Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kabir Suâli Arapça mıdır?

N Çevrimdışı

Nizamı Furkan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum bir cenazeye gitmiştim. Def işleminde hoca kur'an okuduktan sonra "Kabir suâlleri Arapça olacaktır" diye üstüne basa basa vaaz veriyordu. Bunun hakkında sormak istiyorum. Allah sizden razı olsun...
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

Kâbirde sorguya gelecek olan Munker ve Nekir isimli meleklerin, sorgulayacakları kişiyle aralarında geçecek olan diyaloğun lisânı hakkında sahih bir nas, bilgi yoktur.

Bâzı Zâyıf veya mevdu - uydurma hadislerde "Cennet ehlinin dili Arabcadır", daha zayıf bir rivâyette "Farsca'dır" diye rivâyetler mevcut olsa da kât'i bir bilgi değildir.

Tüm bu açıklamalara rağmen, melekler herkesin lisanını bileceğinden herkes kendi lisanıyla sorgulanabilir; meleklerin hangi dille olursa suallerine, kabir ehlinin ruhu, o lisanı bilerek cevab verebilir veya dünyada lâl olub konuşamayanların da olması sebebiyle yâhut lisân-ı hâl ile görüşülmesi mumkundur.
Âllah-u âlem








أحبوا العرب لثلاث لأني عربي والقرآن عربي وكلام أهل الجنة عربي
Şu üç şeyden dolayı Arabları seviniz: Çünkü ben Arab’ım, Kur’an Arabcadır ve Cennetliklerin dili Arabcadır.
Sahih değildir.

(Hâkim, el-Mustedrak, c: 4, s: 87; Beyhaki, Şuabu’l-İmân, c: 3, s: 34, Hadis no: 1433, 1610; Feyzu'l-Kadîr, 1:178 Hadis no: 225; Halimi Minhac (2/77); İbni Asakir (5/397); Ukayli Duafa(3/348); Suyuti, Leali (1/404); Fevaidu Mecmua(413); Fethul Kebir(353); Mecmauz Zevaid (10/52); Esrarul Merfua (706); Tenzihuş Şeria (2/30); İhyau Ulumid Din (2/364); Zehebi, Mizan (5737); Keşfu'l Hafa (133); Zubeydi İthaf (7/112); Durru Mensur (4/3); Kenz (33922); Nevafihul Atire (47); Tahricul İhya(2/364); Lisanul Mizan(4/486) İlelul Hadis (4641) Daife (160); İbni Cevzi, Mevduat (2/46); Ahmed Bin Mubarak, El İbriz (161); Kurtubi (1/23); Taberani (11/185); İbni Mende, Tercemeti Ebul Kasım Suleyman Bin Ahmed (1/357); Cami us Sagir (225); İbni Teymiyye İktiza (s212)


Ahmed b. Hanbel’in bu rivayeti “zayıf” gördüğü,
Ukaylî’nin “munker” ve “aslı yoktur” ve,
Zehebî’nin ise “uydurma” dediği kaydedilmiştir.

Muhaddislerin gerek bu ifadeleri ve gerekse rivayetin farklı geliş yolları ve râvileriyle ilgili değerlendirmeleri hakkında geniş bilgi için:

(Heysemi, Mecmau’z-Zevâid, c: 10, s: 25;
Zehebî, Telhîsu Kitâbi’l- Mevzûât, c: 1, s: 92;
Suyûtî, el-Leâli’l-Masnûa, c: 1, s: 404-405;
Fetteni, Tezkiretu’l-Mevzûât, c: 1, s:112;
İbn Arrâk, Tenzihu’ş-Şeria, c: 2, s: 30-31;
Şevkânî,el-Fevâidu’l-Mecmûa, s: 413;
Aclûnî, Keşfu’l-Hafâ, c: 1, s: 54-55)
 
Üst Ana Sayfa Alt