Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Muhammed bin Abdulvahab Cehalet Özrü....

A Çevrimdışı

Amelde Hanefi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Muhammed bin Abdulvahab:Biz Abdulkadir'in kubbesideki puta tapan kimseleri cehaletleri ve onlara bu fiillerinin yanlışlığını anlatacak kişilerin olmadığı için onları tekfir etmez isek, bizi tekfir etmediği ve bizimle savaşmadığı halde Allah'a şirk koşmayan kimseleri bize hicret etmedi diye nasıl tekfir ederiz?! SUBHANALLAH! Bu bize büyük bir iftiradır.
(Dahlan Siyanetul-insan sayfa:449)
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ahi cehalet şirke engel teşkil etmediğine iman ediyorum çünkü fıtrat delili var Allah cc hocadan razı olsun
 
A Çevrimdışı

Amelde Hanefi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İmam ibn-i teymiyye şöyle dedi: Ben muayyen bir şahsın küfre fıska ve isyana alel ıtlak nisbet edilmesine karşı olanların enşiddetlisiyim. Fakat muhalefet ettiğinde; kafir, fasık veya asi durumuna düşecek Nebevi hüccet, kişiye tebliğ edildikten sonra o kişinin mezkur fiilleri yaptığı bilinirse bu müstesnadır. Ben Allah'ın bu ümmetin hatasını bağışlayacağını ikrar eden biriyim.Hata Kavli meselelere şamil olduğu gibi, ameli meselelerede şamildir. Dinden olduğunu zannederek bir adam başka bir adama secde etse-bu fiil kendisine açıklanana kadar-o kimse tekfir edilmez. (Mecmuu Fetava 3/229)
 
A Çevrimdışı

Amelde Hanefi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Kayyım Rahimehullah şöyle der: “Azab iki sebebten dolayı kişiye hak olur. Bunlardan birincisi; hüccetten (davetten) yüz çevirmek ve onu istememek, onunla ve davetin gerekleri ile amel etmemektir. İkincisi ise; Hak ona ulaştıktan sonra inatlaşarak onun gereklerini yerine getirmemektir. Bu tavırlardan ilki yüz çevirme (i’rad), diğeri ise inat küfrüdür. Ancak hüccetin ikame olunmaması ve rasûllerin davetini elde etme imkânının da olmaması ile kaynaklanan cehalet küfrüne gelince, Allah bu kişiden rasûllerin hücceti kendisine ikame olununcaya kadar cezayı kaldırmıştır.”
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Muhammed bin Abdulvahab:Biz Abdulkadir'in kubbesideki puta tapan kimseleri cehaletleri ve onlara bu fiillerinin yanlışlığını anlatacak kişilerin olmadığı için onları tekfir etmez isek, bizi tekfir etmediği ve bizimle savaşmadığı halde Allah'a şirk koşmayan kimseleri bize hicret etmedi diye nasıl tekfir ederiz?! SUBHANALLAH! Bu bize büyük bir iftiradır.
(Dahlan Siyanetul-insan sayfa:449)


Bir imama bir söz nisbet edilirse bütün eserleri taranarak nisbetin hakikati araştırılır. Yoksa imamlara zulmedilir, ki onlar kendilerini nasıl savunsunlar ki berzahta oldukları halde?

Bunu da göz ardı edersek. Bu din yalnız Muhammed ibnu Abdilvehhab ile kaim değildir. Kabirlere ve kubbelere tapan müşriklerin cehaletleri sebebi ile mazur olmadıkları bilinen ve üzerinde iki muvahhid arasında tartışma olamayacak bir konu.

Bunu da geçersek. Bir alimin sözünü onun murad ettiği şekilde anlamamız gerek. Aksi taktirde alimlere zulmedilir. Bir alimin muradını öğrenmek içinse onun yazma metodunu, kelimeleri çeşitli yerlerde nasıl kullandığını bilmek lazım.

Allah SvT hepimize hidayet etsin. Amin.
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah cc dışında kişi neye ibadet ederse etsin şirke düşer ister hüccet ikame edilsin ister edilmesin çünkü misak ayetinde Allah cc herkese hücceti ikame etmiş ve söz almıştır yani fıtrat Allah cc dışında birine ibadeti kabul etmez onlara hüccet ancak azablarını arttırır şirk koşmamanın delili kuranda mı fıtrat da mı misak ayeti fıtratta da olduğunu gösteriyor olayı daha da uzatırım ama inşallah anlaşılmıştır
 
A Çevrimdışı

Amelde Hanefi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
SECDE ETMEK TAPMAK DEĞİLDİR. MELEKLER ADEME SECDE ETTİ. HZ.YUSUFUN ANNE BABASI KARDEŞLERİ ONA SECDE ETTİ. ATLAS ADLI KÖLE HZ.MUHAMMEDE SECDE ETTİ. RESULLAH BUNU SONRADAN SURİYEDEN GELEN BİR SAHABİ ONA SECDE ETTİ. BU NEDİR DEDİ. ODA İNSANLAR RAHİPLERE SECDE EDİYORLAR SEN BUNA ONLARDAN DAHA LAYIKSIN ODA BU BENDEN ÖNCEKİ ÜMMETLER İÇİNDİ BEN BUNU KENDİ ÜMMETİME YASAKLIYORUM. SECDE İKİYE AYRILIR SELAMLAMA TAZİM SECDESİ BİRDE TAPINMA SECDESİ...
 
Said El Ensariyy Çevrimdışı

Said El Ensariyy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah cc dışında kişi neye ibadet ederse etsin şirke düşer ister hüccet ikame edilsin ister edilmesin çünkü misak ayetinde Allah cc herkese hücceti ikame etmiş ve söz almıştır yani fıtrat Allah cc dışında birine ibadeti kabul etmez onlara hüccet ancak azablarını arttırır şirk koşmamanın delili kuranda mı fıtrat da mı misak ayeti fıtratta da olduğunu gösteriyor olayı daha da uzatırım ama inşallah anlaşılmıştır

Akhi ben bu konuda fitne kavga vs çıkarmak istemiyorum hayırlısıyla deliller ile konuşalım, düşünceni bende savunuyordum ama eğer bunu düşünürsek oy verenleri, tağutun okullarına çocuklarını gönderenleri karineleri şartları gözetmeden tekfir etmemiz gerektiği anlamına geliyor ama Makdisi ise oy verenleri ve tağutun okullarına çocuklarını gönderenleri kısım kısım ayırıyor hepsini tekfir etmiyor..
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
SECDE ETMEK TAPMAK DEĞİLDİR. MELEKLER ADEME SECDE ETTİ. HZ.YUSUFUN ANNE BABASI KARDEŞLERİ ONA SECDE ETTİ. ATLAS ADLI KÖLE HZ.MUHAMMEDE SECDE ETTİ. RESULLAH BUNU SONRADAN SURİYEDEN GELEN BİR SAHABİ ONA SECDE ETTİ. BU NEDİR DEDİ. ODA İNSANLAR RAHİPLERE SECDE EDİYORLAR SEN BUNA ONLARDAN DAHA LAYIKSIN ODA BU BENDEN ÖNCEKİ ÜMMETLER İÇİNDİ BEN BUNU KENDİ ÜMMETİME YASAKLIYORUM. SECDE İKİYE AYRILIR SELAMLAMA TAZİM SECDESİ BİRDE TAPINMA SECDESİ...

seçde etmek ibadettir diye bir şart mı var eğer bir seçde Allah cc yapıldığı gibi analam olarakta birine yapılırsa ibadet olur bak sana bir misal getireceğim inşallah yanlışını göreceksin

birisi gelip sana küfür etse veya malını çalsa veye ailenden birine tacizde bulunsa sen bu kişiye durun kardeşim bu adam belki cahildir önce bir hücceti ikame etmek gerekir mi dersin yoksa işlediği fiilin karşılığı ne ise onunla mı isimlendirirsin, hükümedersin ama konu şirk olunca aslında kişilerin Hakkı değil de Allah cc hakkı olunca bir anda cehalet mazeret oluyor ve hemen hücceti ikame etmek gerekiyor eğer bu örneğimden anlamadıysan ne kadar kötü hüküm verdiğini ; konuyu daha da açacağım inşallah
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi ben bu konuda fitne kavga vs çıkarmak istemiyorum hayırlısıyla deliller ile konuşalım, düşünceni bende savunuyordum ama eğer bunu düşünürsek oy verenleri, tağutun okullarına çocuklarını gönderenleri karineleri şartları gözetmeden tekfir etmemiz gerektiği anlamına geliyor ama Makdisi ise oy verenleri ve tağutun okullarına çocuklarını gönderenleri kısım kısım ayırıyor hepsini tekfir etmiyor..

ahi oy vermenin mazereti olabilir mi ama okul olayı başka çünkü okul daki şirkten kişi kendisini ehlini sakındırabilirse neden problem olsun ama oy vermek hakimiyetini tağuta vermektir burada ancak oy verdim çünküi islamı getirecekler diye düşündüm olabilir ama bu mazaret geçersizdir mekkeli müşrikler de putlara Allah cc daha çok yakınlaşmak için kulluk ediyorlardı Allah cc bunu kabul etmedi
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bu konuda sağlıklı bir sonuca varmak isteyen arapça kaynaklara başvurarak, önce Kur'an sonra hadisler ve son olarak eğer hacet varsa alimlerin muhkem kavillerine başvurur. Türkçeye tercüme edilmiş sözler bazen çok sakat olabiliyor ve okuyucuya müellifin muradına ters anlamlar sunuyor.

Tevhidi anlamak için alimlere hacet yok. Şöyle hacet yok; Onlar müceddid olabilirler. Ama tevhidi anlamak için alimlerin sözlerine başvurmak şart değildir. Allah SwT onlardan razı olsun. Amin.

Bugün alimlerin sözleri birçok insan için fitne durumuna gelmiş. Sebebi tahrif, müteşabih olmaları, çarpıtılmaları ve okuyucu tarafından yanlış anlaşılmaları ve müellifin muradının yerini okuyucunun muradı alması.

Zamanımızda alimleri rab edinen bir taife ve aşağılayan bir taife var. Alimlerin kavilleri delil değil ki tevhid ve şirk gibi konular hakkında hüccet olsunlar. Hüccet ancak Kelamullah ve kelamu Rasulillah. Bundan başka hüccet arayanın sözüne itibar edilmez.

Alimlerin sözlerini anlamayıp körü körüne taklid eden ve insanlarla münakaşa edip Kur'an ve Sünneti terk eden kişi yeryüzünde ıslah iddiasında bulunan Müfsid gibidir.

Okumak ayrı fıkhetmek ve fehmetmek ayrı.
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sen Akideni ..kuran ve Sünnet kendin mi Ögrenddin ...yani kalkip kurani actin ve sünneti ve basladin ögrenmeye ..yoksa alimlernden mesala ..Muhammed ibn Abdul Wahhab den mi ögrendin ....Khariji ler de senin dedigin gibi yapmadimi ama saptilar...Ilim Quran ve Sünnet den ve selefin analadigi gibi ögrenilir ...benim anladigim gibi degil ...tabiki quran ve sünnet de herseyi mevcut dur ama bu tehlikeli de olabilir
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sözlerimden bunu anlaman biraz garip. Ama hayırlısı olsun. Ben alimlerin hüccet olup olmamasından bahsettim.
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
şirkte cehalet mazeret olsa babaları uyarılmamış olan her toplum bu özrün sahibi olurdu bir çok yerde fıtratını bozmayan insanlar hanif olarak kalmışlar bu mekke toplumunda da varmış. hücetin ikame edilmesi gereken konular sadece kitap ta geçenlerdir namaz kılmak oruç tutmak gibi kişi bunları kendiliğinden bilemez ona bu bildirilmeli hüküm öyle verilmeli ama şirk noktası farklı bunun sadece kitap da değil ki delili yaradılış gayemiz içimize işlenmiş ve söz alınmış ve herkesin özünde şu var yaradan Allahtır cc kul olunacak sadece odur
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bu hakikati çoğu insanın kabul etmeme sebebi, getirdiği ağır ve acı neticeleri.
 
E Çevrimdışı

ebu ûmeyr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Muhammed bin Abdulvahab:Biz Abdulkadir'in kubbesideki puta tapan kimseleri cehaletleri ve onlara bu fiillerinin yanlışlığını anlatacak kişilerin olmadığı için onları tekfir etmez isek, bizi tekfir etmediği ve bizimle savaşmadığı halde Allah'a şirk koşmayan kimseleri bize hicret etmedi diye nasıl tekfir ederiz?! SUBHANALLAH! Bu bize büyük bir iftiradır.
(Dahlan Siyanetul-insan sayfa:449)

Arkadaşım bildiğim kadarıylan bu Şeyh islam Muhammed bin Abdulwahab a atılan bir iftiradır..ve eserlerine yapılan bir tahriftir.Inşeallah bununla ilgili bir kardeşin daha önceden zahmet edip iftiracıların iftiralarını deşifre etmek için küçük bir risale şeklinde pdf haline getirip bizlere sunduğu risaleyi bulup ekliyeceğim.Ve bu tamamen bu kardeşin emeğidir...Ama telefondan girip yazacağım için kırmızı ve yeşil diye belirtilen yazıları renklendirmeyebilirim okuyucunun dikkatine ...Allah cc cümlemizi Affetsin ge ayaklarımızı sabit kılsın Amin..
 
E Çevrimdışı

ebu ûmeyr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Muhammed bin Abdulvehhab'ın eserlerine yapılan tahrif! Hamd Allah'a, Salat selam Muhammed'e ve ailesine ve arkadaşlarına olsun. Bundan sonra: Alah'ın düşmanları, temiz olan İslam Din'ini bozmak adına her türlü utanılmaz şeyleri yapmışlardır. Bu Kafir'ler, İmam Muhammed bin Abdulvehhab'ın r.h. çok değerli bir sözünü değiştirip demek istediğin tersini demiş gibi göstermişlerdir. Allah bu yaptıkları karşısında onların yerini cehennem eylesin. Bunları derken, bu pisliği yayan Mürted Arabistan hükümetini has olarak kasd etmekteyim… İmamın tahrif edilen sözünü, ardından da doğru olan sözünü zikredeceğim inşallah. Ben sadece nakilleri kısaca zikredeceğim. Ama tahrifin gerçekten açıkça vuku bulduğunu görmek isteyen ve Arapçaları olanlar, kesinlikle zikrettiğim kaynaklara dönmelerini tavsiye ediyorum. Ki yaptığım nakilin aynı mektuptan olduğunu görsünler. Zikredilen mektubun içinde Şeyh Muhammed'in sözlerinin hepsi aynı. Sadece çoğu baskılarda Tekfir bölgesi tahrif edilmiş. Dikkat edelim: Tahrif edilmiş sözü: م ل نمو رفكي مل نم رفكن انأو ،هنيد راهظإ ىلع ردق نم ىلع انيلإ ةرجهلا بجونو ،مومعلاب رفكن انإ :مهلوق لثمف ،ناتهبلاو بذكلا امأو دبع نم رفكن لا انك اذإو .هلوسرو الله نيد نع سانلا هب نودصي يذلا ناتهبلاو بذكلا نم اذه لكف .هفاعضأ فاعضأو اذه لثمو ،لتاقي كرشي مل نم رفكن فيكف ، مههبني نم مدعو مهلهج لجلأ ،امهلاثمأو ،يودبلا دمحأ ربق ىلع يذلا منصلاو ،رداقلا دبع ربق ىلع يذلا ؟لتاقيو رفكي ملو ،انيلإ رجاهي مل اذإ للهاب منصلا / لئاسمو ىواتفباهولا دبع نب دمحم خيشلا تافلؤم ةعوسوم ( }ميظع ناتهب اذه كناحبس{ . ) . 29 ص 1 ج ةيدجنلا ةبوجلأا يف ةينسلا رردلا Ve (bize olan) yalanları ve uyduruk sözleri ise, onların şu sözleri gibidir: Bizler genellemeyle Tekfir ediyormuşuz. Din'ini açığa çıkarabilen kişi için bize hicret etmesini zorluyormuşuz. Yine bizler Tekfir etmiyenleri ve savaşmayanları Tekfir ediyormuşuz. Bu ve bunun bir çok dahası var. İşte bunların hepsi yalan ve Rasulu'nun Din'inden uzak tutmaya Onlar bununla insanları Allah'ın çalışıyorlar ve uyduruk sözlerden ibarettir. . (Burada İmamın ağır olan bir cümlesini silmişler! Aşağıda onu zikredeceğiz İnşallah.) Eğer bizler Abdulkadir'in kabrinde olan putlara tapanları Tekfir etmiyorsak, yine Ahmed el bedevi ye (tapanları) ve benzerlerini (Tekfir etmiyorsak) , o zaman bizler nasıl Şirk işlemeyen ve bize hicret etmeyen ve savaşmayan ve Tekfir etmeyen bir kişiyi tekfir edebiliriz ki? (Haşa, bu çok büyük bir iftiradır)(Nur suresi 16.ayet) Kaynak: Bu Nakil tahrif edilmiş hali ile bir çok eerde mevcuttur. Örneğin: ed-Durarus Seniyye 1.clt. 97.s. – Şeyh Muhammed bni Abdulvehhab'ın eserlerinin toparlandığı Mevsua. Fetava ve Mesail bölümü.
Soruşturma: Tahrif edilmeyen nakli zikretmeden önce düşünelim:
1- Nasıl butlara tapan kişi Tekfir edilmez?
2- Putlara tapmak Mekke müşriklerinin işi değilmi
4.Demek ki Mekke müşrikleridemi Tekfir edilmiyor?
5- Allah'tan başkasına tapan bir kişi ona ortak koştuğu halde, nasıl ona Müşrik denilmesin?
6- Bu gibi bir sözü Necid davet imamlarının önderi gibi Akideyi anlamış birisi nasıl söylesin?
7..Putlara tapanı Tekfir etmeyen kişi Kafir değilmi?
8..Bunu Muhammed bin Abdulvehhab'ın r.h. kendisi bile demiyormu?
Hocanın tahrif edilmeyen tertemiz sözü: اذ ه لثمو ،لتاقي ملو رفكي مل نم رفكن انأو ،هنيد راهظإ ىلع ردق نم ىلع انيلإ ةرجهلا بجونو ،مومعلاب رفكن انأ :ناتهبلاو بذكلا امأو ؛هلوسرو الله نيد نع سانلا : رفكلا ةمئأو مانصلأا ةندس نم لهج يبأ ةثرو هب دصي يذلا ناتهبلاو بذكلا نم اذه لكف .هفاعضأ فاعضأو ربق ىلع يذلا منصلاو رداقلا دبع ربق ىلع يذلا منصلا نودبعي نيذلاك مانصلأا دابع نيكرشملا نم ،هلوسرو الله هرفك نم لاإ رفكن لا امهلاثمأو يودبلا دمحأ انإو . ؟ءلاؤه رفكن فيكف .انيلإ 1 اورجاهي مل نإو نيدلا يف انناوخإ مهف هداهج قح الله يف اودهاجو رخلآا مويلاو هلسرو هبتكو للهاب اونمآ نيذلا امأ ج نسح نب نمحرلا دبع yalan ve uyduruk s ن ب فيطللا دبع خيشلل سيجرج نب دواد تاهبش فشك يف سيدقتلاو سيسأتلا جاهنم( ميظع ناتهب اذه كناحبس . ) 78 ص Ve (bize olan) yalanları ve uyduruk sözleri ise, onların şu sözleri gibidir: Bizler genelleme Tekfir ediyormuşuz. Din'inin açığa çıkarabilen kişi için bize hicret etmesini zorluyormuşuz. Yine bizler (bize hicret etmeyenleri vb. ) Tekfir etmiyenleri ve savaşmayanları Tekfir ediyormuşuz. Bu ve bunun bir çok dahası var. İşte bunların hepsi ehil'in varisleri, Putların temizlikçisi ve Küfrün özlerden ibarettir. Bununla, imamları , insanları Allah'ın ve Rasulu'nun Din'inden alıkoyuyorlar. (Dikkat edersek, Kırmızı ile işretlenen paragraf yukarda mevcut değildir. Asıl önemli nakile gelelim: ) Bizler, sadece Allah'ın ve Rasulu'nun Tekfir ettiği: Abdulkadir'deki puta tapan, Ahmed el bedevi ye tapan ve bunlar gibi olan Müşrikleri, Putlara tapanları Tekfir ediyoruz. Ama Allah'a ve Kitabına ve Peygamberlerine ve Ahiret gününe İnanan ve Allah yolunda hakkı ile Cihad edenlere ise, işte onlar bizim Din'deki kardeşlerimizdirler. Bunlar bizlere hicret etmeseler bile (durumları böyledir). Bizler bunları nasıl Tekfir edelim ki? (Haşa, bu çok büyük bir iftiradır)(Nur suresi 16.ayet) Kaynak: Minhacuttesis ve et-Takdis Fi Keşfi Şubuhati Davud bin Cercis. Yazarı: Şeyh Allame Abdullatif bin Abdurrahman bin Hasan r.h. 1.clt. 87.s. İşte hak ortaya çıktı Elhamdulillah. Belki bir çok ilim talebesi, kendini ilme nisbet eden arkadaşlarımız, hatta belkide bazı hocalarımız, bu saptırılmış ve hayince İmam Muhammed bin Abdulvehhab'a r.h. nisbet edilmiş nakil tarafından bir çok görüşlerini değiştirdiler. Bu uydurma nakil nedeni ile, kişinin Dünya'da Kafir olup, Ahirette olmayabileceğini iddia ettiler. Muhammed bin Abdulvehhab'ın r.h. burada tekfir etmeyip, onların sadece Müşrik olduğunu söylediğini iddia ettiler. Bunların hepside haktan uzak şeylerdir..
 
E Çevrimdışı

ebu ûmeyr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Acaba bunlara sormak lazım: Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab r.h. , sizlere ateşe girin deseydi girermiydiniz? Elbetteki girmmezdiniz heralde. O zaman neden Kuran'ı ve Sünnet'i terk edip onun sözü sandığınız uyduruk nakiller için bir sürü temiz inançlarını değiştirdiniz. Allah c.c. Ademoğullarının hepsinden Şirk işlememelerine dair söz almıştır. Buda Araf suresinde açıklanmıştır. Allah c.c. şöyle buyurmuştur: (172) Hani Rabbin, Ademoğullarından onların bellerinden soylarını dışarı aldı ve Ben sizin Rabbiniz değil miyim? diyerek kendilerini birbirine şahit tutmuştu da onlar da «Evet şahidiz» demişlerdi. Allah kıyamet günü şöyle diyemeyesiniz diye bunu böyle yaptı; «bizim bundan haberimiz yoktu.» (173) Ya da şöyle diyemeyesiniz diye; «Vaktiyle atalarımız müşrik olmuşlardı, biz onlardan sonra gelen kuşaklardık, bizi eğri yola sapanların yaptıklarından dolayı mı mahvedeceksin?» (174) İşte ayetlerimizi böyle ayrıntılı biçimde anlatıyoruz ki, ola ki doğru yola dönerler. Derim ki: İşte Allah c.c. ayetleri böyle açıkça beyan ettikten sonra, nasılda bizim bir sürü kardeşimiz böyle uyduruk nakilleri ele alarak, Kuran'a ters düşüp, bir tane alim dedi diye görüşlerini değiştirirler anlıyamıyorum doğrusu. Allah bütün Müslümanları ıslah eylesin! Unutulmasın ki, bu zikrettiğim Misak ayetleri diye bilinen ayetleri açıklayan çok fazla Hadis ve ulema sözü vardır. Ama bu kısa risale, bu meselelerin hepsini zikretmek için değildir. Yine bu ayetin büyük şirkte mazeret olmadığını söyleyen alimlerden biriside İmam Muhammed bin Abdulvehhab'tır. Bu konudaki nakilinide başka yerde zikrederiz inşallah. Geçmişte naklettiğimiz nakli destekleyen Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab'ın başka sözleri: Geçmişte Şeyh Muhammed'in Kafir'leri tekfir etmediği şüphesinin batıl ve uydurma olduğunu gördük. Şimdi ise başka sözlerinide destek alarak imamın kabirlere tapanlar hakkındaki görüşünü öğrenelim inşallah. :الله همحر لاقو ،هريغ وأ ربق دنع يتأيف ارفس ديري اذه :ءاخرلاو ةدشلا يف الله ريغ ءاعد نم مويلا سانلا يف ثدح اميف هنأ ،ءايلولأا نم يلو وا ل ل ه كمحرأ ءايبنلأا نم يبنب وأ نامسلا وأ رداقلا دبعب ثيغتسيف رحبلا وأ ربلا يف ةدشلا هقحلت اذهو ركفتف .هبهني نم ىلع هلامب هيلع لخديف .ةدشلا هذه نم هيجني نأ ،م ويقلا يحلا كرتتو ازجاع اتيم اقولخم وعدت فيكف ؛ةدابعلا نم ءاعدلا نأ فرعتو ،دوبعملا :وه هللإا نأ فرعت تنك نإ :لهاجلا اذهل لاقيف كلذ نأ نظيو ،ههاجو هتعافش ينعفنتو الله دنع يل عفشي حلاصلا دبعلا اذه نكلو ،الله ديب رملأا نإ :كرشملا اذه لوقيف ؟ريدقلا ميحرلا فوؤرلا . )ةيضملا رهاوجلا باهولا دبع نب دمحم خيشلا تافلؤم ةعوسوم ( كرشلا نم هملسي İmam r.h. şöyle demiştir: İşte –Allah sana rahmet eylsin– zorluk ve rahatlık anlarında Allah'tan başkalarına dua eden şu insanların halini düşün! Şu gider yolculuk yapar ve kabre veya başka bir şeye gider(yolculuk yapar). Sonra da parasını almak isteyen birisi yanına gelir (ve böylelikle Allah'tan başkasına dua eder). Bu kişi bunu karadayken yapar. Veya Denizde de zorluk anından kurtulmak için Abdulkadir veya Semman veya bir Peygamber veya Evliya'lardan bir Evliya'yı çağırır(Allah'a dua edeceğine onlara dua eder). (Bunu yapan) Bu Cahil kişiye denir ki: Sen ''İlah''ın tapılınan olduğunu biliyorsan, Dua'ninda İbadet olduğunu Bunun üzerine bu biliyorsan, bu durumda nasıl yaratık ve ölü olan bir acize dua edip, Kayyum, Hay, Rauf, Rahim ve Kadir olan (Allah'ı) bırakabilirsin ki? : İşler Allah'ın elindedir. Ama bu Salih kul, benim için Allah katında şefaatçidir. Müşrik der ki Onun cahı ve şefaatı bana fayda verir .Bu kişi bu yaptığının onu Şirk'ten kurtaracağını sanar. Kaynak: Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab'ın, el-Cevahirul Mudiyye adlı eserinden naklen. Derim ki: İşte nasılda Cahil kişinin mazeretsiz bir Müşrik olduğunu açıkladı! يبن لاو برقم كلمل قح اهيف سيل ،اهلك ةدابعلاب الله دارفإ :مهرخآ ىلإ مهلوأ نم لسرلا هيلإ تعد يذلا ديحوتلا نأ :ملعاف ل ا كلذ نمف .مهريغ نع لاضف لسرم اعد مث ، اراهنو لايل الله دبع نمف ؛ } ادحأ الله عم وعدت لاف لِلّ دجاسملا نأو {:ىلاعت لاق امك ،هايإ لاإ ىعدي دبع وأ ريبزلا ربق دن :الله همحر لاقو ع مويلا نوكرشملا لعفي امك ،وعدملا وه هللإا نلأ ،الله لاإ هلإ لا نأ دهشي ملو ،نينثا نيهلإ ذختا دقف ،هربق دنع ايلو وأ ايبن :ىلاعت لاق امك ،نينثا نيهلإ لعج دقف هريغ وأ يبنل حبذ مث ،ةيحض فلأ لِلّ حبذ ن .سقف اذه ىلعو ،حبذل مو .هريغو ديز ربق دنع اذه لبق لعفي امكو ،مهريغ وأ رداقلا ا :وه كسنلاو ،ةيلآا } نيملاعلا بر لِلّ يتاممو يايحمو يكسنو يتلاص نإ لق { İmam r.h. şöyle demiştir: Bil ki: İlkten sona kadar olan Peygamberlerin davet ettikleri Tevhid: Tamamıyla ibadeti Allah'a has kılmak idi. Bunda ne bir büyük Kral'a, nede gönderilmiş bir Peygambere verilen bir hak yoktur, bunlardan daha basit kişiler için ise (Kral ve Peygamber gibi Alah'a ibadet etmede alacakları hiç bir payları yoktur). İşte bu (Peygamberlerin davetlerinden) bazısıda: Ondan başkasına dua edilmemesi olduğudur. Allah c.c. şöyle buyurmuştur: (Mescid'ler Allah'ındır. Orada Allah'tan başkasına dua edilmez)(Cin suresi 18.ayet) Birisi sabah akşam Allah'a ibadet etsin, sonrada kabirde bir Peygambere veya bir Veli'ye dua etsin, bu durumda iki tane ilah edinmiştir. ''Allah'tan başka bir İlah yoktur''a şehadet getirmemiştir(inanmamıştır). Çünkü İlah, dual edilendir. eğer birisi Müşrikler Zübeyr'in ve Abdulkadi r'in ve başkalarının kabirlerinde yaptıkları gibi. Nasıl ki bu gün Allah için yüz tane kurban kessin, sonra da bir Peygambere veya bir başkasına kessin, bu durumda iki tane , hayatım ve ölümüm tüm İşte . Nasıl ki Allah'ın şöyle dediği gibi: (De ki: benim namazım, Nusuk'um ilah edinmiştir varlıkların Rabbi olan Allah içindir.)(Ensam suresi 162.ayet). Nusuk'ta: (Kurban) Kesmektir. İşte sen buna (diğer meseleleri) kıyas et. هلإ لا لوقل دحاجلا كرشملا وهف ،هريغ الله عم اهيف لعج نمو .الله لاإ هلإ لا نأ دهش يذلا وهف ،هريغ اهيف كرشي ملو ،لِلّ تادابعلا لأسملا هذهو .مه ام ليلقو ،ثيدحلا يف نيروكذملا ءابرغلا لاإ ،اهبراغمو ضرلأا قراشم قبط دق ،مويلا هركذأ يذلا كرشلا اذهو .الله لاإ ل ا ة .)ةيصخشلا لئاسرلا باهولا دبع نب دمحم خيشلا تافلؤم ةعوسوم ( صلخأ نمف بهاذملا لك نم ملعلا لهأ نيب اهي ف ف ل اخ İşte kim ibadetlerini Allah için ihlaslı kılarsa, onunla birlikte hiç bir ortak koşmazsa, bu kişidir ki ''Allah'tan başka bir İlah yoktur'' diye şehadet etmiştir. Kimde Allah ile başkasını ortak koşarsa, o kişi ''Allah'tan başka bir İlah yoktur''u inkar etmiş bir Müştir İşte bu anlattığım Şirk d 'tir. e bu gün doğuyu ve batıyı sarmış götürüyor. (Muvahhidler ise) Sadece Hadis'te zikredilen o gariplerdir. Onlarda ne adar azlardır! İşte bu mesele de bütün ilim mezhepler arasında hiç bir ihtilaf yoktur. Kaynak: Şeyh Muhammed'in yazdığı er-Resailuş Şahsiyye adlı eserine bak. Derim ki: İşte nasıl bu puta tapan pisliklerin Müşrik olduğunu söyledi? Cahil ile başkalarını asla ayırmadı. Hatta bizzat Allah'tan başkasına dua edenin inkarcı bir Müşrik olduğunu zikretti! Hatta Dünya'daki herkesin Kafir olduğunu açıkladı! Subhanallah! Ama hala kimileri bu imamın sözlerini anlıyamıyorlar
 
E Çevrimdışı

ebu ûmeyr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yine İmam r.h. şöyle demiştir: İnsanlardan bazılarıda şeyhin kabrini Arafat gibi yapar. Mevsim vaktinde ona yolculuk ederler. Onlar doğudan batıya kadar uzak olan mesafeler kat ederler(bu son cümlede ne dediğini tam anlamış değilim). ضعب ملاك يف دوجوم هتوم دعب ملسو هيلع الله ىلص يبنلاب ةثاغتسلااو .ميهاربإ ةلم ىلع اوسيلف ،الله ريغل مهكسنو مهتلاص مهلاثمأو ءلاؤهو هخيشب ثيغتسي نم ةداعك ةداع ىلع اورج لب ،ملعلا لهأ نم اوس İşte bunların ve benzlerlerinin namazları ve kesti يل نكل حلاص مهل ءلاؤهو ،نامعنلا نب دمحمو يرصرصلا ىيحي لثم ،سانلا .هوعديو دئادشلا يف kleri Allah'tan başkası içindir. . Peygamber s.a.v. ile istigase etmek bazı kişilerin s Onlar İbrahim'in milleti üzere özlerinde vardır. Yahya esSarsari ve değildirler Muhammed en-Numan gibilerinin sözlerinde mesela. Ve bu kişilerde salahlıkta vardır. Ama onlar ilim ehlinden değildirler. Onlar zor kaldığında hocasından yardım isteyen ve istigase'de bulunan kişilerin yolunu takip etmişlerdir. هلعفي اذهو ؛هب ثاغتساو تاوطخ رداقلا دبع خيشلا ةهج ىلإ اطخ رمأ هب لزن اذإ ،دهزو ملعو لضف هلو مهفرعأ نيذلا خويشلا ضعب ناكو سانلا نم ريثك . Benim bildiğim ve faziletleri olan, ilimli ve zühd sahibi bazı kişiler, bir şeyle karşılaştıklarında Abdulkadir'in (kabrine) yönüne doğru birkaç adım atıp ondan yardım dilerler. Bunuda insanlardan çok fazlası yapmaktadır. ،ءاوهلا يف ىتأ هوأرف تيم وأ يحب اوثاغتسا ةفئاط نأ مهعمو .برجم قايرت :هريغ وأ فورعم ربق :ةفئ ولو .مهل لثمتي ناطيشلا نإف ،ناثولأاو بكاوكلا وأ ءايبنلأا وأ ةكئلاملا نوعدي نيذلا نيكرشملا يف عقاو ريثك اذهو ؛جئاوحلا ضعب ىضقو مز يف ةدوجوملا عئاقولا نم ملعأ ام تركذ اط لوق ةداعلا عم مهدنتسم ءلاؤهو نب دمحم اهصخل لئاسم باهولا دبع نب دمحم خيشلا تافلؤم ةعوسوم( لاقملا لاطل اذه نم اننا . )ةيميت نبا ملاسلإا خيش ملاك نم باهولا دبع Bunların genelde olan dayanakarıda, bazılarının dediği şu (söz) gibidir: Bilinen bir Kabir'dir. Başkalarıda (şöyle der) : (Bu kabir) denenmiş bir şifa vericidir. Yine onların arasında ölüleri veya dirileri çağırdığında, o kişiyi havada uçarcasına gören kişilerde mevcuttur. (uçan kişi) onların bazı isteklerini yerine getirmiştir. Melek'lere çok fazla meydana gelir. Şeytan veya Peygamberlere veya gezegenlere veya Putlara tapan Müşrik onların şekline girer. ' lerde Yine ben bildiğim kadarı ile bizim zamanımızda bu gibi olayların olmasını anlatsam meclis uzar. Kaynak: Şeyh Muhammed'in, Şeyhulislam İbni Teymiyye'nin sözlerinden özetlediği meseleler adlı eserinden naklen. Bu mükemmel nakil için not bırakmayı akıl sahiplerine bırakıyorum… Davud bin Cercis'in torunları!!! Müşriklerin imamı olan Davud bin Cercis, bu son yüz yılda çıkmış, cehaletin mazeret olduğunu, Şeyhulislam İbni Teymiyye'nin ve İbnulkayyim'in ve Necid ulemasının, heleki Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab'ın –Allah hepsine ramet eylesin– cehaletin mazeret olduğunu söylediklerini, Allah'tan başkasına dua edenleri şahıslar olarak tekfir etmediklerini iddia etmiştir. Bu müşrik kişiye karşı bir çok imam reddiye vermiştir. İster kabul etsinler ister etmesinler, günümüzde küfrü yayan, cehaletın mazeret olduğunu, küfür işleyenlerin tekfir edilmemesi gerektiğini iddia edenler, Davud bin Cercis adlı Kafir'in dediklerinden farklı bir şey dememişlerdir ..
Son zamanların ender alimlerden olan imam süleyman bin sahman r.a bu müşriklere en güzel reddiyeyi verenlerden birisidir. Kim bu imamın ''ed-Dıyauş Şarik'' adlı eserini okursa, muasir Murcielerin bizzat bu imamın reddiye verdiği kişiler olduğunu görür. Buda çok önemli bir bilgidir. Bu Müşrikler, alimlerimizin sözlerini tahrif etmekle kalmayıp, bu sapık tahrifleri ve uydurma nakilleri insanların aralarında yaymak içinde ellerinden gelen bütün çabaları göstermişlerdir. Davud bin Cercis ve onun yolunu takip eden Muasır murcieler, Kafir'lerin önde gidenlerinden oldukları gibi, bu uydurma sözleri insanların aralarında iyice yaymaya gayret göstermişlerdir. Bizleri, Hadis ehli olan, Peygamberin dizinin dibinde yetişen tek hak taife olan Sahabelerin taifesi ve yolu üzerinde sabit tutan Allah'a hamd ve şükreden:
Ebu Musa el-Medeni
 
Üst Ana Sayfa Alt