Küpe Takmak, Kulağı Deldirmek
Asr-ı saadette kadınlar (çocuk - büyük) zînet taktıkları gibi küpe için kulaklarını da deldiriyorlardı ve Rasulullah (a.s.) buna itiraz etmiyordu. (Nemenkânî, el-Fethu'r-Rahmânî, Sf. no: 190; Zâhiriyye, Hindiyye ve Kubra`dan)
Kulak da, bidâyet'ten beri zînet yerlerinden biri, olarak görülmüştür.(Fetâvayi Hindiyye, C. V, sf: 289; Mebsût, C. X, sf: 149) Binaenaleyh kulağın delinmesi, süslenme hakkını kullanabilmesi için kadının maslahatına olan bir şeydir.(İbn Kayyım el Cevziyye, Tuĥfetu’l-aĥbâb fî tefsîri ķavlihî teâlâ“ve teâvenû ale’l-birri ve’t-taķvâ, sf: 170)
Bize Adiyy (ibn Sabit), Saîd ibn Cubeyr'den tahdîs etti ki, İbn Abbâs (r.anhuma) şöyle demiştir:
Peygamber (s.a.v.) bir bayram günü (musallaya) çıktı ve yalnız iki rek'at namaz kıldırdı. Ondan evvel de, sonra da hiçbir namaz kılmadı. Sonra yanında Bilâl olduğu hâlde kadınların bulunduğu tarafa meyl etti de, onlara vâ'z etti ve onlara sadaka vermelerini emreyledi. Bunun üzerine kadınlar bilezikleri, altın, gümüş halka ve küpeleri atmaya başladılar.
(Buhari, zekat, bab 22, Hadis no: 34 ; Bab 34; Muslim, libas, bab 57, Hadis no: 97)
Küpenin takılması da kadınlarda örfen kulaklara ve birer tane takılmasıdır. Kulağa küpe takılması da en az delik sayısıyla bu işlem yapılmalıdır. Çünkü kulağı delmek kişiye hem eziyet hem zînet için israfa kaçınılmaması, gusul abdestinde kulak ve küpe deliklerinin suyla teması, kulağın asli görevi ve kulaktan geçen sinir uçlarının tahrif edilmemesi maksadıyla en az zaiyatla bu işlemin yapılması gerekir. Bu da küpe için kulağı tek delme işlemi yeterli olduğunu gösterir.
Kadının vucutunda kulağın haricinde burun'a, kaş'a, dil'e, göbek'e süs, zînet amaçlı hızma, piercing vb. takı takması câiz değildir. Bu şeytanın insanoğluna verdiği vesveselerinden, Allah'ın yarattığını tahrif (Nisa 118 - 120) ve kâfirlerin adetlerindendir.
İlgili Konu:
https://www.islam-tr.org/konu/burun...gi-bir-yerine-kupe-takmanin-hukmu-nedir.7838/