, din adamlarına kulluk etmeleri anlamına gelir."
Tefsir bilgini Sudey, bu ayeti açıklarken şöyle der; `Onlar yüce Allah'ın kitabını arkalarına atarak din adamlarının hükümlerine başvurdular. Bundan dolayı yüce Allah bu ayetin devamında `Oysa onlara sadece tek ilaha kulluk etmeleri emredilmişti' buyuruyor. Yani o tek ilah bir şeyi haram kılınca, o şey haram sayılacak, O'nun helal ilan ettiği şeyler helal bilinecek, koyduğu yasaya uyulacak ve verdiği hüküm yürürlüğe konacaktır."
inşa..faydalı olur