Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Şahidler Olmadan Nikah Olmaz mı?

  • Konbuyu başlatan Abdulgaffur
  • Başlangıç tarihi
A Çevrimdışı

Abdulgaffur

Guest
Şahitler olmadan nikah zina hükmünde midir ?
Kuranda nikahta şahit şartı yok bu konuda içtihad olur mu ? Yahut icma var mıdır Ehli sünnet arasında ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şahidler olmadan nikah zina hükmünde değildir, fâsid hükmündedir, yani nikah bâtıldır, geçersizdir. Şahdisiz sözde nikah yaptıklarını zannettikten sonra cinsi munâsebet meydana gelmişse bu zina hükmündedir!
Çunku nikahta en az iki hur erkek yahud bir erkek 2 kadın şahid olarak bulundurulmasında ummet ittifak etmiştir.

İbn Abbâs (r.anhuma)’den rivâyete göre;
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: Şâhidsiz ve belgesiz evlenen kadınlar fahişelerdir.
(Tirmîzî, Nikah, Bab 15i Hadis no: 1103)

Yusuf b. Hammad diyor ki: Abdul A’lâ bu hadisi tefsirinde merfu olarak rivâyet etti, Talak bölümünde ise mevkuf olarak aktardı.

Kuteybe (r.anh), Gunder yoluyla Muhammed b. Cafer’den, Saîd’den, İbn ebî Arûbe’den benzeri şekilde hadis rivâyet edib mevkuf şekilde bize aktarmıştır ki bu rivâyet daha sağlamdır.
Tirmîzî: Bu hadis pek sağlam değildir. Bu hadisi merfu olarak aktaran kimseyi tanımıyoruz sadece Abdul A’lâ, Saîd ve Katâde yoluyla merfu olarak bize aktarmıştır. Abdul A’lâ’dan, Saîd’den bu hadis mevkuf olarak ta rivâyet edilmiştir. Sahih olan rivâyet İbn Abbâs’ın kendi sözü olan Nikah ancak şâhidli ve belgeli olur” hadisidir.

Katâde’nin bazı arkadaşları Katâde, Câbir b. Zeyd ve İbn Abbâs’tan; “Nikah ancak şâhid ve belgeli olur” şeklinde rivâyet etmişlerdir.
Pek çok kimse bu hadisi bu şekilde Saîd b. ebî Arûbe’den mevkuf olarak rivâyet etmişlerdir.
Bu konuda Imrân b. Husayn, Enes ve Ebû Hurayra’dan de hadis rivâyet edilmiştir. Peygamber (s.a.v.)’in ashabından tabiin döneminden ve daha başkalarından ilim adamlarının görüşü bu hadis üzeredir ve derler ki: “Nikah ancak şâhidlerle gerçekleşir.” Geçmişte ki ilk alimlerden bu konuda ihtilaf eden olmamıştır. Sadece sonraki alimlerden bir kısmı ihtilaf etmiş olub onların ihtilafı da şâhidlerin aynı anda bulunmaları konusundadır.

Kufe'liler ve ilim adamlarının çoğunluğu: “İki şâhid nikah esnasında bulunmadıkça nikah caiz olmaz demişlerdir.”
Medîne'li bazı alimler: “Nikah ilan edilip duyurulur şâhidlerde arka arkaya getirilirse caiz olduğu” kanaatindedirler. Mâlik b. Enes ve başkaları bu kanaattedirler. İshâk b. İbrahim Medînelilerden yaptığı rivâyetle böyle söylüyor.
Bazı ilim adamları da: “Nikahta bir erkek iki kadının şâhidliği de caizdir” demektedirler. Ahmed ve İshâk bunlardandır.

İlgili konular:

Nikahın Hükmü, Şartları, Kıyılış Şekli
https://www.islam-tr.org/konu/nikahin-hukmu-sartlari-kiyilis-sekli.11879/

Alış-verişte Şahid Bulundurmanın Hükmü ve Günümüzdeki Pratiği Nasıl Olur?
https://www.islam-tr.org/konu/alis-...ukmu-ve-gunumuzdeki-pratigi-nasil-olur.32858/
 
Üst Ana Sayfa Alt