A
Çevrimdışı
BEDENİ OLARAK VE SAĞLIK OLARAK HİÇBİR SIKINTISI OLMAYAN BİR KİMSENİN YATAĞA UZANMIŞ BİR ŞEKİLDE KURANI KERİM OKUMASININ HÜKMÜ NEDİR?
Cevap
Kişi uzanmış bir şekilde kuranı kerim okumasında bir sakınca yoktur.
Peygamber efendimiz (Sallahu Aleyhi Ve Sellem) Aişe validemizin (r.anh) kucağına yaslanarak kuranı kerim okurdu.
-İmam Nevevi bu hadisle alakalı olarak Müslim’in şerhinde şöyle demiştir: hadis bizlere uzanarak ve yaslanarak kuranı kerim okumanın caiz olduğunu göstermektedir. (Buhari, 7549. Müslim, 301)
-Şeyh Salih El Fevzan şöyle demiştir: Yatağa uzanmış yahut yere uzanmış bir kimsenin kuranı kerim okumasında bir sakınca yoktur. Bunda bir sakınca yoktur kişi istediği şekilde kuran okuyabilir. Oturarak, yatarak, ayakta, kurana dokunmadan abdestli veya abdestsiz bir şekilde okuyabilir ancak abdestsiz kişinin kuranı kerime dokunması caiz değildir. Bu kişi abdest alana kadar kuranı kerime dokunamaz.(El Münteka Min Fetava Fevzan)
Cevap
Kişi uzanmış bir şekilde kuranı kerim okumasında bir sakınca yoktur.
Peygamber efendimiz (Sallahu Aleyhi Ve Sellem) Aişe validemizin (r.anh) kucağına yaslanarak kuranı kerim okurdu.
-İmam Nevevi bu hadisle alakalı olarak Müslim’in şerhinde şöyle demiştir: hadis bizlere uzanarak ve yaslanarak kuranı kerim okumanın caiz olduğunu göstermektedir. (Buhari, 7549. Müslim, 301)
-Şeyh Salih El Fevzan şöyle demiştir: Yatağa uzanmış yahut yere uzanmış bir kimsenin kuranı kerim okumasında bir sakınca yoktur. Bunda bir sakınca yoktur kişi istediği şekilde kuran okuyabilir. Oturarak, yatarak, ayakta, kurana dokunmadan abdestli veya abdestsiz bir şekilde okuyabilir ancak abdestsiz kişinin kuranı kerime dokunması caiz değildir. Bu kişi abdest alana kadar kuranı kerime dokunamaz.(El Münteka Min Fetava Fevzan)