Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müzik Konusu

S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Muziķ haram deyince müzik harammi olurmuş nerden uyduruyosunuz bunlari falan diyip inkara sapanlar var.Evet müzik haram hatta haram demek bile bazen az kalir hele turkiye gibi bi yerde muziklerinde Allaha kadere isyan eden kullara tapan icinde dinden cikaran bircok söz barindiran bircok muzik aslinda küfür şirktir.Ve sokaklarda cafelerde bi cok yerde ses sonuna kadar acik dinleniyor. ve özellikle bunlar dinleniyor bi cok kisi tarafindan ama farkinda değiller.Müzik şeytanin silahi ve şeytan insani en sapkin noktaya getirmek istiyor bircok ilahidede var ilkinde isyan varken ilahilerde daha cok peygamberleri evliya olarak gorulen zatlari vs Allaha ortak koşma vs sözler var.Küçük gibi görulen bi cok gunahta şirke götüren bi cok nokta var.Bi kere gunaha iten şeytan sana Allah affeder bu gunah buyuk sayilmaz der sende affedilirim nasil olsa diyerek gunah isleyebiliosun.Sunu dusunmek lazim ya o seni yonelttigi gunah sen kucuk sansanda Allah katinda en buyuk gunahlardandir veya o en buyuk gunahlara bir basamaktir.Şeytanin amacı insanin müsrik olarak ölmesidir cunku o hal uzere olen affedilmeyecek yoksa zaten her insan kucukte olsa gunah isliyor nefs faktoru var.Şeytan sana sigara ic diyosa sigarada şirke götüren bir yol var diye dusunmek lazim ve icmemek lazim.Zaten kurandada buyruldugu gibi şeytan isi pislik olan icki kumar dusmanlik namazdan alikoyma ve Allahi anmaktan gafil olmayi getiriyor.Yani günahlar şirk tehlikesi barindiriyor.Müzikte ise bazilari kalbe zarar vererek kufre yaklastiriyosa bazilari bizzat kufre dusuruyor.İşlenen vede basit gördüğünüz gunahlardan vazgecin ve uzerinde dusunun aslinda cok buyuk tehlikeler iceriyor
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Müzik dinlemeyi dînen meşru(!)laştıranlar da zaten malum bel'amlar. İnsanların hoşlarına gidecek fetvalar veriyorlar ki millet dini meselelerde hak ehline değil de bunlara yönelsinler. Sigara'ya haram demeyen de bunlar, Müziğe haram demeyen de bunlar.
Rabbim toplumumuza hidayet etsin. Saptırıcıların yaptıklarından Allah subhanehu ve teala şüphesiz haberdardır.
Kendilerine ehli sünnet diyerek bizleri "vehhabi" olarak yaftalayan fakat ehli sünnetin yanından bile geçemeyecek itikad ve amelleri yayan bu bel'amların ahiret gününde yakalarına yapışacağız inşa'Allah.
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Müzik dinlemeyi dînen meşru(!)laştıranlar da zaten malum bel'amlar. İnsanların hoşlarına gidecek fetvalar veriyorlar ki millet dini meselelerde hak ehline değil de bunlara yönelsinler. Sigara'ya haram demeyen de bunlar, Müziğe haram demeyen de bunlar.
Rabbim toplumumuza hidayet etsin. Saptırıcıların yaptıklarından Allah subhanehu ve teala şüphesiz haberdardır.
Kendilerine ehli sünnet diyerek bizleri "vehhabi" olarak yaftalayan fakat ehli sünnetin yanından bile geçemeyecek itikad ve amelleri yayan bu bel'amların ahiret gününde yakalarına yapışacağız inşa'Allah.

Selamun Aleykum,
Sigara'ya tahrimen mekruh diyen alimler de var, ve bunu insanları saptırmak için de söylemiyorlar, şer'i delilleri var. Ama müzik konusunda haklısın tabii ki.
Not: Ben sigara içmiyorum : )
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum,
Sigara'ya tahrimen mekruh diyen alimler de var, ve bunu insanları saptırmak için de söylemiyorlar, şer'i delilleri var. Ama müzik konusunda haklısın tabii ki.
Not: Ben sigara içmiyorum : )

Aleykum selam ve Rahmetullahi ve Berekatuh

وَأَنفِقُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوَاْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

"Allah yolunda harcayın. Kendi kendinizi tehlikeye atmayın. İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever." (Nisa/195)

Sigarayı bu ayet vesilesiyle bıraktım akhi. Sigara içmek akciğer kanseri ve kalp krizi olmak üzere bir çok tehlikeye sebebiyet verir. Sadece bu ayetten açıkça haram olduğu hükmü çıkarilabilir.

Ayrıca sigara pis maddelerden yapılmaktadır. İçinde envai zehir vardır.

Allah subhanehu ve teala şöyle der :

يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ
"O, onlara iyiliği emreder, onları kötülükten alıkoyar. Onlara iyi ve temiz şeyleri helâl, kötü ve pis şeyleri haram kılar." (A'raf/157)


Sigarayı haram yapan şey sadece zararlı olması değildir ayrıca. Allah subhanehu ve teala israfı da yasaklamıştır. Çocukluğumuzdan beri "günde şu kadar sigara içersek yılda şu kadar paramız boşa gitmiş olur" gibi hesapları biliriz, sigara belki de dünyadaki en büyük israf vesilesidir.

يَا بَنِي آدَمَ خُذُواْ زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وكُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ
"Ey Âdemoğulları! Her mescitte ziynetinizi takının (güzel ve temiz giyinin). Yiyin için fakat israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez."(A'raf/31)
 
Son düzenleme:
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
وَأَنفِقُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوَاْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ
"Allah yolunda harcayın. Kendi kendinizi tehlikeye atmayın. İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever." (Nisa/195)

Sigarayı bu ayet vesilesiyle bıraktım akhi. Sigara içmek akciğer kanseri ve kalp krizi olmak üzere bir çok tehlikeye sebebiyet verir. Sadece bu ayetten açıkça haram olduğu hükmü çıkarilabilir.

Ayrıca sigara pis maddelerden yapılmaktadır. İçinde envai zehir vardır.

Allah subhanehu ve teala şöyle der :

يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ
"O, onlara iyiliği emreder, onları kötülükten alıkoyar. Onlara iyi ve temiz şeyleri helâl, kötü ve pis şeyleri haram kılar." (A'raf/157)


Sigarayı haram yapan şey sadece zararlı olması değildir ayrıca. Allah subhanehu ve teala israfı da yasaklamıştır. Çocukluğumuzdan beri "günde şu kadar sigara içersek yılda şu kadar paramız boşa gitmiş olur" gibi hesapları biliriz, sigara belki de dünyadaki en büyük israf vesilesidir.

يَا بَنِي آدَمَ خُذُواْ زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وكُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ
"Ey Âdemoğulları! Her mescitte ziynetinizi takının (güzel ve temiz giyinin). Yiyin için fakat israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez."(A'raf/31)

Hocam olaya zarar ve israf açısından yaklaşır ve bakarsanız sigara dışında diğer bir çok yiyecek, içecek vs. de haram olabilir. O yüzden bir şeye helal veya haram demek için hakkında kat'i nasslar olması gerekir. Hakkında kat'i nass olmayan haramlar da vardır ancak bunlarda müçtehid imamlar tarafından kıyas vb. yollar ile belirlenmiştir. Bir şeye helal veya haram derken dikkat edelim inşallah. Vesselam. Hayırlı Bayramlar..
 
Son düzenleme:
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam olaya zarar ve israf açısından yaklaşır ve bakarsanız sigara dışında diğer bir çok yiyecek, içecek vs. de haram olabilir. O yüzden bir şeye helal veya haram demek için halkında kat'i nasslar olması gerekir. Hakkında kat'i nass olmayan haramlar da vardır ancak bunlarda müçtehid imamlar tarafından kıyas vb. yollar ile belirlenmiştir. Bir şeye helal veya haram derken dikkat edelim inşallah. Vesselam. Hayırlı Bayramlar..

Hayırlı bayramlar kardeşim.
 
E Çevrimdışı

Ebu Munzir

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
IM4M kardeş senin şu son söylediğini destekler mahiyetinde bir nakil.

Ebu Hanife'nin talebesi Ebu Yusuf 'er-raddu ala seyru evzai" adlı kitabta şöyle der:

Evzai'nin "bunu Allah helal kılmıştır" sözü ne kadar büyüktür. Şeyhlerimiz ilim ehlinden fetvalarda "bu haramdır bu helaldir" sözünü yanlış görürlerdi, bundan Allah'ın kitabında açık ve tefsir gerektirmeyen şeyler müstesna.

Bizlere İbn Seib, Rabi' bin Haysem'den aktarıyor, ayrıca Rabi' en efdal Tabi'inden. Rabi' şöyle dedi: Sakın siz şöyle yapmayın; adamın biri Allah bunu helal kıldı veya bundan razı oldu der, sonra Allah ona ben bunu helal kılmadım ve ondan razı olmadım der. Ve adamın biri Allah bunu haram kılmıştır der sonra Allah ona yalan söyledin ben bunu haram kılmadım ve onu yasaklamadım der.

(Ebu Yusuf devamında şöyle der) Ve bazı arkadaşlarımız bize İbrahim en-Nehai'den, onun ashabı bir konuda fetva verdiği zaman yada birşeyden nehy ettiği zaman "Bu mekruhtur yada bunda sorun yoktur" dediklerini aktarıyor. Ama bu helaldir ve bu haramdır dememiz ne kadar büyük (bir söz).

قَالَ أَبُو يُوسُفَ مَا أَعْظَمَ قَوْلِ الْأَوْزَاعِيِّ فِي قَوْلِهِ
هَذَا حَلَالٌ مِنَ اللَّهِ أَدْرَكَتْ مَشَائِخُنَا مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ يَكْرَهُونَ فِي الْفُتْيَا أَنْ يَقُولُوا هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ إِلَّا مَا كَانَ فِي كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ بَيِّنًا بِلَا تَفْسِيرٍ
حَدَّثَنَا ابْنُ السَّائِبِ عَنْ رَبِيعِ بْنِ خَيْثَمٍ وَكَانَ من أفضل التَّابِعين
أَنَّهُ قَالَ إِيَّاكُمْ أَنْ يَقُولَ الرَّجُلُ إِنَّ اللَّهَ أَحَلَّ هَذَا أَوْ رَضِيَهُ فَيَقُولُ اللَّهُ لَهُ لَمْ أُحِلَّ هَذَا وَلَمْ أَرْضِهِ وَيَقُولُ إِنَّ اللَّهَ حَرَمَ هَذَا فَيَقُولُ اللَّهُ كَذَبْتَ لَمْ أُحَرِّمْ هَذَا وَلَمْ أَنْهَ عَنْهُ
وَحَدَّثَنَا بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنْ إِبْرَاهِيمَ النَّخَعَيِّ أَنه حدث عَنْ أَصْحَابِهِ أَنَّهُمْ كَانُوا إِذَا أَفْتَوْا بِشَيْءٍ أَوْ نَهَوْا عَنْهُ قَالُوا هَذَا مَكْرُوهٌ وَهَذَا لَا بَأْسَ بِهِ فَأَمَّا نَقُولُ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ فَمَا أَعْظَمَ هَذَا
 
S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Müzik dinlemeyi dînen meşru(!)laştıranlar da zaten malum bel'amlar. İnsanların hoşlarına gidecek fetvalar veriyorlar ki millet dini meselelerde hak ehline değil de bunlara yönelsinler. Sigara'ya haram demeyen de bunlar, Müziğe haram demeyen de bunlar.
Rabbim toplumumuza hidayet etsin. Saptırıcıların yaptıklarından Allah subhanehu ve teala şüphesiz haberdardır.
Kendilerine ehli sünnet diyerek bizleri "vehhabi" olarak yaftalayan fakat ehli sünnetin yanından bile geçemeyecek itikad ve amelleri yayan bu bel'amların ahiret gününde yakalarına yapışacağız inşa'Allah.
Aleykum selam ve Rahmetullahi ve Berekatuh

وَأَنفِقُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوَاْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

"Allah yolunda harcayın. Kendi kendinizi tehlikeye atmayın. İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever." (Nisa/195)

Sigarayı bu ayet vesilesiyle bıraktım akhi. Sigara içmek akciğer kanseri ve kalp krizi olmak üzere bir çok tehlikeye sebebiyet verir. Sadece bu ayetten açıkça haram olduğu hükmü çıkarilabilir.

Ayrıca sigara pis maddelerden yapılmaktadır. İçinde envai zehir vardır.

Allah subhanehu ve teala şöyle der :

يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ
"O, onlara iyiliği emreder, onları kötülükten alıkoyar. Onlara iyi ve temiz şeyleri helâl, kötü ve pis şeyleri haram kılar." (A'raf/157)


Sigarayı haram yapan şey sadece zararlı olması değildir ayrıca. Allah subhanehu ve teala israfı da yasaklamıştır. Çocukluğumuzdan beri "günde şu kadar sigara içersek yılda şu kadar paramız boşa gitmiş olur" gibi hesapları biliriz, sigara belki de dünyadaki en büyük israf vesilesidir.

يَا بَنِي آدَمَ خُذُواْ زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وكُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ
"Ey Âdemoğulları! Her mescitte ziynetinizi takının (güzel ve temiz giyinin). Yiyin için fakat israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez."(A'raf/31)
Aynen bende bu ayetlerle bıraktım mekruh diodum önceden mekruh derken bırakma kararını güçlü bi şekilde alamıodum.Haram olduğuna ikna olunca bırakmam kolaylaştı insaallah Namazın terkinin hükmü konusuda çok önemli.Namazın terkinin küfür olduğunun bilinmesi namazın vaktini kaçırma korkusunu artırıo.Namazın terkini büyük günah olarak görenle küfür olarak gören arasında namaza karşı titizlik ve asla ihmal etmeme bakımından büyük fark var.Büyük günah olarak gören örneğin 1 vakit kılmasa ve o hal üzere ölse kendini yıllarca namaz kılmış 1 vakit kılmamış cezasının da 1 vakit kılmamış olarak göreceğini küfür olarakta görmediği için Allah affeder diyip doğrudan cennete gidebileceğini düşünür.Oysaki küfür olduğunu bilen ve kabul eden namazın kaçması konusunda tedirgin olur.Daha dikkatli davranır işini namaza göre oturacağı yeri gideceği duracağı yeri bineceği taşıtı mola saatini vs daha titizlikle takip eder ona göre bi seçim yapar.Yani bazı durumlarda falanca fasık falanca kafir dememek için delilde acıkken hükmü hafif göstermenin yararı değil zararı var.
 
E Çevrimdışı

Ebu Munzir

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sabri sana nasihatim Allah'tan kork. Hakikaten 'pes doğrusu' dedirtecek bir yazı yazdın. Bu yazının üzerine yorum yapmak abesle iştigal.
 
S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sabri sana nasihatim Allah'tan kork. Hakikaten 'pes doğrusu' dedirtecek bir yazı yazdın. Bu yazının üzerine yorum yapmak abesle iştigal.
Ne yazdım yanlış olan bi de pes doğrusu demişsin namazın terki küfürdür net.Sigara haramdır israf var zarar var kendisine başkasına bi ton madde var içinde neye pes dedin anlamadım
 
E Çevrimdışı

Ebu Munzir

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kusura bakma ama o yazdıkların sadece cahil bir adamın eseridir. İki ayrı meselede bir müctehid gibi keskin hüküm veriyorsun ve akıl almaz içtihadlara imza atıyorsun. Şu iki dakikalık içtihadında öne sürdüğün gerekçeler kişiyi şaşkına çeviriyor.

Şunu bilmen lazım İslam'ın Ahkamı hakkında öyle önüne gelen konuşamaz. Bu yazdıklarının hesabını vereceğini hesaba kattın? yada bi başkası yazını okuduktan sonra senin gibi içtihadi kolay bişey zannedip keskin hükümler verip hem kendi hemde başkaların sapacakları hiç hesaba kattın mı?

Namazı terk edenlerin hükmü ile alakalı sana İbni Kudame'nin El-Muğni ilgili bölümünü okumanı tavsiye ederim. Bak bakalım bir alim bu meseleye nasıl yaklaşıyor.

İçtihad ediyorsun, hüküm veriyorsun peki Arapça biliyormusun?
 
S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
yahu ben ayetten hadisten konuşuyorum sahabe namaz hakkında ne söylemiş ona bakıyorum sen bana ne diyosun.Ben derin bi mevzuda konuşmadım. namaz kılmayan küfre girer dedim diye insanları saptıracağımı söyleyerek aslında kimin kimi saptırdığı ortada.Namaz kılmayanın küfür işlediğini söylemek namaz kılmayana zarar vermez ama namaz kılmayana namaz kılmamanın küfür olduğunu söylememek ona çok büyük kötülük yapmak demektir.
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
yahu ben ayetten hadisten konuşuyorum sahabe namaz hakkında ne söylemiş ona bakıyorum sen bana ne diyosun.Ben derin bi mevzuda konuşmadım. namaz kılmayan küfre girer dedim diye insanları saptıracağımı söyleyerek aslında kimin kimi saptırdığı ortada.Namaz kılmayanın küfür işlediğini söylemek namaz kılmayana zarar vermez ama namaz kılmayana namaz kılmamanın küfür olduğunu söylememek ona çok büyük kötülük yapmak demektir.

Hocam şimdi 1 vakit namazı kasten, nefsine zor geldiği için terkeden birisi küfre mi girer? Kafir mi olur?
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kusura bakma ama o yazdıkların sadece cahil bir adamın eseridir. İki ayrı meselede bir müctehid gibi keskin hüküm veriyorsun ve akıl almaz içtihadlara imza atıyorsun. Şu iki dakikalık içtihadında öne sürdüğün gerekçeler kişiyi şaşkına çeviriyor.

Şunu bilmen lazım İslam'ın Ahkamı hakkında öyle önüne gelen konuşamaz. Bu yazdıklarının hesabını vereceğini hesaba kattın? yada bi başkası yazını okuduktan sonra senin gibi içtihadi kolay bişey zannedip keskin hükümler verip hem kendi hemde başkaların sapacakları hiç hesaba kattın mı?

Namazı terk edenlerin hükmü ile alakalı sana İbni Kudame'nin El-Muğni ilgili bölümünü okumanı tavsiye ederim. Bak bakalım bir alim bu meseleye nasıl yaklaşıyor.

İçtihad ediyorsun, hüküm veriyorsun peki Arapça biliyormusun?
Birde ayet hadis sahabeden nak
Hocam şimdi 1 vakit namazı kasten, nefsine zor geldiği için terkeden birisi küfre mi girer? Kafir mi olur?
Yani namazı terkedince küfür ameli işleniyor.Uyku hali unutma hali mazeret halleri.Savasta bile kisaltma var terketme yok.Bu konuyu site yönetiminin daha iyi bildiğini düşünüyorum benim bazilarina cahil cesareti gibi gelen konusmam ayet hadislerle sahabeden gelen acik delillere göre küfür demelerini onaylamak.İhtilaf var ama sahabede değil sahabe net bu konuda.Bakın ilim sahibi hocalar dinlenir ama kurana sunnete uyan sozleri alinir uymuyosa alinmaz.Ben cahilim bi cok konuda kabul ediyorum ama hocalar yanilmaz diye bisey yok hatta bazilari dünyalik icin ahiretini bile satiyor.Benim bildiğim sadece namazin terkinin küfür olduğu kılmayanın islamdan payi olmadigi cok fazla ayrintisini bilmiyorum
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Birde ayet hadis sahabeden nak
Yani namazı terkedince küfür ameli işleniyor.Uyku hali unutma hali mazeret halleri.Savasta bile kisaltma var terketme yok.Bu konuyu site yönetiminin daha iyi bildiğini düşünüyorum benim bazilarina cahil cesareti gibi gelen konusmam ayet hadislerle sahabeden gelen acik delillere göre küfür demelerini onaylamak.İhtilaf var ama sahabede değil sahabe net bu konuda.Bakın ilim sahibi hocalar dinlenir ama kurana sunnete uyan sozleri alinir uymuyosa alinmaz.Ben cahilim bi cok konuda kabul ediyorum ama hocalar yanilmaz diye bisey yok hatta bazilari dünyalik icin ahiretini bile satiyor.Benim bildiğim sadece namazin terkinin küfür olduğu kılmayanın islamdan payi olmadigi cok fazla ayrintisini bilmiyorum

Bu bir görüş akhi. Sahabe icma etmiş demişsin, Sahabe icması hüccettir, Sahabe bir konuda icma etmişse farklı bir görüş belirtmek caiz değildir, icmayı bilip de icmaya muhalefet eden bidatta hatta duruma göre küfürdedir, fukahanın büyük bir kısmı (Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebi gibi) namazın terkini büyük küfre hamletmiyor. Yani ya alimlerin büyük bir kısmı bu konuda Sahabenin kesin ve meşhur icmasından habersizdir, şaz görüş benimsemiştir diyecegiz, ki bunu kimse iddia etmez sanırım ya da icma olduğu bir iddiadır, kesin degildir diyeceğiz. Bu durumda mezhep imamların arasında ihtilafın nasıl mümkün olduğunu anlamış oluruz.
 
Ebu Hayseme Çevrimdışı

Ebu Hayseme

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu bir görüş akhi. Sahabe icma etmiş demişsin, Sahabe icması hüccettir, Sahabe bir konuda icma etmişse farklı bir görüş belirtmek caiz değildir, icmayı bilip de icmaya muhalefet eden bidatta hatta duruma göre küfürdedir, fukahanın büyük bir kısmı (Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebi gibi) namazın terkini büyük küfre hamletmiyor. Yani ya alimlerin büyük bir kısmı bu konuda Sahabenin kesin ve meşhur icmasından habersizdir, şaz görüş benimsemiştir diyecegiz, ki bunu kimse iddia etmez sanırım ya da icma olduğu bir iddiadır, kesin degildir diyeceğiz. Bu durumda mezhep imamların arasında ihtilafın nasıl mümkün olduğunu anlamış oluruz.

İbn Mace'de sahabe hiçbir amelin terkini küfür saymazdı, namazın terki hariç deniyor. (Kaynakta yanılıyor olabilirim.)
 
Son düzenleme:
Üst Ana Sayfa Alt