Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Kıyamet Alametleri Ile Ilgili Hadisler

E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
أَبِي أُمَيَّةَ الْجُمَحِيِّ، قَالَ: سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ عَنْ أَشْرَاطِ السَّاعَةِ، فَقَالَ: " إِنَّ مِنْ أَشْرَاطِهَا أَنْ يُلْتَمَسَ الْعِلْمُ عِنْدَ الأَصَاغِرِ "

Ebu Umeyye el-Cumahi (radıyallahu anh) dedi ki; Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem,e kıyametin alametleri soruldu. O şöyle buyurdu; Muhakkak ki kıyametlerin alametlerinden biri de ilmin küçüklerin yanında talep edilmesidir. İbn Abdilber Camiu Beyani,l İlmi ve Fadlihi (657) Silsiletü'l-Ehadisi's-Sahiha (695 İsnadı Ceyyid) Sahihu'l-Cami (2207 Sahih)

قَالَ نُعَيْمٌ: قِيلَ لابْنِ الْمُبَارَكِ: مَنِ الأَصَاغِرُ؟ قَالَ: الَّذِينَ يَقُولُونَ بِرَأْيِهِمْ، فَأَمَّا صَغِيرٌ يَرْوِي عَنْ كَبِيرٍ فَلَيْسَ بِصَغِيرٍ

Ravilerden biri olan Nuaym dedi ki: İbnu,l-Mübarek (rahimehullah)a: Küçükler de kimlerdir diye soruldu. O da şöyle cevap verdi: (Salt) görüşlerine dayanarak konuşanlardır. Yoksa büyük bir alimden rivayette bulunan küçük birisi (burada kastedilen) küçük değildir.
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
الْوَلِيدُ بْنُ مُسْلِمٍ، ثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَلاءِ بْنِ زَبْرٍ الرَّبْعِيُّ، قَالَ: سَمِعْتُ بِشْرَ بْنَ عُبَيْدِ اللَّهِ الْحَضْرَمِيَّ يُحَدِّثُ، أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا إِدْرِيسَ الْخَوْلانِيَّ، يَقُولُ: سَمِعْتُ عَوْفَ بْنَ مَالِكٍ الأَشْجَعِيَّ، يَقُولُ: أَتَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآَلِهِ وَسَلَّمَ فِي غَزْوَةِ تَبُوكَ، وَهُوَ فِي قُبَّةٍ مِنْ أَدَمٍ، فَقَالَ لِي: " يَا عَوْفُ، اعْدُدْ سِتًّا بَيْنَ يَدَيِ السَّاعَةِ: مَوْتِي، ثُمَّ فَتْحُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ، ثُمَّ مَوْتَانٌ يَأْخُذُ فِيكُمْ كَعُقَاصِ الْغَنَمِ، ثُمَّ اسْتِفَاضَةُ الْمَالِ فِيكُمْ، حَتَّى يُعْطَى الرَّجُلُ مِائَةَ دِينَارٍ، فَيَظَلُّ سَاخِطًا، ثُمَّ فِتْنَةٌ لا يَبْقَى بَيْتٌ مِنَ الْعَرَبِ إِلا دَخَلَتْهُ، ثُمَّ هُدْنَةٌ تَكُونُ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ بَنِي الأَصْفَرِ، فَيَغْدُرونَ، فَيَأْتُونَكُمْ تَحْتَ ثَمَانِينَ غَايَةٍ، اثْنَا عَشَرَ أَلْفًا ". قَالَ الْوَلِيدُ بْنُ مُسْلِمٍ: فَذَاكَرْنَا هَذَا الْحَدِيثَ شَيْخًا مِنْ شُيُوخِ أَهْلِ الْمَدِينَةِ. قَوْلُهُ: ثُمَّ فَتْحُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ، فَقَالَ الشَّيْخُ: أَخْبَرَنِي سَعِيدٌ الْمَقْبُرِيُّ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّهُ كَانَ يُحَدِّثُ بِهَذِهِ السِّتَّةِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآَلِهِ وَسَلَّمَ، وَيَقُولُ: بَدَلَ فَتْحِ بَيْتِ الْمَقْدِسِ: عِمْرَانُ بَيْتَ الْمَقْدِسِ. هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخْرِجَاهُ بِهَذِهِ السِّيَاقَةِ

Bize el-Velid b.Müslim tahdis etti. Abdullah b. el-Ala b.Zebr er-Rab,i tahdis edip dedi ki: Ben Bişr b. Abdullah el-Hadrami,yi İdris el-Havlani,yi şöyle derken dinlediğini tahdis ederken dinledim: Ben Avf b. Malik el-Eşcai,yi şöyle derken dinledim: Tebuk gazvesinde Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem,in yanına gittim. Deriden bir çadır içinde idi Bana: Ey Avf kıyametten önce altı hususu say: Benim ölümüm sonra Beytu,l-Makdis,in fethedilmesi sonra koyunların ani ölümlerine sebep olan bir hastalık gibi aranızda hızlıca yayılacak çokça ölüm sonra aranızda malın birinize yüz dinar verilse dahi öfkeleneceği kadar çoğalması sonra araplardan girmedik (bir evin) kalmadığı bir fitne sonra sizlerle sarı oğulları arasında yapılacak ve onlar tarafından (her bir sancak altında) on iki bin kişinin bulunacağı seksen sancak altında üzerinize gelip bozacakları bir antlaşma buyurdu.

Ebu,l-Velid b. Müslim dedi ki: Biz bu hadisi Medineli şeyhlerden (hadis alimlerinden) birisi ile müzakere ettik. O sonra Beytu,l-Makdis,in fethedilmesi hakkında şöyle dedi: Bana Said el-Makburi, Ebu Hüreyre (r.a),den rivayet ettiğine göre bu altı hususu Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem,tan diye tahdis eder fakat Beytu,l-Makdis,in fethedilmesi yerine Beytu,l-Makdis,in imar edilmesi diyordu.

Hakim el-Müstedrek (8344 dedi ki: Bu Buhari ve Müslim,in şartına göre senedi sahih bir hadis olmakla birlikte onlar bunu bu anlatımla tahriç etmemişlerdir. Buhari (2956) Beyhaki Sünenu,l-Kebir (17308) Elbani Sahihu,l-Cami (1045 Sahih)
 
Üst Ana Sayfa Alt