Abdullah b. Ömer (r.a)'dan şöyle demiştir: "Rasûlüllah (s.a.v)'i: "Allah, bir topluma azap etmek istediğinde, azap toplumun içerisinde bulunan herkese isabet eder. Sonunda yaptıkları işlere göre tekrar diriltilirler." diye buyururken işittim." (Sahîh-i Müslim)
Bir toplumda kötülük çoğaldığında o toplum içerisinde yaşayan iyi kimselerin güçleri oranında bu kötülüğü engellemeleri gerekir. Eğer bunu yapmazlarsa o toplumla birlikte helak olurlar.
Allah, kullarını dünyada bazı felaketlerle deneyebilir. Kötülerin yanında iyiler de yanabilir. Önemli olan, iyi niyetle Allah'a kavuşmaktır. İnsanlar bulundukları haldeki niyetlerine göre diriltileceklerdir.
yüce Allah "Sizden sadece zalim olanlara isabet etmekle kalmayan bir fitneden sakınınız." (Enfal: 25) buyurmuştur. Cezanın sadece suçu işleyenlere isabet etmeyip toplumun tümüne isabet etmesinin nedeni, yapılan günah ve isyana karşı duyarsız kalınmasıdır. Nitekim yukarıdaki ayetin tefsirinde müfessirler, fitnenin sadece zalim olanlara isabet etmekle kalmayıp suçlu suçsuz toplumun tamamına isabet etmesinin nedenini toplumdaki diğer kimselerin suç ve günah işlendiğinde duyarsız kalmaları ve onları engellememeleri olarak açıklamaktadırlar.
(el-Câmiu li Ahkâmi'l-Kur'ân, Kurtubî, Tefsîru Kur'ân'il Azîm, İbni Kesîr)
Bir toplumda kötülük çoğaldığında o toplum içerisinde yaşayan iyi kimselerin güçleri oranında bu kötülüğü engellemeleri gerekir. Eğer bunu yapmazlarsa o toplumla birlikte helak olurlar.
Allah, kullarını dünyada bazı felaketlerle deneyebilir. Kötülerin yanında iyiler de yanabilir. Önemli olan, iyi niyetle Allah'a kavuşmaktır. İnsanlar bulundukları haldeki niyetlerine göre diriltileceklerdir.
yüce Allah "Sizden sadece zalim olanlara isabet etmekle kalmayan bir fitneden sakınınız." (Enfal: 25) buyurmuştur. Cezanın sadece suçu işleyenlere isabet etmeyip toplumun tümüne isabet etmesinin nedeni, yapılan günah ve isyana karşı duyarsız kalınmasıdır. Nitekim yukarıdaki ayetin tefsirinde müfessirler, fitnenin sadece zalim olanlara isabet etmekle kalmayıp suçlu suçsuz toplumun tamamına isabet etmesinin nedenini toplumdaki diğer kimselerin suç ve günah işlendiğinde duyarsız kalmaları ve onları engellememeleri olarak açıklamaktadırlar.
(el-Câmiu li Ahkâmi'l-Kur'ân, Kurtubî, Tefsîru Kur'ân'il Azîm, İbni Kesîr)