Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Allah Nerededir? Delili Nedir?(soru-cevap)

Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah Nerede? Delili Nedir?
SORU:Selamun aleykum hocam, Allah nerede? Allah sizlerden razı olsun hocam.
CEVAP:
بسم الله الرحمن الرحيم

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhû. Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.

Ehl-i Sünnet ve’l-cemaat mezhebine göre Allah-u Teâlâ’nın zatı “Her yerde!” değil, göklerin üzerinde ve arşının üstündedir. Kısacası her şeyin üstündedir. Buna hem Kuran’dan, hem Sünnetten, hem icma’dan, hem akıldan hem de fıtrattan delil getirilebilir.

Kuran’dan Delil:

Kur’an-ı Kerim bazen Allah-u Teâlâ’nın yüksekliğinden, bazen O’nun kulları üzerinde olduğundan, bazen yanından bazı şeylerin indiğini, bazen bazı şeylerin O’na yükseldiğini bahseder.

Allah-u Teâlâ şöyle buyurmaktadır: “En yüksek (Yüce) olan Rabbinin adını tesbih et.” (A’la, 1)

“Onlar, üstlerindeki Rablerinden korkarlar ve kendilerine ne emrolunursa onu yaparlar.” (Nahl, 50)

“Kur an'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız.” (Hicr, 9)

“O'na ancak güzel sözler yükselir” (Fatır, 10)

Sünnetten Delil:

Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’den tevatür derecesine ulaşacak kadar söz ve fiil delil olarak gelmiştir.

Namazlarında rükuda şöyle dua ederdi: (Sübhane rabbiyel A’la) (En yüksek (en yüce) olan Rabbim münezzehtir).

Meşhur olan Veda hutbesinde: Ashabına “Sizlere tebliğ ettim mi?” Üç defa sorarken parmağını göğe yükseltmiş “Allah’ım şahid ol!” Derken parmağını insanlara çevirmiştir.

Cariye hadisi yine bu manayı destekler. Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Cariyeye “Allah nerededir?” Diye sormuş,

Cariye: “Gökyüzünde” demiş,

“Ben kimim” diye sormuş

Cariye “Sen Rasûlullahsın” cevabını vermiş, bunun üzerine Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) sahibine “Onu azat et, zira o mü’mindir” buyurmuştur. (Müslim)

Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) efendimizin dualarda ellerini gökyüzüne doğru çevirmesi yine bu hakikati doğrular.

İcma: Ehl-i Sünnet âlimleri Allah-u Teâlâ’nın gökyüzünde yani arşın üzerinde olduğu konusunda ittifak içerisindedirler. İmam Zehebi (rahimehullah) bu icma konusundaki âlimlerin sözlerini “El uluvvu Lilaliyyil Ğaffar” adlı eserinde nakleder.

Akli Delil: Bütün akıllı insanlar şunu itiraf eder; Yükseklik kemal sıfatıdır. Bizler biliyoruz ki Allah-u Teâlâ bütün kemal sıfatlarla muttasıftır.

Fıtrat: Hepimiz fıtrat olarak Allah-u Teâlâ’nın gökyüzünde yani göğün üzerinde olduğunu idrak etmekteyiz. Hiç birimiz dua ederken herhangi bir yöne doğru dönmüyor dualarımızda gökyüzüne doğru yöneliyoruz. Hatta bu gerçeği küfrün liderlerinden olan Firavun bile göstermiştir. Veziri Haman’a şunu emretmişti:

“Firavun: Ey ileri gelenler! Sizin için benden başka bir ilâh tanımıyorum. Ey Hâmân! Haydi benim için çamur üzerine ateş yak (ve tuğla imal et), bana bir kule yap ki Musa'nın tanrısına çıkayım; ama sanıyorum, o mutlaka yalan söyleyenlerdendir, dedi.” (Kasas, 38)

Bu ve bunun gibi birçok deliller hatta sahabeden nakledilen sözler Allah-u Teâlâ’nın “her yerde!” değil göğün üzerinde her şeyin üstünde ve arşının üzerinde olduğunu gösterir.

Allah’a hamd ve Rasûlü Muhammed’e salât ve selam olsun. Davamızın sonu âlemlerin Rabbi olan Allah’a hamd etmektir.

nakilkursusu.com-Musa hoca
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Göktedir vs. gibi ona mekan belirtmek itikadımıza uygun değildir. Bu itikad genellikle vehhabilerde ve hristiyanlarda görülür.

Ayetlerde bahsedilen yükseklik mekansal değildir. Bizatihi onun herşeyin üzerinde bir mutlak güç olduğunu belirtir. Allah'a mekan izaf etmek onu cismi kabul etmektir ve çok sakıncalıdır.

Allah-ü Teala ayetlerinin insanlar tarafından anlaşılması için benzeştirmeler ve teşbihler yapmıştır. Örneğin ; Allah'ın eli (Maide: 64) , Allah'ın ipi ( Ali İmran:103 ) , Allah'ın yüzü (zatı) gibi..

Şimdi bu ayetlere düz mantıkla bakıp, Allah'ın tıpkı bizim gibi eli , yüzü vs. var demek ne kadar abesse yukarıdaki ayetlere bakıp Allah'a mekan izaf etmekte o kadar abestir.

Muhakkak ki herşeyin en doğrusunu Alim olan Allah bilir...

hayır o öyle değil.Allah göktedir arş'ının üstündedir.Bu kesin delillerle sabittir.Biz(benim gibi selefi itikadda olanlar) Allah'ı cisimleştirmeyiz.Allah'ın eli,yüzü,ayağı gibi ifadeler insanlardaki veya diğer yaratıklardaki gibi anlamayız.Cisimleştirmeyiz ama sizin yaptığınız gibi tevil de etmiyoruz.Allah'ın eli vardır ama keyfiyetini bilmeyiz.(tekrar söylüyorum cisimleştirmeyiz de tevil etmeyiz de)

Allah'ın gökte olmasıyla ilgili cariye olayını okuyun.Ayrıca muhtemelen hanefi mezhebindesiniz ebu hanife'ninde görüşleri bu yöndedir.Ve sitede bu konuda çokça bilgi mevcuttur.

ayrıca Allah'ın arş'a istiva etmesi(gök'te,arşın üstünde olması)onun mekana ihtiyaç duyduğu için değil öyle dilediği içindir.
 
heycan Çevrimdışı

heycan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766) de ayni görüştedir. O şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş'ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur. ALLAH'a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Nitekim şu hadis de bunu anlatıyor:
Bir adam Peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:

- Benim üzerime mu'min bir köle azat etmek vacib oldu. Bu kâfi midir? diye sordu.
Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "Sen mu'min misin?"
Cariye: "Evet" dedi.
Peygamber (s.a.v.): "Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu.
Cariye göğe işaret etti.
Bunun üzerine Peygamber: "Onu azad et, o mu'mindir" dedi.
(Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167, Eyman, 16; Nesâî, Sehv ; Muvatta, Itk.8-9; Ahmed îbn Hanbel, 11/291. 1;
İbnu Ebi'l-İzz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; İmam-ı Azam'ın Beş Eseri, İstanbul, 1981, s. 45-48 Arabca kısmı).

Nitekim Ebû Hanife'nin talebesi Ebû Yusuf, ALLAH'ın gökte (yukarıda) olduğunu reddeden Bişr el-Merisî'yi bu görüşünden dolayı hesaba çekmiş ve tövbe etmesini istemiştir.
(İbnu Ebi'l-İzz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288)

https://www.islam-tr.org/konu/allah-nerede-rahman-arsa-istiva-etti-kitap.8000/

 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Göktedir vs. gibi ona mekan belirtmek itikadımıza uygun değildir. Bu itikad genellikle vehhabilerde ve hristiyanlarda görülür.

Ayetlerde bahsedilen yükseklik mekansal değildir. Bizatihi onun herşeyin üzerinde bir mutlak güç olduğunu belirtir. Allah'a mekan izaf etmek onu cismi kabul etmektir ve çok sakıncalıdır.

Allah-ü Teala ayetlerinin insanlar tarafından anlaşılması için benzeştirmeler ve teşbihler yapmıştır. Örneğin ; Allah'ın eli (Maide: 64) , Allah'ın ipi ( Ali İmran:103 ) , Allah'ın yüzü (zatı) gibi..

Şimdi bu ayetlere düz mantıkla bakıp, Allah'ın tıpkı bizim gibi eli , yüzü vs. var demek ne kadar abesse yukarıdaki ayetlere bakıp Allah'a mekan izaf etmekte o kadar abestir.

Muhakkak ki herşeyin en doğrusunu Alim olan Allah bilir...

vahhabiler kimdir?
http://nakilkursusu.com/tr/sorucevap/463-vahhabiler-kimlerdir
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Biz ona şahdamarından daha yakınız KAF: 16 ... Allah-ü teala bu ayette de "Biz ona şahdamarından daha yakınız." diye buyuruyor. Bunu düz mantık alırsak Allah bizim şah damarımızın içinde mi dememiz gerekiyor? Yapmayın mümin kardeşlerim. Bunlar teşbihtir.

Şuda var, bu konu yüzyıllardır alimler tarafından tartışılan bir mevzu. Burada bu konu hakkında tek taraflı değilde iki görüşten de alimlerin fikirlerini yayınlasaydınız çok daha güzel olurdu.

Muhakkak ki herşeyin en doğrusunu Alim olan Allah bilir...

"biz ona şahdamarından daha yakınız" ifadesi ile Allah'ın eli,ayağı,yüzü aynı mıdır?ilkinde benzetme olduğunu rabbimiz kendisi buyurmuş.İkincisinde ise doğrudan Allah'ın eli gibi bir ifade kullanılmış.Aynı şey değil.Ayrıca cisimleştirme yapmadığımızı vurgulayarak defalarca dile getirdik.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Biz ona şahdamarından daha yakınız KAF: 16 ... Allah-ü teala bu ayette de "Biz ona şahdamarından daha yakınız." diye buyuruyor. Bunu düz mantık alırsak Allah bizim şah damarımızın içinde mi dememiz gerekiyor? Yapmayın mümin kardeşlerim. Bunlar teşbihtir.

Şuda var, bu konu yüzyıllardır alimler tarafından tartışılan bir mevzu. Burada bu konu hakkında tek taraflı değilde iki görüşten de alimlerin fikirlerini yayınlasaydınız çok daha güzel olurdu.

Muhakkak ki herşeyin en doğrusunu Alim olan Allah bilir...

imam azamın sorduğun soruya benzer cevabı

Ebu Hanife, kendisine "Allah Nerededir" diye soran kadına cevabı:

İmam Beyhaki özetle şöyle aktarmıştır:
Ebu Hanife kendisine "Allah nerededir?"diye soran kadına: "Allah Subhanehu ve Teala sema'dadır, yerde değil." cevabını verdi. Bunun üzerine adamın biri: "Peki, Allah'ın: "O bizimle beraberdir" (Hadid, 4), sözüne ne dersin?" deyince: "Bu, senin bir kimseye mektup yazıp 'ben seninle beraberim' demen gibidir. Halbuki sen onun yanında değilsin."yanıtını verdi. (Beyhaki, el-Esma ve's-Sıfat, 2/238).
 
T Çevrimdışı

Talha bin Asım et-Turkî

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
İslam-TR Üyesi
Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Göktedir vs. gibi ona mekan belirtmek itikadımıza uygun değildir. Bu itikad genellikle vehhabilerde ve hristiyanlarda görülür.

Ayetlerde bahsedilen yükseklik mekansal değildir. Bizatihi onun herşeyin üzerinde bir mutlak güç olduğunu belirtir. Allah'a mekan izaf etmek onu cismi kabul etmektir ve çok sakıncalıdır.

Allah-ü Teala ayetlerinin insanlar tarafından anlaşılması için benzeştirmeler ve teşbihler yapmıştır. Örneğin ; Allah'ın eli (Maide: 64) , Allah'ın ipi ( Ali İmran:103 ) , Allah'ın yüzü (zatı) , Allah Şah damarınızdan daha yakındır KAF:16 , gibi...

Şimdi bu ayetlere düz mantıkla bakıp, Allah'ın tıpkı bizim gibi eli , yüzü vs. var demek ne kadar abesse yukarıdaki ayetlere bakıp Allah'a mekan izaf etmekte o kadar abestir.

Muhakkak ki herşeyin en doğrusunu Alim olan Allah bilir...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

İmam Ebû Hanîfe'nin İtikadına Dair:

"O'nun eli, yüzü ve nefsi vardır. Allah'ın kitabında zikretmiş olduğu yüz, el ve nefis, O'nun keyfiyyeti/nasıl olduğu bilinmeyen sıfatlardandır. 'Elinden maksat kudrettir (veya nimettir).' denilemez. Zira bu durumda Allah'ın sıftalarını iptal etme söz konusu olur ki, bu, Muntezile ve Kaderiyye'nin görüşüdür." el-Fıkh'l-Ekber, s. 302.

"Her kim 'Rabbim gökte mi, yoksa yerde mi olduğunu bilmiyorum.' derse (ve tereddüt ederse) kâfir olmuştur. Aynı şekilde 'O, arşın üzerindedir. Fakat arş'ın gökte mi, yerde mi olduğunu bilmiyorum.' diyen kimse de kâfir olmuştur." el-Fıkhu'l-Ebsat, s. 46.

"Allah, Amr b. Ubeyd'e lanet etsin. O, insanlara yararı olmayan kelama giden yoları açtı." el-Herevî, Zemmu'l-Kelam, s.28-31.

İmam Malik B. Enes'in İtikadına Dair:

Ebû Dâvûd, Abdullah b. Nafi'den rivayet ediyor: "Malik, 'Allah göktedir.İlmi ise her yerde!' derdi." Ebu Davud, "Mesaili'l-İmam Ahmed," s. 263 (Abdullah b.Ahmed), es-Sünne, s. 11; İbn-i Abdilberr, et-Temhid, 2/138.

Herevî, İshak b.İsa'dan (İshak b. İsa b. Necih el-Bağdadî. İbn-i Hacer onun hakkında "Saduktur. Hicri 214'de vefat etti." demiştir. Biyografisiiçin bakınız: Takribu't-Tehzib, 1/60; Tehzibu't-Tehzib, 1/245.) naklediyor, Malik derdi ki: "Kim dini, kelemla öğrenmek isterse zındık olur. Kim kimya (Kıymetsiz cisimleri, cinler vb. vasıtasıyla kıymetli eşyalara dönüştürme işi.) ile mal edinmeye çalışırsa iflas eder. Kim de hadisin garibini elde etmek isterse yalancı olur." Zemmu'l-Kelam, K-173/A.

Herevî, Abdurrahman b. Mehdi'den rivayet ediyor: "Malik'in yanına gitmiştim. Bu sırada bir adam ona soru sordu. Malik ona, 'Herhalde sen Amr b.Ubeyd'in adamlarındansın. Allah ona lanet etsin. O, dinde <<kelam>> bid'atini icâd etti. Eğer kelam bir ilim olsaydı, sahabe bu konuda konuşurdu. Tıpkı dinin ahkâmı hakkında konuştukları gibi...' diye cevap verdi." Zemmu'l-Kelam, K-173.

İmam Ahmed B. Habel'in İtikadına Dair:

İbn-i Teymiyye, Der'u Tearudi'l-Akl ve'n-Nakl adlı kitabında İmam Ahmed'in şu sözünü naklediyor: "Biz Allah'ın, arşı üzerinde, dilediği keyfiyette, hadsiz, tüm vasfedicilerin vasfetmesinin ulaşamayacağı ve ona had çizemeyeceği bir halde olduğuna iman ediyoruz. Allah'ın sıfatı O'ndadır ve O'nundur. O, kendisini vasfettiği gibidir. Gözler O'nu idrak edemez." Der'u Tearudi'l-Akl ve'n-Nakl, 2/30.

İbn-i Abdilberr İmam Ahmed'den rivayet ediyor: "Kelamcı asla felaha ermez. Kelema bakıpta kalbinde hıyanet bulunmayan hiçkimse yoktur." Camiu Beyani'l-İlmi ve Fadlihi, 2/95.

Arkadaşlar Son Olarak İnşeallah (@Ahadun Ahad; @Hilafet Sancağı ve diğerleri):

İbnu'l-Cevzi, Musa b. Abdullah et-Tarsusi'den rivayet ediyor: "Ahmed b. Hanbel'i şöyle derken duydum: 'Kelamcılarla oturmayınız. Velev kisünneti savunsunlar.'"
Menakibu'l-İmam Ahmed, s. 205.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Vallahi Hristiyanlar ve Yahudiler bile (istiva hususunda) hakka, Cehmiyye ve Mutezile'den (Yani Allah "gökte değil" diyenlerden) daha yakındırlar."(Buhari,Halkul Efalul İbad Mukaddimesi)

Hristiyan ve Yahudiler istiva inancında tecsime saparak haktan saptılar. Buna rağmen yukarıda İmam Buhari'nin naklettiği söze göre Allah'ın gökte olmadığını söyleyenlerden -bu konuda- daha haklılar.

Hani "Allah gökte" sözünü hristiyanlara atfediyorsunuz ya. "Allah gökte değil" sözünü de Merdud Cehmilerle, Mutezililer söylüyor.
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Göktedir vs. gibi ona mekan belirtmek itikadımıza uygun değildir. Bu itikad genellikle vehhabilerde ve hristiyanlarda görülür.

Ayetlerde bahsedilen yükseklik mekansal değildir. Bizatihi onun herşeyin üzerinde bir mutlak güç olduğunu belirtir. Allah'a mekan izaf etmek onu cismi kabul etmektir ve çok sakıncalıdır.

Allah-ü Teala ayetlerinin insanlar tarafından anlaşılması için benzeştirmeler ve teşbihler yapmıştır. Örneğin ; Allah'ın eli (Maide: 64) , Allah'ın ipi ( Ali İmran:103 ) , Allah'ın yüzü (zatı) , Allah Şah damarınızdan daha yakındır KAF:16 , gibi...

Şimdi bu ayetlere düz mantıkla bakıp, Allah'ın tıpkı bizim gibi eli , yüzü vs. var demek ne kadar abesse yukarıdaki ayetlere bakıp Allah'a mekan izaf etmekte o kadar abestir.

Muhakkak ki herşeyin en doğrusunu Alim olan Allah bilir...


vahhabi ve hristiyan'ı aynı cümle içinde kullanmışsın, bunu cehaletine bağlıyorum
Allaha mekan izaf etmek onu cismi kabul etmektir demişsin. bunuda taklidi iman oluşuna bağlıyorum, zira hocalarından duymuş ezberlemişsin.
haşa Allahın tıpkı bizim gibi eli vardır diyen kafirdir. anlamadığın şeyi sor ,başkası adına konuşma
Allahın sıfatlarını konu yapmak veya kader hakkında tartışmak gibi konular insanları küfre götürmekden başka işe yaramaz. amacın bu değilse ki öyle bir niyetinin olmadığına inanıyorum bu konuyu açma
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
vahhabi ve hristiyan'ı aynı cümle içinde kullanmışsın, bunu cehaletine bağlıyorum
Allaha mekan izaf etmek onu cismi kabul etmektir demişsin. bunuda taklidi iman oluşuna bağlıyorum, zira hocalarından duymuş ezberlemişsin.
haşa Allahın tıpkı bizim gibi eli vardır diyen kafirdir. anlamadığın şeyi sor ,başkası adına konuşma
Allahın sıfatlarını konu yapmak veya kader hakkında tartışmak gibi konular insanları küfre götürmekden başka işe yaramaz. amacın bu değilse ki öyle bir niyetinin olmadığına inanıyorum bu konuyu açma

kardeş,bunlar hep tasavvufun yansımaları Allah'ın gökte(arş'ın üstünde) olduğunu inkar etmek tasavvufçuların itikadı ve adetidir.Bunu 4 mezhebe yamamaya çalışmaktadırlar.Halbuki kendilerini nispet ettikleri hanefilik mezhebi ve ebu hanife(Allah ondan razı olsun) dahi onları yalanlıyor.

buna rağmen bu kardeşi(ruh-ul furkan) suçlamıyorum genel olarak tasavvufçu sapkınları suçluyorum yanlış anlaşılma olmasın.Bizim amacımız tebliğ yapmak ve bildiklerimizi öğretmeye çalışmak insanlarla kavga veya tartışmak değil o sebeple böyle.
 
hamza01 Çevrimdışı

hamza01

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah NEREDEDİR
a) Ebu Hureyre (r.a), Rasulullah (s.a.s)'den şöyle rivayet etmiştir:

«Hergün bir kısım melekler geceleyin, diğer bir kısım melekler de gündüz vakti diğerinin arkasından size gelip içinizde kalırlar. Bunlar sabah ve ikindi namazında buluştuktan sonra evvelce içinizde kalmış olanlar semaya yükselirler. Rableri namaz kılmış kullarının hallerini bildiği halde yine o meleklere:

«Kullarımı ne halde bıraktınız?» diye sorar. Onlar da: «Onları namaz kılarken bıraktık. Nitekim namaz kılarken bulmuştuk» cevabını verirler.»(Buhari-Müslim)- b) Muaviye b. el-Hakim es-Sulemi (r.a) anlatıyor:

«Uhud ve Cevvaniye yörelerinde koyunlarımı otlatan bir cariyem vardı. Bir gün onun sürüden bir koyunu kurda kaptırdığını öğrendim. Ben de insanım (her insan gibi bende üzülürüm). (Üzüntümden) tuttum cariyeye bir tokat Patlattım. Sonra Rasulullah (s.a.s)'e gittim. (Olayı anlattım). Rasulullah (s.a.s) beni çok kınadı. Ben de:

«Ey Allah’ın Rasülü! Onu azad edeyim mi? »dedim.

«Onu bana getir» diye buyurdu. Cariyeyi ona getirdim. Rasulullah (s.a.s):

«Allah nerededir?» dedi. Cariye:

«Semadadır» dedi. Rasulullah bu defa:

«Ben kimim?» dedi. Cariye:

«Sen Allah'ın Rasulüsün» diye cevab verdi. (Bunun üzerine) Rasulullah (s.a.s):

«Onu azad et. Çünkü o mü'mine (inanmış)tır» buyurdu. (Müslîm)


HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ

- Hadislerde gerek geçmişte gerekse günümüzde birçok kitaplara ve tartışmalara sebeb olan bir soruya cevab var:

«Allah nerededir?» Bu konudaki tartışmalar sadece cevab üzerinde değil aynı zamanda bu sorunun sorulup sorulamayacağı hakkında da meydana gelmiştir. Nitekim Rasulullah (s.a.s) bu soruyu bir kadına sormuş ve gerek Allah (c.c) birçok ayetinde gerekse Rasulullah (s.a.s) birçok hadisinde bu soruya cevab vermiştir. Allah (c.c) semadadır. Fakat, semadadır tabiriyle Allah için herhangi bir yer kastedilmez. Zira Allah yerden ve zamandan münezzehtir ve daha yer ve zaman yaratılmadan önce Allah vardı.

Allah semadadır denmesinin sebebi, gerek ayetlerin ve gerekse birçok hadisin bu konuda böyle hüküm beyan etmesindendir..Bizler de ayetlerde ve hadislerde bildirilen şekilde şahitlik eder, bunun esas keyfiyet ve mahiyetini sadece Allah'ın bildiğini ikrar ederiz; Allah noksan sıfatlardan münezzeh ve yücedir
 
T Çevrimdışı

Talha bin Asım et-Turkî

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
İslam-TR Üyesi
Hahahahaha :D :D .. Üç kuruşluk idrakinle mesajlarımı anlamanı beklemiyorum zaten. Komik duruma düşme kafi. Acıyorum haline ne diyim. :D .
*********************************************
Herneyse gereksiz mesajları atlayarak sadede geliyim. Ehlisünnetin dört mezhebinin ( hanefi , şafi , hambeli , maliki) bu konu hakkındaki itikadini de içeren birkaç kitabı tekrar tekrar okumuşluyum vardır. Ben burada yazanların tam tersini okudum. Okuduğum kitaplardaki bilgileri burada paylaşmak isterdim ama nasıl olsa herkez kendi bildiğini okumaya devam edicek. Boşuna kasmaya değmez.

Herkez inandığıyla devam etsin. Boşverin...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Klavye erkekliği yapma. Biz -Müslümanlar- diyoruz ki Selef-i Salihin (Sahabe -ki Kur'an-ı Kerim'in indiği dönemde bulunmaş ve indiğine şahitlik etmişlerdir. Hocalları bizzat Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'dir. Her şeyi ""Selman (Radiyallahu Anh)’a, Nebiniz size her şeyi, hatta tuvalet için oturmayı bile öğretti denildi. Selman (Radiyallahu Anh): −Evet ... dedi." Müslim (262/57) Ebu Davud (7) Nesei (41) Tirmizi (16) İbni Mace (316) Ahmed (5/415)" ondan öğrenmişlerdir.-, Tabii -ki bunlarında öğretmeni bizzat Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'den ders alan sahabe radiyallahu anh'dır.-, Tebe-i Tabiin)'in izinden gidiyoruz. Şimdi senin gibi kendini bilmez ahmak çıkıpta Onların söylediğinin aksini iddia ediyor. Sen ve senin gibi ahmaklar çıkıp diyor ki 1400 yıldır klasik İslam yanlış yaşanmış, benim şeyhimin/hocamın gönlüne doğrusu ilham olundu. İlla ki fitne sokmak, birilerinin beynini bulandurmak istiyorsanız, muntezileden ayrı olarak gavurluğun bir diğer kolu olan hristiyanlık var defolun gidin ve orayı karıştırın. Veya daha başka kollar var. Eğer daha da yazmaya Müslümanları kendinden aşağı görmeye devamedersen ağzımı bozarım sorumlusu ben değilim.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hahahahaha :D :D .. Üç kuruşluk idrakinle mesajlarımı anlamanı beklemiyorum zaten. Komik duruma düşme kafi. Acıyorum haline ne diyim. :D .
*********************************************
Herneyse gereksiz mesajları atlayarak sadede geliyim. Ehlisünnetin dört mezhebinin ( hanefi , şafi , hambeli , maliki) bu konu hakkındaki itikadini de içeren birkaç kitabı tekrar tekrar okumuşluyum vardır. Ben burada yazanların tam tersini okudum. Okuduğum kitaplardaki bilgileri burada paylaşmak isterdim ama nasıl olsa herkez kendi bildiğini okumaya devam edicek. Boşuna kasmaya değmez.

Herkez inandığıyla devam etsin. Boşverin...

ruh-ul furkan bu takındığın tavır hiç hoş değil.Kardeş sana karşı iyi niyetle yazmış.Sen dalga geçiyorsun.Sana delillerini gösterdik.Kesin delillere göre davranmak bildiğini okumak demek değildir.
 
~LãL~ Çevrimdışı

~LãL~

لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا
İslam-TR Üyesi
ruh-ul furkan bu takındığın tavır hiç hoş değil.Kardeş sana karşı iyi niyetle yazmış.Sen dalga geçiyorsun.Sana delillerini gösterdik.Kesin delillere göre davranmak bildiğini okumak demek değildir.
Sözde değil gerçekten dua ettim Allah razı olsun sıddıklardan etsin inşaAllah amin ecmain...
 
~LãL~ Çevrimdışı

~LãL~

لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا
İslam-TR Üyesi
Amin ecmain...
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hahahahaha :D :D .. Üç kuruşluk idrakinle mesajlarımı anlamanı beklemiyorum zaten. Komik duruma düşme kafi. Acıyorum haline ne diyim. :D .
*********************************************
Herneyse gereksiz mesajları atlayarak sadede geliyim. Ehlisünnetin dört mezhebinin ( hanefi , şafi , hambeli , maliki) bu konu hakkındaki itikadini de içeren birkaç kitabı tekrar tekrar okumuşluyum vardır. Ben burada yazanların tam tersini okudum. Okuduğum kitaplardaki bilgileri burada paylaşmak isterdim ama nasıl olsa herkez kendi bildiğini okumaya devam edicek. Boşuna kasmaya değmez.

Herkez inandığıyla devam etsin. Boşverin...

sana verilecek cevabı sırf nefsimin arzusuna muhalefet adına vermiyorum
Allah subhanahu ve teala seninde bizimde ayaklarımızı dini üzere sabit kılsın
 
Üst Ana Sayfa Alt