Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Türkiye'de Neden Cihadi Hareket Yok?

M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu Aleykum we Rahmetullahi we berekatuhu.
2001 sonrası süreçte El Kaide, Türkiyede eylemsizlik ararı aldı, bunun sebebi nedir?
Türkiye halkı hatası ile sevabı ile Müslüman bir halktır, biz böyle itikad ediyoruz, o zaman pek çok yerde olduğu gibi neden burada da bir cihad hareketi başlatılmadı?
Medya arşivlerinde sık sık El Kaide ile TR Hizbullahı arasındaki bağdan söz ediliyor bunun aslı varmıdır?
(Not: Niyetim asla Mücahidleri yargılamak yada hesap sormak değildir, sadece ülkemde neden böyle bir faliyet yürütülmediğini merak ediyorum, hepsi bu)
Cevabınız için şimdiden Allah razı olsun
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Esselamu Aleykum we Rahmetullahi we berekatuhu.
2001 sonrası süreçte El Kaide, Türkiyede eylemsizlik kararı aldı, bunun sebebi nedir?
Türkiye halkı hatası ile sevabı ile Müslüman bir halktır, biz böyle itikad ediyoruz, o zaman pek çok yerde olduğu gibi neden burada da bir cihad hareketi başlatılmadı?
Medya arşivlerinde sık sık El Kaide ile TR Hizbullahı arasındaki bağdan söz ediliyor bunun aslı varmıdır?
(Not: Niyetim asla Mücahidleri yargılamak yada hesap sormak değildir, sadece ülkemde neden böyle bir faliyet yürütülmediğini merak ediyorum, hepsi bu)
Cevabınız için şimdiden Allah razı olsun
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh
Satırlarına sırasıyla cevab yazmaya çalışacağım.

El Kâide'nin 2001 yılı sonrasında Türkiye'de eylemsizlik kararı almasının siyasi, fıkhi ve sosyolojik sebebleri olabilir. Kanaatimizce de doğru olan bir karardır. Aslen bu karardan önce de el Kaide cemaat olarak Türkiye'de bir eylemi yoktur, onaylamamıştır. Kendinden bağımsız kendisini el Kaide'ye nisbet edenlerin eylemlerini sahiblenmemiştir!

El Kaide'nin bu kararında çeşitli sebebler olabilir. Türkiye içerisinden Cihada katılan mucahidlerin çok olması, halkından müslümanların ve İslama meyillilerin çok olması, Cihadi alanlara geçiş maddi ve fiziki güzergahı olması, O dönem itibariyle Türkiye devletinin mucâhidlere veya el Kâide'ye karşı saldırgan uslûb ve dil kullanmıyor olması vb olabilir.

Türkiye halkı müslümandır veya kâfirdir gibi bir genelleme verilmesi yanlıştır.
Evet yönetim açısından küfürdür, İslami olmayan bir rejimdir. Bu rejimi bu halkın geneli cehâleten kabullenip desteklemektedir fakat tebliğe ve huccetin ikâmesine muhtaç oldukları için genel tekfirden sakınmakla beraber işledikleri şirkten dolayı tekfir etmesek de işledikleri şirkten dolayı ekseriyeti muşrik konumuna düşmektedir. Dikkat edilirse burada tekfir (küfür, kâfir) ile muşrik sıfatlarını ayırdık. Bu bâzı (Muhammed bin AbdulVehhab gibi) ilim ehlinin usûllerindendir. Bu sebeble Türkiye halkının İslam tezâhürü gösterenler müslüman; şirk, küfür tezâhürü gösterenler muşrik, kâfirdir.

Üstteki iki paragraftaki sebeblerden dolayı Türkiye'de cihadi hareket başlaması şu dönemlerde hem İslami hareket mensubları açısından, hem vatandaşların bu duruma bilgi, istek ve desteği uygun olmadığı gibi ayrıca konum, süreç, konjönktür ve İslam âleminin zamâne vâkıası gereği uygun değildir. Fakat durum ve şeraite göre ülke dışındaki Cihad beldelerinde aktif bulunulması şimdilik uygun olandır.

Türkiye Hizbullah'ının el Kâide'yle bir ilişkisi ve bağı yoktur. Hizbullah cemaatinin yönetim kadrosu, el Kâide'nin sapık olarak gördüğü İran ile ikili ilişkileri ve desteği oldukça yaygın olan mevzi ve kendileri istemese de ekseriyetle ırki bir hareket olarak kalmıştır.
 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cevabınız için Allah razı olsun hocam
Evet yönetim açısından küfürdür, İslami olmayan bir rejimdir. Bu rejimi bu halkın geneli cehâleten kabullenip desteklemektedir fakat tebliğe ve huccetin ikâmesine muhtaç oldukları için genel tekfirden sakınmakla beraber işledikleri şirkten dolayı tekfir etmesek de işledikleri şirkten dolayı ekseriyeti muşrik konumuna düşmektedir. Dikkat edilirse burada tekfir (küfür, kâfir) ile muşrik sıfatlarını ayırdık. Bu bâzı (Muhammed bin AbdulVehhab gibi) ilim ehlinin usûllerindendir. Bu sebeble Türkiye halkının İslam tezâhürü gösterenler müslüman; şirk, küfür tezâhürü gösterenler muşrik, kâfirdir.

Kafir ile müşrik rasındaki fark nedir?

El Kaide'nin bu kararında çeşitli sebebler olabilir. Türkiye içerisinden Cihada katılan mucahidlerin çok olması, halkından müslümanların ve İslama meyillilerin çok olması, Cihadi alanlara geçiş maddi ve fiziki güzergahı olması, O dönem itibariyle Türkiye devletinin mucâhidlere veya el Kâide'ye karşı saldırgan uslûb ve dil kullanmıyor olması vb olabilir.

Hocam halk ile rejimi birbirinden ayırıyorsak eğer, TR halkından Müslümanların ve İslama meyillilerin çokluğunun, cihad ile olan alkası nedir?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Cevabınız için Allah razı olsun hocam
Kafir ile müşrik rasındaki fark nedir?

Bu konu yukarıda da değindiğim gibi bazı ilim ehli tarafından Kafir ve muşrik ayrımına gitmişlerdir. Bunu elimden geldiğince kısa anlatmaya çalışacağım, inşeAllah musait olursam ileride bu konuda mustakil bir başlık açacağım.
Kâfir ve muşrik ayırımı yapan ilim ehli, şirk işleyenlere kufur hukmunu vermek için hucceti şart koşmuşlardır. Huccet ulaşmamış, bir nevî Rasul gelmemiş veya fetret ehli kişiler şirk işleseler de yaptıkları şer, çirkin işler azaba mustahak olmazlar. Bu sebeble muşrik deseler de cehennem azabına mustehak kufur (kâfir) hukmu vermek için huccetin , ilmin ulaşmasını şart görmektedirler. Her ne kadar ikisi de şirk işlemiş olsa da küfür olmayabilir.
Biz elçi / peygamber göndermeden kimseye azab edecek değiliz.”(İsra, 15)
Rasul (risalet) hucceti gelmeden önce de yapılan işler çirkin olsa da azab edilmeyecektir. Rasul, huccet ulaşmamış olsa da şirk, çinkin işler yine kötüdür. Sadece kufur, kâfir hukmu verilmiyor. Nitekim Şuara suresinde daha kendilerine davet ulaşmamış kavme zalim denmiştir.
"Hani Rabb'in Musa'ya: O zalimler güruhuna, Firavun'un kavmine git." (Şuara 10)

Turkiye halkının da büyük çoğunluğu fetret ehli konumundadır. Evet Kitab, peygamber gelmiş olsa da devrimle birlikte İnsanlar dinden koparılmış, nesiller hakikatle, huccetle buluşamamıştır. İmam Muhammed bin Abdulvehhab olsun, İbn Teymiyye (rahimehumullah) olsun kendi zamanındaki halka fetret ehli demişlerdir. Bu sebeble şirk fiili işleyenler muşriktir ama kâfir hukmu vermek için huccetin ikâmesi gereklidir. Gerçi İbn Teymiyye şirk kufur ayrımına gitmez, azabu gerektiren kufur, azabı gerektirmeyen küfür demektetir. Başta da dediğimiz gibi şirk kufur ayrımı bütün ilim ehli yapmamıştır. Şimdilik burada bitiriyorum.


Hocam halk ile rejimi birbirinden ayırıyorsak eğer, TR halkından Müslümanların ve İslama meyillilerin çokluğunun, cihad ile olan alkası nedir?
Sorunu anlayamadım. Her türlü alakası olan da vardır olmayan da.


 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cevabınız için tekrar Allah razı olsun hocam.

Hocam halk ile rejimi birbirinden ayırıyorsak eğer, TR halkından Müslümanların ve İslama meyillilerin çokluğunun, cihad ile olan alkası nedir?

Sorunu anlayamadım. Her türlü alakası olan da vardır olmayan da.

Hocam galiba açık soramamışım, kusura bakmayın.
Yani halk, rejimin hükmünde değilse halkı deil yalnız rejimi hedef alacak şekilde bir şey olmasını kastetmiştim. Pakistan'da yada Ceziretu'l Arab bölgesinde olduğu gibi.
 
Üst Ana Sayfa Alt