SORU=müslüman kimlere denir?
Cevap. Müslüman Allah c.c. hakıyla iman eden yani Allah c.c. rububiyetiyle uluhiyetiyle isim ve sıfatlarında tatil teşbih ve sapık teviler yapmadan birlemek . Bütün şirk ve şirk ehlinden beri olup onları redetmekle tağutları ve tağutu destekleyen onu ayakta tutan onu yüceltenleri tekfir etmekle
Ve yalnız rasulullah s.a.s. ın takip etiği yolu ve metodu takip etmekle Müslüman olur. Allah c.c. bildirdiği yol kuran'da ve sunnette dinini açıklamıştır
Ve bu yollu Allah rasulu bize acık bir şekilde bırakmıştır
Aslında günümüzde her kendine müslümanım diyen Müslüman mıdır?
Nuh aleyhisselam’dan Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem’e kadar insanların çoğu Allah-u Teâlâ'ya inandıklarını ve O’na ibadet ettiklerini iddia etmişlerdir. Fakat Allah onların ne ibadetlerini ne de imanlarını kabul etmiştir. Onların yaptıkları ibadetleri geçersiz saymış ve onlara gerçek imanı ve ibadeti öğretmek için rasuller göndermiştir.
İnsanların Allah katındaki değeri ibadetlerinin çokluğuyla değil de yaptıkları ibadetlerin Allah’ın razı olduğu ve istediği şekilde olmasıyla ölçülür.
Nitekim Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem zamanındaki ehli kitap Allah-u Teâlâ'ya çokça ibadet etmelerine ve O’na iman ettiklerini iddia etmelerine rağmen Allah-u Teâlâ onların ne imanını ne de ibadetini kabul etti. Hatta onları müşrik ve kafir olarak isimlendirdi.
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
"De ki: "Ey kitap ehli! Siz Tevrat’ı, İncil’i ve Rabbinizden size indirileni (Kur’an’ı) uygulamadıkça bir esas üzerinde değilsiniz." (Maide: 68)
Gerek Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem zamanındaki müşrikler, gerek Rasulullah’tan önceki müşrikler Allah’ın yaratıcı olduğunu, her şeyi yoktan varettiğini ve rızık verici olduğunu kabul ediyorlardı. Fakat Allah-u Teâlâ onların bu inançlarına rağmen müslüman olmadıklarını, bilakis müşrik olduklarını ve sonsuza kadar da cehennemde kalacaklarını bildirmiştir.
Allah-u Teâlâ ancak istediği şekilde olan imanı, istediği şekilde olan İslamı, istediği şekilde olan ibadeti kabul eder.
Allah c.c. iman etmek sadece sözle olacak bir şey değildir. Allah a iman etmek Allah c.c. emretiğini yapmak yasaklarından kaçmakla olur.
Allah c.c. şirki kitabında şidetle yasaklamıştır ve şirk işleyenleri ebedi azaba uğrayacaklarını bildirmiştir. Her kim Allah c.c. bu emrini yerine getirmeyip Allah şirk koşarsa Allah iman etmiş sayılmaz ne kadar namaz kılsa oruç tutsa haca gitsede Allah c.c. onun bu amellerini boşa çıkaracaktır.
Günümüzdeki tağutlar Allah ait olan hak sıfat ve yetkileri kendilerine vererek kendilerini ilah ilan etmişlerdir herkim bu kimseleri destekler onlar yüceltir onlara Müslüman hükmünü verirse oda onları desteklediği ve müslüman hükmü verdiği için dolayısıyla müşrik olmuştur
Günümüzde ki kendine ben Müslümanım diyenler namaz kılanlar oruç tutanlar hac edenler bu fiilleri işleyip yani şirk işledikleri için Müslüman olmayıp müşrüktürler. Bu insanları Müslüman görmek Allah c.c. hükmün kaldırıp kendi hükmünü uygulamaktır çünkü Allah c.c. kendisine şirk koşanları müşrik olduklarını bildirmiştir. Ve bu konu hakında sabit naslar mevcuttur.
Müslüman Allah emretiği şekilde iman eden yasakları şeylerden kacınan ve ibadete hiçbir şekilde ortak koşmayan kişidir.
soru:müslüman tağutlarda varmıdır?
Cevap. Tağut; arapça bir kelime olup "tağa" (haddini aştı) kökünden türemiştir ve "haddini aşan mahluk" demektir.
Şer’i manası ise; Allah’ın koyduğu ölçüler dışında ölçüler koyan, insanı Allah-u Teâlâ'ya ibadetten alıkoyan, Allah ve Rasulüne tabi olmayı engelleyendir. Bu insi ve cinni şeytan, nefis, hayvan, ağaç, para, taş, kadın, mezar olabileceği gibi; Allah’ın hükümleri dışında hükümler koyan zalim bir diktatör, halkın seçtiği seçkin bir zümre, bir meclis, bir grup bilim adamı veya Allah’ın kitabından kaynaklanmayan adet, alışkanlık ve düşünce (ideoloji) de olabilir.
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
"Allah hüküm koymada kendisine ortak kabul etmez." (Kehf: 26)
"Hüküm vermek yalnızca Allah'a aittir." (Yusuf: 40)
Herkim Allah a ait olan yetki ve sıfatları kendisine verirse baş tağut olur örneğin günümüzdeki beşeri sistemler gibi
Bu beşeri sistemler açıkça kendilerini ilah ilan etmişlerdir.Ve Allah a ait olan teşri koyma yetkisini kendilerine vererek tağut olmuşlardır
Herkim bu tağutları desteklerse onlarda tağuta kul olmuş olurlar ve müşriktirler.
Soru: la ilahe illah demek muslumanlık için yeterlimidir?
Cevap: sadece Müslüman olmak için lailahe illAllah demek yeterlimidir. Maalesef sadece lailahe illAllah demek yeterli değildir. Ancak lailahe illAllah redetmesini bildirdiği şeyleri redetmek ve kabul etmesini bildirdiği şeyleri kabul etmek ve hayatını buna uygun düşecek şekilde düzenlemekle la ilahe illAllah demekle kişi Müslüman olur.
Günümüzdeki belamlar la ilahe illAllah ın manasını saptırmış ve insanları sadece lailahe illAllah demek Müslüman olacağını ve la ilahe illAllah ın ifade etiği manayı Gerçek manada öğretmemişlerdir ve insanlar eline bir tesbih verilmiş insanlar durmadan tekrarlayıp duruyorlar. Oysa hayatların la ilahe illAllah ın eseri bile yoktur
Her la ilahe illAllah diyen kişi la ilahe illAllah ın fayda verebilmesi için mutlaka la ilahe illAllah ın ne bildirdiğini bilmesi farzdır çünkü kişi söylediği sözün manası bilmese kişiye fayda vermez
Tabiinler olan İmam Vehb b. Münebbih'e soruldu:
"Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem:
"Lâ ilahe illAllah cennetin anahtarıdır" buyurmamış mıdır?
İmam şöyle cevap verdi:
"Evet. Fakat dişsiz anahtar olmaz. Dişsiz anahtar getirirsen kapıyı açamazsın. Kapıyı ancak dişli anahtar getirdiğin takdirde açarsın." (Buhari muallak olarak rivayet etti c: 3 s: 109)
Kim "Lâ ilâhe illAllah"ın şartlarını yerine getirir ve büyük ve küçük bütün şirkleri, günahları işlemekten uzak durur ve ölünceye kadar bu hal üzere devam ederse bu kişi en mükemmel muvahhidlerdendir. İşte böyle olan kişi cennete girer ve ona cehennem kesinlikle haram olur.
Kim "Lâ ilâhe illAllah"ın şartlarına riayet ederek yerine getirir ve büyük şirkten uzak durursa fakat aynı zamandan küçük şirk veya büyük günah işlerse, eğer işlediği haseneler çok ve haseneleri işlediği günahlardan daha ağır gelirse cehenneme girmeden cennete girer.
Kötülükleri hasenelerden daha ağır gelirse bu kişinin durumu Allah-u teala'nın dilemesine bağlıdır. Allah-u teala dilerse işlediği günah nisbetinde ona azab eder. Sonra "Lâ ilahe illAllah" şehadetinin faziletiyle cennete girer. Allah-u teala dilerse onu affeder ve cehenneme girmeden cennete sokar
Soru : her müslümana mümin diyebilirmiyiz?
Cevap . Her Müslüman mümin olmaya bilir ama her mümin müslümandır.
Bu sıfat İslam dairesi içine girenler için verilmiş sıfatlardır.
Soru. Allah la kul arasına girilir mi?
Cevap: Allah la kul arasına girilirmi sorunuzda kast etiğiniz eğer müşrikleri tekfir etmekse siz bu meseleyi yanlış anlamışsınız
Müşrikleri tekfir etmek Allah ın hükmünü uygulamaktır bizzat Allah ın emrine itaat etmektir. Sizin söylediğiniz sözü söyleyen ler kişi şirk işlesin haram işlesin yada küfür işlesin kişi ile Allah arasın da olan bir şeydir bizi bağlamaz mantığıdır. Bu mantık tamamen batıl olan bir mantık
Yoksa İslami bir tabir değildir Allah c.c. kuranı kerimde ve rasulullah s.a.s. sünnetinde şirk işleyen küfür işleyen haram işleyenlere vereceğimiz hükmü bildirmiştir bu hükümleri zaten Allah c.c. bildirmiştir Allah c.c. hükümlerini uygulamak Allah ile kul arasına girmek demek sapıklıktır.
Allah ın insanlar hakında verdiği hükümleri uygulamak islamdandır Allah ın hükmünü uygulamayıp ben kul ile Allah arasına girmem demek batıl bir düşüncedir
Allah c.c. dünya işlenen amelere karşı cezalar bildirmiştir ve Müslüman dünyada bu cezaları uygulamakla mükeleftir uygulamayan karşı çıkan ise kafirdir. İnsanların ahire teki durumu Allah bilir ordaki durumu ancak Allah belirler orda bizim uygulayacağımız hüküm yoktur
Cevap. Müslüman Allah c.c. hakıyla iman eden yani Allah c.c. rububiyetiyle uluhiyetiyle isim ve sıfatlarında tatil teşbih ve sapık teviler yapmadan birlemek . Bütün şirk ve şirk ehlinden beri olup onları redetmekle tağutları ve tağutu destekleyen onu ayakta tutan onu yüceltenleri tekfir etmekle
Ve yalnız rasulullah s.a.s. ın takip etiği yolu ve metodu takip etmekle Müslüman olur. Allah c.c. bildirdiği yol kuran'da ve sunnette dinini açıklamıştır
Ve bu yollu Allah rasulu bize acık bir şekilde bırakmıştır
Aslında günümüzde her kendine müslümanım diyen Müslüman mıdır?
Nuh aleyhisselam’dan Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem’e kadar insanların çoğu Allah-u Teâlâ'ya inandıklarını ve O’na ibadet ettiklerini iddia etmişlerdir. Fakat Allah onların ne ibadetlerini ne de imanlarını kabul etmiştir. Onların yaptıkları ibadetleri geçersiz saymış ve onlara gerçek imanı ve ibadeti öğretmek için rasuller göndermiştir.
İnsanların Allah katındaki değeri ibadetlerinin çokluğuyla değil de yaptıkları ibadetlerin Allah’ın razı olduğu ve istediği şekilde olmasıyla ölçülür.
Nitekim Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem zamanındaki ehli kitap Allah-u Teâlâ'ya çokça ibadet etmelerine ve O’na iman ettiklerini iddia etmelerine rağmen Allah-u Teâlâ onların ne imanını ne de ibadetini kabul etti. Hatta onları müşrik ve kafir olarak isimlendirdi.
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
"De ki: "Ey kitap ehli! Siz Tevrat’ı, İncil’i ve Rabbinizden size indirileni (Kur’an’ı) uygulamadıkça bir esas üzerinde değilsiniz." (Maide: 68)
Gerek Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem zamanındaki müşrikler, gerek Rasulullah’tan önceki müşrikler Allah’ın yaratıcı olduğunu, her şeyi yoktan varettiğini ve rızık verici olduğunu kabul ediyorlardı. Fakat Allah-u Teâlâ onların bu inançlarına rağmen müslüman olmadıklarını, bilakis müşrik olduklarını ve sonsuza kadar da cehennemde kalacaklarını bildirmiştir.
Allah-u Teâlâ ancak istediği şekilde olan imanı, istediği şekilde olan İslamı, istediği şekilde olan ibadeti kabul eder.
Allah c.c. iman etmek sadece sözle olacak bir şey değildir. Allah a iman etmek Allah c.c. emretiğini yapmak yasaklarından kaçmakla olur.
Allah c.c. şirki kitabında şidetle yasaklamıştır ve şirk işleyenleri ebedi azaba uğrayacaklarını bildirmiştir. Her kim Allah c.c. bu emrini yerine getirmeyip Allah şirk koşarsa Allah iman etmiş sayılmaz ne kadar namaz kılsa oruç tutsa haca gitsede Allah c.c. onun bu amellerini boşa çıkaracaktır.
Günümüzdeki tağutlar Allah ait olan hak sıfat ve yetkileri kendilerine vererek kendilerini ilah ilan etmişlerdir herkim bu kimseleri destekler onlar yüceltir onlara Müslüman hükmünü verirse oda onları desteklediği ve müslüman hükmü verdiği için dolayısıyla müşrik olmuştur
Günümüzde ki kendine ben Müslümanım diyenler namaz kılanlar oruç tutanlar hac edenler bu fiilleri işleyip yani şirk işledikleri için Müslüman olmayıp müşrüktürler. Bu insanları Müslüman görmek Allah c.c. hükmün kaldırıp kendi hükmünü uygulamaktır çünkü Allah c.c. kendisine şirk koşanları müşrik olduklarını bildirmiştir. Ve bu konu hakında sabit naslar mevcuttur.
Müslüman Allah emretiği şekilde iman eden yasakları şeylerden kacınan ve ibadete hiçbir şekilde ortak koşmayan kişidir.
soru:müslüman tağutlarda varmıdır?
Cevap. Tağut; arapça bir kelime olup "tağa" (haddini aştı) kökünden türemiştir ve "haddini aşan mahluk" demektir.
Şer’i manası ise; Allah’ın koyduğu ölçüler dışında ölçüler koyan, insanı Allah-u Teâlâ'ya ibadetten alıkoyan, Allah ve Rasulüne tabi olmayı engelleyendir. Bu insi ve cinni şeytan, nefis, hayvan, ağaç, para, taş, kadın, mezar olabileceği gibi; Allah’ın hükümleri dışında hükümler koyan zalim bir diktatör, halkın seçtiği seçkin bir zümre, bir meclis, bir grup bilim adamı veya Allah’ın kitabından kaynaklanmayan adet, alışkanlık ve düşünce (ideoloji) de olabilir.
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
"Allah hüküm koymada kendisine ortak kabul etmez." (Kehf: 26)
"Hüküm vermek yalnızca Allah'a aittir." (Yusuf: 40)
Herkim Allah a ait olan yetki ve sıfatları kendisine verirse baş tağut olur örneğin günümüzdeki beşeri sistemler gibi
Bu beşeri sistemler açıkça kendilerini ilah ilan etmişlerdir.Ve Allah a ait olan teşri koyma yetkisini kendilerine vererek tağut olmuşlardır
Herkim bu tağutları desteklerse onlarda tağuta kul olmuş olurlar ve müşriktirler.
Soru: la ilahe illah demek muslumanlık için yeterlimidir?
Cevap: sadece Müslüman olmak için lailahe illAllah demek yeterlimidir. Maalesef sadece lailahe illAllah demek yeterli değildir. Ancak lailahe illAllah redetmesini bildirdiği şeyleri redetmek ve kabul etmesini bildirdiği şeyleri kabul etmek ve hayatını buna uygun düşecek şekilde düzenlemekle la ilahe illAllah demekle kişi Müslüman olur.
Günümüzdeki belamlar la ilahe illAllah ın manasını saptırmış ve insanları sadece lailahe illAllah demek Müslüman olacağını ve la ilahe illAllah ın ifade etiği manayı Gerçek manada öğretmemişlerdir ve insanlar eline bir tesbih verilmiş insanlar durmadan tekrarlayıp duruyorlar. Oysa hayatların la ilahe illAllah ın eseri bile yoktur
Her la ilahe illAllah diyen kişi la ilahe illAllah ın fayda verebilmesi için mutlaka la ilahe illAllah ın ne bildirdiğini bilmesi farzdır çünkü kişi söylediği sözün manası bilmese kişiye fayda vermez
Tabiinler olan İmam Vehb b. Münebbih'e soruldu:
"Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem:
"Lâ ilahe illAllah cennetin anahtarıdır" buyurmamış mıdır?
İmam şöyle cevap verdi:
"Evet. Fakat dişsiz anahtar olmaz. Dişsiz anahtar getirirsen kapıyı açamazsın. Kapıyı ancak dişli anahtar getirdiğin takdirde açarsın." (Buhari muallak olarak rivayet etti c: 3 s: 109)
Kim "Lâ ilâhe illAllah"ın şartlarını yerine getirir ve büyük ve küçük bütün şirkleri, günahları işlemekten uzak durur ve ölünceye kadar bu hal üzere devam ederse bu kişi en mükemmel muvahhidlerdendir. İşte böyle olan kişi cennete girer ve ona cehennem kesinlikle haram olur.
Kim "Lâ ilâhe illAllah"ın şartlarına riayet ederek yerine getirir ve büyük şirkten uzak durursa fakat aynı zamandan küçük şirk veya büyük günah işlerse, eğer işlediği haseneler çok ve haseneleri işlediği günahlardan daha ağır gelirse cehenneme girmeden cennete girer.
Kötülükleri hasenelerden daha ağır gelirse bu kişinin durumu Allah-u teala'nın dilemesine bağlıdır. Allah-u teala dilerse işlediği günah nisbetinde ona azab eder. Sonra "Lâ ilahe illAllah" şehadetinin faziletiyle cennete girer. Allah-u teala dilerse onu affeder ve cehenneme girmeden cennete sokar
Soru : her müslümana mümin diyebilirmiyiz?
Cevap . Her Müslüman mümin olmaya bilir ama her mümin müslümandır.
Bu sıfat İslam dairesi içine girenler için verilmiş sıfatlardır.
Soru. Allah la kul arasına girilir mi?
Cevap: Allah la kul arasına girilirmi sorunuzda kast etiğiniz eğer müşrikleri tekfir etmekse siz bu meseleyi yanlış anlamışsınız
Müşrikleri tekfir etmek Allah ın hükmünü uygulamaktır bizzat Allah ın emrine itaat etmektir. Sizin söylediğiniz sözü söyleyen ler kişi şirk işlesin haram işlesin yada küfür işlesin kişi ile Allah arasın da olan bir şeydir bizi bağlamaz mantığıdır. Bu mantık tamamen batıl olan bir mantık
Yoksa İslami bir tabir değildir Allah c.c. kuranı kerimde ve rasulullah s.a.s. sünnetinde şirk işleyen küfür işleyen haram işleyenlere vereceğimiz hükmü bildirmiştir bu hükümleri zaten Allah c.c. bildirmiştir Allah c.c. hükümlerini uygulamak Allah ile kul arasına girmek demek sapıklıktır.
Allah ın insanlar hakında verdiği hükümleri uygulamak islamdandır Allah ın hükmünü uygulamayıp ben kul ile Allah arasına girmem demek batıl bir düşüncedir
Allah c.c. dünya işlenen amelere karşı cezalar bildirmiştir ve Müslüman dünyada bu cezaları uygulamakla mükeleftir uygulamayan karşı çıkan ise kafirdir. İnsanların ahire teki durumu Allah bilir ordaki durumu ancak Allah belirler orda bizim uygulayacağımız hüküm yoktur