Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Mâzide Yazdığın Şeylerden Pişman Olup Silememek Günah Olur mu?

ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam selamün aleyküm.
Bunun gibi bir site olduğunu varsayın, ben burada küfür şeyler yazsam sonrasında banlanıp bunları silme imkanım olmasa bu durumda bana bir vebal olur mu? O yazdıklarımdan pişman olmuş bir haldeyim. Yeni bir hesap açıp bu yazdıklarımdan beri olduğumu ve geçmişimi tekfir ettiğimi ilan etmeme gerek var mıdır?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam selamün aleyküm.
Bunun gibi bir site olduğunu varsayın, ben burada küfür şeyler yazsam sonrasında banlanıp bunları silme imkanım olmasa bu durumda bana bir vebal olur mu? O yazdıklarımdan pişman olmuş bir haldeyim. Yeni bir hesap açıp bu yazdıklarımdan beri olduğumu ve geçmişimi tekfir ettiğimi ilan etmeme gerek var mıdır?
Âleykum selam we rahmetullah kardeşim ;

Bu gibi durumlarda yeni üyelik alsanız ve "ben eskiden falanca nickli kişiydim, böyle düşünüyor, inanıyordum, şu an bu düşünceden döndüm , artık böyle inanıyorum. Üyeliğim iptal olduğu için mesajımı da düzeltemiyorum, bu sebeble buradan itiraf ediyor ve tevbe ettiğimi yazdım" diyebilirsiniz. Fakat böyle deseniz de, eski yazılarınızın altına bu mesajı atamadığınız sürece bu yeni düşüncenizden pek kimsenin haberi yine de olmayacaktır. Fakat vicdanınızı rahatlatmak ve düşük de olsa farkedenler olabilme ihtimaline karşılık böyle yapmanız güzel olur. Ayrıca yöneticilerden de bu konuda yazınızı düzeltme konusunda yardım isteyebilirsiniz; tâbi bu durum çok zor, uygun ise düzelebilir, uygun değil ise düzeltme de yapılamayabilir.
Fakat böyle bir konu hakkında düzeltme yapmanız bir zarûrat değildir. Tâbi ki o forumda kendi resmi kimlik bilgilerinizle kaydolunup tanınmadığınız sürece.

Konuyla ilintili (eskiden küfür metnine atılan imza) benzer bir mesele hakkında, daha önceden başka bir kardeşe yazmış olduğum bir yazımı da mesele daha iyi anlaşılması için buraya naklediyorum.

**

Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :
Bir kul bu dünyada başka bir kulun ayıbını örterse, kıyamet gününde Allah da onun ayıbını örter.
(Muslim, Birr, 72; Buharî, Mezâlim, 3; Ebu Davûd, Edeb, 38)


Câhilken veya kafirken yapılan bir andlaşma gereği içeriğinde küfür içerikli maddeler bulunan evrakları imzaladıktan sonra, musluman olan kişinin geçmişine dönerek akil baliğ (çocukluktan) olduğu andan itibaren ben nerde haram, küfür işledim diye araştırıp, bunlardan vazgeçtim diye bir çaba içerisinde olması farz-ı ayn değildir.
İslam'a göre niyet (kalbin kastı), azaların kastından önce gelir. İslam'da ilmen küfür olduğu bildirilen fiiler, kalbin yüzde yüz küfrü kastettiğini gösteren fiillerdir. Sadece imza atılmış olması sebebiyle bir kimsenin kalbinde küfrü kastettiğini kesin olarak söyleyemeyiz.
İslam geçmişi siler. Fakat bir kişi böyle (yaptığı andlaşmaların ibtalini bildirse) yaparsa da (bir nevî azimettir ki); kafirlerce ne kadar kabul edilir ve geçerli olur ayrı bir konu. Ayrıca bu tür reddiyeleri veya itirazları yapabilmek veya kafirlerin kâ'le alması için yine tağutun mahkemelerine başvurmak gerekmektedir ki bu da doğru bir iş olmaz.
Bu durum tağutun kurumlarıyla yapılan küfür maddeli içeriklerin olduğu sözleşmelerdeki durumla benzerlik de arzetmektedir ki; zarûretten dolayı kişiye kafir hükmü verilemeyeceği inancındayız. Yoksa aşağıdaki hadis-i şerif gereğince, küfür maddesine imza atılmamış olsa dahi, müslümanın küfür diyarında ikâmeti de câiz değildir.

Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem) şöyle buyuruyor:
"Ben muşriklerle beraber oturan müslümandan beriyim"
Sahabeler: "Niçin ya Rasulullah!" dediler.
Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem) : "Çünkü müslümanların yaktığı ateş ile kafirlerin yaktığı ateşin birbirini görmemesi gerekir" (Yani yaktıkları ateşi görülmeyecek kadar birbirinden uzak durmaları gerekir.) dedi."

(Ebu Davud; Timizi)
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt