Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Her Tevbe Edenin Tevbesi Kabul Olunur mu?

M Çevrimdışı

MUTEFEKKİR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleyküm

Tövbe edenin günahlarının bağışlanacağı söyleniyor. Her edilen tövbe kabul olunur mu?
Mesela samimi olmadan tövbe etsek kabul olunur mu?
Çünkü samimi olamıyorum. Tövbeden sonra Allahı umursamayarak o günahı tekrar işlersek Allah ile alay etmiş olmuyor muyuz?
Bu yüzden tövbe etmemek daha mantıklı değil mi?
Çok hak yemiş bir insan kul haklarını ödeyemezse zaten cehennemlik değil mi?
O yüzden tövbe etmesine gerek var mı?
Siz Müslümanlardan sorularıma cevap bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
aleykumselam


Tövbe edenin günahlarının bağışlanacağı söyleniyor. Her edilen tövbe kabul olunur mu?

''Aziz ve Celil olan ALLAH,ruhu boğazına gelmedikçe kulun tövbesini mutlaka kabul eder.'' (İbni Mace,zühd,30)

Buna dayanarak her türlü günaha girip son ana kadar ertelemekte şeytanın vermiş olduğu vesvesedir.

De ki: «Ey kendilerine kötülük edip, aşırı giden kullarım! Allah'ın rahmetinden umudunuzu kesmeyin. Allah bütün günahları bağışlar. Çünkü O çok bağışlayan, çok esirgeyendir.» (Zümer 53)


Tövbeden sonra Allahı umursamayarak o günahı tekrar işlersek Allah ile alay etmiş olmuyor muyuz?


Ebû Hureyre radıyallahu anh anlatıyor:

“Resûlullah aleyhissalâtü vesselâm Rabbinden naklen buyurdular ki:

Bir kul günah işledi ve ‘Yâ Rabbi, günahımı affet!’ dedi.
Hak Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır.’ buyurdu.
Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, günahımı affet!’dedi.
Allahu Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır.’ buyurdu.
Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, beni affeyle!’ dedi.
Allahu Teâlâ da, ‘Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi olduğunu bildi. Ey kulum, dilediğini yap, ben seni affettim.’ buyurdu.”( Buhârî, Tevhid 35; Müslim, Tövbe 29)

Büyük hadis âlimi İmam Nevevî, bu hadisten şu hükmü çıkarır: “Günahlar yüz kere, hatta bin ve daha çok kere tekrar edilse de kişi her seferinde tövbe etse, tövbesi makbuldür. Veya bütün günahlar için bir tek tövbe etse bile, yine tövbesi sahihtir.”

Bu yüzden tövbe etmemek daha mantıklı değil mi?

Mantıklı değil kardeşim,Onca günahla ALLAH'ın huzuruna nasıl çıkarım diye tefekkür etmiyor musun ? hazır sana mühlet verilmişken


Onlar, bir hayasızlık yaptıkları veya nefislerine zulmettikleri zaman Allahı hatırlarlar ve hemen günahlarının bağışlanmasını isterler. Günahları Allahtan başka kim bağışlar? Yaptıkları kötülükte bile bile ısrar etmezler.(Ali imran 135)

Onlar, bir hayasızlık yaptıklarında veya Allaha isyan edip cezayı hak ederek kendilerine zulmettiklerinde, işledikleri günaha dair Allah'ın tehdidini hemen hatırlarlar. Rablerinden, günahlarının bağışlanmasını, cezaya uğratılmamalarını dilerler. Allah'tan başka günahları kim bağışlar ki?

Onlar, işlemiş oldukları günahlarda Allah'ın kendilerini cezalandıracağını bile bile ısrar etmezler. Bilakis tevbe eder ve affedilmelerini isterler.

Bu âyet-i kerimede de takva sahiplerinin, bir günah işlemeleri halinde hemen tevbe ederek Allahtan, bağışlanmalarını istedikleri ve günahlarında ısrar etmedikleri beyan edilmektedir.

Resullah (s.a.v.) buyurmaktadır ki:

"Ey insanlar, Allaha tevbe edin. Zira ben ona günde yüz kere tevbe ediyorum. Müslim, K. ez. Zikr, batı: 42, Hadis No: 2702

Âyet-i kerimede "Yaptıkları kötülükte bile bile ısrar etmezler." buyrulmaktadır.

Katade'ye göre bu ifadeden maksat, "Yaptıkları günahta devam etmezler. Ondan vaz geçip Allah'tan affedilmelerini dilerler." demektir.

Hasan-ı Basri ve Mücahide göre bu ifadeden maksat, "Günah işlemeyi kasteder fakat onu işlemezler." demektir. Bunlara göre bir günahı fiilen işleyen, onda ısrar etmiş sayılır.

Süddiye göre ise "Günahta israr"dan maksat, günah işledikten sonra tevbe etmemek ve susup kalmaktır.

Taberiye göre, tercihe şayan olan görüşün, "Günahta ısrar etmekt"en maksadın "Günah işlemeye devem etmek"tir. Diyen veya "İşlenen günahtan tevbe etmemektir" diyen görüşlerdir. Günah işlemeyi kastedip sonra da fiilen günah işlemeyi "günahta ısrar" saymanın bir mânâsı yoktur. Zira günah işlemeyene "Günahkâr" denilmez. Ta ki, onu işleyene, "Günahında ısrar eden" densin. Nitekim bu hususta:

Peygamber efendimiz buyurmuştur ki: "Af dileyen, ısrar etmiş sayılmaz. O günahı bir günde yetmiş kere işlemiş dahi olsa.( Tirmizi, K. ed-D3vâl, bab: 107, Hadis No: 3559)


Çok hak yemiş bir insan kul haklarını ödeyemezse zaten cehennemlik değil mi?
O yüzden tövbe etmesine gerek var mı?

Eğer dünya da helallik alamamış bir müslümansa,ahirette bunun bedelini ödeyecek cehennemde ebedi olarak kalmayacak şekilde. ama kafir olarak ölen içinse ebedi cehennem de kalacak


Şahsi görüşüm günahlar seni rahatsız ediyorsa,samimi olduğunun kanaatindeyim.


 
M Çevrimdışı

MUTEFEKKİR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
aleykumselam




''Aziz ve Celil olan ALLAH,ruhu boğazına gelmedikçe kulun tövbesini mutlaka kabul eder.'' (İbni Mace,zühd,30)

Buna dayanarak her türlü günaha girip son ana kadar ertelemekte şeytanın vermiş olduğu vesvesedir.

De ki: «Ey kendilerine kötülük edip, aşırı giden kullarım! Allah'ın rahmetinden umudunuzu kesmeyin. Allah bütün günahları bağışlar. Çünkü O çok bağışlayan, çok esirgeyendir.» (Zümer 53)





Ebû Hureyre radıyallahu anh anlatıyor:

“Resûlullah aleyhissalâtü vesselâm Rabbinden naklen buyurdular ki:

Bir kul günah işledi ve ‘Yâ Rabbi, günahımı affet!’ dedi.
Hak Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır.’ buyurdu.
Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, günahımı affet!’dedi.
Allahu Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır.’ buyurdu.
Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, beni affeyle!’ dedi.
Allahu Teâlâ da, ‘Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi olduğunu bildi. Ey kulum, dilediğini yap, ben seni affettim.’ buyurdu.”( Buhârî, Tevhid 35; Müslim, Tövbe 29)

Büyük hadis âlimi İmam Nevevî, bu hadisten şu hükmü çıkarır: “Günahlar yüz kere, hatta bin ve daha çok kere tekrar edilse de kişi her seferinde tövbe etse, tövbesi makbuldür. Veya bütün günahlar için bir tek tövbe etse bile, yine tövbesi sahihtir.”



Mantıklı değil kardeşim,Onca günahla ALLAH'ın huzuruna nasıl çıkarım diye tefekkür etmiyor musun ? hazır sana mühlet verilmişken


Onlar, bir hayasızlık yaptıkları veya nefislerine zulmettikleri zaman Allahı hatırlarlar ve hemen günahlarının bağışlanmasını isterler. Günahları Allahtan başka kim bağışlar? Yaptıkları kötülükte bile bile ısrar etmezler.(Ali imran 135)

Onlar, bir hayasızlık yaptıklarında veya Allaha isyan edip cezayı hak ederek kendilerine zulmettiklerinde, işledikleri günaha dair Allah'ın tehdidini hemen hatırlarlar. Rablerinden, günahlarının bağışlanmasını, cezaya uğratılmamalarını dilerler. Allah'tan başka günahları kim bağışlar ki?

Onlar, işlemiş oldukları günahlarda Allah'ın kendilerini cezalandıracağını bile bile ısrar etmezler. Bilakis tevbe eder ve affedilmelerini isterler.

Bu âyet-i kerimede de takva sahiplerinin, bir günah işlemeleri halinde hemen tevbe ederek Allahtan, bağışlanmalarını istedikleri ve günahlarında ısrar etmedikleri beyan edilmektedir.

Resullah (s.a.v.) buyurmaktadır ki:

"Ey insanlar, Allaha tevbe edin. Zira ben ona günde yüz kere tevbe ediyorum. Müslim, K. ez. Zikr, batı: 42, Hadis No: 2702

Âyet-i kerimede "Yaptıkları kötülükte bile bile ısrar etmezler." buyrulmaktadır.

Katade'ye göre bu ifadeden maksat, "Yaptıkları günahta devam etmezler. Ondan vaz geçip Allah'tan affedilmelerini dilerler." demektir.

Hasan-ı Basri ve Mücahide göre bu ifadeden maksat, "Günah işlemeyi kasteder fakat onu işlemezler." demektir. Bunlara göre bir günahı fiilen işleyen, onda ısrar etmiş sayılır.

Süddiye göre ise "Günahta israr"dan maksat, günah işledikten sonra tevbe etmemek ve susup kalmaktır.

Taberiye göre, tercihe şayan olan görüşün, "Günahta ısrar etmekt"en maksadın "Günah işlemeye devem etmek"tir. Diyen veya "İşlenen günahtan tevbe etmemektir" diyen görüşlerdir. Günah işlemeyi kastedip sonra da fiilen günah işlemeyi "günahta ısrar" saymanın bir mânâsı yoktur. Zira günah işlemeyene "Günahkâr" denilmez. Ta ki, onu işleyene, "Günahında ısrar eden" densin. Nitekim bu hususta:

Peygamber efendimiz buyurmuştur ki: "Af dileyen, ısrar etmiş sayılmaz. O günahı bir günde yetmiş kere işlemiş dahi olsa.( Tirmizi, K. ed-D3vâl, bab: 107, Hadis No: 3559)




Eğer dünya da helallik alamamış bir müslümansa,ahirette bunun bedelini ödeyecek cehennemde ebedi olarak kalmayacak şekilde. ama kafir olarak ölen içinse ebedi cehennem de kalacak


Şahsi görüşüm günahlar seni rahatsız ediyorsa,samimi olduğunun kanaatindeyim.


Allah razı olsun. Yazıyı okuyunca içim huzur doldu. Allah ilminizi arttırsın.
 
A Çevrimdışı

aytozu

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ama samimiyetsizce yapılan tövbe tövbe değildir. Cıvık bir şekilde tövbe edenin, Allah'ın: namazlarından gafil olanlar, dediklerinden farki yok.

Ha samimi şekilde tövbe etmiş tekrar o günahı işlemişsin o başka.Yoksa diğer türlüsü geçerli bir tövbe olmaz.Sen her tövbe edenin kırtulduğunu sanıyorsan o senin sorunun. Allah herkesin namazınıda kabul etmez. Onların namazları yüzlerine çarpılacak...
 
Üst Ana Sayfa Alt