Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Oy Kullanları Tekfir Etmemek İmana Zarar Verir mi?

عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Selamün aleyküm hocam
Oy kullananları tekfir etmemek imana zarar verir mi?
Yani sahabe gibi bazı konularda görüş belirtmesek olur mu?
Ben kullanmam fakat kullanana da bir şey demem. Tabi maslahat gibi nedenlerle. Bunlara Müslüman muamelesi yapmak caiz midir?
Sonuçta direk ayette oy kullanmanın şirk olduğu geçmiyor. Bu da içtihadla varılmış bir sonuç.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Selamün aleyküm hocam
Oy kullananları tekfir etmemek imana zarar verir mi?
Yani sahabe gibi bazı konularda görüş belirtmesek olur mu?
Ben kullanmam fakat kullanana da bir şey demem. Tabi maslahat gibi nedenlerle. Bunlara Müslüman muamelesi yapmak caiz midir?
Sonuçta direk ayette oy kullanmanın şirk olduğu geçmiyor. Bu da içtihadla varılmış bir sonuç.
Âleykum selam we rahmetullah;

Demokratik rejimlerin tatbikinde bulunacak partilerin / şahısların tesbiti için Oy kullananların tekfir edilmesi gerektiğini nereden çıkardınız?
Oy veren insan, sadece oy kullandı diye tekfir edilmez, oy kullanmasının sebebini, kişinin niyeti, cehaleti veya açıklamasına bakarak, kişinin cehaleti giderilerek tevbeye çağrılabilir, vereceği tepkiye göre oy kullanma küfrüne girenler tekfir edilir yahud fiiline küfür dense de muayyen tekfirinden imtina edinilir, sakınılır.

Tekfir meselesinde usulu bilmeyen kişilerin, fıkhını bilmediği veya ihtilaflı gördüğü konularda görüş bildirmesi hatadır.
Çeşitli İslami endişeler ve tevillerle, hatalı olan oy kullanma küfrüne mubtela olmuş kişiler kâfir değildir. Velev ki yaptıkları küfür olsa dâhi. Bundan dolayı da İslami endişelerle oy veren kişiye kâfir muamelesi yapılmaz.
Oy kullanmak ayette geçmese de, Hakimiyet hakkının Allah'a ait olduğu, Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyenlerin kâfir olduğu vb. ayetler mevcuddur. Bundan dolayı küfür rejimlerinde oy kullananların küfre girdiği söylenir, fakat kâfir olduğu kişiyle görüşülmeden, oy verme kastı açığa çıkarılıp bilinmeden söylenemez.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Âleykum selam we rahmetullah;

Demokratik rejimlerin tatbikinde bulunacak partilerin / şahısların tesbiti için Oy kullananların tekfir edilmesi gerektiğini nereden çıkardınız?
Oy veren insan, sadece oy kullandı diye tekfir edilmez, oy kullanmasının sebebini, kişinin niyeti, cehaleti veya açıklamasına bakarak, kişinin cehaleti giderilerek tevbeye çağrılabilir, vereceği tepkiye göre oy kullanma küfrüne girenler tekfir edilir yahud fiiline küfür dense de muayyen tekfirinden imtina edinilir, sakınılır.

Tekfir meselesinde usulu bilmeyen kişilerin, fıkhını bilmediği veya ihtilaflı gördüğü konularda görüş bildirmesi hatadır.
Çeşitli İslami endişeler ve tevillerle, hatalı olan oy kullanma küfrüne mubtela olmuş kişiler kâfir değildir. Velev ki yaptıkları küfür olsa dâhi. Bundan dolayı da İslami endişelerle oy veren kişiye kâfir muamelesi yapılmaz.
Peki delil sunulduktan sonra bu kişi maslahat, âlimlere uymalıyız, batıl tevil gibi nedenlerle kullanmaya devam ederse durumları nedir?
İkincisi madem bu mesele içtihadi bir mesele diğer içtihadi meselelerde birinin küfür dediğine diğeri demiyor. Örneğin namazı terk meselesi imam Ahmet büyük küfür derken diğerleri büyük küfür değildir diyorlar. Ya da Maide 44'e bazı sahabeler dinden çıkaran küfür derken ibni Abbas dinden çıkarmayan küfür diyor. Bunlar daha da arttırılabilir. İnsanlar bizim görüşümüze uymuyor diye kâfir mı olacak insanlar illa.
 
Üst Ana Sayfa Alt