İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
el-Kevserinin dil uzatmadığı alim kalmamış!
Dil uzattığı alimlerden biri de
İmam Ebu Davud'un oğlu Abdullah bin Süleyman bin el-Eşastır. Onun hakkında şöyle demiştir:
"وهو ناصبي مجسم خبيث"
"o, pis bir nasibi mücessimdir." !!
فقال الشيخ قاسم في شرح الدرر : وأما النذْر الذي يُنذِره أكثرُ العوامّ على ما هو مُشاهدٌ كأن يكون لإنسانٍ غائبٌ أو مريضٌ ، أو له حاجةٌ ضروريةٌ فيأتي بعضَ الصلحاءِ فيجعَل سترةً على رأسِه فيقول : يا سيدي فلانُ إن رُدَّ غائبي ، أو عُوفي مريضِي أو قُضِيت حاجتي فلكَ مِن الذهَب كذا ، أو مِن الفِضّة كذا...
Hz. Aliye nisbet edilen söz tam olarak şöyledir:
وقال أيضاً : قد كان ولا مكانَ وهو الآنَ على ما كان
“O (yani Allah) mekan olmayanda da var idi ve O şimdi de (önceden) olduğu gibidir (yani mekansızdır).”
Abdul Kahir el-Bağdadi: el Fark Beynel Firak: 333
Beyrut: el-Mektebetul Asriyye: 1416/1995...
Şu linkte şöyle demişsiniz:
"Görüldüğü gibi Aişe (r.anha), Allah tealanın, Rasulullah tarafından dünyada iken- görülmediğini ifade etmek istemiştir. Ancak bir kısım âlimler Allah tealanın, dünyada, görülemeyeceği gibi, âhirette de görülmeyeceğini iddia etmişler ve izah etmekte olduğumuz âyeti...
الأول: أن التوسل بجاهِ غير النبي صلّى الله عليه وسلّم لا بأسَ به أيضا إن كان المتوسَّل بجاهِه ممن عُلِم أن له جاهاً عند الله تعالى كالمقطوعِ بصلاحه وولايته
وأما من لا قطعَ في حقه بذلك فلا يتوسَّل بجاهه لما فيه مِن الحكم الضمْني على الله تعالى بما لم يُعلَم تحققه منه عز شأنه، وفي ذلك جرأةٌ...
Bismillahir Rahmanir Rahim
İbn Hazma nisbet edilen bir fetvaya rasladım ama arapçasını ne kadar aradımsa da bulamadım.
Fetva şöyle:
İbn-i Hazm şöyle demektedir:
"Kim Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)’in Yahudiler arasında neshedilmiş şeriatle hükmettiğini söylerse o kimse mürteddir."...