Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kâbe'nin Yıkılması Müslümanın Katledilmesinden Ehvendir Hadisi Sahih mi?

Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Soru :

Aşağıdaki rivâyetin sıhhati nedir?
لهدم الكعبة حجرا حجرا ، أهون عند الله من قتل المسلم
Kâbe'nin taş üstünde taş kalmayacak şekilde yıkılması , Allah katında müslümanın katledilmesinden daha ehvendir.



Cevab:

لهدم الكعبة حجرا حجرا ، أهون عند الله من قتل المسلم
Kâbe'nin taş üstünde taş kalmayacak şekilde yıkılması , Allah katında müslümanın katledilmesinden daha ehvendir.
وهذا الخبر ليس بحديث ، ولا أصل له عن النبي صلى الله عليه وسلم ، ولا وجود له في دواوين السنة
Bu haber bir hadis değildir, ve onun Rasulullah (s.a.v.)'den rivâyet olarak sahih bir aslı yoktur. Sünnette mevcudiyeti yoktur.
:قال الحافظ السخاوي في المقاصد الحسنة
[ حديث : لهدم الكعبة حجرا حجرا أهون من قتل المسلم ، لم أقف عليه بهذا اللفظ ]
Hafız Sehavi, el Mekasıd-i Hasene'de buyurdu ki:
"Kâbe'nin taş üstünde taş kalmayacak şekilde yıkılması , Allah katında müslümanın katledilmesinden daha ehvendir." hadisini bu lafızla bilmiyorum.
(Şemseddin Muhammed Bin Abdurrahman Es Sehavi, Mekasidu'l Hasene Fi Beyanu Kesir Minel Ehadisul Muştehire Alel Elsine , C:1, sf: 381) ( المقاصد الحسنة فيما اشتهر على الألسنة - ١/٣٨١ )



: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :
لزوال الدنيا أهون على الله عز وجل من سفك دم مسلم بغير حق.
Rasulullah (s.a.v.) buyurdu ki: "Dünyanın yok olması, Allah katında bir muslumanın haksız yere kanının akıtılmasından daha ehvendir."
: وروي بلفظ :
لهدم الكعبة حجراً حجرا أهون من قتل مسلم.
Başka bir lafızla: "Kâbe'nin taş üstünde taş kalmayacak şekilde yıkılması, müslümanın katledilmesinden daha ehvendir."
قال السخاوي: لم أقف عليه بهذا اللفظ ولكن روي معناه عند الطبراني
Sehavi dedi ki: Hadisi bu lafızla bilmiyorum fakat Taberani'de (lafız olarak farklı olsa da) manası rivâyet edilmiştir.

وله روايات كثيرة يعضد بعضها بعضا فترتقي به إلى درجة الصحيح لغيره، ومن ذلك ما رواه النسائي من حديث بريدة مرفوعاً : قدر المؤمن أعظم عند الله من زوال الدنيا. وابن ماجه من حديث البراءمرفوعاً : لزوال الدنيا أهون عند الله من قتل مؤمن بغير حق. والنسائي من حديث عبد الله بن عمرو رفعه مثله لكن قال: من قتل رجل مسلم. وغيرها، ومعنى الحديث صحيح كما بينا في الفتوى رقم
Bu manada birbirini destekleyen benzer pek çok rivâyet mevcuddur. Bu sebeble sahih li ğayrihi (Sıhhat şartlarından bazıları eksik olmakla birlikte dıştan gelen bir destekle derecesi yükselen ve “sahih” addedilen hadîstir. Kusurlu hadîse destek olan ikinci rivâyete âzıd -destekçi- denir.) derecesine çıkmıştır.
Böylece Nesai'nin Burayde'den rivayet ettiği: قدر المؤمن أعظم عند الله من زوال الدنيا
"Mu'minin öldürülmesi, Allah katında, dunyanın zevalinden daha buyuk (bir hadise)dir." (Nesai, Tahrim 2, (7, 83) hadis merfu'dur.
İbn Mâce'nin Berae'den : لزوال الدنيا أهون عند الله من قتل مؤمن بغير حق
Allah nazarında dünyanın zeval bulması bir mu’minin haksız olarak öldürülmesinden daha ehvendir.” (İbn Mâce, Diyat, 1; Beyhaki, es-Sunenu’l-Kubra, VIII, 42; İbn Ebi Şeybe, el-Musannef, VII, 86) hadisi merfu'dur.
 
Üst Ana Sayfa Alt