Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Islam'ın Esaslarını Kabul Edip İmanın Esasları Henüz Kalbine Girmemiş Kişinin Durumu Nedir?

عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Selamun aleyküm.
Bir kişi İslam'ın esaslarını kabul etmişse ve zahiren tevhidini bozacak bir ameli yoksa fakat kendisi henüz imanın esaslarının kalbine yerleşmediğini, daha doğrusu imandan sonra şüpheye düştüğünü söylüyorsa bu kişinin arkasında namaz kılınır mı, dinden kardeş görülür ve bu kişiyle nikah geçerli olur mu?
Yakın zamanda size sorulan bir sorunun cevabına istemeden Müslüman olunabileceğini söylemişsiniz. Bu durumla o durum aynı mıdır?

2- Bu kelime, “hoşlanmamak” manasına da gelir.
Buna göre, adam: “hoşlanmıyorum” derken, “Nefsim bundan hoşlanmıyor” demek istemiştir. Peygamber (s.a.v.) ise “Nefsinin hoşuna gitmese de aklını kullan gerçeği gör ve Müslüman ol, Allah daha sonra sana ihlas ve samimiyeti nâsib eder” tavsiyesinde bulunmuş olabilir. (İbn Kesir, 1/683)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Selamun aleyküm.
Bir kişi İslam'ın esaslarını kabul etmişse ve zahiren tevhidini bozacak bir ameli yoksa fakat kendisi henüz imanın esaslarının kalbine yerleşmediğini, daha doğrusu imandan sonra şüpheye düştüğünü söylüyorsa bu kişinin arkasında namaz kılınır mı, dinden kardeş görülür ve bu kişiyle nikah geçerli olur mu?
Yakın zamanda size sorulan bir sorunun cevabına istemeden Müslüman olunabileceğini söylemişsiniz. Bu durumla o durum aynı mıdır?

2- Bu kelime, “hoşlanmamak” manasına da gelir.
Buna göre, adam: “hoşlanmıyorum” derken, “Nefsim bundan hoşlanmıyor” demek istemiştir. Peygamber (s.a.v.) ise “Nefsinin hoşuna gitmese de aklını kullan gerçeği gör ve Müslüman ol, Allah daha sonra sana ihlas ve samimiyeti nâsib eder” tavsiyesinde bulunmuş olabilir. (İbn Kesir, 1/683)
Âleykum selam we rahmetullah;

Aynen tahminin gibi olabilir. Ayrıca bu kişinin "henüz imanın esaslarının kalbine yerleşmediğini, daha doğrusu imandan sonra şubheye düştüğünü söylüyorsa" ifadesindeki kalbine yerleşmemekten neyi kast ettiğini tam olarak bilmemiz gerekir. Eğer imanın şartlarından kalbine yerleşmeyenden kasıt bu şartı kabul etmemek veya inkar etmek ise iman bağı kopacağından arkasında namaz da kılınmaz. Fakat kalbine yerleşmeyenden kasıt imanın şartındaki emrin hikmeti ve mâhiyetini anlayamadığından hükmünü nefsi beğenmediği halde kabul ediyor bundan dolayı da kalbine tam yatmadığından, içine sinmemiş olmasını kastetmiş olarak kalbine yerleşmemesini ifade etmeyi kastetmişse kişi mûmin olmasa da muslumandır.
 
Son düzenleme:
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Âleykum selam we rahmetullah;

Aynen tahminin gibi olabilir. Ayrıca bu kişinin "henüz imanın esaslarının kalbine yerleşmediğini, daha doğrusu imandan sonra şüpheye düştüğünü söylüyorsa" ifadesindeki kalbine yerleşmemekten neyi kast ettiğini tam olarak bilmemiz gerekir. Eğer imanın şartlarından kalbine yerleşmeyenden kasıt bu şartı kabul etmemek veya inkar etmek ise iman bağı kopacağından arkasında namaz da kılınmaz. Fakat kalbine yerleşmeyenden kasıt imanın şartındaki emrin hikmeti ve mâhiyetini anlayamadığından hükmünü nefsi beğenmediği halde kabul ediyor bundan dolayı da kalbine tam yatmadığından, içine sinmemiş olmasını kastetmiş olarak kalbine yerleşmemesini ifade etmeyi kastetmişse kişi mûmin olmasa da muslumandır.
Yani ibadetler akide temiz. Normalde zahiren normal bir insan gibi. Fakat zihinsel olarak küçükken yaşadığı sıkıntılardan dolayı psikolojik sıkıntıları var. Bu yüzden iradesi zayıf ve ufak bir sıkıntıda psikolojik takıntısı olduğu için bildiği şeylerden bile şüpheye düşüyor.
 
Üst Ana Sayfa Alt