Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Manası Gârib - Tuhaf Gelen Hadisler ve Sahihliği ?

aknczlfkr Çevrimdışı

aknczlfkr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır kardeş. mesele sdk yarışı değil haşa.. Ben sadece, bazı duyduklarımıza göre, bu ayetin
bilimsel keşiflere işaret oldugunu söyleyenler oldugu. Eğer nakle göre doğru ise bu görüş;
o halde derhal aklıma bu dünyanın yuvarlaklığı meselesi ve bilimin verileri geliyor tabii olarak..

Ama 1- önce bu ayetin tefsirinin bilimsel kevni keşiflere işaret edip etmediğinin sünni ulemadan teyidi gerekiyor.
Ayrıca 2- açıkça dünyanın yuvarlaklığının tersini ifade eden hadislerin ve selef icmasının olmadığı bilgisini teyit etmek gerekiyor..
 
A Çevrimdışı

Avukat Sıtkı

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardeş ben ihtisas sahibi veya az çok malumat sahibi oldugum meselelerde yazar çizerim..
Başka meselelerde iddia sahibi değilim, sadece sual ediyorum o kadar.. Anlamaya çalışıyorum..

Ha, Kraliyet telefilerini sevmem. Onların isabetinde bile art niyet,
Mücahidler ve cihadi alimlerin hatasında bile niyette ihlas oldugunun bilincindeyim..

Kardeş bende öyle fakat ben insanları direk çizmem yaptığı çalışmalarına bakarım. Onun hesabı Allaha kalmıştır. Ben hakiki, katkısız İslamı arıyorum. Dinden iskonto edenleri iyi bilirim fakat konuşmam dedikodusunu yapmam vebal altına girmemeye bakarım. Hata payı büyük. Haaa sözleri sakıncalı ise derim bak bunları diyor bu İslama uymuyor şu şu sebebten dolayı
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Var var sen bi oku verdiğim o eseri edillei şeriyye'ye uyuyor mu uymuyor mu karar ver. Muasır ulemanın dediğine bu konuda bakılmaması gerekir çünkü çoğu dünya yuvarlaktır teorisini kabul ediyor hadiside ona göre yorumluyor. Taberinin ilgili ayetlerle yaptığı tefsire bi bak hele. Bide fethulbari olmak üzere klasik hadis şerhlerine bi bak nediyorlar

Muasir alimlere bakmayalım değil mi, Çünkü fen ilerledi ve dünyanın duvarlaklığını âma şeyh Ömer Abdurrahman (Rabbim esaertten kurtarsın)bile şahid oldu(!)

Evet eski alimlerden dünyanın düz olduğunu kabul edenler mevcuttu. Çünkü böyle bir kânıya sahibtiler ayrıca ayet ve hadisler tevillerle bu şekilde yorumlanabilmekteydi.
Bu durum (anlayış) Kur'andaki tatlı suyla tuzlu suyun birbirine karışmadığı ayetinin izahatında da mevcuttur. Eski alimlerin açıklamalarına baktığımızda tatlı suyla tuzlu suyun karışmaması, aralarında perde olma meselesini "nehirlerin , denizlere yüksekten dökülmesinden dolayı tatlı su olan nehir/ırmak sularının tuzlu su olan deniz suyuna karışmamaktadır" diye anlamış ve açıklamışlardır.
Bugün tatlı suyla tuzlu suyun karışmaması meselesi denilince dünyadaki denizlerin çeşitli bölgelerinde tatlı ve tuzlu deniz suyunun birbirine karışmadığı tesbit edilmiş ve bu anlayış bugün kabullenilmiştir.

"Birinin suyu tatlı ve içimli, diğerininki tuzlu ve acı olan iki denizi birbirine salıveren, aralarına da, karışmalarına engel bir perde ve mani koyan O'dur." (Furkan 53)
Allah Teala bu âyet-i kerimede, biri tatlı diğeri tuzlu olmak üzere iki çeşit su yarattığını beyan ediyor. Bunlardan biri, nehir, pınar ve kuyu sulan gibi, insanların içmelerine müsait olun tatlı sulardır. Diğeri ise denizlerdeki tuzlu ve acı sulardır.

Âyette zikredilen "İki deniz"den maksat, ırmaklar ve denizlerdir. Bunların ikisine de deniz denmesinin sebebi, denizin suyunun çok ve büyük olmasıdır. Böylece "deniz" ifadesi diğer suları da içine almıştır.

(Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Hisar Yayınevi: 6/189-190)

Eski mufessirlerin (Allah kendilerinden razı olsun) ellerindeki imkan ve delillerle bu konuları bu şekilde açıklamaları gayet doğaldır. Çünkü vahy almıyorlardı. Fakat bugün dünyanın şekli hem fenni delillerle kesinleşmiş, hem buna (yuvarlaklığına) mevcut ayet ve hadislerin yorumlanması hem de akl uygunluk arzetmektedir. Tüm bunlara rağmen aksini iddia etmek, yel değirmenlerine saldıran kişinin durumuna düşmekten başka bir şey değildir. Vesselam.
 
aknczlfkr Çevrimdışı

aknczlfkr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Burada önce bakılması gereken; bahsedilen nakildeki KUTURLAR-AKTAR, DEHAA, SEHL, TEKVİR gibi lafzlara Ehli Sünnet Ulema ne mana vermişlerdir?
Bu nakildeki meallendirme prof'un şahsına mı ait yoksa lügatte ve ulemada müfessirlerde de geçiyor mu bu manalara geldiği?... Buradan başlamak gerek galiba..
 
C Çevrimdışı

condor

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Dünyann yuvarlaklığı hakkında açık nas bir delil yoktur.Bir kimse dünya düzdür dese bile küfre girmez..Dolayasıyla tartışma anlamsız.
 
aknczlfkr Çevrimdışı

aknczlfkr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
acaba suudi alimi bin baz DÜNYA KABE GİBİDİR PRİZMA SURETİNDEDİR, veya SİLİNDİR ŞEKLİNDEDİR deseydi kraliyet selefileri ne buyururlardı..
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
tefsir alimleri elindeki deliller neticesinde yorumlar yaparlar, dolayısıyla eski alimlerin çoğunluğu dahi bu gibi konularda tek bir görüş koysalar bu ileride yanlışlanabilir sebebi ise bu yorumların çokluğu kat'i bir bağlayıcılık getirmez. dünya yuvarlaktır diyen birisi de nassı tahrif etmiş, zahirinden farklı manalar vermiş değildir. bu sebeple 1-2 ayet veya hadis görüp hemen üstüne atlanılıp görüş belirtilmemeli-en azından bizim seviyemizdeki insanlar için söylüyorum-, delilleri daha iyi bilen ve fıkhedebilen alimlere bırakılmalıdır.
 
A Çevrimdışı

Avukat Sıtkı

Üyeliği İptal Edildi
Banned
varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu." (Kehf 86) ayeti ile çelişmez. Çünkü burada güneşin batışı sırasında gözden uzaklaşması kastedilmiştir. Onun Arş'ın altında secde etmesi ise batışından sonra gerçekleşmektedir.
Bu hadiste mustekar kelimesi ile güneşin çıkacağı en yüksek noktanın kastedildiğini söyleyenlere bir red söz konusudur. Güneşin en yüksek noktaya çıkması, yılın en uzun gününde olur. Mustekar kelimesi dünyanın sonu gelince güneşin varacağı nokta olarak da açıklanmıştır.
Hadisten ilk başta akla gelen manaya göre; güneşin karar kılması, secde etmesi sırasında her gün ve her gece meydana gelmektedir. Karar kılmanın zıddı ise جْرِى akmak kelimesi ile anlatılan sürekli hareket etmektedir.
Doğrusunu en iyi Allah bilir.
(Fethu'l Bâri, Kur'an Tefsiri, Yasin suresi, Bab 1, Hadis no : 4802)

Bu yazı ya kendi ile çelişiyor yada dünyanın düz olduğunu destekliyor. Çünkü güneş battıktan sonra gözden uzaklaşmasını ve secde ettiğinden bahsediyor. Filhakikah Güneş bir yerde batıyor fakat başka yerde hala tam tepede. Mesela çinde akşam ise türkiyede hala gündüz oluyor. Peki şimdi neyapmalı abdulmuizz hadisi nasıl yorumlamalı? Yoksa M. İslamoğlunun dediği gibi ravilerden biri yalan söyledi demek daha efdal.
 
A Çevrimdışı

Avukat Sıtkı

Üyeliği İptal Edildi
Banned
bu hadis dünyanın sabit olduğunu değil güneşin hareketli olduğunu söylüyor..bilimde güneşin hareketli olduğunu ispatladı zaten

Yanlışınız var beyfendi. Hadisi dikkatli okuyunuz. Orada güneşin bir karargahı olduğu geçiyor güneşin gözden uzaklaşması ve sonrada secde ettiğinden bahsediyor. Soruyorum size bu hadiste güneş battığı anda secde yapmaya gidiyor geçiyor. Peki biz hangi ülkeyi baz alacağız bunun için mesela güneş istanbulda batınca mı secde etmeye gidiyor. Bunu bir açıklarsanız sevinirim
 
A Çevrimdışı

Avukat Sıtkı

Üyeliği İptal Edildi
Banned
güneşin secde etmesinden ne anlıyorsun..hadisde secde edince dünyanın hepsini karanlıklar altında bırakıyor demiyor..güneşin bir yörüngede kıyamete kadar sürekli gidip geleceğini söylüyor...

Siz o hadisten bu bilimsel tespiti yapıyorsanız tebrik ederim sizi. Peki ravilerdemi tıpkı senin gibi bilimsel yorumluyordu o hadisi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bu yazı ya kendi ile çelişiyor yada dünyanın düz olduğunu destekliyor. Çünkü güneş battıktan sonra gözden uzaklaşmasını ve secde ettiğinden bahsediyor. Filhakikah Güneş bir yerde batıyor fakat başka yerde hala tam tepede. Mesela çinde akşam ise türkiyede hala gündüz oluyor. Peki şimdi neyapmalı abdulmuizz hadisi nasıl yorumlamalı? Yoksa M. İslamoğlunun dediği gibi ravilerden biri yalan söyledi demek daha efdal.

Sahih Hadisleri hevâsıyla inkar ettiği sürece Mustafa İsyanoğlu (ve benzerleri) sapığın teki olarak kalmaya devam edecektir!

Güneşin secde etmeye gitmesi, mecâzdır. Bu mecâzı da şöyle açıklayan âlimler olmuştur :
"Mahlukâtın ibâdeti nasıldır?" sualine:
"Fıtri amelleridir, yani hangi iş ve vazife için yaratılmışsa o şeyi yaptı mı ibadet etmiş olur.” demişlerdir.
Şu halde, güneş her an ışık neşretme vazifesini yerine getirmekle ibadetini yapmakta, secdede bulunmaktadır. Bize nisbetle batması, ışık neşri vazifesini bizden kesmesi demektir. Ama dünyanın başka kıtalarında aynı vazifeyi yapmaya (secde etmeye) gidiyor demektir.

Arş'ın altına gitmesi de şöyle anlaşılabilir:
Arş bütün semavâtı kuşattığına göre, zaten onun altında çıkması diye bir şey söz konusu olamaz. Gündüzleyin, kendimize nisbetle tepemizde, ufukta gördüğümüz güneş, gece görünmez olunca, bizden nisbi bir uzaklığı ve gaybıyeti mevzubahistir.
 
A Çevrimdışı

Avukat Sıtkı

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Saol bu yazın güzel olmuş maaşaa Allah. Diğer yazılarına göre bu yazı çok güzel bir cevap oldu sorularıma. Allah razı olsun.

Aslında kendi cümlelerini kullansan daha net ve anlaşılır oluyor
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kozsoy Çevrimdışı

Kozsoy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yanlışınız var beyfendi. Hadisi dikkatli okuyunuz. Orada güneşin bir karargahı olduğu geçiyor güneşin gözden uzaklaşması ve sonrada secde ettiğinden bahsediyor. Soruyorum size bu hadiste güneş battığı anda secde yapmaya gidiyor geçiyor. Peki biz hangi ülkeyi baz alacağız bunun için mesela güneş istanbulda batınca mı secde etmeye gidiyor. Bunu bir açıklarsanız sevinirim

Saçma ! Zira insan dışındakilerin Allah'ı zikredişlerini duyup anlama çabası gibi senin güneşin secdesini anlamaya çalışman .... Senin dediğin eğer taş zikrediyorsa ben niye duymuyorum ile aynı ,,,
 
Üst Ana Sayfa Alt