Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Ahmadiye Cemaati ile İlgili Görüşünüz Nedir?

G Çevrimdışı

Gulamcan

Üye
İslam-TR Üyesi
Assalamu aleykum va rahmatullahi ve barakatuhu.

Musluman Ahmadiye cemaati ile ilgili gorusunuz nedir?

Saygilarla,
 
GuLYaRaSi Çevrimdışı

GuLYaRaSi

VuSLaTa HaSReT
Admin
Bu grup dünyaca yayilmis olup, ehli sünnetden sapmistir..

ilk Sirkleri bu grubu kuran adamla baslamistir: Mirza Ghulam Achmad 1889 hindistanda cikip, kendisni hem ISa mesih ilan etmistir, sonradan bunun etrafindakilerde bunu son peygamber ilan etmislerdir ki, bu sirktir, Allah diyor ki Son Peygamber Hz,Muhammed, bunlarda Allahin dedigine ters bisi diyorlar.

2.: Ayetleri ceviriyorlar, mesela basörtüsü ayeti, desen ki kadinlara farz basörtüsü, derler ki, ayet acik secik demiyor ki, baska biside demek olabilir, olabilir ki sole yada böyle vs..

3.zayif hadisleri sahih alirlar, Mutazilah vs örnegin bir hadisi kudsi verirler: "Ben sakli bi hazineydim, görülmek icin dünyayi yarattim" böyle hadis olmadigi halde bunu sahih alip, sadece Allaha inanip kurtulucagini sanirlar, halbuki bütün tevhidi atmis oluyorlar..

4.kelimelerin acik secik anlamlarini, kendi teorilerine göre ayarlamaya calisirlar, mesela hatemul enbiya, son peygamberi, güzel peygamber vs die cevirirler..

5. Son peygamberlerinden sonra Hazratlari gelir, halife gibi bi adam, suanda 5.halifelerindeler, ve onlarin dedigine harfiyyen uyarlar, mesela adam kuran ve sünnete karsi bisi desede, onu o HAZRAT dediyse sahihtir o..bunlarin bu emirleri kitaplar yazmislardir, kitaplarinda Ahmadiyyaya inanmiyanlari kafir ilan etmislerdir, yani bunlarin bu HAZRATLARIni inkar edenleri ve "Son Peygamber Hazratlarini" kabul etmiyenleri, sadece kafir degil, cok tehlikeli bi kafir olarak görürler..

bu liste uzadikca uzar , simdilik bu kadar..
 
G Çevrimdışı

Gulamcan

Üye
İslam-TR Üyesi
Assalamu aleykum!

Benim bu arkadasim bu cemaate uye oldu. Yani, BIAT verdi. ))
Dun uzun uzun kendisi ile konustum. Cocugun hic bir itarazi yok. Hatta daha ustune gitsem, tovbe ederek geri donecekti. Ama kendisini yeterli kadar bilgisi olmadigini soyleyerek isin icinden cikiyor, hocasi ile gitip konusmami istiyor. Eger hocasini(Pakistanli missioner) susturacak olursam kendisi ve abisi hemen tovbe ederek geri doneceklerini soyledi. Ve acikcasi bu konuda arastirip gitip yardimci olmami cok cok istedi. Missionerle zamaninda 1-2 kere gorusmustum. Adam cok iyi hazirlanmis biri, balik gibi. Sorulara acik ve net cevap vermez, bir mana cikarmak icin 2-3 sureyi birlestirip mana cikarir vs.
Sizden rica, bunlara karsi koyabilecek bir yazi, reddiye hazirlasak, ve bu kardeslerimizi onlardan cekip alirsak, Allah 2 dunya heppimizden razi olacagini dusunuyoru.
Bence sadece Son peygamberin Muhammas (SAV) oldugunu ispatlasak ve sonra kimse gelmiyecegi konusunda susturur ise konu kapanacagini dusunuyorum.
Saygilarla
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
40. Muhammed, sizin adamlarınızdan kimsenin babası değildir. Fakat o, Allah'ın Rasûlü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah herşeyi çok iyi bilendir.

Bu buyruğa dair açıklamalarımızı üç başlık halinde sunacağız: [149]


1- Münafıkların Dedikodularına Cevap:


Peygamber (sav), Zeyneb (r.anha) ile evlenince, insanlar (münafıklar), oğ-.unun hanımı ile evlendi, dediler. Bunun üzerine bu âyet-i kerîme nazil oliu. Yani o (Zeyd), onun öz oğlu değildir ki, vaktiyle onun hanımı olan (ha-rum) daha sonra peygambere haram olsun. O tebcil ve ta'zim itibariyle ümmetinin babasıdır. Onun hanımları ümmetinin erkeklerine haramdır. Yüce Allah bu âyet-i kerîme ile münafıkların olsun, başkalarının olsun kalblerinden geçen bu kanaati gidermiş olmakta ve Muhammed'in çağdaşı olan erkeklerden hiçbirisinin hakikat manasıyla babası olmadığını bildirmektedir.
Bu âyet-i kerîme ile Peygamber (sav)'ın oğlu olmadığı kastedilmemiştir. Çünkü Peygamber Efendimiz'in, İbrahim, Kasım, Tayyib ve Mutahhar adınca oğulları olmuştur. Ancak adam olmak yaşına varıncaya kadar yaşamamışlardır. (O sırada) Hasan ve Hüseyin ise küçük çocuk idiler ve onun çağdaşı olacak şekilde adam olmak yaşına ulaşmamışlardı. [150]


2- Allah'ın Rasûlü:


"Fakat o Allah'ın Rasûlü..." buyruğu hakkında el-Ahfeş ve el-Ferrâ şöyle demişlerdir: Fakat o Allah'ın Rasûlüdür, demektir. Burada "rasûl" ve "ha-tem: son" kelimelerinin ötre olarak okunmalarını da caiz kabul etmişlerdir. Aynı şekilde İbn Ebi Able ile bazı kimseler de "rasûl" lafzını ref ile okumuşlardır ki, bu da; o Allah'ın Rasûlü ve peygamberlerin sonuncusudur, anlamına gelir. Bir kesim "fakat" anlamındaki ın "nun" harfini şeddeli okumuşlar ve "rasûlallah" şeklinde nasb ile onun ismi diye okumuşlardır, haber ise hazfedilmiştir. "Sonuncusu" lafzını "te" harfini üstün olarak sadece Âsim okumuştur. Yani peygamberler onunla mühürlenmişlerdir. O, onlar için bir mühür mesabesindedir. Cumhur ise o, onların sonuncusu olarak gelmiştir, anlamında "te" harfini esreli okumuşlardır.
"Te" harfini üstün ve esreli söyleyişin iki ayrı söyleyiş olduğu da söylenmiştir. "Mühür, danik, bir tabak et" kelimelerinde olduğu gibi. [151]


3- Son Peygamber Muhammed (sav):


İbn Atiyye dedi ki: Bu ifadeler geçmiş ve sonraki ümmetin ilim adamları nezdinde tam anlamıyla umumi kapsamıyla kabul edilmiş ve nass olarak Peygamber (sav)'dan sonra bir peygamberin gelmemesini gerektirmektedir. Kadı Ebu't-Tayyib'in "el-Hidâye" adı verilen kitabında sözkonusu ettiği: Âyet-i kerîmedeki lafızlarda ihtimalin bulunabileceğini söylemesi zayıf bir iddiadır. Gazalî'nin bu âyet-i kerîme ile ilgili olarak zikredip "el-İktisad (fi'l-İ'tikad)" adını verdiği kitabında sözkonusu ettiği bu husus, bana göre bir saptırmadır. Müslümanların Muhammed (sav)'ın peygamberlerin sonuncusu olduğu şeklindeki inançlarını kötü bir saptırmadır. O bakımdan bundan mümkün olduğunca sakınmalıdır. Rahmetiyle hidayete ulaştıran Allah'tır.
Derim ki: Peygamber (sav)'tan şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir: "Benden sonra peygamberlik yoktur. Allah'ın dilediği şeyler müstesna. "[152]Ebu Ömer dedi ki: Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır ya Peygamber bununla nübüvvetin bir parçası olarak değerlendirilen rüyayı kastetmektedir.[153] Nitekim o şöyle buyurmuştur: "Benden sonra nübüvvetten sadece salih rüya kalacaktır"[154]
İbn Mes'ud: "Fakat o Allah'ın Rasûlü ve peygamberlerin sonuncusudur."
anlamındaki bölümü: "Adamlarınızdan... değildir. Fakat o peygamberlerin sonuncusu olan bir peygamberdir" diye okumuştur. er-Rummanî dedi ki: Peygamber (sav) ile insanların ıslah edilmesi sona erdirilmiştir. Onun ile ıslah olmayan kimsenin ıslah bulmasından yana ümit yoktur.
Derim ki: Peygamber (sav)'ın: "Ben ahlâkın üstün değerlerini tamamlamak üzere gönderildim."[155] buyruğu da bu anlamı dile getirmektedir.
Müslim'in Sahih'inde Cabir'den şöyle dediği rivayet edilmektedir: Rasû-lullah (sav) buyurdu ki: "Benim misalim ile (sair) peygamberlerin misali bir ev yapıp onu tamamlayan ve onu mükemmel bina eden, ancak bir tek tuğlanın yerini boş bırakan, insanlar bu eve girip buna şaşmış olmakla birlikte, keşke bu tuğlanın yeri (boş) olmasaydı, demelerine benzer. -Rasûlullah (sav)- dedi ki: İşte o tuğlanın yeri benim. Ben geldim ve peygamberleri sona erdirdim."[156] Buna benzer bir rivayette Ebu Hureyre'den gelmiştir, şu kadar var ki o ayrıca şöyle demiştir: "İşte o tuğla benim ve ben peygamberlerin sonuncusuyum."[157]

مَا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبَا اَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلٰـكِنْ رَسُولَ اللّٰهِ وَخَاتَمَ النَّبِيّٖنَ وَكَانَ اللّٰهُ بِكُلِّ شَیْءٍ عَلٖيمًا ahzab 40
Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, Allah’ın Resûlü ve nebîlerin sonuncusudur. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt