Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mehdi'den (a.s) Önce Halife Olabilir mi?

M Çevrimdışı

Meliksah Kayaaaa

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum
Akhilerim/Abilerim
Bu dönemde alimler bir araya toplanıp kendi aralarında halife ilan edebilirmi
Yani mehdi a.s dan önce böyle birseyin olması caizmidir?
Allah s.w.t tüm müslümanlardan razı olsun.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Said havva rahimehullah akaidinde mehdiden once bir halifenin olabilcegini yazmisti sanirim...(uzun zaman once okudugumda net hatirlamiyorum)

Bu arada zabt iyi olmadigindan sikaligimizda dusdu:D
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu arada caizdir kardesim...Bu sorun sii hilafet sistemini aklima getirdir.Onlar mehdi gelmeden hilafetin olamayacagini soylerler...sonralarida velayeti fakih anlayisini uydurup iran devletini kurdular...Bazi siiler bu devleti mehdi gelmedigi icin halen tanimamaktadir.Siyonist israilinde ayni mantik...
 
M Çevrimdışı

Meliksah Kayaaaa

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu arada caizdir kardesim...Bu sorun sii hilafet sistemini aklima getirdir.Onlar mehdi gelmeden hilafetin olamayacagini soylerler...sonralarida velayeti fakih anlayisini uydurup iran devletini kurdular...Bazi siiler bu devleti mehdi gelmedigi icin halen tanimamaktadir.Siyonist israilinde ayni mantik...
Allah razı olsun
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi bizler inşeAllah hilafet için çabalayalım, Allah subhanehu ve teala dilerse Mehdi aleyhis selam'dan önce de bize hilafeti nasıb eder. Bizim üzerimize düşen çalışmaktır.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi bizler inşeAllah hilafet için çabalayalım, Allah subhanehu ve teala dilerse Mehdi aleyhis selam'dan önce de bize hilafeti nasıb eder. Bizim üzerimize düşen çalışmaktır.

Aynen öyle

sunu da unutmayalım.

İnsanların basında mutlaka ozu sozu bır alım hak yolda bır kımse her daım bulunmak zorundadır.
Su an gunumuzde ıse bunlar hak alımler ama onların cogu etkısız bırakıldıgı ıcın yer yuzunde ınsanlar bır bocalama donemınden gecıp hersey bırbırıne karısmıstır.

Yanı bakıyorum adam ben mehdıyı beklıyorum dıyor.
Baskası sunu beklıyorum bunu beklıyorum

Sen yasarken gelmezse ne olacak bekledıgın onca sene heba
Sana bırsey kazandırmayacak olan amelden uzak dur.

Okudugum kadarı ıle o gelırse bu halde sen ona bıle karsı cıkacaksın
Yaw nıye oyle dıyorsun dıyor.
Eee o kadar hak alıme bır suru laf saydır sozlerını tutma onların tuttugu yolu tutmus bır kımse gelsın ona mı bıat edeceksın hayır.
Belkıde ezıyet edeceksınız adama sozlerınızle fıkırlerınızle velhasıl.

Selman kardesımın dedıgı gıbı bız hazır olalım ve elımızden gelenı kulluk vazıfemızı ne olması gerekıyorsa onu sonuna kadar yapalım kı olurda bız yasarken gelırse daha guclu oluruz bı ıznıllah. Biz sınavımızı tamamladıktan sonra gelırse ıse yaptıgımız calısmalarımız onun yanında olur.

Haktan sasmayanlara her daım hak ıle olanlara ALLAHın selamı rahmetı ve bereketı uzerlerıne olsun.
 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burada anlamadığım bir kaç nokta var:

Bildiğim kadarı ile Meşru halife 3 yol ile gelebilir. Sitedeki bir yazıda gördüğüm kadarı ile gerçekten öyle:

1. Ehli Hal ve'l Akt bir kişi üzerinde uzlaşır. Hz Ebubekir'in(r.anh) hilafeti böyle olmuştur.
2. Önceki Halife yerine bir veliyaht atar. Hz Ömer'in hilafete gelmesi ve hilafetteki "Isırıcı saltanat" döneminin mantığı böyle olmuştur.
3. Bir nevi ihtilal ile bir halife seçilir. İmam Zeyd(r.aleyh) bu mesele için, "İlmi, zühdü, takvası ve cihadı ile öne çıkan bir kişi Kılıcını çeker; Marufu emreden, münkerden nehyeder işte İmam odur." demiştir. Tarihte çoğu zaman böyle olmasada bu mantık ile gelmiş ve meşru kabul edilmiş halifeler vardır özellikle Osmanlılar zamanında. Abbasilerin, hilafete gelmeside bu mantık ile olmuştur.

Dünyanın dört bir tarafına dağılmış olan ümmetimizde herkesin kabul edeceği bir ehli hal vel akt kurmak -Allahu alem- mümkün değil. Bırakın İslam alemini Türkiyede dahi böyle bir şey kurmaya kalkacak olsan Cübbeli yada İhsan Şenocak gibi insanlar öne çıkar. Önceki halife olmadığı için veliaht atamak gibi bir durumda sözkonusu olamaz. Geriye kalan seçenek ise inkilab yolu ile birinin hilafete gelmesi. Kısmen Molla Ömer'in İmarete gelmes bunun örneği sayılabilir. Benim sorum ise şu: bu durumda Hilafete gelen kişinin meşru olma ölçüsü nedir. -Yanlış anlamayın misal olarak soruyorum- Molla Ömer'in(r.aleyh), Emir tayin edilmeside bu yolla oldu; Bağdadi'nin Halife tain edilmeside. Ancak Müslümanlar, Molla Ömer'i meşru kabul ettiler ama Bağdadi'yi bil-icma reddettiler. Bunun sebebi nedir? Peki sizce İnşaAllah bu gün hilafet nasıl geri gelir
 
  • Dua et
Tepkiler: Die
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Geriye kalan seçenek ise inkilab yolu ile birinin hilafete gelmesi. Kısmen Molla Ömer'in İmarete gelmes bunun örneği sayılabilir. Benim sorum ise şu: bu durumda Hilafete gelen kişinin meşru olma ölçüsü nedir. -Yanlış anlamayın misal olarak soruyorum- Molla Ömer'in(r.aleyh), Emir tayin edilmeside bu yolla oldu; Bağdadi'nin Halife tain edilmeside. Ancak Müslümanlar, Molla Ömer'i meşru kabul ettiler ama Bağdadi'yi bil-icma reddettiler. Bunun sebebi nedir? Peki sizce İnşaAllah bu gün hilafet nasıl geri gelir

Halife ümmetin rızası ile belirlenmeli. Ölçü ümmetin rızasıdır. Bu konuda rivayetler mevcut (Arapça şu esere bakılabilir örneğin: Ḥākim alMuṭayrī-. Al-Uṣūl al-sharʿiyya fī al-aḥkām al-siyāsiyya, 2013. موقع الشيخ حاكم المطيري :-: كتاب الأصول الشرعية في الأحكام السياسية.) Hz. Ömer'den sahih şu rivayet edilmiştir: "...kim Müslümanlar ile istişare etmeden bir adama beyat ederse bunlara beyat edilmez.... ( مَن بَايَعَ رَجُلًا عن غيرِ مَشُورَةٍ مِنَ المُسْلِمِينَ فلا يُبَايَعُ هو ولَا الذي بَايَعَهُ )". Hz. Osman (r.a.)'nın seçiminde Abdurrahman b. Avf (r.a.) Medine'yi dolaşıp, insanlara Ali ile Osman arasında kimi tercih ettiklerini sormuştur. Bu soruşturmadan önce altı kişilik bir heyet meydana getirilmişti Hz. Ömer'in emri doğrultusunda ve altı kişiden Ali ve Osman r.anhuma geriye kalmıştı.

Yezid b. Muaviye'den beri hilafette ümmetin rızası gözetilmemiştir. Bahsedilen inkilap ümmetin rızasına karşı değil, ancak zalim sultanlara karşı olur. Abdullah b. Zübeyr'in Yezid'e, Zeyd b. Ali'nin Hişam b. Abdülmelik'e, Muhammad Nefsuzzekiyye'nin Abbasiler'e karşı ayaklanması gibi. Zulme karşı durmak Müslümanların görevidir, bu zulüm Müslüman devletten de gelse. Eğer bir kimse bir zulme karşı ayaklanıp, ilim ve cihad ile kendini ispat eder, insanlar da gönül rızasıyla etrafında birleşirse onun hükumeti meşru olur. Zorbalıkla ve şahsi hırsıyla bunu yapana ise mütegallib denir. Mütegallib hükumet, sadece fitne korkusuyla kabullenilebilir, eğer direnişin daha büyük zarar yol açacağı düşünülüyorsa.

IŞİD herkes üzerinde otorite kurmak istedi. Muhaliflerini tekfir etti ve Müslümanların kanını döktü. Bu yüzden reddedildi. Ayrıca El-Kaide'ye olan beyatlarını bozdular. Molla Ömer ise lider olmakta hırslı değildi. Kabil fethedildikten sonra bile Kandahar'da kendi evinde yaşadı. Güney Afganistan'da çetelerin zulmüne karşı ayaklandı ve insanların gönlünü kazandı. Sonra Kabil'de büyük yıkıma ve can kaybına sebep olan iç savaşı durdular. Ardından yüzlerce alim resmi bir merasim ile Molla Ömer'e beyat etti.

İslami hareketler birbirlerine saygı duymalı. Bir hareket başka bir hareketi beyata zorlayamaz. O yüzden hilafet cemaatler ve hükumetler yoluyla oluşturulmalı. Tedricen bunlar birleşir ve aralarından bir kişiyi imam seçerler.
 
Kozsoy Çevrimdışı

Kozsoy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
“Benden sonra hilafet otuz yıldır.”(bk. Ebu Davud, Sünnet, 8; Tirmizî, Fiten, 48; Ahmed b. Hanbel, 4/272; 5/220, 221)
“Nübüvvet içinizde Allah’ın dilediği kadar devam eder; sonra dilediği zaman onu ortadan kaldırır. Sonra, nübüvvet sisteminde bir hilafet olacaktır. Bu da Allah’ın dilediği kadar devam eder; ardından Allah onu da -dilediği zaman- ortadan kaldırır. Sonra ısırıcı bir saltanat olur. O da Allah’ın dilediği kadar devam eder; sonra Allah dilediğinde onu ortadan kaldırır. Daha sonra ceberut bir saltanat olur; o da Allah’ın dilediği kadar devam eder, ardından Allah dilediği zaman onu ortadan kaldırır. Sonra, nübüvvet sisteminde bir hilafet olur.”(bk. Ahmed b. Hanbel, 4/273).
1681-) Hz. Cabir İbnu Semüre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Bu din, hepsi Kureyş'ten gelecek olan on iki halifeye kadar aziz ve güçlü olacaktır. " Resûlullah (aleyhissalatu vesselam)'a soruldu: "Sonra ne olacak?" "Sonra herc (fitne ve kargaşa) gelecek!" diye cevap verdi."​
Kaynak: Buhari, Ahkam 51; Müslim, İmaret 5-9 (1821); Tirmizi, Fiten 46, (2224). Bu üç kitap, hadisin "Kureyş'ten" kelimesine kadar kısmını: "Ebû Davud da Medhi 1, (4279), 4280) tamamını tahric etmiştir.​
Konu: Hilafet​
1684-) Ebû Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Beni İsrail'i peygamberler (aleyhimusselam) idare ediyorlardı. Bir peygamber ölünce onun yerine ikinci bir peygamber geçiyordu. Ancak, benden sonra peygamber yok. Ama ardımdan halifeler gelecek ve çok olacaklar. " Orada bulunanlar: "(Onlar hakkında) bize ne emredersiniz?" diye sordular. "Önceki biatınıza sadakat gösterin. Onlara haklarını veriın. . Onlar üzerindeki haklarınızı (eda etmedikleri taktirde, kendilerinden değil) Allah'tan isteyin.Zira Allah teala, idareleri altındakilerin hukukunu onlardan soracaktır" buyurdu."​
Kaynak: Buhari, Enbiya 50;Müslim, İmaret 44, (1842).​
Konu: Hilafet​

benim anladığım odurki mehdiden sonra 7 halife daha olur , zaten mehdi neden yerine birini tayin etmesinki? ona varıncaya dek hilafet yok. ki burada nübüvvet üzerine ikinci bir hilafet devri dendiğiine göre bu tayinde/tayinlerde isa a.s. ın bir rolü olabilir Allahu Alem .
 
  • Dua et
Tepkiler: Die
Üst Ana Sayfa Alt