Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Arama sonuçlarınız

  1. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Geçmiş bayramın mübarek olsun kardeşim teşekkür ederim.
  2. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Vahiyle hüküm koyduğunu düşünüyorsunuz biliyorum, benim de kafama yatmayan şuydu, madem bütüm hükümleri Allah'tan vahiyle alıyor o zaman neden şari oluyor? Şari hüküm koyan demektir. Resul de elçidir, bir mesajı iletir. Peygamberimiz asm resul olarak değil aslında nebi olarak geçer, nebi de...
  3. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Muhammed087- Kuran'ı farklı anlayan hiçkimsenin yorumunu okuduğumuzda demekki Allah'ın sözü buymuş bunu demek istemiş diyemeyiz, yanlış yorum bile yapmış olsalar o bir tevildir, mucize diyen de tevil etmiştir, hayır değildir diyen de. İslamoğlu neden İsa as beşikte konuşmadı anlıyor ordan çünkü...
  4. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    y0lcu34 - Rivayetler toptan inkar edilemez ben sadece sünnetin kaynağının vahiy olmadığını düşünüyorum. Peygamber asm din bilgisi Kuran olduğu ve Kuran'da zemini olmayan bir şeyi söylemesinin mümkün olmadığını düşünüyorum. Madem ahlakı Kuran, yaşayan Kuran o zaman recm neden açıkça Kuran'da yok...
  5. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    "Adiy b. Hatem kıssası peygamberin şari olup olmamasına delil olmaz ki. " Peygamber asm helal ve haram belirlemez, yasak koyar. Üzgünüm ama İslamoğlu'nun bu konuda doğru söylediğini düşünüyorum. Şari olduğunu savunanlar bile kaynaklarda böyle yazılmasının sebebini mecaza isnad olarak açıklar...
  6. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Kastını anlıyorum ama ayetin izahı hiçbir mealde farklı verilmemiştir. 10. mâ na'budu-hum : onlara tapmıyoruz, kulluk etmiyoruz 11. illâ : den başka, sadece 12. li yukarribûnâ : bizi yaklaştırmaları için 13. ilâllâhi (ilâ allâhi) : Allah'a Anlaşılması için fasiharapca sitesinden bir iki örnek...
  7. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    "E lâ lillâhid dînulhâlisu, vellezînettehazû min dûnihî evliyâe, mâ na’buduhum illâ li yukarribûnâ ilâllâhi zulfâ" Zümer-3 İbni Kesir: İyi bil ki; halis din, Allah'ındır. O'ndan başka veliler edinenler; onlara, sırf bizi Allah'a yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz, derler. "illa" istisna...
  8. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    O'nun Rabliğinde ortaklığı olduğunu iddaa etmek apaçık bir delalet değil de nedir? Bana bu konuyu detaylı açıklar mısınız rica etsem? Neyi yanlış biliyorum da ne kast ettiğinizi anlamıyorum bilmiyorum. İlah-rab-şirk nedir ? Tanımlar mısınız?
  9. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Ben tasavvufçu değilim. Konuyu iki taraflı araştırdım. Ölünün kabrinden veya müridin şeyhinden uzaktan seslenerek dua almak caizdir deniliyor. Seslenmek, avucunu açıp Allah'a dua eder gibi yalvarmak, sığınmak değil burada anlatılan. Bunu karıştırmayalım. İbn Teymiyye'nin uluhiyet, rububiyet...
  10. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    5 Mayıs 16 tarihli bu gönderimin üzerinden Ebubekir Hoca'nın eleştirilerini öğrenmeme vesile olan arkadaşlara teşekkür etmek istiyorum, zira bu savunmayı yaparken videoyu tam anlamıyla değil bir kısmını izleyebilmiştim, savunmamın sebebi Gunye isimli eserlerinin sahibine olan hüsnü zannımdandır...
  11. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Bir önceki mesaja düzeltmedir. İnsanlar hayattayken bazı işleri yapmaya kadirdir. Kendi gücüyle o işi yapabilir, ölü ise hiçbişey yapmaya muktedir değildir görüşü batıl bir itikattır. Diri ile olan bir kimse de ölü gibi hiçbir şeye kadir olamaz. Hakikatte kadir olan Allah Teala dır. O'ndan...
  12. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Ebubekir Sifil'in mezhebi ehli sünnet, ehli sünnetin inancına göre Allah Teala hiç bir şeyi yapmak zorunda değildir. "Hakkı için" derken Allah Teala'yı mecbur tutmak, ona vacip kılmak kastı varsa caiz değildir. Fakat bir kimse hakkı için derken, "sebebiyle" "vasıtasıyla" "onun hatırına" gibi...
  13. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Konuşmak istediğiniz konuyu gönderdiğiniz linkten okudum. Kabirden yardım istemek ile ilgili şu aşağıdaki yazıyı okumanızı rica ederim. Ebubekir Sifil Hocaefendi: İstiğase vardır – Peki istiğâse meselesi… Çünkü bu konuyu bazıları çok kafasına takıyor. İstiğaseyi tevessülün bir alt dalı olarak...
  14. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

  15. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Dua etmekten başlayarak konuya girmişim yanlış anlamanıza sebebiyet verdi sanırım bu benim hatam özür dilerim. Dua (kelime manası) : İlahi olduğuna inanılan bir varlığı çağırmak, seslenmek, yardım istemek Aynı şeyi söylüyoruz, siz diyorsunuz ki evliyalar ilah değil zaten bende aynı şeyi...
  16. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Beni konuşturan Allah, ölü diye ısrar ettiğiniz bizim bilmediğimiz bir şekilde diri olan o zata işittiren de Allah'tır. Yardım deyince kafanız karışıyor, zannediyorsunuz ki Allah değil de o zat yardım etti. İnsanlar işlerini görmede birbirine muhtaçtır, yardım istemek, dua istemek küfür olur...
  17. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Yazınızı sırayla cevaplandırmaya çalışacağım. Evliyanın kerametine mi yoksa vefatlarından sonra bu veli zatların tasarrufları için mi bid'at dediniz anlayamadım için eklemem icab eder; kerametin hak olduğuna dair Kuran ve hadisler de deliller mevcuttur, aksi küfür olur. (Ashabı Kehf, Bel'am)...
  18. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Öncelikle hiçbir ehli sünnet alimi eserine uydurma hadis almaz, uydurma hadis nakletmenin vebalinin büyük olduğunu bilirler, eserinde her müçtehid kendi usulüne uygun hadis toplar, bazı alimlerin sahih dediği bir hadise aradığı lüzumlu şartları taşımadığından başka bir alim mevdu diyebilir...
  19. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Ölü veya diri evliyadan yardım istemek yani sana dua etmesini istemek onları yaratıcı bilmek değildir ki şirk olsun.
  20. Münzevi_01

    Ihyayı Ulumiddin

    Himmet istemek; velilerden, evliya ve enbiyalardan kendisi için Allah Teala’ya dua edilmesini istemektir. Himmet etmek ise bir işin yapılmasını Allahu teala'dan istemektir. Evliyanın dünyada da, öldükten sonra da kerameti vardır. Keramet sahibi olan, ruhlardır. Ruh ise, insanın ölmesiyle ölmez...
Üst Ana Sayfa Alt