Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Sahih İlmihal & Giyim Risalesi

E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yalniz iken ve Topluluk icinde Avreti Ortme Geregi

Behz bin Hakim’in dedesi Muaviye bin Hayda (R.A.) dan rivayet edildigine gore soyle demistir: “Ya Resulallah! Avretlerimizin neresini orteriz? (Ortmemiz gerekir?) diye sordum. (bana): “Sen avretini (helalin olan) karindan veya cariyenden baska herkesten sakla!” buyurdu. Ben: “Ya Resulallah! Eger kavm kendi aralarinda olsalar, (avretle ilgili hukum nedir?) bana bundan haber ver”, dedim. (bana):

“Avretini hic kimseye gostermemeye gucun yeterse, sakin avretini kat’iyyen gosterme!” buyurdu. (Ben): “Ya Resulallah! Eger birimiz (tek basina) bos bir yerde olursa hukum nedir?” diye sordum. Buyurdu ki: “Insanlara nazaran Allah’tan haya etmek daha gereklidir.” (Ebu Davud(4017) Ibni Mace(1920) Tirmizi(2769))
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Erkeklerin Altin Taki ve Ipek Kullanmalari Haramdir

Ebu Musa El-Es’ari’den (r.a.) Rasulullah’in sallallahu aleyhi ve sellem soyle buyurdugu rivayet edildi: “Ummetimin kadinlarina ipek ve altin helal kilindi, erkeklerine ise haram kilindi.” (Ahmed Musned: 4/393; Bkz. Sahihu’l-Cami’: 207.)

Gunumuzde, carsilarda erkekler icin tasarlanip cesitli ayarlarda altindan yapilmis veya tamamiyla altinla kaplanmis saatler, gozlukler, dugmeler, kalemler, zincirler ve madalya denilen seyler bulunmaktadir. Ser’an yasak olan esyalardan biri de bazi yarismalarin odulleri arasinda ilan edilen “altin erkek saati”dir.

Ibni Abbas’dan (r.a.) Rasulullah’in sallallahu aleyhi ve sellem bir adamin elinde altin yuzuk gordugu, onu cikarip attigi ve soyle dedigi rivayet edilir: “Sizden biriniz kasitli olarak cehennem atesinden bir parca alir da eline koyar mi?!”

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem gittikten sonra o adama “Yuzugu al ve baska bir seyde kullan” denilir. O ise soyle cevap verir: “Allah’a yemin olsun ki hayir, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem attiktan sonra onu kesinlikle almayacagim.” (Muslim: 3/1655.)
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Asfur ve Zaferanla Boyali Elbise

Ibnu Amr Ibni'l-As radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam uzerimde sariya boyanmis iki giysi gormustu. Derhal: "Bunu giymeni annen mi sana emretti?" diye sordu. Ben: "Bunlari yikayayim mi, ey Allah'in Resulu" dedim. "Hatta yak onlari!" buyurdular." Bir rivayette: "Bu, kafirlerin kiyafetidir, sakin bunlari giyme!" buyurdular" denmistir. (Muslim(2077) Ebu Davud(4066, 4067, 4068) Nesai(8/203, 204))

Ali radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, kasiy (yol yol ipek bulunan keten) kumasla sariya boyanmis kumasi yasakladi." (Ebu Davud(4044) Tirmizi(1725) Muslim(2078))
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yuzuk hangi parmaga takilir?

Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem yuzugunu sag eline de (Ebu Davud(4226) Nesai(8/175) Tirmizi(1744)), sol eline de (Ebu Davud(4227-28) Nesai(8/193)) serce parmagina takmistir. Fakat isaret parmagi ve orta parmaga takmak caiz degildir; Ali r.a.’den; “Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem yuzugu isaret parmagina ve orta parmaga takmaktan yasakladi.” (Muslim(2078) Ebu Davud(4225) Tirmizi(1786) Nesai(8/177))
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kadinlarin Kisa, Ince ve Dar Elbise Giymeleri

Dusmanlarimizin bu zamanda bize karsi savasta kullandiklari seylerden biri de sekillerini ve detaylarini kendilerinin belirledigi, muslumanlar arasinda revac bulan moda giysileri ve elbiselerdir. Bunlar; kisa olmasi, seffaf olmasi veya dar olmasi nedeniyle avret yerlerini ortmez. Bircogunun kadinlar arasinda ve mahremlerin yaninda dahi giyilmesi caiz degildir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, bu cesit elbiselerin son donem kadinlari arasinda ortaya cikacagini bizlere bildirmistir. Ebu Hureyre’den (r.a.) gelen hadisinde soyle buyurur:

“Cehennem ehlinden iki sinif var ki ben onlari gormedim: Sigirkuyrugu gibi kamcilari olan, bunlarla insanlara vuran bir topluluk ve elbise giyinmis fakat ciplak olan, (erkekleri kendilerine) meylettiren, salinarak yuruyen, baslari deve horgucu gibi (yapilmis) kadinlar... Bunlar cennete giremezler ve cennetin kokusunu da duymazlar. Suphesiz cennetin kokusu su kadar mesafeden duyulur.” (Muslim: 3/1680. Burada kastedilen develer uzun boylu develerdir.)

Bu elbiselere, arkasindan uzunca yirtmacli veya bir cok yonunden yirtmacli giysiler de dahildir. Oturdugu zaman avret yerlerinin bir kismi ortaya cikar. Burada ayrica kafirlere benzeme, modada ve son model, utanc verici giysilerde onlara uyma olayi vardir. Allah’tan esenlik dileriz. Bazi giyeceklerin uzerinde bulunan cirkin resimler de sakincali seylerdendir. Sarkicilarin, muzik topluluklarinin, icki siselerinin ve seriatca haram kabul edilen canlilarin resimleri, hac isareti, ahlaksiz kulup ve derneklerin amblemleri ya da cogunlukla yabanci dille yazilan, seref ve namusa aykiri cirkin sozler gibi...
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Giyimde, Konusma ve Davranista
Erkeklerin Kadinlara ve Kadinlarin Erkeklere Benzemesi

Allah’in kullari icin koydugu fitrat kanunlarindan birisi de erkegin, Allah’in onun icin yarattigi erkekligini korumasi, kadinin da Allah’in onun icin yarattigi kadinligini korumasidir. Bu, insan hayatinin duzeni icin vazgecilmez unsurlardan biridir. Erkeklerin kadinlara benzemesi ve kadinlarin erkeklere benzemesi fitrata aykiridir. Kotuluge giden kapilarin acilmasi ve toplumdaki cozulmenin yayilmasidir. Bu davranis ser’an haram kilinmistir. Ser’i bir nasta bir isi yapan hakkinda lanet zikrediliyorsa bu o isin haram kilindigina ve buyuk gunahlardan olduguna delalet eder. Ibni Abbas’dan (r.a.) soyle dedigi rivayet edilmistir:

“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem erkeklerden kadinlara benzeyenlere ve kadinlardan erkeklere benzeyenlere lanet etti.” (Buhari Bkz Fethu’l-Bari: 10/332.)

Yine Ibni Abbas’dan (r.a.) su rivayet edilir: “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kadinlasan erkeklere ve erkeklesen kadinlara lanet etti.” (Buhari Bkz Fethu’l-Bari: 10/333.)

Bu benzeme durus ve hareketlerde veya yurumede olabilir. Vucudu kadinlastirmak, konusma ve yuruyuste kadinsi davranmak gibi... Bu benzerlik giyimde de gecerlidir. Erkegin -hippi ve metalci gruplar arasinda yaygin oldugu gibi- kolye, bilezik, halhal, kupe vb. takmasi caiz degildir. Yine kadinin; gomlek elbise vb. erkeklere ozel giysileri giymesi caiz degildir. Daha da otesi sekil ve ayrintida erkeklerden farkli olmasi gereklidir. Iki cinsin her birinin digerinden farkli olmasi gerektigine delil Ebu Hureyre’den (r.a.) gelen hadistir: “Kadin giyinisiyle giyinen erkege ve erkek giyinisiyle giyinen kadina Allah lanet etsin.” (Ebu Davud: 4/355; Bkz. Sahihu’l-Cami’: 5071.)
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sac ve Sakali Siyaha Boyamak

Bu konuda sahih olan, Rasulullah’in sallallahu aleyhi ve sellem su sozunde zikredilen tehdit dolayisiyla bu davranisin haram oldugudur: “Son zamanlarda sac ve sakalinin guvercin gogsu gibi siyaha boyayan insanlar olacak. Onlar cennetin kokusunu duymazlar.” (Ebu Davud: 4/319; Bkz. Sahihu’l-Cami’: 8153. Ve Nesai sahih bir isnadla rivayet eder.)

Bu is, sacinda veya sakalinda beyazlik belirlemeye baslayan kisilerin bircogu arasinda yaygindir. Beyazligi siyah boya ile degistirirler. Bunun baskalarini kandirmak, insanlardan hakikati gizlemek, gercek seklinden baska bir sekle burunmek gibi kotu sonuclari vardir. Suphesiz bunun kisisel davranis uzerinde de olumsuz etkisi vardir. Bir cesit gururlanmaya neden olabilir.

Rasulullah’in sallallahu aleyhi ve sellem sacindaki veya sakalindaki beyazligi sarilik, kizillik veya kahverengiye calan bir renk veren kina vb. ile degistirdigi sabittir. Mekke’nin fethi gunu Ebu Kuhafe saci ve sakali bembeyaz bir halde getirildiginde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem soyle buyurur: “Bu beyazligi degistirin ve (bu iste) siyahtan sakinin.” (Muslim: 3/1663)

Dogrusu, bu konuda kadin, erkek gibidir. Siyah olmayan saclarini siyaha boyamasi caiz degildir.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Giyinmeye sagdan baslamak:

Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Biriniz ayakkabi giyince sagdan baslasin, cikarirken de soldan baslasin [ya ikisini birlikte giysin, ya ikisini birlikte cikarsin.]" (Muslim(2097)) Bir rivayette de: "Sakin kimse tek ayakkabi ile yurumesin, ya ikisini de cikarsin, yahut ikisini de giyinsin" buyrulmustur. (Buhari, Libas 39 Muslim(2097) Muvatta(2/916) Ebu Davud(4139) Tirmizi(1780))
 
laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Giyimde, Konusma ve Davranista
Erkeklerin Kadinlara ve Kadinlarin Erkeklere Benzemesi
Allah’in kullari icin koydugu fitrat kanunlarindan birisi de erkegin, Allah’in onun icin yarattigi erkekligini korumasi, kadinin da Allah’in onun icin yarattigi kadinligini korumasidir. Bu, insan hayatinin duzeni icin vazgecilmez unsurlardan biridir. Erkeklerin kadinlara benzemesi ve kadinlarin erkeklere benzemesi fitrata aykiridir. Kotuluge giden kapilarin acilmasi ve toplumdaki cozulmenin yayilmasidir. Bu davranis ser’an haram kilinmistir. Ser’i bir nasta bir isi yapan hakkinda lanet zikrediliyorsa bu o isin haram kilindigina ve buyuk gunahlardan olduguna delalet eder. Ibni Abbas’dan (r.a.) soyle dedigi rivayet edilmistir:

“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem erkeklerden kadinlara benzeyenlere ve kadinlardan erkeklere benzeyenlere lanet etti.” (Buhari Bkz Fethu’l-Bari: 10/332.)

Yine Ibni Abbas’dan (r.a.) su rivayet edilir: “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kadinlasan erkeklere ve erkeklesen kadinlara lanet etti.” (Buhari Bkz Fethu’l-Bari: 10/333.)

Bu benzeme durus ve hareketlerde veya yurumede olabilir. Vucudu kadinlastirmak, konusma ve yuruyuste kadinsi davranmak gibi... Bu benzerlik giyimde de gecerlidir. Erkegin -hippi ve metalci gruplar arasinda yaygin oldugu gibi- kolye, bilezik, halhal, kupe vb. takmasi caiz degildir. Yine kadinin; gomlek elbise vb. erkeklere ozel giysileri giymesi caiz degildir. Daha da otesi sekil ve ayrintida erkeklerden farkli olmasi gereklidir. Iki cinsin her birinin digerinden farkli olmasi gerektigine delil Ebu Hureyre’den (r.a.) gelen hadistir: “Kadin giyinisiyle giyinen erkege ve erkek giyinisiyle giyinen kadina Allah lanet etsin.” (Ebu Davud: 4/355; Bkz. Sahihu’l-Cami’: 5071.)



bu mesajın günümüzde çok etkisi görünmeye başladı heleki genç liselilerde...benim zamanımda yoktu ama son 3-5 sende tavan yaptı...
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
KADINLAR ICIN TESETTURUN SARTLARI



1- Ortu butun vucudu eller ve yuz dahil ortmelidir.

Cahiliye devrinde de kadinlar bas ortusu kullanirlardi. Fakat yalniz enselerine baglar veya arkalarina birakirlar, yakalari onden acilir ve gerdanlari oldugu gibi gorunur ziynetleri ortaya cikardi. (Kurtubi(7/230) Elmalili(5/3506))

Gunumuzde cagdaslik diye niteledikleri bu giyim sekli Nur suresi 31. ayeti ile yasaklanmistir. "Ortun de neyle ve nasil ortunursen ortun" diyen bazi zamane gafilleri ayetlere ve hadislere muhalefet etmektedirler.

2- Ortu; alttaki elbiseyi gosterecek kadar ince olmamalidir.

"Kalin, tenin rengini belli etmeyen elbiseyle avret yerlerinin ortulmesi gereklidir. Tenin rengini gosteren ince seyle vucudu ortmek caiz olmaz, tesettur de hasil olmaz, namaz da olmaz." (Sirazi Mezahib(3/170))

"Hafsa radiyallahu anha ince bir basortusu ile Aise radiyallahu anha’nin yanina girer. Aise r.a. bu ince ortuyu parcalar ve kalin bir basortusu verir. Sonra der ki; "Nur suresini bilmiyor musun? Basortusu teni ve saci gostermeyen ortudur." (Malik(libas 6) Miskat(4375) Ibni Sa'd(8/71-72) Beyhaki(2/235) Ibni Habib Gayetun Nihaye(s.213))

3- Ortunun kendisi bir ziynet olmamalidir.

Cazip renkli kumaslar kullanilmamalidir. Eger ustten ortulecek ortunun kendisi ziynet sayilabilecek renk ve gorunuste olursa ona hicab denilemez.

Ahzab suresi 33. ayetinde mealen; "Vakarla evinizde oturun. Onceki Cahiliye kadinlarinin kirila dokule, suslerini gostererek (teberruc) yuruyusleri gibi yurumeyin." buyruluyor.

Ayette gecen teberruc kelimesi; Zemahseri'ye gore; "Genelde; gizlenmesi gereken seyleri acmada caba sarf etme, ozelde ise; kadinlarin ziynetlerini ve guzelliklerini acip yabanci erkeklere gostermesidir"

Imam Suyuti; "Kadinin endamli endamli yurumesi, basortusunu baglamadan basina atip kadinlarin tabii ve yapay guzelliklerini ve cekiciliklerini uygun olmayan yerlerde sergilemeleri, sus ve eylemleriyle kendilerinden yararlanma hakki olmayanlarin dikkatini ve ilgilerini cekmeleridir" der. (Suyuti Iklil(192))

Alusi der ki; "Bana gore zamanimizda mureffeh kadinlarin evlerinden cikarken ustluk olarak ortundukleri ortulerde yabanciya gosterilmemesi gereken ziynet kabilindendir. Cunku bunlar rengarenk cekici giysilerdir. Saniyorum erkeklerin karilarinin bu sekilde cikmalarina goz yummalari iman gayreti eksikliginden kaynaklaniyor. Butun bunlar Allah ve Rasulunun izin vermedigi seylerdir. " (Alusi Ruhul Meani(18/146) Bkz.: Fethul Bari(10/106) Cessas(7/172) Kurtubi(7/229) Fethul Beyan(7/274) Elbani Hicab(41) Ferra Meanil Kur'an(2/342) Ibni Kesir(3/283))

Ebu Uzeynetus Sadefi r.a.'den; "Kadinlarin serlisi (acilip sacilarak) teberruc yapanlardir. Onlar munafiktirlar. Bu yuzden kadinlarin cennete cok azi girer." (sahihtir; Beyhaki(7/82) Ibni Hacer el Isabe(7/9) Camius Sagir(4092,9180) Elbani sahihul Cami(1/3330) Feyzul Kadir(3/493) Tuhfetul Ahvezi(4/307) Muhlis El Asir(214/2) Hatib Tarih(3/358) Durru Mensur(5/197,6/602) Ibnu Katan Kitabun Nazar(s.177) Harbi Garibul Hadis(5/185) Ebu Nuaym(8/376) Elbani Sahiha(632) Kunuzul Hakaik(7996) Nesai(2/104) ibni Mes'ud r.a.'den benzeri rivayet edildi.)

Ibni Abbas r.a.'den; Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem teberruc yapan (acilip sacilan) kadinlara lanet etti. (Nesai Sunenul Kubra(5/396) Ibni Adiy el Kamil(2/408) isnadi hasendir.)

4- Ortu, vucud hatlarini belli edecek ve fitneye sebep olacak kadar dar olmamalidir.

Zamanimizdaki mason mihrakli modacilarin "tesettur modasi" diye Muslumanlara yutturmaya calistiklari seylere dikkat etmelidir. Vallahi onlarin yaptiklarinin tesettur ile alakasi yoktur! Tesettur vecibesini tahrif ediyorlar! Hadisi serifte;

"Iki sinif insan vardir ki, onlar cehennem ehlidirler; Bunlardan biri ellerinde sigir kuyrugu gibi kamcilar olup insanlari dovecekler. Digeri; vucutlarini belli edecek elbise giyen, bu elbiselerle erkekleri meylettirmek icin kiritarak yuruyen, saclarini deve horgucu gibi baslarinda toplayan kadinlardir ki; bunlar cennete giremeyecek ve cok uzak mesafelerden bile hissedilen cennetin kokusunu dahi duyamayacaklardir." (Malik(Libas,7) Muslim(3/1680) Buhari(fiten,6) Tirmizi(2149) Ahmed(2/355) Deylemi(3783) Tac(4/333) Fethul Kebir(7286) Beyhaki(2/234) Suabul Iman(7801) Zubeydi ithaf(6/152) Kenz(45013) Ibni Hibban (16/500) Suyuti Tenvirul Havalik Serhu Muvattai Malik(3/103) Kayravani Muhtasari Mudevvene(s.210) Taberani Evsat(2/224) Darimi(isti'zan,15) Ibni Teymiye Mecmu(4/402) Ibnu Katan Kitabun Nazar(s177) Ibni Habib Gayet ve Nihaye(s.213))

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Misir kumasindan dar bir elbiseyi kadinlara yasaklayinca; "O altini gosteren ince (seffaf) bir kumas degildir ki" dediklerinde buyurdu ki; "Bu kumas vucudun hatlarini belirtecek darliktadir" (Beyhaki(2/234) Hakim(4/187) Zehebi Telhis(4/187) Ebu Davud(2/385) Ahmed(5/205) Ibni Sa'd(8/184))

El-A’la Bin Ziyad der ki; “Kadinin elbisesine bakmaya devam etmek, kalpte sehvete sebep olur” (Ibni Ebi Seybe(3/409))

5- Ortuye guzel koku surulmemelidir.

Cunku guzel koku erkekleri igfal eder.Hadisi serifte buyruldu ki; "Herhangi bir kadin koku surunur de disari cikarsa ve erkekler de bu kokuyu duyarsa o kadin zina etmistir." (Muslim(salat,143) Ahmed(4/400) Hakim(2/396) Ebu Davud(4173) Tirmizi(2786) Nesai(8/153) Darimi(2649) Deylemi(6133) Beyhaki(3/133) Ibni Asakir(4/199))

Bu hadis kadinin suslu ve kokulu olarak cikmasinin, kocasinin yaninda cikmis olsa dahi haram oldugunu gosteriyor. Nitekim Ibni Dakik El Iyd diyor ki; "Suslu bir ortu icinde disari cikan da koku surunmus gibidir. Cunku bu da dikkati celp etmektedir. Hatta erkekleri tahrik eder."

Ebu Musa r.a. der ki; “Les kokusu benim icin yabanci kadinin surundugu kokuyu koklamamdan daha iyidir.” (Ibni Ebi Seybe(3/410))

Meymune Binti Sad r.a.'dan merfuan; "Kendi ailesinden baskasi icin suslenen gururlu kadin kiyamet gunu nursuz bir karanlikta olacaktir." (hasendir. Tirmizi(1167) Taberani(25/38) Ibni Ebi Asim Ahadu vel Mesani(6/209) Ibni Hayyat Tabakat(1/331) Ibni Hacer el Isabe(8/130) Ali Nasif Et Tac(3/597) Camius Sagir(8132) Cem'ul Fevaid(5789) Ibni Kesir Tefsir(3/297) Ibni Esir Nihaye(2/247) Kesful Hafa(2/406) isnadinda Musa Bin Ubeyde vardir ki, Ibni Sa’d onu suka saymis, Yahya Bin Main; “Onda beis yok, Salih birisi, lakin Abdullah Bin Dinar’dan munker hadisler rivayet etti” demistir. Yakub Bin Seybe de; “saduk, hadiste zayif” dedi. Cogunluk onu hadiste zayif saydi. Bkz.: Ibni Sa’d(1/408) Tarihu Ibni Main Bi Rivayetid Devri(3/60,247) Mizanul Itidal(6/551))

6- Ortu erkek elbisesi veya kafir elbisesine benzememelidir.

Mesela pantolon her iki benzeme cesidine de girer. "Rasulullah aleyhissalatu vesselam erkek elbisesi giyen ve erkekler benzemeye calisan kadinlara ve kadin elbisesi giyen ve kadinlara benzemeye calisan erkeklere lanet etti." (Buhari(libas,61) Ebu Davud(4098) Tirmizi(2784) Ibni Mace(nikah,22) Ahmed(1/254,330) Camius Sagir(7265) Darimi(2652) Tayalisi(s.349) Taberani(11/252) Tergib(2/104) Mecma(8/103) Taberani Evsat(4/212) Nevevi Minhac(14/164) Abdurrezzak(4/319) Ibni Ebi Seybe(5/319))

7- Evindeki ziynetlerini takinmis olarak disarida gostermemelidir.

Disari cikarken carsaf, koyu renk pardosu, eldiven gibi ortuler giyilerek eller, yuz, bilezikler, yuzuk gibi takilar ortulmelidir. Ahzab suresi 59. ayeti bunu gerekli kilar. Hadisi serifte buyrulur ki; "Herhangi bir kadin evinin disinda dis elbisesini (carsafini) cikarirsa Allah Azze ve Celle onun uzerinden hifzu himayesini kaldirir." (Ahmed(6/173) Beyhaki Suab(7774) Ebu Ya'la(12/460) Maksadu Ali(179) Mecmauz Zevaid(1/277) Taberani(23/314) Hakim(4/321) Ibni Mace(3750) Ebu Davud(4010) Ishak Bin Rahuye(3/915) Nuaym Bin Hammad Fiten(2/620) Hatib Muvaddah(1/357) Abdurrezzak(1/294))

8- Sohret ve gosteris elbisesinden sakinmalidir.

Bu erkek icin dahi gecerlidir. Hadisi serifte;"Kim dunyada sohret icin elbise giyerse Allah ona kiyamet gununde zillet elbisesi giydirir."

Diger bir hadiste de; Buyrulmustur. (Misbahuz Zucace(4/90) Ebu Davud(4029) Nesai Kubra(5/460) Ibni Ebi Seybe(5/205) Ma’mer Cami(11/80) Ahmed(2/139) Ebu Yala(10/62) Musnedi Ibnil Ca’d(1/315) Beyhaki Suab(6227) Dolabi Zurriyeti Tahire(s95) Tergib(3/19) Nevafihul Atire(2291) Mecma(5/141) Ibni Mace(3606) Hasendir.) "Sade giyinmek imandandir." (Ahmed Zuhd(29) Ibni Mace(4118) Taberani(1/246) Hakim(1/9) Beyhaki Suab(6173,6470,8135,8136) Ebu Davud(4161) Camius Sagir(1/106) Serahsi Kitabul Kesb(s.95) Deylemi(2200) Kudai(6/2) Elbani Sahiha(341) Tahavi Muskil(1/478) Humeydi(357) Ibni Esir Nihaye(1/110) Zemahseri Faik(1/90) ) Buyrulur.

Ibni Omer ve Ibni Mes'ud r.a.'dan rivayet edilen hadiste buyrulur ki; "Kadin ortulmesi gereken bir avrettir. Disari ciktiginda seytan bakislari ona cevirtir." (sahihtir. Tirmizi(1173) Deylemi(6713) Tac(3/596) Kenz(45158) Taberani(10/132) Mecmauz Zevaid(4/314) Kesful Hafa(2705) Beyhaki Suab(7819) Miskat(3109) Nasbur Raye (1/298) Ibni Hibban(Mevariduz Zaman(s103) Ibni Huzeyme(3/93) Iraki Mugni(1572) Elbani Sahihul Cami(6/14) Tergib Ve Terhib(2/269) Nevafih(1855) Ibnu Katan Kitabun Nazar(s137)) Buradaki "avret" lafzi mutlak olup kadinin sesini de kapsar. (El Harbi Ahkamulleti Tuhalif(s.114))

Ebu Hureyre radiyallahu anh; “Kadin tirnagina kadar avrettir” demistir. (Ibni Habib Gayetun Nihaye(s.216) Ibnu Katan Kitabun Nazar(s.139) Ahmed Bin Hanbel Ahkamun Nisa(s.30) Ibni Abdilberr Temhid(6/365))
Kadinin yabanci erkeklere sarki, turku soylemesinde yasak olduguna dair delil olmadigini soyleyen cahillere karsi bu hadis delil oldugu gibi asagidaki su hadis de delildir; "Namazda yanilan imami uyarmak icin; erkekler tesbih eder, kadinlar ise el cirpar." (Malik(Kasrus Salat,61) Buhari(1/99, 2/59) Muslim(Salat,102) Ahmed(5/332) Nesai(8/243) Ibni Mace(1416) Cem'ul Fevaid(1719) Gunye(s.115))

Abdulkadir Geylani r.a. der ki; "Namaz icin boyle olunca, siir, gazel, insan tabiatini costurmak icin asik masuk hallerini anlatan, sevginin inceliklerini dile getiren kotu nefsi olanlari dinlemeye ceken benzetmeler, dinleyeni heyecanlandiran ve kendisini harama kosturan seyleri dinlemek nasil caiz olur?. Hic kimse icin bunlari dinlemek caiz degildir. " (Gunyetut Talibin(s.115))

Ummu Atiye r.a.'dan; "Musibet uzerine ciglik atmamak, ancak mahremimiz olan erkeklerle konusmak, mahremimiz olmayanlarla konusmamak uzere Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem bizden soz aldi.." (Taberani(25/168) Ahmed(5/85) Ibni Sa'd(8/144) Hakim(4/39) El Isabe(6/442) Kenz(45104))

Buraya kadar kadinlarin yabanci erkeklere nazik konusmasinin, sarki soylemesinin caiz olmadigi anlasildi. Ahzab suresi 32. ayetinde;

"… Eger takvaca hareket istiyorsaniz (yabanci erkeklerle) konusurken yumusak soylemeyin. Kalbinde maraz olan kimse kotu bir umide kapilmasin…" ve Nur suresi 31. ayetinde; "…Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarini da vurmasinlar.." buyruluyor. Ulema bu ayetlerden kadinin sesinin avret oldugu hukmunu cikarmistir. (Bkz.:Sabuni Revaiul Beyan(2/178) Cessas Ahkamul Kur'an(3/393) Alusi(18/146) Tarhut Tesrib(8/21))
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
KADININ SEREFINI, HAYSIYETINI VE IFFETINI KORUYAN BAZI HUKUMLER

1- Kadin da erkek gibi gozunu haramdan korumakla, namus ve iffetini muhafaza etmekle emrolunmustur. Yuce Allah soyle buyurmaktadir: “Mu’min erkeklere de ki: Gozlerini (haramdan) sakinsinlar, mahrem yerlerini de korusunlar. Boylesi onlar icin daha temizdir. Suphe yok ki Allah yaptiklari islerden cok iyi haberdar olandir. Mumin kadilara da de ki: Gozlerini (haramdan) sakinsinlar, mahrem yerlerini korusunlar.” (en-Nur, 24/30–31)

Seyh Muhammed Emin es-Sankiti, Advau’l-Beyan adli tefsirinde sunlari soylemektedir: “Sani yuce Allah mumin erkeklerle mumin kadinlara gozlerini haramdan korumalarini ve iffetlerini sakinmalarini emretmistir. Iffetlerini korumanin kapsamina zinadan, Lut kavminin amelinden, lezbiyenlikten korunmak da dahildir. Kisinin mahrem yerlerini insanlara acmaktan ve onlara gostermekten korumayi da kapsar… Yuce Allah erkek ve kadin olsun bu ayet-i kerimede vermis oldugu emirleri yerine getiren kimselere magfiret ve buyuk mukafat vaat etmistir. Ancak bununla birlikte el-Ahzab suresinde sozu edilen hasletleri de beraber yapmalidir. Bu da yuce Allah’in. “Dogrusu musluman erkeklerle musluman kadinlar… gizli yerlerini koruyan erkeklerle (gizli yerlerini) koruyan kadinlar, Allah’i cokca anan erkeklerle Allah’i cokca anan kadinlar icin Allah, bir magfiret ve buyuk bir mukafat hazirlamistir.” (el-Ahzab, 33/35) (Advau’l-Beyan, VI, 186-187)

Musahaka (lezbiyenlik); kadinin kadina surtunmesi demektir. Bu cok buyuk bir suctur. Bu isi yapan her iki kadin da bu isten vazgecilecek sekilde bir tedib cezasini hak ederler. el-Mugni’de (VIII, 198) soyle denilmektedir: “Iki kadin birbirine surtunurse her ikisi de zinakardir ve lanetlidirler. Cunku Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’den soyle buyurdugu rivayet edilmistir: “Kadin kadina yaklasacak olursa her ikisi de zinakardir” ve her ikisine de tazir cezasi verilir. Cunku bu haddi (cezasi) belirlenmemis bir zinadir…” (Taberani(22/154) Musnedi Samiyyin(3402) Mecmauz Zevaid(6/256) Deylemi(3532) Suyuti Durrul Mensur(5/71) Metalibu Aliye(1809) Kenzul Ummal(13009) Ibnul Cevzi Ahkamun Nisa(s.65) Heytemi ez Zevacir(2/425) sahihtir. Erkek erkege iliski de ayni derecede buyuk gunahlardandir. Ibni Ebi Nuceyh, tefsirinde Amr Bin Dinar’dan soyle nakleder; “bir erkek uzerine atlayan her erkek Lut kavmiyle beraber hasrolur.”(Ibnul Kayyim Ravzatul Muhibbin(s.395) Ibn Teymiyye fetvalarinda (XV, 321) sunlari soylemektedir: “Buna gore sihak yapan kadin (lezbiyen kadin) zinakardir) O halde musluman kadin, ozellikle gencleri, bu cirkin isi yapmaktan alabildigine sakinmalidir.

Gozleri haramdan sakinmaya gelince buyuk ilim adam Ibnu’l-Kayyim, el-Cevabu’l-Kafi adli eserinde (s.129-130) sunlari soylemektedir: “Bakislara gelince, bunlar sehvetin onderi ve elcisidirler. Harama bakmaktan korunmak, mahrem yerini korumanin esasidir. Etrafina serbestce bakan bir kimse kendisini tehlikeli yollara salmis olur. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem soyle buyurmustur:

“Ey Ali, bir bakisin ardindan bir diger bakis salma. Cunku ancak birincisi senindir” (Ebu Davud(2149) Tirmizi(2777) Ahmed(5/353) Cem'ul Fevaid(4353) Tac(3/618) Ibni Kesir(3/292) Mesaid Bin Kasim Ahkamul Avret(s.80) Darimi(rikak,3) Beyhaki(7/90) Hakim(3/123) Deylemi(8312)) Bununla kastedilen de maksat gutmeksizin ve aniden gerceklesen bakistir. Musned’de Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in soyle buyurdugu kaydedilmektedir: “Bakis Iblis’in oklarindan zehirli bir oktur” (Ahmed(5/264) Hakim(4/314) Deylemi(6872) Tergib(3/34) Mecma(8/63) Hakim Tirmizi(1/124) Camiul Kebir(1/402) Taberani(8/247) Munavi Ithafatus Seniyye(28) Kesful Hafa(2863) Ibni Kesir(3/293) Ebu Nuaym(6/101) Heytemi Zevacir(2/423) sahihtir.)

…Bakis aslinda insana gelip catan genel olaylarin esasini teskil eder. Cunku bakis kalpte duyguyu dogurur, bu duygu dusunceyi meydana getirir, dusunce daha sonra sehveti uyandirir, sehvet arkasindan iradeyi dogurur, sonra bu guclenir ve nihayet kesin bir karar haline gelir, arkasindan fiil gerceklesir. Bunu engelleyecek bir husus olmadigi takdirde butun bunlar olur. Bundan dolayi soyle denilmistir: "Gozu harama karsi korumaya sabretmek, ondan sonrasindan gelecek acilara sabretmekten daha kolaydir…”

O halde Musluman kiz kardesim, sen erkeklere haram olan bakislardan gozunu koru bazi dergilerde sergilenen cekici resimlere bakma! Yahut ta televizyon ekranlarindaki, video filmlerindeki cekici resimlerden gozunu alikoy! Kotu akibetten boylece kurtulacaksin. Sahibini hasretlere bogan nice bakislar vardir. Esasen yangin kucumsenen kivilcimlardan olur.

2- Mahrem yerini koruma yollarindan birisi de sarki ve calgilari dinlemekten uzak durmaktir. Buyuk ilim adami Ibnu’l-Kayyim, Igasetu’l-Lehfan (Igasetul Lehfan (1/242, 248, 264, 265)) de sunlari soylemektedir:

“Ilim, akil ve dinden az pay sahibi olan kimselere seytanin tuzak ve hileleri ile kendileri vasitasiyla cahillerin ve batilcilarin kalplerini tuzaga dusurdugu hususlardan birisi de insanin kalbini Kur’an’dan alikoyan, fasikliga ve isyana yonelten haram aletler ile birlikte soylenen sarkilar, tutulan tempolar ve cirpilan ellerdir. Bunlar seytanin Kur’ani’dir. Rahmandan uzak tutan oldukca kalin bir perdedir. Bu Lut kavminin amelinin ve zinanin yoludur; bu yolla fasik olan asik, masukundan maksadina ulasir.

Kadindan yahut tuysuz cocuktan sarki dinlemege gelince; bu en buyuk haramlardan bir haram, dini bozan en buyuk fesat unsurlarindan birisidir… Hic suphesiz gayret sahibi her bir kimse aile halkini supheli hallere goturen yollardan uzak tuttugu gibi; sarki dinlemekten de uzak tutar… Bilindigi gibi kadini elde etmek, erkek icin zor bir hal alinca ona sarkilari dinletmeye gayret eder. Iste o vakit kadin yumusamaya baslar. Cunku kadin gercekten seslerden ileri boyutta etkilenir. Eger ses sarki nagmeleriyle birlikte olursa bu sefer hem sesten hem de anlami acisindan, iki bakimdan etki altina girer.

Bir de bu etkileyici unsurlara tef, kaval, kiritarak raks da eklenecek olursa kadinin sarkidan hamile kalmasi mumkun olsaydi bu sarkilar dolayisiyla hamile kalirdi. Allah’a yemin olsun ki nice kadin namus ve iffetini birakip sarkilarin etkisiyle fahiselerden bir fahise olup cikmistir…”

O halde ey Musluman kadin! Allah’tan kork ve bu tehlikeli ahlaki hastaliktan sakin! Bu ise muslumanlar arasinda cesitli yollar ve turlu usluplarla revac bulan sarki dinlemektir. Bu sebepten oturu bilgisiz bircok genc kiz, bu sarkilari kaynaklarindan istemekte ve bunlari birbirlerine hediye etmektedirler.

3- Mahrem yerleri korumanin yollarindan birisi de, beraberinde kendisini abes isler yapanlarin ve fasiklarin hudutlarindan koruyup himaye edecek bir mahremi bulunmaksizin kadinin yolculuk yapmasini engellemektir. Beraberinde bir mahremi olmaksizin kadinin yolculuk yapmasini engelleyen sahih bir takim hadis-i serifler, bize kadar ulasmis bulunmaktadir.

Ebu Said el-Hudri radiyallahu anh’tan rivayete gore Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, kadinin beraberinde kocasi yahut herhangi bir mahremi bulunmaksizin iki gun yahut iki gecelik bir yolculuga cikmasini yasaklamistir. (Buhari(savm 67) Muslim(1340))

Ebu Hureyre radiyallahu anh’dan rivayete gore Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem soyle buyurmustur: “Bir kadinin beraberinde onun icin mahrem olan birisi bulunmadikca bir gunluk ve bir gecelik bir mesafe ceken bir yolculuga cikmasi helal degildir.” (Buhari(taksirus salat 4) Muslim(1339) Muvatta(istizan 37) Ebu Davud(1723-1725) Tirmizi(1170))

Hadis-i Serifte belirlenen uc gun, iki gun ve bir gece bir gunduz tespitlerinden maksat, o donemlerde bilinen yayan yurumek ve binekler uzerinde yol almak gibi nakil araclaridir. Hadislerin uc gun iki gun yahut bir gece bir gunduz ve bundan daha az degisik sure tespitleri ihtiva etmeleri ile ilgili olarak ilim adamlari; “maksat ifadelerin zahiri degildir. Ancak kendisine yolculuk adi verilen her seyin kastedildigidir,” seklinde cevap vermislerdir. Buna gore (boyle bir yolculugu) kadinin yalniz basina yapmasi yasaktir.

Imam Nevevi Sahih-i Muslim Serhinde (el Minhac IX, 103.) sunlari soylemektedir: “Hulasa kendisine yolculuk denilebilecek her bir mesafeye kadinin beraberinde kocasi ya da mahremi bulunmaksizin yolculuga cikmasi yasaktir. Bu sure ister uc gun ister iki gun ister bir gun ister bir beridlik mesafe, isterse de baska bir uzaklik olsun fark etmez. Cunku bu hususta Ibn Abbas’in mutlak rivayeti delildir. Bu konuda gecen Muslim’in rivayetlerinin sonuncusu da odur. Bu rivayet. “Hic bir kadin beraberinde mahremi bulunmaksizin yolculuk yapamaz” seklindedir. Bu ise kendisine sefer adi verilecek butun yolculuklari kapsar. Dogrusunu en iyi bilen Allah’dir…”

Farz olan hac icin kadinlar toplulugu ile birlikte yolculuk yapmasinin caiz olduguna fetva verenlere gelince; bu fetva sunnete muhaliftir. Imam Hattabi, Mealimu’s-Sunen’de (Mealimus Sunen II, 276- 277) –Ibnu’l-Kayyim’in Tehzibi ile birlikte yapilmis baskisinda- sunlari soylemektedir: “Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadina, beraberinde mahremi olan bir erkek bulunmaksizin yolculuk yapmasini yasaklamistir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in tesbit ettigi sarti ongormeksizin hac yolculugunu yapabilecegini soylemek sunnete aykiridir. Mahremsiz yolculuga cikmasi bir masiyet olduguna gore bu durumda onun hac etmesi gerektigini soylemek caiz olamaz. Cunku boyle bir sey, sonunda masiyete ulastiran bir yolla itaat etmektir…”

Sunu belirtelim ki; onlar (bu fetvayi verenler) kadinin mutlak olarak mahremsiz yolculuk yapmasini kabul etmemektedirler. Onlarin boyle bir yolcugu kadin icin mubah kabul etmeleri sadece farz olan hac yolculugu icindir. Imam Nevevi, Mecmu’da sunlari soylemektedir: “Tatavvu (nafile hac icin ticaret ve ziyaret ve buna benzer) yolculuklar ise beraberinde mahrem bulunmaksizin caiz degildir.” (Mecmu VIII, 249)

Bu donemde, kadinin butun yolculuklarinda mahremsiz yola cikmasi hususunda isi gevsek tutan kimselerin bu kanaati sozlerine itibar edilir ilim adamlarindan hic bir kimse tarafindan paylasilmamaktadir. Bunlarin: Kadinin mahremi onu ucaga bindirir, sonra bir diger mahremi gitmek istedigi yerde ulastigi vakit onu karsilar. Cunku bunlarin kanaatine gore ucakta, erkek kadin pek cok yolcu bulunmaktadir. Boylelerine biz sunu soyleriz: Asla! Ucaktaki tehlike digerlerinden daha fazladir. Cunku yolcular onunla ihtilat halindedir. Belki bir erkegin yaninda oturur, belki ucak gitmek istedigi istikametten bir baska alana gitmek zorunda kalabilir. Bu durumda kendisini karsilayacak kimse bulamaz ve sonucta tehlikeye maruz kalir, bilmedigi ve mahremi bulunmayan bir yerde kadinin hali ne olacaktir?

4- Mahrem yerlerini koruma yollarindan birisi de erkegin mahrem olmayan bir kadinla birlikte tenhada bas basa kalmasinin onlenmesidir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem soyle buyurmustur: “Her kim Allah’a ve Ahiret gunune iman ediyor ise; beraberinde mahremi bulunmayan bir kadin ile kesinlikle basbasa kalmasin. Cunku bu takdirde ucunculeri seytandir.” ()

Amir b. Rebia’dan soyle dedigi nakledilmektedir: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Hic bir erkek kendisine helal olmayan bir kadinla bas basa kalmasin. Cunku suphesiz onlarin ucunculeri seytandir; beraberinde mahrem bulunmasi hali mustesna.” (Muslim(selam 22) Tirmizi(2779) Beyhaki Suab(5444) Buhari(9/290))

Mecduddin (Ibn Teymiyye), el-Munteka adli eserinde sunlari soylemektedir: “Bu iki hadisi de Imam Ahmed rivayet etmis olup bu anlamda Ibn Abbas’in rivayet ettigi Buhari ile Muslim’de yer alan bir hadis ise daha onceden gecmis bulunmaktadir”.

Imam Sevkani, Neylu’l-Evtar adli eserinde (VI, 120) sunlari soylemektedir: “Yabanci bir kadinla bas basa kalmanin haram oldugu icma ile kabul edilmistir. Nitekim bu icmai Hafiz Ibn Hacer, Fethu’l-Bari adli eserinde nakletmis bulunmaktadir. Haram kilmanin illeti, hadis-i serifte belirtildigi uzere seytanin ucunculeri olmasidir. Onlarin yaninda hazir bulunmasi her ikisini de masiyete dusurur. Mahremin varligi ile birlikte yabanci kadinla bulunmak ise caizdir. Cunku mahremin bulunmasi ile birlikte masiyetin meydana gelmesine imkan yoktur…”

Bazi kadinlar ve onlarin velileri bir takim halvet cesitlerinde isleri gevsek tutabilmektedir. Bunlar:

a- Kadinin kocasinin yakin akrabasi ile birlikte bas basa kalmasi ve onun yaninda yuzunu acmasi: Boyle bir bas basa kalis, digerlerinden daha buyuk bir tehlikedir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem soyle buyurmustur: “Sakin kadinlarin yalniz basina bulunduklari yerlere (evlerinde odalarina) girmeyiniz.” Ensardan bir adam:

“Ey Allah’in Resulu ya kayin hakkinda ne dersin”, diye sordu. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem: “Kayin olumun kendisidir” diye buyurdu. (Buhari(nikah 11/1) Muslim(selam 20) Tirmizi(1171) Darimi(2645) Ahmed(4/149) Ibnu Katan Kitabun Nazar(s198) Beyhaki(7/90) Beyhaki Suab(5437) Deylemi(1551) Nesai Isretun Nisa(338) Fethul Bari(9/330) Ibni Cevzi Zadul Mesir(6/34))

Kadinin, kocanin erkek kardesi demek oldugu soylenmistir. Sanki Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem erkegin kardesinin kadin ile bas basa kalmasini mekruh gormus gibidir.

Hafiz Ibn Hacer, Fethu’l-Bari’de (Fethul Bari IX, 331) sunlari soylemektedir: “Nevevi dedi ki: Din ilmini bilenlerin ittifakla belirttiklerine gore “Kayinlar” kadinin kocasinin akrabalaridir. Babasi, amcasi, erkek kardesi, erkek kardesinin oglu, amcasinin oglu ve benzerleri… Hadis-i serifte bununla kastedilen kocanin -babalari ve ogullari disinda kalan- akrabalaridir. Babalar ve cocuklar ise esinin mahremleri olup onlarin boyle bir kadinla bas basa kalmalari caizdir ve bunlar “Olum” diye nitelendirilemezler… Bu hususta isin gevsek tutulmasi adet haline gelmistir. Kardes kardesinin hanimi ile bas basa kalabilmektedir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem bunu olume benzetmistir. O bakimdan boyle bir bas basa kalisin engellenmesi oncelikle soz konusudur”.

Sevkani, Neylu’l-Evtar’da sunlari soylemektedir: “Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizin “Kayin olumdur” buyrugu, ondan yana korku duymak, baskasina gore daha fazladir, demektir. Nitekim olumden korkmanin baska seylerden duyulan korkudan daha buyuk olmasi gibi…” (Neylul Evtar VI, 122)

O halde ey Musluman hanim, Allah’tan kork ve bu hususta –sair insanlar isi gevsek tutsalar bile- sen isini gevsek tutma! Cunku asil itibar edilmesi gereken seriat’in hukmudur, insanlarin adeti degildir.

b- Bazi hanimlar ve onlarin velileri kadinlarin tek basina mahremi bulunmayan bir sofor ile birlikte arabaya binmesine musaade edebilmektedir. Halbuki bu o kadina yabanci olan birisi ile bir halvet demektir.

Hicaz Muftusu Muhammed b. Ibrahim Alu’s-Seyh, Mecmuu’l-Fetava’da (Mecmuul Fetava X, 5) sunlari soylemektedir: “Beraberinde bir mahremi bulunmaksizin yabanci bir hanimin tek basina soforle birlikte arabada yolculuk etmesinin apacik bir munker oldugu hususunda herhangi bir suphe bulunmamaktadir. Boyle bir yolculukta kucumsenemeyecek capta pek cok mefsedet bulunmaktadir.

Kadinin vakarli, genc birisi olmasi ile erkeklerden fazla kacmayan, onlarla konusan ve fakat iffetli birisi olmasi arasinda herhangi bir fark yoktur. Mahremlerinin boyle bir yolculuk yapmasina ses cikarmayan bir erkek, dindarligi gevsek, mahremlerini kiskanmasi az bir kimse demektir. Peygamber Efendimiz de soyle buyurmustur: “Bir erkek bir kadin ile bas basa kaldi mi, mutlaka seytan onlarin ucunculeri olur.”

Kadinin surucu ile bas basa arabaya binmesi, ev ve benzeri bir yerde bas basa kalmasindan daha da ileri derecede bir halvet sayilir. Cunku surucu onu alip -istese de istemese de- sehrin icinde ya da disinda istedigi yere goturebilir. Bunun sonucta ortaya cikaracagi kotuluk ve zararlar ise mucerred halvetin sebep olabilecegi kotuluk ve zararlardan daha fazladir...”

Halvetin kendisi sebebiyle ortadan kalkacagi kisinin, yasca buyuk olmasi gerekir. Kucuk bir cocugun bulunmasi bunun icin yeterli degildir. Bazi hanimlarin; beraberinde kucuk bir cocuk bulundurmakla halvet ortadan kalkar, seklindeki kanaatleri yanlistir. Imam Nevevi soyle diyor: “Yabanci bir erkek yabanci bir kadinla ucuncu bir sahis bulunmadan (halvet halinde), bas basa kalmalari, ilim adamlarinin ittifakiyla haramdir. Ayni sekilde beraberlerinde yasinin kucuklugu sebebiyle kendisinden utanilmayan, sakinilmayan bir kucuk bulunmasi halinde de haram olan halvet, ortadan kalkmis olmaz.”

c- Bazi hanimlar tedaviye gerek gordukleri gerekcesiyle kadinin doktorun yanina girmesi hususunda isi oldukca gevsek tutmaktadir. Bu da karsisinda sessiz kalinmasi caiz olmayan, buyuk bir munker ve buyuk bir tehlikedir.

Seyh Muhammed b. Ibrahim, Mecmuu’l-Fetava’da (Mecmuul Fetava X, 13.) sunlari soylemektedir: “Durum ne olursa olsun, bir kadinin kendisine yabanci olan bir erkekle -isterse bu kendisini tedavi edecek bir doktor olsun- basbasa halvette kalmasi ser’an haramdir. Cunku; “Bir erkek bir kadin ile bas basa kaldi mi mutlaka onlarin ucunculeri seytan olur” hadisi bunu gerektirmektedir. O halde beraberinde kocasinin yada erkek mahremlerinden birisinin bulunmasi mutlaka gereklidir. Eger boyle birisi bulunamazsa hic olmazsa hanim akrabalarindan birisi bulunmalidir. Sayet sozu edilenlerden kimse bulunamaz ve hastalik da ertelenemeyecek kadar tehlikeli olursa, hic olmazsa haram kilinmis olan halvet halinin sinirlarinin disina cikilmis olmamak icin en azindan bir hastabakicisinin bulunmasi gerekir...”

Ayni sekilde erkek doktorun kendisine yabanci olan meslektasi yada hastabakicisi ile halvet halinde bulunmasi da caiz degildir. Gozleri gorsun, gormesin, ogretmenin kiz ogrencisi ile, ucaktaki hostesin kendisine yabanci birisi ile halvette kalmasi da caiz olmaz... Sozum ona uygarlik, kafirlerin koru korune taklit edilmesi ve ser’i hukumlere aldirmamaktan oturu, insanlar bu hususlarda gevseklik gostermektedirler. La havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim!

Erkegin evinde hizmet eden hizmetci ile bas basa kalmasi caiz olmadigi gibi ev sahibi olan hanimin hizmetci erkekle bas basa kalmasi da caiz degildir. Hizmetci problemi gercekten cok tehlikeli bir problemdir. Gunumuzde pek cok insanin basina bir beladir cunku kadinlar ogrenim ve evin disinda is yapmakla mesgul bulunmaktadirlar. Bu ise mumin erkek ve mumin kadinlarin son derece dikkatli olmalarini ve gerekli ihtiyat tedbirlerini almalarini ve kotu aliskanliklarin pesinden gitmemelerini gerektirmektedir.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kadinin Mahrem Olmayan Erkekle Tokalasmasi

Makil Bin Yesar r.a.'den merfuan; "Kisinin basina demirden civi cakilmasi yabanci kadina dokunmasindan daha iyidir." (sahihtir. Taberani(20/212) Camius Sagir(7216) Elbani Sahiha(226) Sahihul Cami(5045) Beyhaki Suab(5455) Ru'yani Musned(2/323) Tergib(3/66) Deylemi(7859) Ibni Sunni(43/b) Ibni Ebi Seybe(3/419) Ebu Nuaym Tibb(2/33) Fethul Kebir(9665) Mecma(4/326)) Diger hadiste:

"Gozler zina ederler. Onun zinasi harama bakmaktir. Eller ve ayaklarda zina ederler. Onlarin zinasi yabanci kadina dokunmak ve harama gitmektir. Ferc (tenasul uzvu) onu ya tasdik eder yada tekzib." (Buhari(6243) Muslim(kader 5/20) Ebu Davud(2153) Bezzar(1550) Ibn Sa'd(7/77) Kudai(67) Ebu Ya'la(9/5364) Serhus Sunne(75) Beyhaki Suab(7060) Busiri Ithaf(3696) Mecma(6/256) Maksadu Ali(840) Ahmed(1/412) Taberani(10/192) Ebu Nuaym Hilye(2/98) Tahavi Muskil(3/298) Nasbur Raye(4/248) Telhisu Habir(3/225) Beyhaki(10/186) Durrul Mensur(5/41) Camius Sagir(5751) Kenz(13055) Fethul Bari(11/26) Metalibu Aliye(1529) Irvaul Galil(8/37) Yemeni Nevafihul Atire(841))

Kadinin mahremlerinden olmayan bir erkekle tokalasmasi haramdir. Nur suresi 30. ve 31.ayetlerinde hem erkeklere hem kadinlara gozlerini haramdan sakindirmalari emrolunmustur. Evla kiyas (veya kiyasi celi=delalet un nas) ile dokunmak da yasaktir. Yukaridaki hadisi serifler de bu hususu daha acik bir sekilde ortaya koymustur.

Ayrica Isra suresi 32. ayeti ile sadece bilfiil zina degil, zinaya yaklasmak bile yasaklanmistir. Dolayisi ile Isra suresi 32. ayeti de erkegin yabanci kadina veya kadinin yabanci erkege bakmasinin haram olmasina delildir; “Zinaya yaklasmayin, gercekten o, 'cirkin bir hayasizlik' ve kotu bir yoldur.”

Seyh Abdulaziz b. Abdullah b. Baz, Islami Davet Kurulunun bastigi Fetvalarinda (Fetava I, 85) sunlari soylemektedir:

“Mahrem olmayan kadinlarla tokalasmak mutlak olarak caiz degildir; kadinlarin genc ya da yasli olmalari arasinda fark yoktur. Tokalasan erkegin de genc ya da yasli olmasi fark etmez. Cunku bu durumda her iki taraf icin de fitne tehlikesi vardir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den gelen su rivayet sahihtir: “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in eli asla bir kadinin eline degmemistir; o kadinlarla ancak sozlu olarak beyatlesirdi.” Kadinin erkekle arada bir engel bulundugu halde tokalasmasi ile bir engel bulunmaksizin tokalasmasi arasinda da fark yoktur. Cunku bu husustaki deliller geneldir. Ayrica fitneye goturen bu yolun kapali tutulmasi da gerekmektedir…”

Seyh Muhammed Emin es-Sankiti, Advau’l-Beyan adli tefsirinde (Advaul Beyan VI, 602-603) sunlari soylemektedir: “Sunu bil ki yabanci bir erkegin kendisi icin yabanci olan bir kadin ile tokalasmasi caiz degildir. Onun bedeninin boyle bir kadinin bedeninin herhangi bir yerine temas etmesi de caiz degildir. Buna dair bir takim deliller soyledir:

1- Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in “Ben kadinlarla tokalasmam”“And olsun sizin icin Allah’in Rasulunde uyulacak guzel bir ornek vardir” (el-Ahzab, 33/21) buyurmaktadir. O halde ona uyarak kadinlarla tokalasmamamiz gerekir. Az onceki hadisi gerekli aciklamalar ile birlikte Hac Suresi tefsirinde soz konusu etmis bulunmaktayiz. Bu hadisi ihramli halde iken ve bunun disindaki hallerde erkeklere asfura boyanmis kiyafetleri giyinmenin yasakligina delil olarak zikretmistir. el-Ahzab suresinde bu, hicap ayetiyle ilgili olarak da onu soz konusu ediyoruz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in bey’at zamaninda kadinlar ile musafaha etmemesi (tokalasmamasi) erkegin kadin ile tokalasmayacagina ve onun bedeninin herhangi bir bolumunu kadinin bedenine degmemesi gerektigine acik bir delildir. Cunku dokunmanin en hafif cesidi tokalasmaktir. Tokalasmanin gerektigi bir vakit olan beyatlesme vaktinde Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in tokalasmayi terk etmesi, caiz olmadiginin delilidir. Kimse de ona muhalefet edemez. Cunku o sozleri, fiilleri ve takriri ile ummeti icin seriat koyandir.

dedigi sabittir. Yuce Allah da: 2- Daha once acikladigimiz uzere kadin butunuyle avrettir. Onun hicaba burunmesi gerekir. Gozu haramdan koruma emrini ancak fitneye dusmek korkusundan vermistir. Suphesiz bedenin bedene degmesi gozle bakmaya nisbetle insanin duygularini galeyana getirmekte ve fitneye cagirmakta daha guclu bir etkendir. Insafli herkes bunun dogrulugunu cok iyi bilir.

3- Boyle bir is yabanci bir kadindan zevk almaya sebeptir. Cunku gunumuzde takva azalmis, emanet diye bir sey kalmamis, supheli hallerden uzak durmak (vera) gorulmez olmustur. Bizlere defalarca nakledildigine gore avamdan olan bir takim kocalar baldizlarini agizlarindan opmekte ve icma ile haram olan bu opusmeyi selamlasmak diye adlandirarak: Ona selam ver demekte ve bununla onu opmeyi kastetmektedirler. Herhangi bir suphenin soz konusu olmadigi gercek su ki; butun fitnelerden, supheli hallerden ve sebeplerinden uzak kalmak gerekir. Bunlarin en buyuklerinden birisi de erkegin kendisi icin yabanci olan bir kadinin bedenine herhangi bir sekilde dokunmasidir. Harama goturen bir yolun ise kapatilmasi gerekmektedir…”
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
MAHREMLER ILE OTURURKEN OLCU

Imam Evzai der ki; "Kizina, ogluna ve diger mahremlerine bile devamli bakma. Cunku nefsin en kuvvetli askeri gozdur. Bakarsin ki sevgi ve sefkat bakisi sehvet bakisina cevrilir. Allah korusun, eger sehvet soz konusu olursa yabanciya karsi sehvetten daha fazla gunahtir."

Ibni Humam der ki; "mahremler arasinda sefkat ve sevgi ile bakmak ibadettir ancak ifrat derecesine varmamalidir." Ibni Cevzi de; " Eger sehvetten emin degilse mahrem olan kadinlarla halvet, haramdir."der. (Ibni Cevzi Telbisu Iblis(324))

Ebu Hureyre r.a. merfuan rivayet ediyor; “Erkek diger bir erkegin, kadin diger bir kadinin, ana baba evladinin, evlat da ana babasinin avretine bakamaz” (ibni Ebi Seybe(3/453))

Ikrime r.a. der ki; “Kisinin kiz kardesinin veya annesinin avretine bakmasi zinadan bir subedir.” (Ibni Ebi Seybe(3/416, 449))

Hasen r.a. der ki; “kadin, ne oglunun, ne babasinin ne de kardesinin yaninda avretini acamaz. Avretini sadece kocasi gorebilir.” (Ibni Ebi Seybe(3/448))

Tavus, Sa’bi ve Amir r.a., kisinin, kizinin ve kiz kardesinin sacina bakmasini cirkin gorurlerdi (Ibni Ebi Seybe(3/415))

Kisinin haniminin halasi ve teyzesi, kendi yengesi, baldizi, amca ve dayi kizlari namahremdir. Kadina da kocasinin amcasi, dayisi, kayni ve kendi enistesi namahremdir, bunlara gozukemez.

Ibni Kesir der ki; "Sehvet soz konusu olsun olmasin kadin ve erkeklerin birbirlerine bakmalari cumhuru ulemaya gore caiz degildir" yine Ibni Kesir ve Ibni Cevzi derler ki; "Kadin amcasi ve dayisinin yaninda carsafini cikarmaz." (Ibni Kesir(11/5863) Ibni Cevzi Zadul Mesir(6/418))

Sa'bi radiyallahu anh soyle der; "Allah Teala’nin Nur suresi 31. ayetinde amca ve dayiyi zikretmemesi ogullarina anlatmamalari icindir.

Bunun izahi sudur; sair akrabalar mahremiyet konusunda babasi ve oglu gibidir. Oysa amca ve dayi ile bunlarin ogullari boyle degildir. Muhtemeldir ki amca yada dayi kendilerine mahrem olan kadinlari gordukten sonra onlari gidip kendi ogullarina anlatabilirler. Oysa ogullari onlar icin mahrem degillerdir. Bu durumda anlatilani dinleyen oglanin o kadini hayalinde canlandirmasi ona bakmaktan farksiz olur. Iste bu durumda kadinlarin ortunmede ihtiyatli davranmalarinin gerekli olduguna guzel bir delildir." (Ibni Kesir(11/5875)Fahreddin Razi Tefsiri Kebir(17/49))

Tabiin mufessirlerinden Sa'bi ve Ikrime r.a., amca ve dayiyi mahrem olmadigini, kadinin bunlarin yaninda basini acamayacagini soylemislerdir. (Ibni Ebi Seybe(3/417) Kurtubi(12/233) Ibni Cevzi Zadul Mesir(6/418))
 
selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ibni Kesir ve Ibni Cevzi derler ki; "Kadin amcasi ve dayisinin yaninda carsafini cikarmaz." (Ibni Kesir(11/5863) Ibni Cevzi Zadul Mesir(6/418))

sübhanallah!ilk defa duyuyorum böyle bişeyi.bunu açıklayıcı daha fazla bilgi aktarırsanız iyi olur...
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ibni Kesir ve Ibni Cevzi derler ki; "Kadin amcasi ve dayisinin yaninda carsafini cikarmaz." (Ibni Kesir(11/5863) Ibni Cevzi Zadul Mesir(6/418))

sübhanallah!ilk defa duyuyorum böyle bişeyi.bunu açıklayıcı daha fazla bilgi aktarırsanız iyi olur...


Sa'bi radiyallahu anh soyle der; "Allah Teala’nin Nur suresi 31. ayetinde amca ve dayiyi zikretmemesi ogullarina anlatmamalari icindir.

Bunun izahi sudur; sair akrabalar mahremiyet konusunda babasi ve oglu gibidir. Oysa amca ve dayi ile bunlarin ogullari boyle degildir. Muhtemeldir ki amca yada dayi kendilerine mahrem olan kadinlari gordukten sonra onlari gidip kendi ogullarina anlatabilirler. Oysa ogullari onlar icin mahrem degillerdir. Bu durumda anlatilani dinleyen oglanin o kadini hayalinde canlandirmasi ona bakmaktan farksiz olur. Iste bu durumda kadinlarin ortunmede ihtiyatli davranmalarinin gerekli olduguna guzel bir delildir." (Ibni Kesir(11/5875)Fahreddin Razi Tefsiri Kebir(17/49))

Kardeşim yukarıda sebebi açıklanmış. Kanımca bu amel kadının faziletindendir. Çıkaramaz kelimesi yerine çıkarmaz denilmiş. Çeviri hatası yoksa Allahualem böyledir. Ama müsait bir zamanda bakalım inşeAllah.
 
H Çevrimdışı

hido79

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Erkeklerin kolye takmasi kesinlikle haram mi? Sahabeden kolye takan ornek yok herhalde
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt