Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müslüman Kadının Örtüsü

Mikdad Çevrimdışı

Mikdad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Müslüman Kadının Örtüsü

Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) “Müslüman Kadının Örtüsü” isimli kitabında, kadın evinden dışarı çıkarken üzerine alacağı giyside bulunması gereken şartları şöyle sıralıyor:
1-Dış elbisesi el ve yüz hariç bütün bedeni kuşatıp örtmüş olacak.
2-Dış elbisesi, kendisi göz alıcı renkte, süs ve nakışlarla işlemiş ziynet elbisesi olmayacak.
3-Kalın olacak iç kısmı göstermeyecek.
4-Dar olmayacak, geniş olup vücut şeklini belli etmeyecek.
5-Erkeklerin giysisine benzemeyecek.
5-Kafir kadınların giysilerine benzemeyecek.
6-Şöhret elbisesi olmayacak.
Bu şartlardan bazısı, kadınları ilgilendirip onlara has şartlar olmayıp hem kadınları hem de erkekleri kapsamına almaktadır. Bu şartlardan son üç şart, kadın ister evinin içinde olsun ister dışarıda olsun kendisine haram olan giyim tarzıdır.”
Bu mevzuda geniş ve doyurucu bilgi için Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh)’in “Müslüman Kadının Örtüsü” isimli kitabının mutlaka okunması gerekir.
 
Hafsa binti Ömer Çevrimdışı

Hafsa binti Ömer

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yukarıda saayılanlar inşeAllah zamanımızın müslüman hanımlarının giyimine yansır .aksi takdirde bu gidiş gidiş değil ...örtünün anlamını bilmeden yanlızca başörtüsü modasına uyum sağlamak için giyinip, makyajsız dışarı çıkmayan , her uzvunu belli edecek şekilde giyinenlere rabbim örtü şuuru ve hidayet nasip etsin...
 
A Çevrimdışı

Askalani

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yukarıda saayılanlar inşeAllah zamanımızın müslüman hanımlarının giyimine yansır .aksi takdirde bu gidiş gidiş değil ...örtünün anlamını bilmeden yanlızca başörtüsü modasına uyum sağlamak için giyinip, makyajsız dışarı çıkmayan , her uzvunu belli edecek şekilde giyinenlere rabbim örtü şuuru ve hidayet nasip etsin...


amin...
zamanımız müslüman hanımları için derlendi. bunları bilip hala gereği gibi giyinmeyen, örtüsüne dikkat etmeyen bayanı çok afedersiniz ama ayette de ifade edildiği gibi "Kitap yüklü eşekler" olarak görüyorum.
 
F Çevrimdışı

FatmaNeşe

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Müslüman Kadının Örtüsü

Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) “Müslüman Kadının Örtüsü” isimli kitabında, kadın evinden dışarı çıkarken üzerine alacağı giyside bulunması gereken şartları şöyle sıralıyor:
1-Dış elbisesi el ve yüz hariç bütün bedeni kuşatıp örtmüş olacak.
2-Dış elbisesi, kendisi göz alıcı renkte, süs ve nakışlarla işlemiş ziynet elbisesi olmayacak.
3-Kalın olacak iç kısmı göstermeyecek.
4-Dar olmayacak, geniş olup vücut şeklini belli etmeyecek.
5-Erkeklerin giysisine benzemeyecek.
5-Kafir kadınların giysilerine benzemeyecek.
6-Şöhret elbisesi olmayacak.
Bu şartlardan bazısı, kadınları ilgilendirip onlara has şartlar olmayıp hem kadınları hem de erkekleri kapsamına almaktadır. Bu şartlardan son üç şart, kadın ister evinin içinde olsun ister dışarıda olsun kendisine haram olan giyim tarzıdır.”
Bu mevzuda geniş ve doyurucu bilgi için Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh)’in “Müslüman Kadının Örtüsü” isimli kitabının mutlaka okunması gerekir.

Oldu olacak 7. noktayi da ekleseydi: Yanliz bir kac parca "kefen beziyle" gezebilir diye.

Cahilliye devrine hos geldiniz. Oldu olacak, hanimlari bir de diri diri gömsünler. Cahilliye devrinde kiz cocuklari gömülürdü, bu yasaklaninca, simdi hanimlari diri diri gömmeye kalkiyorlar. Her seyin bir haddi hesabi var.

Sirf erkekler nefsine hakim olamiyor diye, ki bunlar arasinda Peygamber hanimlarina sirnasanlar da olmustur, Allah Celle ve Celaluhu öncelikle Peygamber hanimlarina kendileri icin daha hayirli olacagini, disari ciktiklari zaman kötü huylular tarafindan rahatsiz edilmemeleri icin bu sekilde örtünmelerini buyurmustur.örtülerini gögüslerinin üzerine simsiki örtmelerini emretmis. Buyrulmamistir ki, yanliz tek gözü acikta gezzin diye.

Sanki Allah'in helal kildigi ipegi, altini hanimlara haram kilmaga hakki olan varmis gibi.

Seve seve yapmak baska, böyle seyleri sart kosmak baska.Hangi ülkede yasiyoruz ve kac ülkede gerceklestiriiyor tesettür.
 
Kadirbillah Çevrimdışı

Kadirbillah

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Oldu olacak 7. noktayi da ekleseydi: Yanliz bir kac parca "kefen beziyle" gezebilir diye.

Cahilliye devrine hos geldiniz. Oldu olacak, hanimlari bir de diri diri gömsünler. Cahilliye devrinde kiz cocuklari gömülürdü, bu yasaklaninca, simdi hanimlari diri diri gömmeye kalkiyorlar. Her seyin bir haddi hesabi var.

Sirf erkekler nefsine hakim olamiyor diye, ki bunlar arasinda Peygamber hanimlarina sirnasanlar da olmustur, Allah Celle ve Celaluhu öncelikle Peygamber hanimlarina kendileri icin daha hayirli olacagini, disari ciktiklari zaman kötü huylular tarafindan rahatsiz edilmemeleri icin bu sekilde örtünmelerini buyurmustur.örtülerini gögüslerinin üzerine simsiki örtmelerini emretmis. Buyrulmamistir ki, yanliz tek gözü acikta gezzin diye.

Sanki Allah'in helal kildigi ipegi, altini hanimlara haram kilmaga hakki olan varmis gibi.

Seve seve yapmak baska, böyle seyleri sart kosmak baska.Hangi ülkede yasiyoruz ve kac ülkede gerceklestiriiyor tesettür.

Ülkelerin birşeyleri gerçekleştirmemesi bizi ilgilendirmez. Bizi ilgilendiren Allah'ın hükmü, Rasulullah s.a.v.'in sünneti ve ashabının bunları nasıl anladığıdır. İnsanlar hep birden namaz kılmasalar veyahut oruç tutmasalar bu bize oruçla ilgili ahkamın kalktığını göstermez. Zaten ahirzaman olduğu için insanların hepsi Allah'a isyanda birbirleriyle yarışmaktadır. Bu bize hadislerde sahih şekilde gelmiştir.

“Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle (Herhangi bir ihtiyaç için dışarı çıkarken) dış örtülerini üzerlerine alıp örtünsünler Bu onların başkaları tarafından tanınıp rahatsız edilmemeleri için daha uygundur. Allah, çok bağışlayan, çok merhamet edendir.” (Ahzab 59)

Aişe radıyallahu anha’dan gelen rivayette; “Allah ilk muhacir hanımlara rahmet eylesin. “Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle…” ayeti nazil olunca elbiselerinin bir parçasını yırtarak yüzlerini örttüler. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in arkasında başlarında kargalar varmış gibi namaz kıldılar.” Buhari (4759) Ebu Davud (4102) Taberi (18/94) Beyhaki (7/88) İshak b. Rahuye (1280) Hakim (2/431, 4/216)) İbnu Katan Kitabu’n-Nazar (s.173) İbn Ebi Hatim Tefsir (8/2575) Fethu’l-Bari (8/490) İbni Habib Gaye ve Nihaye (s.213) Durru’l-Mensur (8/209) Zemahşeri Keşşaf (4/401)

Aişe radıyallahu anha’nın yanına üzerinde yüzü gösteren incelikte başörtüsü bulunan bir kadın girince, Aişe radıyallahu anh o örtüyü alıp yırttı ve şöyle dedi:“Allah’ın Nur suresinde ne indirdiğini bilmiyor musun?.” Bunun üzerine ona kendi hımarını (başörtüsünü) giydirdi.” Dürru’l-Mensur (7/287)Beyhaki (2/235) Muvatta (1625) İbn Sad (8/71, 72) İbn Abdilberr el-İstizkar (1690) Şerhu’s-Sunne (6/24)

Ömer b. el-Hattab radıyallahu anh halifeliği zamanında peçeli cariye bırakmadı ve şöyle dedi: “Peçe yalnız hürlerin eziyete uğramamaları içindir.” Durru’l-Mensur (8/208) İbn Ebi Şeybe (2/42)

Muhammed b. Sîrîn diyor ki: "Ben, Ubeyde es- Selmâni radıyallahu anh’e bu âyetten (Ahzab 59. Ayetinin manası hakkında) sordum. Ubeyde bir milhafeyi (tüm vücudu örten örtü) kaldırdı, başını kaşlarına kadar tamamen örttü, yüzünü de örttü.Sadece yüzünün bir kısmından sol gözünü ve gözünden çok az bir yeri açıkta bıraktı." Taberi (20/325) İbn Ebi Hatim (10/3154) Cessas (3/458) Suyuti Durru’l-Mensur (8/209) İbni Kesir (6/482) Begavi Tefsiri (6/376)

Taberi; Ali – Ebu Salih (Leys’in katibi) – Muaviye (b. Salih) – Ali (b. Ebi Talha) – İbn Abbas radıyallahu anhuma isnadıyla rivayet ediyor: Abdullah b. Abbas
radıyallahu anhuma diyor ki: "Allah, müminlerin kadınlarına, bir ihtiyaçları için evlerinden çıktıklarında, başlarının üzerinden örtecekleri örtüleriyle yüzlerini örtmelerini ve sadece bir gözlerini açmalarını emretmektedir." Taberi (20/324) İbn Ebi Hatim (10/3153) Durru’l-Mensur (8/208) İbn Kesir (6/481) Şevkani Fethu’l-Kadir (6/82) Tefsiru’l-Begavi (6/376)

Abdullah Bin Mes’ud Radıyallahu anh’den; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki; “Kadın avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan, bakışları ona çevirtir. Kadının Rabbine en yakın olduğu yer, evinin ortasıdır.” İbni Huzeyme (3/93) İbni Hibban (12/412, 413) Bezzar (5/489, 492) Taberani (9/295, 10/108)
Deylemi (6713) Abdulhak İşbili Ahkam (2/46) Hatib Tarih (8/451) Darekutni İlel (5/314) “hasen, sahih” kaydıyla Tirmizi (1173) Mecmauz Zevaid (2/35)

Ebu Hüreyre radıyallahu anh; “Kadın tırnağına kadar avrettir” demiştir. İbni Habib el-Gayetun ve’n-Nihaye (s.216) İbnu Katan Kitabun Nazar (s.139) Ahmed Bin Hanbel Ahkamun Nisa (s.30) İbni Abdilberr Temhid (6/365) İbn Ebi Şeybe (3/467) Kurtubi (7/83) İbn Adil Tefsiru’l-Lubab (7/308) Durru’l-Mensur (7/289) İbnu’l-Munzir el-Evsat (7/309) Elbani; Reddu’l-Mufhim (s.31) İbn Receb Fethu’l-Bari (3/68) Şerhu İbn Battal (3/37) İbn Kudame el-Mugni (3/54)Kurtubi (7/83) İbn Adil Tefsiru’l-Lubab (7/308) İbn Muflih el-Füru (1/476) el-İnsaf (2/227) İbn Teymiyye Hicabu’l-Mer’e (s.15) Mecmuul Fetava (5/110)

Aynısını, Ahmed b. Hanbel ve İmam Malikde söylemiştir.

“Mü'min kadınlara da söyle: Onlar da gözlerini haramdan sakınsınlar ve İffetlerini korusunlar. Görünenler dışında ziynetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerine indirsinler ve kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kardeşlerinden, kardeşlerinin oğullarından, kızkardeşlerinin oğullarından, mü'min kadınlarından, elleri altındaki cariyelerinden, kadına ihtiyacı olmayan iktidarsız erkeklerden, tabileri olan hizmetçilerden ve kadınların avret yerlerini henüz bilmeyen çocuklardan başkasına ziynetlerini gösterme sinler. Ziynetlerinden gizledikleri şeylerin görünmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminleri Hep birden Allah'a tövbe edin de kurtuluşa eresiniz.” (Nur 31)

Bu ayet hakkında alimler şöyle demiştir : İbn Teymiyye şöyle der: “el-Humur; başı, yüzü ve boynu örten örtülerdir. (cilbablar); baş üzerinden sarkıtılan elbisedir. Onu giyenin vücudundan gözleri dışında hiçbir yeri görünmez.” (el-Fetava (22/147)

Buhari Şarihi el-Aynî; “fehtemerne biha; yani elbiselerinden kopardıkları parça ile yüzlerini örttüler demektir” dedi. (Umdetu’l-Kari (10/92)

İbn Hacer; “Hımar; kadının yüzünü örttüğü örtüdür” dedi. (Fethu’l-Bari (10/48)
 
Üst Ana Sayfa Alt