Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Oy Kullanmakla Alakalı Geniş Kapsamlı Bir Konu Vardı, Linkini Verebilir misiniz?

E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Es Selamu Aleykum.

Oy kullanmakla alakalı Allahu alem 30 40 maddelik aydınlatıcı ve güzel bir yazı vardı daha önce ki İslam-tr.com da idi ancak bu site de bulamıyorum, nasıl bulabilirim?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah ;


Seçimlerde Oy Kullanmak - Cahiliyye Düzenlerine İştirak Etmek

 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullah ;


Seçimlerde Oy Kullanmak - Cahiliyye Düzenlerine İştirak Etmek


Allah razı olsun kardeşim
 
Tevhid yolunda Çevrimdışı

Tevhid yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Oy vermek şirktir. Allah’a şükürler olsun ki bu konuda birkaç değerli insanın yazıları ve ilmi birikimleri bana çok faideli oldu. Oy veren ve bunun bilincinde olanlar müşriklerdir. Oy veren kişi, Allah’ın kanunlarının uygulanmayıp, Onun kanunlarının aleyhine çıkarılan kanunlardan,açılan alkol fabrikalarından, açılan umumhanelerden oy verdiği ölçüde sorumludur. Allah’ıma milyonlarca kez şükürler olsun ki bu gerçeği geç de olsa görebildim...
 
N Çevrimdışı

net.islam

Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullah ;


Seçimlerde Oy Kullanmak - Cahiliyye Düzenlerine İştirak Etmek



Yanlız Musa Hocanın bir Sohbetinde oy vermek duruma göre değişe bilecegini söylüyor bu durum benim aklımı bir hayli karıştırdı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yanlız Musa Hocanın bir Sohbetinde oy vermek duruma göre değişe bilecegini söylüyor bu durum benim aklımı bir hayli karıştırdı

Benim bildiğim Musa hoca oy kullanma amelini küfür görüyor ama bir şahsın bu amelden dolayı tekfir edilip edilmemesi durumuna göre değişebilir diyor. Yani (amelî) hükmü duruma göre değişir dememiştir, şahsın cehaleti, te'vili geçerli olup olmadığı, kafir olup olmadığı meselesi değişkendir.
 
K Çevrimdışı

Kasap_

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Benim bildiğim Musa hoca oy kullanma amelini küfür görüyor ama bir şahsın bu amelden dolayı tekfir edilip edilmemesi durumuna göre değişebilir diyor. Yani (amelî) hükmü duruma göre değişir dememiştir, şahsın cehaleti, te'vili geçerli olup olmadığı, kafir olup olmadığı meselesi değişkendir.

Oy veren kisi isterse zir cahil bir köylü olsun bilmiyor mu ki verdigi oyla demokratik ve laik devlete yardim edip ona destek oluyor (ve tutunmasina yardim oluyor). Bu tip mürcie hocalari hep cehalet/mazaret gibi terimleri kullanarak oy veren munafiklara bir ozur bulmanin derdindeler. Halbuki bu terimler onlar için geçerli degil.

Oy veren kisi oy vermeye niyet ediyor, bal gibi durumunda farkinda (laik devleti isletecek ve koruyacak partiler) yani o konuda bilgi sahibi ve hic bir ikrah altinda olmadan hur iradesini kullanarak oy veriyor. Ve her kim bir küfre yardim ederse kafir olur, bu genel kaide. Simdi boyle açik bir riddeti kamufle etmenin ne anlami var, soylermisiniz bana?
 
Son düzenleme:
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Oy veren kisi isterse zir cahil bir köylü olsun bilmiyor mu ki verdigi oyla demokratik ve laik devlete yardim edip ona destek oluyor (ve tutunmasina yardim oluyor). Bu tip mürcie hocalari hep cehalet/mazaret gibi terimleri kullanarak oy veren munafiklara bir ozur bulmanin derdindeler. Halbuki bu terimler onlar için geçerli degil.

Oy veren kisi oy vermeye niyet ediyor, bal gibi durumunda farkinda (laik devleti isletecek ve koruyacak partiler) yani o konuda bilgi sahibi ve hic bir ikrah altinda olmadan hur iradesini kullanarak oy veriyor. Ve her kim bir küfre yardim ederse kafir olur, bu genel kaide. Simdi boyle açik bir riddeti kamufle etmenin ne anlami var, soylermisiniz bana?
Musa Ebu Cafer hoca iddia ettiğin mürcielikten beridir. Tanımadığın insanlar hakkında boş konuşma. Bu hoca ircayı da hariciliği de terkedip Suriye'ye cihada çıkmıştır ve ilmiyle amel etmiştir inşaAllah. Konuya gelecek olursak; tekfirin engellerini bilmemek sana her önüne geleni tekfir etme hakkı vermiyor, bu davranışı abartırsan bağiy sayılıp katledilebilirsin de. Allah swt delil aldığın nisa 60 ayetinde "tağutun önünde muhakeme olmak İSTİYORLAR" buyuruyor. Ve bugün elbette bu sıfatta insanlar olup müşrik oldukları bilinen birşeydir, fakat oy veren herkese "tağutu İSTİYORLAR" diyemezsin ve bazılarının ne için oy verdiklerini, batıl da olsa İslam'ın böyle geleceğine inanıp/inandırıldıklarını belirttiklerini belki hepimiz görmüşüzdür! Evet duygusallığa gerek yok ama cehalet ortada ve Allah'ın nasslar ile küfrü açık olanları bildirdiklerinden başka senin bizzat hüccet ikame edip nedenini araştırmadan falanı filanı tekfir etmen emredilmiyor! Kaldı ki eğer sende silsile de varsa durum daha da vahim. İnşaAllah iyi anlaşılmışımdır.
 
D Çevrimdışı

deli46

Üye
İslam-TR Üyesi
Oy vermek sirktir demek için peygamberi n yolunu iyi bilmek lazım her görünen ulema görüntülü dal kavuklar dini iyi anlamiyabilir fetva verip haksız yere büyük vebal e gire bilir tabiki küfür Allah a karşı kanunlarına karşı gelip hak olanı yer yüzünde kaldırmak için savaşan kişilere denir haçlı seferi tağut siyasiler hatta diyanet hak söze yani kur ana terş muhalefet küfürdur diyanetten yada siyasi den kufre bulaşmamış yada kilisedeki müslüman kufre bulaşmamış görevliye küfür ifatiradi büyük zulümdür nice inananlar vardı gizli musluman di firavunun karısı musluman di firavunun karısı yada sarayda olması onu kafir mi yapti nice bu şekilde inananlar geldi geçti çünkü zalimin atesinden korunmak için zalim göründü ama içerden küfür edip duruyor oy vermek sirktir doğru değildir ama adamı kafır yapması için dini düşman etmedi lazım içerden kelimei tevhit getirip dışardan insanın zalim gibi olması sadece zalimi aldatmacadır cunki müslümanın yasaya bilmesi için bu gerekli Dünya kurulan dan beri böyle geldi zalim güç salt tanat da mumin zalime kamufile olur ne zaman ki gücü bulur o zaman işler değişir Her ışte dine fetva vermek dini çıkmaza sokacağı inananları felakete sürükleyeceği aşikardır o yüzden peygamberi kur ani çok iyi anlayıp ona göre fetva değil bizzat hakkı söyleyerek vebalden kurtulup sevaba gireriz O yüzden aklı kıt hocaların peşine gitmek yerine susup hakkı öğrenip iyice 2 kelimede olsa yalan haber fetvadan çok çok daha iyi der Hak sözü söylemek Biz zaten insanlık her şeyi bilemeyiz Allah bizi böyle zayıf yarattı Filozoflar olacak değiliz doğru olalım yeter Allah doğruları sever rizasina onda dir zaten şüphesiz Kişinin günahı küfür o kişiyi bağlar diğer kişiye yansitamaz Böyle bir din yok islam dini adalet der Doğruluk der iyilik der zulüm asla demez.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Oy vermek sirktir demek için peygamberi n yolunu iyi bilmek lazım her görünen ulema görüntülü dal kavuklar dini iyi anlamiyabilir fetva verip haksız yere büyük vebal e gire bilir tabiki küfür Allah a karşı kanunlarına karşı gelip hak olanı yer yüzünde kaldırmak için savaşan kişilere denir haçlı seferi tağut siyasiler hatta diyanet hak söze yani kur ana terş muhalefet küfürdur diyanetten yada siyasi den kufre bulaşmamış yada kilisedeki müslüman kufre bulaşmamış görevliye küfür ifatiradi büyük zulümdür nice inananlar vardı gizli musluman di firavunun karısı musluman di firavunun karısı yada sarayda olması onu kafir mi yapti nice bu şekilde inananlar geldi geçti çünkü zalimin atesinden korunmak için zalim göründü ama içerden küfür edip duruyor oy vermek sirktir doğru değildir ama adamı kafır yapması için dini düşman etmedi lazım içerden kelimei tevhit getirip dışardan insanın zalim gibi olması sadece zalimi aldatmacadır cunki müslümanın yasaya bilmesi için bu gerekli Dünya kurulan dan beri böyle geldi zalim güç salt tanat da mumin zalime kamufile olur ne zaman ki gücü bulur o zaman işler değişir Her ışte dine fetva vermek dini çıkmaza sokacağı inananları felakete sürükleyeceği aşikardır o yüzden peygamberi kur ani çok iyi anlayıp ona göre fetva değil bizzat hakkı söyleyerek vebalden kurtulup sevaba gireriz O yüzden aklı kıt hocaların peşine gitmek yerine susup hakkı öğrenip iyice 2 kelimede olsa yalan haber fetvadan çok çok daha iyi der Hak sözü söylemek Biz zaten insanlık her şeyi bilemeyiz Allah bizi böyle zayıf yarattı Filozoflar olacak değiliz doğru olalım yeter Allah doğruları sever rizasina onda dir zaten şüphesiz Kişinin günahı küfür o kişiyi bağlar diğer kişiye yansitamaz Böyle bir din yok islam dini adalet der Doğruluk der iyilik der zulüm asla demez.
Sen 9 yıl bekle sonra bu yıllar önceki soruyu sorarken şimdi bu cevabı ver.. SubhanAllah.. Soru - Bir Topluluga Girmek Istiyorum Tavsiyeniz
 
D Çevrimdışı

deli46

Üye
İslam-TR Üyesi
Abi insanin bigunu obur gununu tutmuyor bi gun bi sapkin inanc firtinasina kapilip diger gun kur ana bakip yada peygamberlerin yasantisina bakip kendisinin nakadar vahim durumda oldugunu anliyorsun bu demek degil dosdogruyuz Allah hayretsin susmakta fayda var yalan yok o yazdigim kelimeleri sonrasinda cok dusundum yanlis bisey yazdimmi diye bulundugumuz idari kesim kufur olduguna supe yok idari kesim kufur diye haksiz gunahsiz insanlara zorunlu sebeplerden dolayi idareye uymaya calisan insanlara haksiz tekfir etme isinin haksiz olduguna iftira oldugunu anlatmak istedim Allah bi insanin kalbine muslumanlikla sereflendirmisse her yerde muslumandir onun nere hangi konumda olmasi onu kafir etmez su anki durum muslumanlarin zaruret yani gucsuzluk hali vardir diyanet olsun hepsi kufrun yani dini one tutmiyan kendi dinini yasayan bir ceza veren iceri atan kurallariana uymiyanlarin devletin memurlaridir bu demek degil onlar memur oldular diye kafir oldular zaruret var gucun varmi yok ayak uydurmak tan baska bi gucunde.yok hangi devlete gidersen ayni yapacak bi sey yok akli kullanim en guzel nasil yapariz kadere boyun egmekten baska negelir elden bu boyle diye isyan edemeyiz boyle durumlerda diger peygamberlerin teblig yaptigi gibi teblig yapmaktan baska ne gelir elden oy vermeye sirk dediler veren kisiyede kafir dediler hic demedilerki zaruret halidir diyen olmadi oy vermek birkisiyi secmektir sirk ise Allah a ortaklar kosmaktir nasil sirk oluyor Allah a ortak kosan yani hukumlerini hice sayan bi devlet yonetimine oldugu icin sirk sayiliyor bu yonuyle bakilinca sirk oy vermek diger yonuyle zaruriyet bas secme karma karisik bi durum bakiyorsun oy veren hakli adam iyisi basa gelsin diye oy veriyor diger yonden kufur sisteme oy veriyor karma karisik bi durum bu durumu aciga dini delillerle aciga cikarmakta fayda var bir muslumanin nerde olursa olsun musluman olduguna dahil cok delil var bir muslumanin kafir olacagi hakkinda inkar haric alay eglence edinmek haric diger turlu nasil kafir olur islam delilleriyle fetva degil acik delillerle yazi yada kitap yazmakta fayda var diye dusunuyorum fetva da yanilma ekleme fitneye sebebiyet herturlu ser olabilir hak ta ser asla olmaz bu aci ve net kur ana ve hadislere bakip iyi anladiktan sonra kitap yazmakta fayda var biseyi dogru anlayip dogru yazmak lazim ki faydali olsun dinimizde dinde asirilik helak sebebidir Allah asiri gidenleri sevmez sabirli olmak her muslumana olmasi gereken hayir dir .
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abi insanin bigunu obur gununu tutmuyor bi gun bi sapkin inanc firtinasina kapilip diger gun kur ana bakip yada peygamberlerin yasantisina bakip kendisinin nakadar vahim durumda oldugunu anliyorsun bu demek degil dosdogruyuz Allah hayretsin susmakta fayda var yalan yok o yazdigim kelimeleri sonrasinda cok dusundum yanlis bisey yazdimmi diye bulundugumuz idari kesim kufur olduguna supe yok idari kesim kufur diye haksiz gunahsiz insanlara zorunlu sebeplerden dolayi idareye uymaya calisan insanlara haksiz tekfir etme isinin haksiz olduguna iftira oldugunu anlatmak istedim Allah bi insanin kalbine muslumanlikla sereflendirmisse her yerde muslumandir onun nere hangi konumda olmasi onu kafir etmez su anki durum muslumanlarin zaruret yani gucsuzluk hali vardir diyanet olsun hepsi kufrun yani dini one tutmiyan kendi dinini yasayan bir ceza veren iceri atan kurallariana uymiyanlarin devletin memurlaridir bu demek degil onlar memur oldular diye kafir oldular zaruret var gucun varmi yok ayak uydurmak tan baska bi gucunde.yok hangi devlete gidersen ayni yapacak bi sey yok akli kullanim en guzel nasil yapariz kadere boyun egmekten baska negelir elden bu boyle diye isyan edemeyiz boyle durumlerda diger peygamberlerin teblig yaptigi gibi teblig yapmaktan baska ne gelir elden oy vermeye sirk dediler veren kisiyede kafir dediler hic demedilerki zaruret halidir diyen olmadi oy vermek birkisiyi secmektir sirk ise Allah a ortaklar kosmaktir nasil sirk oluyor Allah a ortak kosan yani hukumlerini hice sayan bi devlet yonetimine oldugu icin sirk sayiliyor bu yonuyle bakilinca sirk oy vermek diger yonuyle zaruriyet bas secme karma karisik bi durum bakiyorsun oy veren hakli adam iyisi basa gelsin diye oy veriyor diger yonden kufur sisteme oy veriyor karma karisik bi durum bu durumu aciga dini delillerle aciga cikarmakta fayda var bir muslumanin nerde olursa olsun musluman olduguna dahil cok delil var bir muslumanin kafir olacagi hakkinda inkar haric alay eglence edinmek haric diger turlu nasil kafir olur islam delilleriyle fetva degil acik delillerle yazi yada kitap yazmakta fayda var diye dusunuyorum fetva da yanilma ekleme fitneye sebebiyet herturlu ser olabilir hak ta ser asla olmaz bu aci ve net kur ana ve hadislere bakip iyi anladiktan sonra kitap yazmakta fayda var biseyi dogru anlayip dogru yazmak lazim ki faydali olsun dinimizde dinde asirilik helak sebebidir Allah asiri gidenleri sevmez sabirli olmak her muslumana olmasi gereken hayir dir .
Noktalama işareti olmadan başlayıp bitirdiğin bu uzun yazının her santimetresi cehl kokmakta.
Kardeşim; İslami bir mesele konuşuyorsan (yahud imla kuralsız da olsa yazmaya çalışıyorsan) savunduğun fikri O dinin temel kaynaklarıyla delillendirmen gerekir. Aksi taktirde buradaki gibi nefse dayandığı ortaya çıkıyor.
Sana düşen; Oy vermek küfürdür diye itikad edinenlerin delillerini incele ve onlara verebiliyorsan delille cevab ver. Aksi taktirde Kur'an ve sünnete teslim olmayı dene.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Abi insanin bigunu obur gununu tutmuyor bi gun bi sapkin inanc firtinasina kapilip diger gun kur ana bakip yada peygamberlerin yasantisina bakip kendisinin nakadar vahim durumda oldugunu anliyorsun bu demek degil dosdogruyuz Allah hayretsin susmakta fayda var yalan yok o yazdigim kelimeleri sonrasinda cok dusundum yanlis bisey yazdimmi diye bulundugumuz idari kesim kufur olduguna supe yok idari kesim kufur diye haksiz gunahsiz insanlara zorunlu sebeplerden dolayi idareye uymaya calisan insanlara haksiz tekfir etme isinin haksiz olduguna iftira oldugunu anlatmak istedim Allah bi insanin kalbine muslumanlikla sereflendirmisse her yerde muslumandir onun nere hangi konumda olmasi onu kafir etmez su anki durum muslumanlarin zaruret yani gucsuzluk hali vardir diyanet olsun hepsi kufrun yani dini one tutmiyan kendi dinini yasayan bir ceza veren iceri atan kurallariana uymiyanlarin devletin memurlaridir bu demek degil onlar memur oldular diye kafir oldular zaruret var gucun varmi yok ayak uydurmak tan baska bi gucunde.yok hangi devlete gidersen ayni yapacak bi sey yok akli kullanim en guzel nasil yapariz kadere boyun egmekten baska negelir elden bu boyle diye isyan edemeyiz boyle durumlerda diger peygamberlerin teblig yaptigi gibi teblig yapmaktan baska ne gelir elden oy vermeye sirk dediler veren kisiyede kafir dediler hic demedilerki zaruret halidir diyen olmadi oy vermek birkisiyi secmektir sirk ise Allah a ortaklar kosmaktir nasil sirk oluyor Allah a ortak kosan yani hukumlerini hice sayan bi devlet yonetimine oldugu icin sirk sayiliyor bu yonuyle bakilinca sirk oy vermek diger yonuyle zaruriyet bas secme karma karisik bi durum bakiyorsun oy veren hakli adam iyisi basa gelsin diye oy veriyor diger yonden kufur sisteme oy veriyor karma karisik bi durum bu durumu aciga dini delillerle aciga cikarmakta fayda var bir muslumanin nerde olursa olsun musluman olduguna dahil cok delil var bir muslumanin kafir olacagi hakkinda inkar haric alay eglence edinmek haric diger turlu nasil kafir olur islam delilleriyle fetva degil acik delillerle yazi yada kitap yazmakta fayda var diye dusunuyorum fetva da yanilma ekleme fitneye sebebiyet herturlu ser olabilir hak ta ser asla olmaz bu aci ve net kur ana ve hadislere bakip iyi anladiktan sonra kitap yazmakta fayda var biseyi dogru anlayip dogru yazmak lazim ki faydali olsun dinimizde dinde asirilik helak sebebidir Allah asiri gidenleri sevmez sabirli olmak her muslumana olmasi gereken hayir dir .
Her önümüze geleni tekfir etmemişiz zaten kardeşim!
Kimse doğuştan ilim sahibi olarak gelmiyor, ama mu'min kişi Kur'an ve Sahih Sunnetten delil geldiğinde hemen ona sarılır. "Bu kadar insan yanlış yolda mı, kimse bilmiyor bi sen mi biliyorsun, kötünün iyisini seçmek neden suç olsun" vb karşılıklar mu'mine yakışmaz! Din delildir, Kur'an, Sunnet, ashabın örnekliği, ihsan ile tabi olan mu'minlerin yoldur! Hiç kimseye tek başına bütün tağutları alt edip İslam devletini kuracak diye bir garanti ve şart yüklenmemiştir, verilen emir bu yolda herkesin üstüne düşen görevleri elinden gelenin en iyisiyle yapmaya çalışmasıdır ki bu amellerin zirvesi bu yolda cihâd edip şehîd olmaktır! Ğâlibiyet Allah'ın elindedir, dilerse senin benim vesilemiz ile verir, dilerse bizim gözümüzle göremeyebileceğimiz bir vakitte mesela 100 veya 1000 yıl sonra zafer verir..
Bu yüzden korkularımızı sahte mustaz'aflık kılıfına büründürmeye çalışarak kendimizi kandırmayalım..
Bugün oy veren kişilerin tek tek kalbini, niyetini ve âkibetini bilemeyiz tıpkı namaz kılmayan, içki içen bir kişinin en son ne hâl üzere öleceğini bilemeyeceğimiz ve hatta kendimizin bile en son nasıl bir inançla öleceğimizi bilemeyeceğimiz gibi.. Fakat bu durum nasıl ki içki içmenin harâm olduğu gerçeğini ve bizim tâğûttan ictinâb etmek ile muvahhidler olma ümidimizin gerçekliğini değiştirmiyorsa, niyet ne olursa olsun yasama(helâl-harâm/yasal-yasak vs hakkında hukum/kanun) yapma cur'eti gösteren sistemlere oy vermenin de şirk bir amel olduğu gerçeğini değiştirmez!!
Sonuç olarak oy kullanmak şirktir, lâkin her oy kullananı tekfir etme durumunda olmamakla birlikte onlara gerekli hucceti ikâme ettikten sonra eğer tüm engeller usulünce ortadan kalkmış ise ancak ferdî tekfir gündeme gelebilir..

Şu âyetleri iyi oku kardeşim, Allah swt Resûlullah'ı sas bile açık bir şekilde ikâz etmiştir ki düşün artık biz işin neresindeyiz;

Yemin olsun ki, kendilerine kitap verilenlere her ne delil getirsen de yine de senin kıblene uymazlar. Sen de onların kıblesine uyacak değilsin. Onların bir kısmı diğerlerinin kıblesine de uyacak değillerdir. >>>Yemin olsun ki, eğer "sana gelen ilimden sonra," onların arzularına uyarsan, o zaman şubhesiz ki sen zâlimlerden olursun.<<<
Bakara 145

Böylece Biz onu (Kur’ân’ı) Arabça bir hukum olarak indirdik. >>>Yemin olsun ki "sana gelen ilimden sonra," onların hevâ ve heveslerine uyarsan, Allah’a karşı senin, ne bir dostun ne de bir koruyucun bulunur.<<<
Ra'd 37


Mustaz'aflar konusunda da şu sohbeti iyi dinle kardeşim; MP3 - Ali Küçük Hoca - Cihad, Hicret ve Mustazaflar
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

akaw

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bu oy vermek - rey kullanmak mevzuu ile ilgili şunları bilmek gerekiyor. yazacaklarım genel, bu siteye yeni üye oldum. 2 kısımda yazacagım birincisi ayet hadis çerçevesinde gidecek 2.si daha mantıkî ve güncel mevzular üzerinden...

Evvela "rey kullanmak " imanî bir mevzuu değil, fıkhi bir mevzuu. Rey vermek yada saltanat yada farklı başka bir yol ancak idareci tayin biçimidir , yani bu konuyu şahsın, toplumun imanı ile ilişkilendirmek ya kötü niyetli yada zahirde alim ama hakikkatte cahil insanların kârıdır. Olsa olsa yaşar nuri öztürk gibi insanlardır.


Zaten birçok alimin ittifakı üzere kuranı kerim sadece bir iktisat kitabı olmadıgı gibi bir idare yönetim metni de değildir. öğüttür, emirdir, ahlak çerçevesidir.... ve "Allahı seviyorsanız rasule itaat edin" emrini içerir. Bunlardan sebep - zaten- hiçbir ayeti kerime meali, hiçbir tefsir, hiçbir hadisi şerif dogrudan " şu şu yonetimlerde rey verin, şu şu yonetimlerde rey vermeyin , şu şu vakıtlerde rey caiz, aksi değil" gibi bir mana cıkarılamaz. burada yada başka mecralarda bu konu ile ilgili belli ayeti kerimeler paylaşılıp duruluyor ya kasıt başka yada mevzu anlaşılmamış.

Hz peygamber'in hayatına baktıgımız zaman
  • Yeri gelmiş kafirlerle hudeybiye antlaşmasını yapmış, zahirde "Allah'ın rasulune ve ümmetine karşı çok agır ifadeler içeren onları zul durumuna düşüren " bir metin. ancak o vakıt o şekilde davranmak gerekiyormuş o şekilde davranmış Allah'ın rasulu.

  • Sonra Rasulallah s.a.v , taiften dönerken mekkeye tek girmekten çekindiği için bir müşrikin himayesinde mekkeye girmiştir. Adiyy oğlu Mut'im isimli müşrik Allah rasulunu himayesine alarak mekkeye girmesine yardımcı olmuştur.

  • Abdullah bin Huzafe r.a. bizans kralına bir şekilde esir düşer sonra çeşitli teklifler ve tehditlerden sonra kral ona " alnımdan öpersen burada bulunan bütün Müslüman esirleri serbest bıraktığın takdirde dediğini yaparım.” o da kralı alnından öper. ve kurtulurlar. uzun hikaye bakarsınız...
Tabii bu şekilde vukuatın hikmeti çoktur. Allah en dogrusunu bilir belki bir hikmeti " ümmet yeri gelir herzaman güçlü durumda olmaz, her zaman muktedir olmaz. iktidar olur ama muktedir olmaz, askeri manada guclu olmayabilir o zaman kafirle de şu şu şekilde antlaşma yapmak durumunda kalabilir" i göstermek içindir.

Zaten Rasulullah 'ın her yaptıgı " ancak bu şekilde yapacaksınız" değildir. mesela 4 eş ile evlenmek te boyle. " sünnet o zaman sünnete uyalım 4 eş alalım" diyen birçok insan kendi hayatını da başka hayatları da dagıtmıştır. bu bir cevazdır.




yine hz. peygamber, peygamberliğinin ilk zamanlarında da, o müşrikler içinde 39 mümini idare etti, hz ömer müslüman olduktan sonra da farklı şekilde idare etti, hicrete kadar farklı şekilde idare etti, hicretten sonra medinede farklı şekilde idare etti. yani "ibn ül vakt" oldu. bu kavrama bir kısmınız aşinadır. ayrıntısına girmeyeceğim.


Allah azim üş şân hz. peygamberine , ilk andan itibaren "ömrün boyunca sana tabii olanlara ve olmayanlara şu şekilde muamele edeceksin, aralarında şu şekilde hükmedeceksin herkese aynı davranacaksın" demedi, ancak " merhametli ol" ve "adil ol" şeklinde emretti, zaten buradan da anlıyoruz bunu: ’Andolsun içinizden size öyle bir peygamber geldi ki gayet izzetli ve şereflidir. Sıkıntıya düşmeniz O’na ağır gelir. Üstünüze titrer. Müminlere gayet (Rauf ve Rahim) şefkatli ve merhametlidir.’( et-Tevbe 9/128. )


2. kısım olarak ise; ülkemizin, dünyanımızın ve günümüzün gerçekleridir.

Bugün bildiğiniz üzere Hz ebubekir r.a. yok, Hz ömer , osman ve ali r.a. efendilerimiz de yok, onlara layık bir millet te yok ancak bu hz ebubekir'in de rey ile seçildiği , rey kullanmanın bir irade beyanı olduğu gerçeğini değiştirmez.

780 bin km^2 olan bu vatan topragında bu 80 milyon insanın bir şekilde yönetilmesi ve yönetici ihtiyacı var. birşekilde kahir ekseriyetin kabul edeceği bir tarzda - yani bu topluma karşı adil bir şekilde- bir yönetici seçmemiz mecburi. ancak mevcut şartlarda kahir ekseriyet malumunuz islami hayat içinde değiller, arzu ve talepleri de ekseriyetle islami değil, hatta aynı tornadan, aynı aileden, aynı medreseden aynı mahalleden çıkanlar dahi aynı düşünmeyebiliyor, yaşamayabiliyor. Bü yüzden bu "idareci tayin tarzı" ve "idareci kıstasları" tam manası ile islami olmayacaktır.

Rey ile olabilir, bir aile içinde babadan oğula geçsin denebilir, kurra çekelim denebilir ama "el açıp Allahtan bu toplumu ıslah etmesini daha sonra da bize gökten bir idareci indirmesini bekleyelim " denmez. Rey bir irade beyanıdır. " ben şu şahıs burayı daha islami, daha adil daha mantıklı yonetir diye düşünüyorum" demektir.

Bakınız bugun suriye ve mısırdakı muslumanların tek mücadelesi "serbest ve hür irade beyanı - rey kullanmaktır" başka hiçbir şey değildir. eger esad rejiminde yada mısırdakı rejimde en azından buradakı kadar gerçekçi seçimler olsa idi bu kadar kan akmayacaktı.

bizim buradakı durumun değerini bilmemiz lazım. bu mevzu "demokrası"vs mevzuu değil. irade beyanı mevzuudur. batıdakıler bu sisteme "demorkası" diyor diye "irade beyanı rey" onlara ait bir kavram olmuyor.

son olarak, bu memleket müslüman memleketi, eğer " islam düşmanları burada rey kullansın irade beyan etsinler ben etmem biz etmeyiz" diyorsa birisi o zaman o farklı bir yontem vaaz etmek mecburiyetindedir. etmiyorsa ya cahil yada kötü niyetlidir. aksi halde rey harici yollar hepimizi hepinizi üzebilir, forumlardan yazmak gibi de olmaz sonucları...

"Üç kişi yolculuğa çıktığında içlerinden birisi imam olsun. " h.ş.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Bu oy vermek - rey kullanmak mevzuu ile ilgili şunları bilmek gerekiyor. yazacaklarım genel, bu siteye yeni üye oldum. 2 kısımda yazacagım birincisi ayet hadis çerçevesinde gidecek 2.si daha mantıkî ve güncel mevzular üzerinden...
Taviz tavizi doğurur düşüncesiyle olaya bakınca daha ilk anda bir yıkım olmuş bile.. Yani ortada ayet ve hadis çerçevesi varsa artık yeni bir kısım açıp bir de adını "daha mantıkî ve güncel" diye süslemeye yer yoktur! Ayrıca genele ve ilk defa yorum atacakken bir selam beklerdik..
Evvela "rey kullanmak " imanî bir mevzuu değil, fıkhi bir mevzuu. Rey vermek yada saltanat yada farklı başka bir yol ancak idareci tayin biçimidir , yani bu konuyu şahsın, toplumun imanı ile ilişkilendirmek ya kötü niyetli yada zahirde alim ama hakikkatte cahil insanların kârıdır. Olsa olsa yaşar nuri öztürk gibi insanlardır.
Mesele zaten oy kullanmanın kendisi değil bunu bildiğine de eminim! Mesele Allah'ın indirdiği ile hukmetmeyen bir düzene oy/cevaz vermektir! Allah swt "sizden olan ulu'l-emre(itaat edin)" diye buyuruyor ama nankör, câhil, yobaz ve ırkçı insanlar maalesef "sizden" kıstasını mu'min olmaya değil de aynı vatan millet bayrak çatısına duhuliyet olarak tahrif ettiği için kendini bu çarka dişli olmaya mecbur hissediyor! Ayrıca bunu yapanların her biri tek tek alim olmayıp câhil olduğu için toptan tekfîr etmiyoruz! Asıl kötü niyet kendisine ilim geldikten sonra yüz çevirenlerdedir!
Zaten birçok alimin ittifakı üzere kuranı kerim sadece bir iktisat kitabı olmadıgı gibi bir idare yönetim metni de değildir. öğüttür, emirdir, ahlak çerçevesidir.... ve "Allahı seviyorsanız rasule itaat edin" emrini içerir. Bunlardan sebep - zaten- hiçbir ayeti kerime meali, hiçbir tefsir, hiçbir hadisi şerif dogrudan " şu şu yonetimlerde rey verin, şu şu yonetimlerde rey vermeyin , şu şu vakıtlerde rey caiz, aksi değil" gibi bir mana cıkarılamaz. burada yada başka mecralarda bu konu ile ilgili belli ayeti kerimeler paylaşılıp duruluyor ya kasıt başka yada mevzu anlaşılmamış.
Burada apaçık Allah'a ve Resûlullah'a iftira vardır çünkü Allah swt "Sonra seni de din hususunda bir şeriat üzere kıldık. Sen ona uy, bilmeyenlerin heva ve heveslerine uyma. (Casiye 18)" diye emrederken, Resûlullah sas "Benim sunnetime ve Raşid halifelerimin sunnetine uyun" diye emrederken hangi cur'etle "sadece idare metni değildir" diye vurguladıktan sonra "ayet ve hadislerde hiçbir yerde yönetimle alakalı emir ve yasak olmadığı" zırvalığını dayatabiliyorsunuz!!
Hz peygamber'in hayatına baktıgımız zaman
  • Yeri gelmiş kafirlerle hudeybiye antlaşmasını yapmış, zahirde "Allah'ın rasulune ve ümmetine karşı çok agır ifadeler içeren onları zul durumuna düşüren " bir metin. ancak o vakıt o şekilde davranmak gerekiyormuş o şekilde davranmış Allah'ın rasulu.
Bu antlaşma bizzat Allah swt nın emri doğlutusunda gerçekleşip ve sonucunda hayır verileceği Allah swt tarafından garantilenmiş bir antlaşmadır, bugün: kafirlerle ta'viz vererek(başka seçenek(cihâd) mevcud olduğu halde) yapacağın antlaşmalarda hayırlı bir sonuç alacağına dair Allah swt nın emri ve garantisi olduğu vahyini sen de alabilirsen yap! Var mı böyle bir emir ve garanti?
  • Sonra Rasulallah s.a.v , taiften dönerken mekkeye tek girmekten çekindiği için bir müşrikin himayesinde mekkeye girmiştir. Adiyy oğlu Mut'im isimli müşrik allah rasulunu himayesine alarak mekkeye girmesine yardımcı olmuştur.
Resûlullah'ın sas muşrik himayesinde Mekke'ye girmesi sırasında yolda muşriklerle içki içtiğine, onlarla beraber kadınlara yanaştığına, kumar oynadığına vb vs veya bunları yapmayıp sadece olur verdiğe şahit misin? Verdiğin bu örneğin Allah'ın indirdiğiyle hukmetmeyen kâfirlerin meşruiyetiyle ne alakası var!?
  • Abdullah bin Huzafe r.a. bizans kralına bir şekilde esir düşer sonra çeşitli teklifler ve tehditlerden sonra kral ona " alnımdan öpersen burada bulunan bütün Müslüman esirleri serbest bıraktığın takdirde dediğini yaparım.” o da kralı alnından öper. ve kurtulurlar. uzun hikaye bakarsınız...
Yine aynı şekilde alnını ikrah ile öpmekten başka tuğyana olur fetvası var mı ortada!?
Tabii bu şekilde vukuatın hikmeti çoktur. Allah en dogrusunu bilir belki bir hikmeti " ümmet yeri gelir herzaman güçlü durumda olmaz, her zaman muktedir olmaz. iktidar olur ama muktedir olmaz, askeri manada guclu olmayabilir o zaman kafirle de şu şu şekilde antlaşma yapmak durumunda kalabilir" i göstermek içindir.
Bunun cevabı yine üstteki açıklamalarda..
Zaten rasulullah 'ın her yaptıgı " ancak bu şekilde yapacaksınız" değildir. mesela 4 eş ile evlenmek te boyle. " sünnet o zaman sünnete uyalım 4 eş alalım" diyen birçok insan kendi hayatını da başka hayatları da dagıtmıştır. bu bir cevazdır.
Yine Allah swt ve Resûlullah sas e iftira var!! Resulullah'ın sas din adına yaptığı herşey "eğer din adına yapacaksan böyle yapacaksın" emridir" 4 evlilik ile konunun zerre alâkası yoktur, meseleyi sulandırmaktan öteye gitmez!!
yine hz. peygamber, peygamberliğinin ilk zamanlarında da, o müşrikler içinde 39 mümini idare etti, hz ömer müslüman olduktan sonra da farklı şekilde idare etti, hicrete kadar farklı şekilde idare etti, hicretten sonra medinede farklı şekilde idare etti. yani "ibn ül vakt" oldu. bu kavrama bir kısmınız aşinadır. ayrıntısına girmeyeceğim.
Resûlullah sas "Sunnetime ve Raşid halifelerimin sunnetine uyun" diye emretti, onlardan sonra farklılaşan yönetimlere değil!! Senin dediğin farklar ise tamamen Kur'an ve Sunnet ile kaynaklı emir ve ruhsatlar içermektedir demokrasiye cevâz değildir!!
Allah azim üş şân hz. peygamberine , ilk andan itibaren "ömrün boyunca sana tabii olanlara ve olmayanlara şu şekilde muamele edeceksin, aralarında şu şekilde hükmedeceksin herkese aynı davranacaksın" demedi, ancak " merhametli ol" ve "adil ol" şeklinde emretti, zaten buradan da anlıyoruz bunu: ’Andolsun içinizden size öyle bir peygamber geldi ki gayet izzetli ve şereflidir. Sıkıntıya düşmeniz O’na ağır gelir. Üstünüze titrer. Müminlere gayet (Rauf ve Rahim) şefkatli ve merhametlidir.’( et-Tevbe 9/128. )
Yine Allah'a swt iftira var! Bilakis Allah swt "Sonra seni de din hususunda bir şeriat üzere kıldık. Sen ona uy, bilmeyenlerin heva ve heveslerine uyma. (Casiye 18)" diye emretti!! Şeriat ile merhametin çelişkisi yoktur bilakis şeriatın kendisi adalet ve merhamettir! "Zinâ eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer sopa vurun. Eğer Allah’a ve âhiret gününe iman ediyorsanız, Allah’ın dini hususunda onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir topluluk da onların cezalarına şahit olsun. (Nur 2)"
2. kısım olarak ise; ülkemizin, dünyanımızın ve günümüzün gerçekleridir.

Bugün bildiğiniz üzere Hz ebubekir r.a. yok, Hz ömer , osman ve ali r.a. efendilerimiz de yok, onlara layık bir millet te yok ancak bu hz ebubekir'in de rey ile seçildiği , rey kullanmanın bir irade beyanı olduğu gerçeğini değiştirmez.
Yine tekrar ediyorum şûra ile demokrasinin alâkası yoktur! Yönetici seçmek ile helâl harâm belirleyen ilâh seçmek aynı şey değildir!!
780 bin km^2 olan bu vatan topragında bu 80 milyon insanın bir şekilde yönetilmesi ve yönetici ihtiyacı var. birşekilde kahir ekseriyetin kabul edeceği bir tarzda - yani bu topluma karşı adil bir şekilde- bir yönetici seçmemiz mecburi. ancak mevcut şartlarda kahir ekseriyet malumunuz islami hayat içinde değiller, arzu ve talepleri de ekseriyetle islami değil, hatta aynı tornadan, aynı aileden, aynı medreseden aynı mahalleden çıkanlar dahi aynı düşünmeyebiliyor, yaşamayabiliyor. Bü yüzden bu "idareci tayin tarzı" ve "idareci kıstasları" tam manası ile islami olmayacaktır.
Rey ile olabilir, bir aile içinde babadan oğula geçsin denebilir, kurra çekelim denebilir ama "el açıp allahtan bu toplumu ıslah etmesini daha sonra da bize gökten bir idareci indirmesini bekleyelim " denmez. Rey bir irade beyanıdır. " ben şu şahıs burayı daha islami, daha adil daha mantıklı yonetir diye düşünüyorum" demektir.
İşte ipin koptuğu nokta; kim size 80 milyonu yöneteceksiniz diye vahyetti? Kim size vatan millet bayrak mefhûmunun İslam'dan üstün ve korunması gereken kudsallar olduğunu vahyetti? Hemen amarikaya getirmeyin konuyu şimdiden uyarayım..
Bakınız bugun suriye ve mısırdakı muslumanların tek mücadelesi "serbest ve hür irade beyanı - rey kullanmaktır" başka hiçbir şey değildir. eger esad rejiminde yada mısırdakı rejimde en azından buradakı kadar gerçekçi seçimler olsa idi bu kadar kan akmayacaktı.
Şimdi de mucâhidlere iftira!! Allah swt yolunda Allah'ın dini/kelimesi/şeriatı yücelsin ve yeryüzüne hukmetsin diye savaşıp şehid olanlar ile "meyhanelerin helâl ya da harâm olma kararını ben veririm" kibrindeki bir özgürlük anlayışını bir mi tutuyorsun!?!?
Ve Allah swt; "Eğer kâfirlerin dinine uymazsan senden asla razı olacak değillerdir", "Eğer kâfirler güç yetirebilse sizi dininizden döndürmek için savaşmaktan asla geri durmazlar" ayetlerine rağmen küfür yöntemi ile ancak kanın durabileceğini iddiâ ediyorsun!?!?
Cevâbını yine Allah swt veriyor;
Ey iman edenler! İnkâr edib de ve kardeşlerine yeryüzünde sefere veya savaşa çıkanlar oldukları zaman: “Eğer yanımızda olsalardı ölmezler ve öldürülmezlerdi” diyenler gibi olmayın. Onların bu sözleri, Allah’ın kalblerinde bir pişmanlık meydana getirmesi içindir. Dirilten de öldüren de Allah’tır. Allah, yaptıklarınızı çok iyi görendir.
Al-i İmran 156

Onlar ki kendileri oturup kaldıkları halde kardeşleri için: “Eğer bize itaat etselerdi öldürülmezlerdi” dediler. De ki: “Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi kendinizden ölümü uzaklaştırın.”
Al-i İmran 168
bizim buradakı durumun değerini bilmemiz lazım. bu mevzu "demokrası"vs mevzuu değil. irade beyanı mevzuudur. batıdakıler bu sisteme "demorkası" diyor diye "irade beyanı rey" onlara ait bir kavram olmuyor.
Biz mu'minler hiçbir kâfirin minneti altında yaşamaya ve öyle alışmaya mecbur ve memnun değiliz, ancak onlara ve nefsine gönüllü köle olanlar bu sistemden râzı olur!!
son olarak, bu memleket müslüman memleketi, eğer "islam düşmanları burada rey kullansın irade beyan etsinler ben etmem biz etmeyiz" diyorsa birisi o zaman o farklı bir yontem vaaz etmek mecburiyetindedir. etmiyorsa ya cahil yada kötü niyetlidir. aksi halde rey harici yollar hepimizi hepinizi üzebilir, forumlardan yazmak gibi de olmaz sonucları...
Yöntem zaten dunya kuruluşundan beri vaz'edilmiştir; "Yemin olsun ki, her ummete: “Allah’a kulluk edin, tağuttan kaçının” diye bir peygamber gönderdik. İçlerinden bir kısmını, Allah doğru yola sevk etti. Diğer bir kısmının üzerine ise sapıklık hak oldu. Yeryüzünde gezip dolaşın da, yalanlayanların akıbetinin nasıl olduğuna bir bakın. (Nahl Suresi 36)"

Yani eğer gücün yetiyorsa elinle bu düzeni/düzensizliği değiştireceksin, elinde güç yoksa dilinle değiştireceksin, dilinle de güç yetiremiyorsan kalbinden buğz edip ondan beri olacaksın, bu en sondaki hâl ise imânın en zayıf derecesidir!! Buna rağmen siz eli bıraktınız, dili bıraktınız, kalbimizle buğzetmeyi bıraktınız ve bize bunların aksine bel'am olmayı öğütlüyorsunuz subhânAllah..
"Üç kişi yolculuğa çıktığında içlerinden birisi imam olsun. " h.ş.
Buraya tek cevâbım şudur; "içlerinden birisi(mu'min)".
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Zaten bu oy mevzusunda sapanlarin tek sorunu delil diye sunduklari ayet ya da hadislerin konuyla bir alakalari olmadigi gibi aslinda deliller kendilerininde aleyhlerinedir. Evet 3 kisi yola cikinca biri emir olsun, mesala akaw sen ben ve üstteki yazan kardesimiz yola cikalim, yas ve saygi olarak beni imam sectiniz diyelim(olmak istemem aslinda), yola ciktik hadi biraz kafa dagitalim desem gidelim meyhaneye ya da kumarhaneye oradan ................ binbir türlü harama ve küfre ve hatta umum evine desem bana itaat mi edeceksiniz. Yoksa yahu seni imam sectik sen dinden iyice saptin ne Allah korkusu kaldi ne iman kaldi def ol git sana biat etmiyoruz mu diyeceksin. Sende ki mide buna benzer hadisleri (emre itaatsizligi kastediyorum) baz alip ses cikarmamaksa bence kardesim imanla alakali konulari tekrar okumanizda fayda var. Allah kafir de olsa anne babaya öf dememeyi ancak Allaha isyan ve küfürde asla itaat etmemeyi emretmistir.
 
A Çevrimdışı

akaw

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Mesele Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyen bir düzene oy/cevaz vermektir!
gerçekçi olmak lazım. 4 halifeden sonra birdaha kâmil manada hilafet olmadı. olmayacak ta. bunu bir kabullenmek gerekiyor. yani acaba kim bu tam manasıyla hilafeti tatbik edecek? şu forumun admini felan mı?
1400 küsür senedir müslümanlar devlet kuruyorlar " nasıl olsa hz ebubekir gibi yonetemeyecek bu adamı da başımıza kabul etmiyoruz" mu deseler di? işte bir tavsiyeniz yok.



Allah swt "sizden olan ulu'l-emre(itaat edin)" diye buyuruyor ama nankör, cahil, yobaz ve ırkçı insanlar maalesef "sizden" kıstasını mu'min olmaya değil de aynı vatan millet bayrak çatısına duhuliyet olarak tahrif ettiği için kendini bu çarka dişli olmaya mecbur hissediyor!

acaba kim belirliyor kimin mümin yada münafık oldugunu? mesela bütün ömrü müslümanlar arasında geçmiş, alimlere hürmet etmiş vakıflara hizmet etmiş bir devlet başkanı mı "ulul emr" değil?


hangi cur'etle "sadece idare metni değildir" diye vurguladıktan sonra "ayet ve hadislerde hiçbir yerde yönetimle alakalı emir ve yasak olmadığı" zırvalığını dayatabiliyorsunuz!!

"sadece idare metni değildir" demek "idari bir metindir, ancak SADECE idari bir metin değildir" demektir. kuranı kerimin sadece metnine bakarak hukum verilmez, ekseriyetle fıkhı hukumler kuran , hadis icma ve kıyas ile yapılır. burada alimler ve müçtehidler de dahildir yeri geldiğinde şu altı çizili kırmızı yerleri iyi okumak lazım. türkçeye biraz hakım olmak lazım.

u antlaşma bizzat Allah swt nın emri doğlutusunda gerçekleşip ve sonucunda hayır verileceği Allah swt tarafından garantilenmiş bir antlaşmadır, bugün: kafirlerle ta'viz vererek(başka seçenek(cihâd) mevcud olduğu halde) yapacağın antlaşmalarda hayırlı bir sonuç alacağına dair Allah swt nın emri ve garantisi olduğu vahyini sen de alabilirsen yap! Var mı böyle bir emir ve garanti?


pc başından bunları yazmak kolay. müslüman hareket ederken vukuata vakte gore de degerlendirme yapar. şimdi sen bir devlet baskanısın, putin de bir devlet baskanı? nasıl hareket edeceksin? ticari, iktisadi, sınırla ilgili askeri vs ünsiyetiniz var çatıştıgınız noktalar da olacak, " senle iş yapmam el de sıkışmam cihad edecez ölümüne " mi diyeceksin? ütopik olmayın komik oluyor.

Bu antlaşma bizzat Allah swt nın emri doğlutusund
şimdi rasulullahın her hareketi allahın vahyi ile " o hevasından konuşmaz" mealinde ayeti kerimeyi dikkate alır isek rasulullahın her hareketi ilahi kaynaktandır o zaman yaptıgı ve soylediği hiçbir işi emri günümüzde tatbik edemeyiz? rasulullah ta antlaşma yaptı hicret etti, yaralandı ağladı üzüldü vs.


Resûlullah'ın sas müşrik himayesinde Mekke'ye girmesi sırasında yolda müşriklerle içki içtiğine, beraber kadınlara yanaştığına, kumar oynadığına vb vs veya bunları yapmayıp sadece olur verdiğe şahit misin?

bu ornekten kasıt şu ki, biz de bu zamanda yada idarecilerimiz de bir idari işlem yonetim sırasında müşrikle mücrimle iş yapabiliyorlar buradan tutup " vaaay kafir" iddiasında bulunmak mantıklı olmuyor. siyere de muvafık olmuyor. yeri gelmiş peygamberimiz müşrif korumasına girmiş " ben peygamberim ne yapıyorum " dememiş ?


Resulullah sas in din adına yaptığı herşey "eğer din adına yapacaksan böyle yapacaksın" emridir"
o zaman kaç kişi var tanıdıgın rasulullahın her emrini yerine getiren? ama kâmil manada? kaç kişi var dünyada şu an?
rasulullaha bir adam gelmiş " savaşa gitmek istiyorum" demiş " anan baban evde onlara bak" demiş bir adam gelmiş başka bir emir vermiş. şahsa gore imkanlarına gore muamele etmiş.


Resulullah sas "Sunnetime ve Raşid halifelerimin sunnetine uyun" diye emretti onlardan sonra farklılaşan yönetimlere değil!! Dediğin farklar tamamen Kur'an ve Sunnet ile kaynaklı emir ve ruhsatlar içermektedir demokrasiye cevaz değildir!!

1400 senedir 4 halifeden sonra kaç tane bu kastettiğin gibi yonetim yada yonetici gordun . hala bir tavsiyen yok. eleştiri çok maşaallah ama " nerede 4 halife gibi idareciler?" dediğimizde cevap yok. gerçekçi olun. 4 halife nasıl rey ile seçildi o toplumda o 4 halife gibi yoneticiler vardı olacaktı oldu bizde de bizim gibi insanlar olacak!

Yine tekrar ediyorum şura ile demokrasinin alakası yoktur! Yönetici seçmek ile helal haram belirleyen ilah seçmek aynı şey değildir!!


açık konuş ta bilelim kim ilah? ümmetin aglayarak dua ettiği erdogan mı ilah?

İşte ipin koptuğu nokta; kim size 80 milyonu yöneteceksiniz diye vahyetti? Kim size vatan millet bayrak mefhumunun İslam'dan üstün ve korunması gereken kutsallar olduğunu vahyetti? Hemen amarikaya getirmeyin konuyu şimdiden uyarayım.
müslümanlar farklı devletler kuramaz mı? tek devlet mi olacak? nasıl saglayaacksın bunu? hilafet bitti arkadaş uyan, saltanat geldi sonra da bu tur rey ile seçim geldi. kalmadı dunyada saltanat bile kalmadı. muslumanların başında şu an bir hz ebubekir ömer osman ali r.a. efendilerimiz yok diye napalım ? yaşadıgımız yerlerde idarecisiz mi kalalım?

Şimdi de mucahidlere iftira!!
şimdi senin kafandakılerin cozumu yok işte, sadece " allahın kanunlarıyla idare etmeyen kafir" mealindeki ayetleri c/p yapıp durun, afferim. bir toplumda yaşıyorsn herkesin bir oy hakkı var. oy atsan sistemi ehveni şere çevirebilirsin zamanla. bunu elinin tersiyle itip bir çozum de sunmuyorsun. bunu akıllı musluman yapmaz.

rey harici çözümünüz ne ?

Biz mu'minler hiçbir kâfirin minneti altında yaşamaya ve öyle alışmaya mecbur ve memnun değiliz, ancak onlara ve nefsine gönüllü köşe olanlar bu sistemden razı olur!!

kafini minneti derken? bu kadar alim evliya gitmiş oy kullanmıs burada yaşamış kaçmamış mücadele etmiş, hapis yatmış, zahit kotku gibi sanayileşmeye katkı vermiş said nursi gibi imana hizmet etmiş ramazanoglu mahmud sami gibi kalblere hizmet etmiş vakıflar kurmus evliyalar cahil şu forumdakı profiller gif. ler alim oyle mi?

Yani eğer gücün yetiyorsa elinle bu düzeni/düzensizliği değiştireceksin, elinde güç yoksa dilinle değiştireceksin, dilinle de güç yetiremiyorsan kalbinden buğz edip ondan beri olacaksın, bu en sondaki hâl ise imanın en zayıf derecesidir!! Buna rağmen siz eli bıraktınız, dili bıraktınız, kalbimizle buğzetmeyi bıraktınız ve bize bunların aksine bel'am olmayı öğütlüyorsunuz subhanAllah..

bu anadoluda siz kendinizi misafir goruyorsunuz demekki? biz kendimizi asıl goruyoruz. arızi oluşan durumlarla mucade ediyoruz. gerekli her yol ile.

size gore " kemalistler ulkeyi yonetsin biz hiç mücadele etmeyelim "

ama ondan sonra 28 şubattakı gibi aglamak yok.

hem bu duzensizliği oy kullanmaz isen nasıl değiştireceksin? varmı cozumun?
Buraya tek cevabım şudur; "içlerinden biri(mu'min)"

zaten mümine destek veriyoruz rey veriyoruz. var mı kafir parti lideri bizim destekleyeceğimiz?

hasılı salt ayet mealleri ile hiçbir konuda hukum veremezsin. ne alimsin ne arif ne müçtehidsin. meal yapıştırmakla hangi mevzuyu cozeceksin meal kafi gelsse idi allah meal yollar peygamber yollamazdı.
 
A Çevrimdışı

akaw

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Taviz tavizi doğurur düşüncesiyle olaya bakınca daha ilk anda bir yıkım olmuş bile.. Yani ortada ayet ve hadis çerçevesi varsa artık yeni bir kısım açıp bir de adını "daha mantıkî ve güncel" diye süslemeye yer yoktur! Ayrıca genele ve ilk defa yorum atacakken bir selam beklerdik
şunu ayrıca açıklamak gerekir. siz burada her mevzuya sadece ayet yada hadis metni yapıştırarak mevzuyu anlayabileceğinizi zannediyorsunuz. "buna değineceğim" dedim ikincisi ise, "daha alt seviyede daha bizim seviyemizde ve güncel mevzular" kasıt bu.


tabii ayet hadis metni cp etmeye benzemiyor.

bakın, bugun başımızdakı zat dahil bir çok devlet adamımız ümmet tarafından zaten halife olarak goruluyor , oyle muhabbet duyuluyor. bu sayı yüzmilyonlar. başta pakistan ve malezya var hatta arakan srilanka filipinler kuzey afrika vs. ciddi manada bir teveccüh var.

bu adama zaten ummet halife diyor oyle muhabbet duyuyor.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
gerçekçi olmak lazım. 4 halifeden sonra birdaha kâmil manada hilafet olmadı. olmayacak ta. bunu bir kabullenmek gerekiyor. yani acaba kim bu tam manasıyla hilafeti tatbik edecek? şu forumun admini felan mı?
1400 küsür senedir müslümanlar devlet kuruyorlar " nasıl olsa hz ebubekir gibi yonetemeyecek bu adamı da başımıza kabul etmiyoruz" mu deseler di? işte bir tavsiyeniz yok.





acaba kim belirliyor kimin mümin yada münafık oldugunu? mesela bütün ömrü müslümanlar arasında geçmiş, alimlere hürmet etmiş vakıflara hizmet etmiş bir devlet başkanı mı "ulul emr" değil?




"sadece idare metni değildir" demek "idari bir metindir, ancak SADECE idari bir metin değildir" demektir. kuranı kerimin sadece metnine bakarak hukum verilmez, ekseriyetle fıkhı hukumler kuran , hadis icma ve kıyas ile yapılır. burada alimler ve müçtehidler de dahildir yeri geldiğinde şu altı çizili kırmızı yerleri iyi okumak lazım. türkçeye biraz hakım olmak lazım.




pc başından bunları yazmak kolay. müslüman hareket ederken vukuata vakte gore de degerlendirme yapar. şimdi sen bir devlet baskanısın, putin de bir devlet baskanı? nasıl hareket edeceksin? ticari, iktisadi, sınırla ilgili askeri vs ünsiyetiniz var çatıştıgınız noktalar da olacak, " senle iş yapmam el de sıkışmam cihad edecez ölümüne " mi diyeceksin? ütopik olmayın komik oluyor.


şimdi rasulullahın her hareketi allahın vahyi ile " o hevasından konuşmaz" mealinde ayeti kerimeyi dikkate alır isek rasulullahın her hareketi ilahi kaynaktandır o zaman yaptıgı ve soylediği hiçbir işi emri günümüzde tatbik edemeyiz? rasulullah ta antlaşma yaptı hicret etti, yaralandı ağladı üzüldü vs.




bu ornekten kasıt şu ki, biz de bu zamanda yada idarecilerimiz de bir idari işlem yonetim sırasında müşrikle mücrimle iş yapabiliyorlar buradan tutup " vaaay kafir" iddiasında bulunmak mantıklı olmuyor. siyere de muvafık olmuyor. yeri gelmiş peygamberimiz müşrif korumasına girmiş " ben peygamberim ne yapıyorum " dememiş ?



o zaman kaç kişi var tanıdıgın rasulullahın her emrini yerine getiren? ama kâmil manada? kaç kişi var dünyada şu an?
rasulullaha bir adam gelmiş " savaşa gitmek istiyorum" demiş " anan baban evde onlara bak" demiş bir adam gelmiş başka bir emir vermiş. şahsa gore imkanlarına gore muamele etmiş.




1400 senedir 4 halifeden sonra kaç tane bu kastettiğin gibi yonetim yada yonetici gordun . hala bir tavsiyen yok. eleştiri çok maşaallah ama " nerede 4 halife gibi idareciler?" dediğimizde cevap yok. gerçekçi olun. 4 halife nasıl rey ile seçildi o toplumda o 4 halife gibi yoneticiler vardı olacaktı oldu bizde de bizim gibi insanlar olacak!




açık konuş ta bilelim kim ilah? ümmetin aglayarak dua ettiği erdogan mı ilah?


müslümanlar farklı devletler kuramaz mı? tek devlet mi olacak? nasıl saglayaacksın bunu? hilafet bitti arkadaş uyan, saltanat geldi sonra da bu tur rey ile seçim geldi. kalmadı dunyada saltanat bile kalmadı. muslumanların başında şu an bir hz ebubekir ömer osman ali r.a. efendilerimiz yok diye napalım ? yaşadıgımız yerlerde idarecisiz mi kalalım?


şimdi senin kafandakılerin cozumu yok işte, sadece " allahın kanunlarıyla idare etmeyen kafir" mealindeki ayetleri c/p yapıp durun, afferim. bir toplumda yaşıyorsn herkesin bir oy hakkı var. oy atsan sistemi ehveni şere çevirebilirsin zamanla. bunu elinin tersiyle itip bir çozum de sunmuyorsun. bunu akıllı musluman yapmaz.

rey harici çözümünüz ne ?



kafini minneti derken? bu kadar alim evliya gitmiş oy kullanmıs burada yaşamış kaçmamış mücadele etmiş, hapis yatmış, zahit kotku gibi sanayileşmeye katkı vermiş said nursi gibi imana hizmet etmiş ramazanoglu mahmud sami gibi kalblere hizmet etmiş vakıflar kurmus evliyalar cahil şu forumdakı profiller gif. ler alim oyle mi?



bu anadoluda siz kendinizi misafir goruyorsunuz demekki? biz kendimizi asıl goruyoruz. arızi oluşan durumlarla mucade ediyoruz. gerekli her yol ile.

size gore " kemalistler ulkeyi yonetsin biz hiç mücadele etmeyelim "

ama ondan sonra 28 şubattakı gibi aglamak yok.

hem bu duzensizliği oy kullanmaz isen nasıl değiştireceksin? varmı cozumun?


zaten mümine destek veriyoruz rey veriyoruz. var mı kafir parti lideri bizim destekleyeceğimiz?

hasılı salt ayet mealleri ile hiçbir konuda hukum veremezsin. ne alimsin ne arif ne müçtehidsin. meal yapıştırmakla hangi mevzuyu cozeceksin meal kafi gelsse idi allah meal yollar peygamber yollamazdı.
şunu ayrıca açıklamak gerekir. siz burada her mevzuya sadece ayet yada hadis metni yapıştırarak mevzuyu anlayabileceğinizi zannediyorsunuz. "buna değineceğim" dedim ikincisi ise, "daha alt seviyede daha bizim seviyemizde ve güncel mevzular" kasıt bu.


tabii ayet hadis metni cp etmeye benzemiyor.

bakın, bugun başımızdakı zat dahil bir çok devlet adamımız ümmet tarafından zaten halife olarak goruluyor , oyle muhabbet duyuluyor. bu sayı yüzmilyonlar. başta pakistan ve malezya var hatta arakan srilanka filipinler kuzey afrika vs. ciddi manada bir teveccüh var.

bu adama zaten ummet halife diyor oyle muhabbet duyuyor.

Tamamen anlaşılır şekilde cevab verdiğim halde hiçbir tane ilmi cevab verememişsin, hep aynı şeyleri tekrarlamışsın "o yok, bu var, bilmem şu kaç kg öbürü ne renk," gibi tamamen hevâ heves.. Belki burdaki hoca abilerimiz tekrar cevab verebilir lâkin benden bu kadar.. Sana laik evliyalarınla iyi rakslar..

Son olarak; Rasûlullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurur: “Nubuvvet içinizde, Allah’ın dilediği kadar devam eder; sonra dilediği zaman onu ortadan kaldırır. Sonra, nubuvvet menheci üzere bir hilafet olacaktır. Bu da Allah’ın dilediği kadar devam eder; ardından Allah onu da -dilediği zaman- ortadan kaldırır. Sonra ısırıcı bir saltanat olur. O da Allah’ın dilediği kadar devam eder, sonra Allah dilediğinde onu ortadan kaldırır. Daha sonra ceberut bir saltanat/bir krallık/zalim/zorba yönetimler başa gelir; o da Allah’ın dilediği kadar devam eder, ardından Allah dilediği zaman onu ortadan kaldırır. Sonra, nubuvvet menheci üzere bir hilafet olur.” buyurdu ve sonra sustu. (bk. Ahmed b. Hanbel, 4/273, Huzeyfe merfu olarak zikretti, Hafız Irâkî, Ahmed yolu ile rivayet etmiş ve sahih hadis olduğunu bildirmiştir.)
 
Üst Ana Sayfa Alt