Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Şirk Olan Seçimlere Oy Atmaya Fetva Veren Alimlerin Hepsi mi Hatalı?

E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum hocam...

Ben tevhid diniyle tanistigimdan beri okudugum kitaplarin sonucu demokrasilerde oy vermeyi sirk görürüm ve oy vermeye cagiran alimlerden pek hoslanmam. Ama bu aralar kafam biraz karisti...

Benim hidayet bulmama vesile olan alimlerin (Makdisi ve benzeri cihad alimlerinin) kitaplarinda bu oy verme meselesini kati bir mesele olarak anlatiyorlar ve bundan dolayi bu konuda ictihad edilmeyecegini savunuyorlar ve sunduklari delillerde gercekten cok kuvvetli..

Benim kafami kurcalayan konu ise su: Madem bu konu bu kadar acik (kati) bir mesele nasil oluyorda onca büyük alim bu konuda tam tersine oy vermeye tesvik eden fetvalar veriyorlar? Bu alimler arasinda makdisinin hocasi olan Seyh Useymin de var.

Ayrica Arap âleminden meşhur büyük âlimlerden Şeyh Abdül Aziz Ettarifi, Şeyh Abdurrahman Elberrak, Şeyh Abdullah Essa’d, Şeyh Abdullah Elguneyman gibi âlimler Mısır referandumu için “iki zarardan hafif olanı tercih” babından yola çıkarak ve beşeri kanunları benimsemeyerek oy atmanın caizliği konusunda fetva vermişlerdir. Sadece onlar değil onlar gibi yüzlerce âlim aynı yönde fetva vermişlerdir. (Burasi nakil kursusunden)

Yani bu alimlerin hepsi mi böyle kati bir meselede yanlis yapiyorlar ve sirk olan bir amele cagiriyorlar?

Tamam bizler alimlerin sözlerini Allah ve Resulunun sözlerine tercih etmemeliyiz ancak alimlerde onlarin varisleridir ve bilmedigimiz konularda onlara basvurmamiz emredildi..

bu konuda bizleri aydinlatabilir misiniz?

Allah bu sitede emegi gecen herkesden razi olsun...
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah kardeşim;

Hakimiyet noktasında demokratik veya beşeri düzenlerin seçimlerine katılmanın küfür olduğu kat'i bir meseledir. İhtilaflı olan seçimlere katılanların maksadlarına göre tekfir edilib edilemeyeceği meselesidir. Kat'i diyenler dâhi, bu seçimlere katılan herkesi tekfir etmemektedirler.
Meselenin kafaları karıştıran yönü ise, vakıanın ehven-i şer'le alakalı olmayan konularda hem cehâletin mazeret olabileceği durumları hem de düşünülen şahısa veya partiye destek verilmemesi durumunda şartların muslumanların aleyhlerine daha da gelişebileceğini, zulûm, şiddet, yolsuzluk ve fuhşîyâtın artacağından; her ne kadar demokratik düzenlerin İslama aykırı - şirk olduğunu kabul etselerde musluman(toplum)ların bu büyük zarardan etkilenmemesi açısından, kendileri açısından daha olumlu olabileceğini düşündüklerinin desteklenmesi gerektiğine inandıklarından bu şekilde (hatalı) görüş - fetva vermektedirler.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razi olsun hocam. Ancak benim süphelerime tam cevab olmamis. Kendimi tam net olarak ifade edemedim galiba. Kusura bakmayin.

Bu "ehveni ser" gerekcesiyle oy vermek vacibtir diyen alimler "ehveni ser"in hangi durumlarda kullanilacagini bilmiyorlar mi? Yani bu konun sirk oldugunu söyleyen alimler (makdisi, ebu katade vs) bu yukarida bahsedilen alimlerin (Useymin vs) yaninda ilim talebesi sayilir. Bu konu bu kadar kati bir mesele ise bu alimler nasil oluyor da bunun farkina varamiyorlar.


Ummetin alimlerinin ekseriyetinin kati bir meselede "hata" yapmalarini aklim almiyor...

Hem bu konu kati (yani ihtilaf kabul etmiyor) ise ozaman sirk olan bir amele vacib diyen bu alimlerin hukmu ne oluyor? Ve bunlara alim denir mi kati bir meselede sirk olan bir amele fetva verdiklerine göre?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kendileriyle özel görüşüb sormak lazım, düşüncelerini bilemem.
Fakat anladığımız kadarıyla İslami hassasiyeti olanların desteklenmemesi durumunda o ülkedeki muslumanların ve muslumanları ilgilendiren şartların olumsuzlaşması, İslami çalışmaları sekteye uğraması ve emeklerin zâyi olması vs. düşünülerek, daha kötü durumların oluşmaması için ehven-i şer, cehâlet vs düşüncesiyle en azından mevcut durumun veya İslami duyarlılığı olanların desteklenmesi gerektiğiyle hareket ediyorlar.
Bu konuda diyebileceklerim bu kadardır.
 
Üst Ana Sayfa Alt