Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

YILBAŞI UYARISI

selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
biten.jpg

biten2.jpg
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yılbaşı ve benzeri Kafir Bayramlarını Kutlamak

Hanefi mezhebinden meşhur hadis âlimi İmam ez-Zeylai – rahimehullah – der ki:

والإعطاء باسم النيروز والمهرجان لا يجوز، أي الهدايا باسم هذين اليومين حرام بل كفر, وقال أبو حفص الكبير -رحمه الله-: لو أن رجلاً عبد الله خمسين سنة، ثم جاء يوم النيروز وأهدى لبعض المشركين بيضة، يريد به تعظيم ذلك اليوم، فقد كفر, وحبط عمله. وقال صاحب الجامع الأصغر: إذا أهدى يوم النيروز إلى مسلم آخر, ولم يرد به التعظيم لذلك اليوم, ولكن ما اعتاده بعض الناس لا يكفر, ولكن ينبغي له أن لا يفعل ذلك في ذلك اليوم خاصة, ويفعله قبله أو بعده، كي لا يكون تشبهاً بأولئك القوم, وقد قال رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: (من تشبه بقوم فهو منهم) وقال في الجامع الأصغر: رجلٌ اشترى يوم النيروز شيئاً، لم يكن يشتريه قبل ذلك، إن أراد به تعظيم ذلك اليوم كما يعظمه المشركون كفر, وإن أراد الأكل والشرب والتنعم لا يكفر

“ (Nevruz ve Mihrican bayramı münasebeti ile vermek caiz değildir), yani bu iki bayram günü münasebeti ile hediye vermek haramdır, hatta küfürdür. Ebu Hafs el-Kebir – rahimehullah – dedi: “Eğer bir kişi Allaha elli yıl ibadet ederse, sonra nevruz günü gelince bu günü tazim etmek maksadıyla müşriklerden birisine bir yumurta hediye ederse, küfür işlemiş olur ve bütün amelleri boşa gider.” “el-Cami es-Sağir” kitabının sahibi ise der ki: “Eğer nevruz günü, o günü tazim etmeyi amaçlamadan, yalnızca bazı insanlarda olan bir adet gibi başka bir müslümana hediye verirse, küfür işlemiş sayılmaz. Lakin bunu özel olarak o günde yapmaması gerekir, ya ondan önce, ya da sonra yapmalıdır ki, o kavme benzemesin. Allahın Elçisi – sallallahu aleyhi ve sellem – demiştir ki: “Kim bir kavme benzerse, onlardandır.” “el-Cami el-Esğar” kitabında ise der ki: “Bir kimse nevruz günü, bundan önce hiçbir zaman yapmadığı şekilde bir şeyi alırsa ve eğer bununla müşriklerin tazim ettikleri gibi o günü tazim etmek isterse, küfür işlemiştir, lakin eğer yalnız yemek, içmek ve eğlenmek için alırsa, küfür etmemiştir. “

“Tebyin el-Hakaik”, 6/228
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
acaba kaç hıristiyan müslümanların bayramını kutluyor ?
 
MuhacirSelman Çevrimdışı

MuhacirSelman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Çoğu kimseler tarafından kışın Kânun-u evvel ayının yirmi dördünde Hz. İsa'nın (selâm üzerine olsun) doğum yıldönümü olduğu sanılarak yapılan bütün kutlamalar da dinimize aykırı adetlerdir. Ateş yakmak, ziyafetler düzenlemek ve mum yakmak gibi. Bu sözde doğum gününü kutlamak hristiyanlığın dini geleneklerindendir, İslâmda asla yeri yoktur. Aslında ilk dönem müslümanları (selef) böyle bir doğum gününden hiç bahsetmemişlerdir. Bu iddia Hristiyan kaynaklıdır. Ayrıca bu sözde doğum şenliklerinin tabii bir bahanesi de vardır. Çünkü mevsim kıştır ve bu mevsim ateş yakıp çeşitli özel yemekler hazırlamaya uygun bir zemin oluşturmaktadır.
Bu arada hristiyanlar bu sözde doğum gününden bir kaç gün-galiba on bir gün- sonra Hz. Yahya'nın, Hz. İsa'yı Mamudiye suyu ile yıkayarak vaftiz ettiğine inandıkları için o gün aynı şekilde vaftiz olurlar ve buna “Gıdas Bayramı” adını verirler. Buna özenen çoğu cahil kadınlar, aynı gün çocuklarını hamamlarda yıkarlar ve bunun çocuklarına faydalı olacağını sanırlar. Oysa hristiyanların dini adetlerinden biri olan bu hareket, dinimizin haram saydığı en çirkin davranışlardan biridir.
Hemen belirtelim ki; Nevruz ve Mihrican gibi eski İran bayramları, çeşitli yahudi bayramları, ve ister acem kaynaklı, ister arap kaynaklı olsun, diğer bütün kâfir bayramları, hüküm bakımından tıpkı yukarda sözünü ettiğimiz hristiyan bayramları gibidirler.
Bu arada kâfirlerin bu bayramlarına nasıl özenmemiz gerekiyorsa, bu tip şenliklere Özenen müslümanların suç ortağı da olmamamız, hatta böyle kimselere engel olmamız gerekir. Buna göre eğer bir müslüman böyle yabancı bir bayram gününde, dini geleneklerimize aykırı olarak bizi evine çağırır, şenlik amaçlı bir yemeğe katılmamızı isterse bu daveti geri çevirmemiz gerekir.
Yine böyle bir günde bir müslümandan gelebilecek geleneklerimize aykırı ve özenti şüphesi uyandıran her hediyeyi de reddetmeliyiz. Özellikle bu yabancı bayramların Özelliğini taşıyan ve özenme amacını açığa vuran mum, boyalı yumurta, süt ve koyun gibi hediyeleri almaktan da titizlikle uzak durmak gerekir. Tabii ki, böyle hediyeleri kendimiz kabul edemeyeceğimiz gibi, hoş görünelim diye başka müslümanlara vermeye de kalkışmamalıyız. Dahası, bu tip bayramlarda Müslümanlara sözü geçen hediyelik maddeleri ve bu şenliklerde giyilen bayramlık kıyafetleri de satmaktan kaçınmalıyız. Çünkü böyle yaparsak işlenen günahların ortağı ve destekçisi olmuş oluruz.


Şeyhulislam İbn Teymiyye

 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
güncel ...


kardeşlerim bu tarz resimli anlatımları face tarzında sıtelerde uyelıgınız varsa paylaşalım ıns , ınsaAllah bır kişi dahi noel pisliğine bulaşmadan geçirirse yeter bize

dua ile...
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bitmedi bu dedeler arkadaş,bayram dede,ak sakallı dede cakma sakallı dede ,deprem dede.bizim zeko dede mezarında ters dönüyordur heralde
 
Üst Ana Sayfa Alt